شیوه جدید وصول مهریه با توجه به قانون 1401

شیوه جدید وصول مهریه با توجه به قانون 1401

شیوه جدید وصول مهریه با توجه به قانون 1401

در طی چند سال اخیر شاهد اعمال تغییرات قابل توجهی در مقررات مهریه بوده ایم و در حال حاضر(1401) نیز طرح های مختلفی در ارتباط با بحث مهریه و نحوه وصول آن به مجلس ارائه شده است. از آن جهت که در عرف جامعه ما سکه بهار آزادی به عنوان مهریه تعیین می شود و افزایش سرسام آور قیمت سکه در کشور ما، شرایط را برای پرداخت مهریه بسیار دشوار نموده است. نپرداختن مهریه به لحاظ قانونی عواقب جبران ناپذیری برای مردان دارد و در این بین ممکن است زوج روانه زندان شود.

جدای از بحث طرح های تدوین شده در مورد پرداخت مهریه، وصول مهریه نیز در مقایسه با گذشته تغییراتی داشته است. به طور کلی برای مطالبه مهریه، دو راه قانونی مراجعه به دادگاه خانواده و اجراییه ثبت وجود دارد که شرایط کنونی وصول مهریه دچار تحولاتی شده است.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 مطابق بخشنامه جدید قوه قضاییه، وصول مهریه ابتدا صرفا با مراجعه به اداره ثبت امکان پذیر است. در واقع امکان این که بتوان مستقیما از طریق دادگاه مهریه را به اجرا گذاشت وجود ندارد و خانم ها یا وکلای آنها باید در این زمینه از طریق اجراییه ثبت اقدام نمایند. چنین اقدامی سبب شد تا حجم قابل توجهی از طرح دعاوی مهریه در دادگاه ها کاهش پیدا کند و با رویه کنونی کمتر شاهد این هستیم که درخواست های مبتنی بر اجرای مهریه در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد.

در ارتباط با این که خانم ها مهریه خود را به اجرا می گذارند، در صورتی که شوهر در مهلت قانونی تعیین شده از پرداختن مهریه خودداری نماید، بحث شناسایی و توقیف اموال زوج مورد بحث قرار می گیرد. چنانچه در مورد شیوه جدید وصول مهریه طبق قانون 1401 و همچنین نحوه اجرا گذاشتن مهریه به مشاوره حقوقی نیاز دارید، می‌توانید از طریق شماره 09212242670 اقدام کنید.

زندانی شدن زوج در مهریه بیش از 110 سکه

یکی از موضوعات بسیار مهم در خصوص عدم پرداخت مهریه، شرایط زندانی شدن مردان می باشد. پرداخت مهریه تکلیف قانونی و شرعی برعهده آقایان است که نپرداختن آن می تواند ضمانت اجرای حقوقی یا کیفری داشته باشد. بنابراین در صورتی که مرد مهریه همسر خود را پرداخت ننماید، این امکان وجود دارد که وی روانه زندان شود.

قانون جدید مهریه صراحتا اعلام می کند که تا سقف میزان 110 سکه امکان گرفتن حکم جلب مرد و زندانی شدن وی وجود دارد. در واقع مازاد بر میزان 110 سکه تحت هیچ شرایطی نمی توان بایت عدم پرداخت مهریه از زوج شکایت کیفری نمود. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که زوجه در صورتی که زوج تکلیف پرداخت مهریه او را مشخص نکند، می تواند در این زمینه علاوه بر شکایت حقوقی، اقدام به طرح شکایت کیفری نیز کند.

بنابراین وصول مهریه حداکثر تا میزان 110سکه  ضمانت اجرای حقوقی و کیفری دارد و بیشتر از این میزان صرفا از ضمانت اجرای حقوقی برخوردار می باشد.

 

اجرای مهریه

وضعیت مهریه زن پس از فسخ نکاح در سال 1401

مهریه در عقد نکاح دائم و موقت به زوجه تعلق می گیرد و پس از فسخ نکاح و حتی در صورت رخ دادن واقعه طلاق نیز، زوجه به لحاظ قانونی می تواند مهریه خود را به اجرا بگذارد. در واقع زمانی که زوجین از هم جدا می شوند، این امکان برای خانم وجود دارد که از راه قانونی برای وصول مهریه اقدامات لازم را انجام دهد. 

تکلیف مهریه درصورت نیافتن مال به نام زوج چیست؟

زمانی که زوج حتی در صورت اخطاریه اجراییه ثبت نیز از پرداخت مهریه زوجه خودداری می کند، اموال وی شناسایی شده و برای وصول مهریه توقیف می گردد. در صورتی که مرد اموالی نداشته باشد یا مالی جهت معرفی به اجراییه ثبت معرفی نشود، شرایط وصول مهریه کمی دشوار می شود.

در واقع با توجه به این که مرد اموالی به نام خود ندارد که از طریق آن مهریه وصول شود، تکلیف مهریه همچنان در وضعیت مبهم قرار دارد. در این زمینه ممکن است که مرد اموال خود را به قصد فرار از دین با اشخاص دیگر معامله نماید که طبق قانون چنین رفتاری مجرمانه محسوب می شود. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

مراحل اجرا گذاشتن فوری مهریه

وصول مهریه قبل از اقدامات زوج برای فرار از دین

در خصوص وصول مهریه قبل از اقدامات زوج برای فرار از دین، زوجه می بایست ابتدا به دفترخانه ای که ازدواج را به ثبت رسانده است، درخواست صدور اجراییه نماید. در این صورت سردفتر اجراییه را صادر کرده و به اداره اجرای ثبت ارسال می نماید. اخطاریه به زوج ارسال می گردد که ظرف مدت تعیین شده(10 روز از تاریخ ابلاغ) تکلیف پرداخت مهریه زوجه را مشخص کند، در غیر این صورت مراحل توقیف و مزایده گذاشتن اموال مرد انجام می شود. در واقع اگر مرد با وجود ارسال اخطاریه اقدام خاصی را جهت پرداخت نمودن مهریه همسر خود انجام ندهد، پرداخت مهریه از اموال زوج صورت می گیرد.

چگونگی مزایده گذاشتن اموال زوج بابت وصول مهریه 1401

مزایده گذاشتن اموال زوج جهت وصول مهریه بر طبق ضوابط مقرر در قانون اجرای احکام مدنی صورت می گیرد. به طور کلی اموالی که جزو مستثنیات دین محسوب می شوند، امکان توقیف آنها برای وصول مهریه وجود ندارد. به اجرا گذاشتن مهریه از طریق اجراییه ثبت مزیت بیشتری نسبت به دادگاه دارد و ظرف مدت زمان کوتاه تری نتیجه لازم در مورد توقیف اموال حاصل می شود.

مزایده ملک از طریق دادگاه به این صورت است که دادخواست مطالبه مهریه ارائه شده و اموال شوهر نیز توقیف می شوند. در واقع زمانی می توان اموال زوج را بابت مهریه به مزایده گذاشت که حکم محکومیت مرد از طرف دادگاه صادر شده باشد. در خصوص چگونگی مزایده اموال زوج برای مهریه باید گفت که مال معرفی شده برای توفیف جزو اموال منقول است یا غیر منقول.

 

ارتباط در واتس اپ

مزایده اموال منقول زوج بابت مهریه در دادگاه به این صورت است که بعد از صدور حکم قطعی، پرونده به واحد اجرای احکام ارسال می شود. طبق ماده 118 قانون اجرای احکام مدنی، آگهی مزایده در یکی از روزنامه های محلی در یک نوبت منتشر می گردد. فروش مال در حضور مامور اجرا و همچنین نماینده دادسرا صورت گرفته و صورت مجلس به امضاء آنها نیز می رسد. در نهایت در روز مزایده هر کسی که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه دهد، فروخته شده و وصول مهریه زوجه در این صورت انجام می شود.

در جهت مطالبه مهریه بهتر است که با وکیل مهریه یا مشاوران حقوقی در ارتباط باشید تا در این زمینه شما را بهتر راهنمایی نمایند. از این حیث اگر قصد دریافت مشاوره حقوقی مهریه را دارید، موسسه حقوقی وکلا تلفنی به شما پیشنهاد می‌شود. در خصوص استفاده از خدمات حقوقی این موسسه از طریق شماره 09212242670 اقدام کنید. همچنین می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید.


 

مقابله با راههای فرار مهریه 
حکم تهدید به اجرای مهریه 
راهنمای اجرا گذاشتن مهریه 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مردان ریا کار به جهنم می‌روند

من مهریه ام 12 سکه است. شوهرم مرا با یک بچه رها کرده. و تمام اموال خودش را به نام خواهرش زده... همون 12 تا سکه رو هم نمیده... کلا مردها با دادن مهریه مشکل دارند. نه با میزان آن


امیر حسین

به نظر من قانون مهریه باید عوض بشه و اینطوری بشه که از تاریخ عقد به بعد هر آنچه به عنوان دارایی توسط زوجین بدست آمد اگه امکان ادامه زندگی میسر نبود دارایی های که به دست آمده نصف و بین زوجین تقسیم شود. و اگر به زوجین ارثه ای نیز تعلق بگیرد از این قانون مستثنی بشود چرا که ارث از دارایی پدر یا مادر تعلق گرفته و جز دارایی بدست آمده نمی باشد. اینطوری صد در صد آمار طلاق پایین می آید و زوجه چشم داشتی و یا وسوسه به گرفتن سکه از ذهنش خارج و به زندگی و شوهر و بچه هاش فکر میکند. و در خصوص طلاق های قبل از یکسال قطعا باید قانون دیگری وضع نمود که زوج هم هر وقت فیلش یاد هندوستان کرد نتواند طلاق دهد.


امیر حسین

به نظر من قانون مهریه باید عوض بشه و اینطوری بشه که از تاریخ عقد به بعد هر آنچه به عنوان دارایی توسط زوجین بدست آمد اگه امکان ادامه زندگی میسر نبود دارایی های که به دست آمده نصف و بین زوجین تقسیم شود. و اگر به زوجین ارثه ای نیز تعلق بگیرد از این قانون مستثنی بشود چرا که ارث از دارایی پدر یا مادر تعلق گرفته و جز دارایی بدست آمده نمی باشد. اینطوری صد در صد آمار طلاق پایین می آید و زوجه چشم داشتی و یا وسوسه به گرفتن سکه از ذهنش خارج و به زندگی و شوهر و بچه هاش فکر میکند. و در خصوص طلاق های قبل از یکسال قطعا باید قانون دیگری وضع نمود که زوج هم هر وقت فیلش یاد هندوستان کرد نتواند طلاق دهد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همان طور که همگی می دانیم از زمان عقد فی مابین انسان ها ، حقوقی بین زوجین بر قرار می گردد که دو طرف بر حسب قانون و اخلاق ملزم به رعایت آن هستند . " ماده1102- همينكه نكاح بطور صحت واقع شد روابط زوجيت بين طرفين موجود و حقوق و تكاليف زوجين در مقابل همديگر برقرار ميشود ماده1103- زن و شوهر مكلف بحسن معاشرت با يكديگرند." و هر عقل سلیمی می داند که زندگی مشترک بدون محبت بین انسان ها و نیز بدون رعایت حقوق بین زوجین در مدت زمان کوتاهی به بن بست رسیده و دوامی نخواهد داشت . طبیعتا زمانی که انسان ها به دوراهی جدایی می رسند و هیچ راهی برای پیوند ایشان وجود ندارد هرکدام از آن ها دنبال استیفای حق و حقوق خود می باشند و یکی از حقوق مسلم زوجه در باب مسائل مالی مربوط به مطالبه مهریه می باشد که این مطالبه مهریه مانند هر کار دیگری باید از راه و روش قانونی خود انجام پذیرد ، از روند دادرسی مهریه گرفته تا مطالبه آن به نرخ روز. به دلیل اهمیت بالای این مساله و اینکه اگر کسی به حقوق مالی خود آشنا نباشد ممکن است که در هزار توی محاکم قضایی سرگردان شده و نتواند به مطلوب خود دست یابد توصیه اکید ما این است که از وکلای کارکشته موسسه وکیل تلفنی بهره جسته و بعد از مشورت و راهنمایی ایشان نسبت به احقاق حقوق خود اقدام نمائید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام در طی چند سال اخیر شاهد اعمال تغییرات قابل توجهی در مقررات مهریه بوده ایم و در حال حاضر(1401) نیز طرح های مختلفی در ارتباط با بحث مهریه و نحوه وصول آن به مجلس ارائه شده است. از آن جهت که در عرف جامعه ما سکه بهار آزادی به عنوان مهریه تعیین می شود و افزایش سرسام آور قیمت سکه در کشور ما، شرایط را برای پرداخت مهریه بسیار دشوار نموده است. نپرداختن مهریه به لحاظ قانونی عواقب جبران ناپذیری برای مردان دارد و در این بین ممکن است زوج روانه زندان شود


محسن جعفری

با سلام ممنون از سایت و مطالب و وکلای خوبتون موفق و موئد باشید


محمدی

ممنونم که باعث افزایش سطح آگاهی های مردم میشوید به نظر من اگر در ابتدای ازدواج هم زوج و هم زوجه منطقی و با دید قانونی به موضوع نگاه کنند و هر دوطرف با یک مشاور حقوقی صحبت کنند جلوی بسیاری از موارد گرفته میشود. برای ازدواج برادرم و شروط مربوط به مهریه با راهنمایی مشاورین شما پیش رفتیم و از مشاوره های مفید مشاوران مجرب شما استفاده کردیم و بسیار هم راضی بودیم از کلیه پرسنل مجموعه و مدیریت موسسه سپاسگزارم


احمد جوکاری

با سلام مطابق مواد ۱۰۸۵ و ۱۰۸۶ قانون مدنی؛ زن میتواند تا مهر به او تسلیم نشده از ایفای وظایفی که در مقابل شوهر دارد امتناع کند مشروط به اینکه مهر او حال باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود و اگر زن قبل از اخذ مهر به اختیار خود به ایفاء وظایفی که در مقابل شوهر دارد قیام نمود دیگر نمی‌تواند از این حق استفاده کند معذلک حقی که برای مطالبه مهر دارد ساقط نخواهد شد! ومطابق رای وحدت رویه ش 708مورخه 1378/05/22 دریافت بخشی از مهریه یا به نحو اقساط هم موجب سقوط این حق نیست و زن تاقبل از دریافت تمام مهریه می تواند این حق خود را اعمال نماید!!


mohamad sheykhi

یکی از موضوعات بسیار مهم در خصوص عدم پرداخت مهریه، شرایط زندانی شدن مردان می باشد. پرداخت مهریه تکلیف قانونی و شرعی برعهده آقایان است که نپرداختن آن می تواند ضمانت اجرای حقوقی یا کیفری داشته باشد. بنابراین در صورتی که مرد مهریه همسر خود را پرداخت ننماید، این امکان وجود دارد که وی روانه زندان شود. قانون جدید مهریه صراحتا اعلام می کند که تا سقف میزان 110 سکه امکان گرفتن حکم جلب مرد و زندانی شدن وی وجود دارد. در واقع مازاد بر میزان 110 سکه تحت هیچ شرایطی نمی توان بایت عدم پرداخت مهریه از زوج شکایت کیفری نمود. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که زوجه در صورتی که زوج تکلیف پرداخت مهریه او را مشخص نکند، می تواند در این زمینه علاوه بر شکایت حقوقی، اقدام به طرح شکایت کیفری نیز کند. بنابراین وصول مهریه حداکثر تا میزان 110سکه ضمانت اجرای حقوقی و کیفری دارد و بیشتر از این میزان صرفا از ضمانت اجرای حقوقی برخوردار می باشد.   اجرای مهریه وضعیت مهریه زن پس از فسخ نکاح در سال 1401 مهریه در عقد نکاح دائم و موقت به زوجه تعلق می گیرد و پس از فسخ نکاح و حتی در صورت رخ دادن واقعه طلاق نیز، زوجه به لحاظ قانونی می تواند مهریه خود را به اجرا بگذارد. در واقع زمانی که زوجین از هم جدا می شوند، این امکان برای خانم وجود دارد که از راه قانونی برای وصول مهریه اقدامات لازم را انجام دهد.  تکلیف مهریه درصورت نیافتن مال به نام زوج چیست؟ زمانی که زوج حتی در صورت اخطاریه اجراییه ثبت نیز از پرداخت مهریه زوجه خودداری می کند، اموال وی شناسایی شده و برای وصول مهریه توقیف می گردد. در صورتی که مرد اموالی نداشته باشد یا مالی جهت معرفی به اجراییه ثبت معرفی نشود، شرایط وصول مهریه کمی دشوار می شود. در واقع با توجه به این که مرد اموالی به نام خود ندارد که از طریق آن مهریه وصول شود، تکلیف مهریه همچنان در وضعیت مبهم قرار دارد. در این زمینه ممکن است که مرد اموال خود را به قصد فرار از دین با اشخاص دیگر معامله نماید که طبق قانون چنین رفتاری مجرمانه محسوب می شود.


محمد

مهریه عامل اصلی عدم سازش دختران امروزی شده ، این قوانین ازدواج قبلا کارایی داشت و موجب دوام یه زندگی مشترک میشد . با توجه به روحیه و اخلاقیات امروزی دختران و اصرار برای مستقل بودن اساسا تمکین و پذیرش ریاست مرد بر نهاد خانواده از طرف زوجه مورد قبول نیست و فقط دخترا به رقم مهریه شون فکر میکنند و اینکه چطور میتونند با مهریه مرد رو وادار کنند که غلام حلقه به گوششون بشن وگرنه به راحتی با به اجرا گذاشتن مهریه شروع به اذیت کردن قانونی مرد می کنند . وقتی حقوق برابر میخوان، حق کار ، حق تحصیل ، حق طلاق خب این مهریه رو پس برای چی میخوان . یه توصیه به همه آقا پسرا دارم اینه که قبل ازدواج داغی و پر از شور و هیجان و فکر میکنی این همون عشقی که سالها از خدا میخواستی و هر چی عدد مهریه باشه رو راحت می پذیری ، نپذیر برادر من چیزی رو مهر کن که همون لحظه عقد بتونی پرداخت کنی و اون دختر خانم هم اگه واقعا شما رو دوس داشته باشه پای زندگی ساختن با شما وای میسه. باید تغییر در جامعه رو پذیرفت دخترا خانم ها هم همونطور حق طلاق و تحصیل و کار و حضانت فرزند رو قبل ازدواج تعیین کنند و چنان چه روزی از انتخاب همسرشان پشیمون شدن و خواستند جدا شن و زندگی دیگه ای رو تشکیل بدن هم حقوق مادی خودشون رو دارن و هم اینکه به خاطر این انتخاب اشتباه زوج رو دیگه بدبخت و بیچاره نمیکنند بابت مهریه !!!!!!


علی

سلام بنده موارد زیادی را دیدم که مهریه زیاد واقعا هم به ضرر دختر شده و هم به ضرر پسر و باعث شده ازدواج سخت تر شود و خیلی از دختر ها و پسر ها تو خونه موندن به خاطر همین سخت گیری ها و حتی اسیبی که مهریه زیاد به دختر ها زده بعضا بیشتر از اسیبی بوده که به پسر وارد شده مثلا موارد زیادی رو دیدم که پسره رفته خواستگاری دختره و هر دو هم کفو و مناسب همدیگر هم بودن ولی چون دختر یا خصوصا پدر دختر مهریه زیادی رو تحمیل کرده این ازدواج انجام نشده و مدتی بعدش پسره با یک دختری که مهریه اش کمتر بوده ازدواج میکنه ولی هنوز همان دختری که مهریه زیاد بوده تو خونه مونده و ازدواج نکرده و سن اش داره میره بالا و هر چی سن بالاتر بره هم تعداد خواستگارا کمتر میشه و هم کیفیت خواستگارا کمتر میشه. مواردی زیادی هم دیدم که بعد از ازدواج مهریه زیاد کلی اختلاف و دعوا ایجاد کرده و باعث طلاق شده مثلا دختره از روی طمع میخواسته مهریه اش که زیاد بوده رو بگیره چون مبلغ زیاد بوده پسره هم نیت پرداخت نداشته همین باعث شده کلی دختره رو اذیت کنه و محدودیت براش ایجاد کنه تا دختره مجبور بشه مهریه اش را ببخشه و طلاق بگیره در حالیکه اگر مهریه کم بود هم ازدواج دخترها راحت انجام میشد و هم از خیلی دعواها و طلاق ها جلوگیری میشد. خدا در دین اسلام که مهریه رو قرار داده گفته با دخترهایی که مهریه شون زیاد هست ازدواج نکنید با دختر هایی که مهریه شون کم هست استفاده کنید اینها با برکت و خوب هستن. وقتی به احادیث که حکم و کلام خداست توجه نمیکنیم وضع اینجوری میشه


دا

این قوانین فقط مایه بدبختی و فلاکت خانواده ها است


علی اصغر اسفندیاری

درود، اگر واقعاً در زندگی عشق و انسانیت نباشه زندگی چه ارزشی دارد؟،زن و مرد برای آرامش دادن بیکدیگر در کنار هم قرار میگیرند و ازدواج میکنند، تمام قوانین دنیا و ثروت بیکران روح آدمی را به آرامش نخواهد رساند، هوسرانان در فکر راه های فرار از عدم پرداخت مهریه و یا گرفتن مهریه هستند، ازدواج آنقدر مقدس بوده که تمام ادیان برایش احترام قائل هستند، خانواده ها باید تفکر فرزندان خود را به کمال برسانند تا گرفتار مسائل ناهنجار زندگی نشوند، سپاس و آرزوی زندگی خوب برای زنان و مردان ایران زمین


فاطمه

سلام من یک سال و نیم هست که با شوهرم ازدواج کردم از همون اول متوجه شدم که ناتوانی جنسی دارن هر دکتری و روانشناسی یه چیزی میگفت همه گفتن درمان میشه الان به طور اتفاقی فهمیدم که ایشون کلا عقیم هستن و تومور دارن فقط دارو هاشو مصرف میکنه در صورتی که دکتر گفت هر ۳ ماه یک بار باید چاپ بشه هر وقت بحث ازمایش و نارضایتی و سردی زندگی رو باهاش مطرح میکنم این ادمی که خیلی ارومه شروع میکنه با بی رحمی منو کتک زدن من از قانون مهریه متنفر بودم ولی الان دلم میخواد مهریه ام رو بگیرم چون با زندگی من بازی کرد


مهران

سلام من الان مدت زیادی هست همسرم رفته وضعیت بد اقتصادی و مشکلات زیادی که سرم اوار شدن به جدا همسرمم که رفت هزار برابر بهم فشار اومد الان هم پدر زنم مهریه رو اجرا گذاشته بهم میگه تو این هیر و بیر که گرفتاری عاقبت راضی میشی مهریه رو بدی پس بیا مهریه رو پرداخت کن خودتو از روان پریشی بیرون بکش این یارو میدونه که من تو منجلاب رفته ام و با این عمل زشت نابودتر میشم ولی باز ... بیشتر از این ناراحتم جدا از خودم و خانمم سرپرست و نان اور اشخاصی هستم که زمین گیر شدن کاری هم به این قانون و مانون ندارم... قربونت برم خدا کجایی این ملت درمانده رو ببین به نظرم هم اصل مشکل همین نامصاعدی و گرانی بود ریشه ام در اومد


م ب

سلام اون مردی که با هزار خون و دل مسه سگ صبح تا شب کار میکنه با این وضعیت گرونی .آیا حق اون زن خیانت به اون مرده و بعد اجرا گذاشتن مهریه آیا حق اون زن مهریه است. واقعا .....تو اون قانون .


رزیتا

بنظرم احمقانه ترین قانونی که تصویب شده همین مهریه ست. چون هم مرد و هم زن با شرایط مساوی وارد زندگی می کنن و من بعنوان یک زن مهریه رو یک توهین بزرگ به زنها میدونم که مثل کالا روشون قیمت نی گذارن با این تفاوت که توی ازدواج بیشترین ظلم به مرد میشه هم مرد و هم زن از روحرو جسم و همه چیزشون مایه میذارن. چرا مرد تظمینی برای زندگیش با زنش نداره؟ چطور یک زن می تونه خیانت کنه؟ می تونه به زندگی نرسه و هیچ کاری نکنه بعد با هزار عنوان از مرد بیچاره درخواست پرداخت پول کنه؟ اگر قرار باشه مرد بیچاره بخاطر ببخشید رابطه جنسی و بچه دار شدن بهایی به اون سنگینی بپردازه اگر من زن، مرد بودن به هیچ عنوان زن نمی گرفتم و فقط دوست دختر میگرفتم، تا زمانی که مردا به این سطح از آگاهی نرسن که به هیچ عنوان چیزی به اسم مهریه حق زن نیست چون خودش هم با همه وجودش برای زندگی مایه می ذاره، باید هر روز شاهد بهم خوردن زندگی هایی بخاطر مهریه باشیم. و خیلی از زنها بدون اینکه از خودشون برا زندگی مایه بذارن و با یک سری ظرف و ظروف که بعدا هم میتونن هر وقت بخوان ببرن وارد زندگی یک مرد بشن و با خونه و ماشین خارج بشن. باید قانونی نوشته بشه که از زمان ازدواج به بعد هرچیزی بدست آوردن رو زمان جدایی نصف بشه.از پسرا خواهش می کنم از خواب غفلت بیدار شن. دکون وکلای مهریه رو هم تعطیل می کتین اینجوری


زهرا

نظرها رو خوندم متاسفم واسه مردا اگه همین مهریه برا ما زنا نبود شماها روزی یه زن میگرفتید لعنت به هر چی مرد حرومه


امیر

با سلام اگه در زندگی مشترک تفاهم نباشه هیچ ثروتی نمیتونه اون زندگی رو نگه داره اصلا نمیشه حق زن رو که مهریه اش هستش رو نادیده گرفت بهترین روش نگاه به جیب خودتون بکنید موقعی که خواستگاری می کنید راست و حسینی بگید من توان پرداخت این مهریه رو ندارم ..هیچ موقع نگید کی داده کی گرفته ...اتفاقا این مهریه رو همه دادند و گرفتند....


پرویز

مهریه شایدبه ظاهر حق زن باشد ولی شاه کلید زنان برای فشار به مرد هست؛که با کوچکترین اختلافی از حربه وصول مهریه استفاده میکنند. مرد برای یک زندگی شرعی وقانونی پیش قدم شده وشروع به زندگی میکند غافل از اینکه در اصل ،پشت میله های زندان بخاطر بدهی سنگینی به نام مهریه است. در هیچ کجای دنیا بخاطر تشکیل زندگی مرد به زندان وبدهی نمی افتد. آیا انصراف از ادامه زندگی مشترک ،به هر دلیلی؛حکم زندان وبدهی سنگین مالی برای مرد باید داشته باشد؟


امیر

خب بیچاره اون مردی که هیچی نداره پول نون شبشو هم نداره از کجا باید مهریه زنشو بده ؟


پ ج

مهریه گوه سگ هست بایدمثل بقیه دنیا مهریه ب کل برداشته بشه دختره دوزارنمی ارزه ۳۰۰سکه میخواد مردهم هیچکاره قانون احمقانه هست


ح ص ط

خانم سحرقاسم زاده شما انگارخودتو یاپرنسس میبینی یا مردا رو جلاد یاشیاد ! اولا که کثافت کاری زن ها کم نیست و همیشه حق بجانب هستن در صورتی که همشون قبل ازدواج از حقوق برابر مرد و زن حرف میزنن ولی اصلا اینطورنیست شمارفتار و اخلاقتوخوب کن مطمئن باش مردت نه خیانت میکنه نه بدمیشه خودتواصلاح کن جمع هم نبند.....


مژکان

مهریه حق زن هست و درسته شرایط زندگی برای زنیکه مطلقه محسوب میشه توجامعه خیلی به مراتب بدتر از چندرغاز پولیه که مرد میده مردها آدم باشن درست رفتارکنن آقا قبول نداری نرو خواستگاری یااولش بگوندارم مهر نکن دختره یاقبول میکنه یانمیکنه.. متأسفانه پسرا دختر مفتی میخوان بدبختش کنن بندازن دور حتی کسانیکه دارن هم نمیدن حالا شمامیگی اینم بردارید واقعاکه... بگو دلم میخواد هرغلطی میخوام بکنم دیگه


شرمنده هاببخشید زنه خیانت میکنه طلاقم میگیره مهریه هم بدم واقعاریدم ب همچین قانونی درسته شوهربدهم هستش نمیگم کلا زن مقسره ولی این طرزقضاوت اشتباه

علی


سحر قاسم زاده

حتی اسقاطی شدن مهریه اشتباه بود چون باعث شد خیلی ها اموالشان بزنن به نام خانواده درجه یک و وانمود کنن هیچی ندارن تا سالی یه سکه بدن و برن یکی دیگه رو بیارن زندگیشون


سحر قاسم زاده

اگه مهریه رو حذف کنید دیگه دست آقایون رو برا هرزه گی بازکردید امروز بااین ازدواج میکنن فردا با یکی دیگه و زنها هم ازترسشون یا ازدواج نمیکنن یا بچه نمیارن چون معلوم نمیشه که شوهره نگهش میداره یا میندازه بیرون. اگه مهریه نباشه مردها امروز یه زن میگیرن فردا که زناشون پیر شد میندازن بیرون میرن یکی دیگه رو جوونتره میارن خونه


سحر قاسم زاده

مهریه رو حذف نکنید اولا تروخشک باهم میسوزن خیلی از زنها با اسقاطی شدن مهریه بعد نامزدی شوهرش رفته زود با یکی دیگه رفیق شده و اونو گرفته و نامزدش ول کرده به آمون خدا خیلی از مردها اموالشون رو زدن به نام برادر یامادرشون و زود رفتن زنشون رو از خونه انداختن بیرون و رفتن یکی دیگه رو گرفتن


سحر قاسم زاده

مهریه رو حذف نکنید چون خیلی ازآقایون فرصت طلب زناشون رو سرپیری میانسالی بیرون‌ میکنن میرن یکی جوونترشومیگیرن من خودم سال96ازدواج کردم نامزدم سربازمعلم بود حتی پول خرید یه انگشتر روهم نداشت من با سختی هاش گذروندم بعد یه سال ونیم وام ازدواج رو برداشت گفت طلا بخرم دلم نیومد گفتم مام روش بگذاریم یه خونه بخر مستاجر نباشیم مام کمکش کردیم یه خونه چوبی 67میلیونی خرید اونو زود زد به نام برادرمجردش و دیگه سراغم نیومد و رفت با یه دختری پانزده ساله رفیق شد اونو گرفت منم از همون موقع توی دادگاهم وبه جایی نرسیدم


مهدی

تمامکحرفها درست ولی من خودم دارم مهریه میدم پدر زنم پاسدار است و مهریه زنم را گذاشت اجرا و یک چهارم حقوقم را برا مهریه کم می کنند الان همشون به گو خوردن افتادند ماهی یک میلیون و ششصد هزار تومان با همان قانون پدرشون را در آوردم زن با دو تا بچه طلاق بگیرد بدبخت میشد اینام تو این جامعه من الان تازه راه رسیدن به خوشبختی را یاد گرفتم


امیر

چرا میگید مهریه حق زنه .کدوم حق.فقط زن با امید و ارزو و جوانیش وارد زندگی با یه مرد میشه.مگه مردا قبل ازدواج جون نیستن و یا ارزو زندگی خوب ندارن ولی متاسفانه بعد از ازدواجه ک ذات بعضی از زن ها رو میشناسن ک حتی با خیانت هم حق مهریه ازشون گرفته نمیشه


محمد

سلام همسرم خواستار طلاق شد یه زمین داشتم که تنها مال من بود. اولا نمیخواستم طلاق بدم. بعدم دیدم نمیشه خودش اصرار داره . گفتم زمین را بر دار و طلاق بگیر امیدوارم خوشبخت بشی. اون گفت من یک میلیارد مهریه میخوام با زمین و اینها راضی نمیشم. الان فراری هستم. باید توجه داشت که اگه زن پارتی داشته باشه حتی حق طلاق با مهریه ربطی به هم نداره. حواستون باشه


تنها

واقعاً متأسفم که یه مهریه رو برای خانمها اضافه می‌بینید اگ مهریه نباشه قسم میخورم هیچ مردی به زنش وفادار نمیمونه و هر کاری دلش بخواد می‌کنه چه بچه داشته باشه چه نداشته باشه


ارشیا

اگه 14 سکه تائید بشه چه خوب میشه من این زن و طلاق میدم میرم با یکی که تازه دوست شدم ازدواج میکنم شایدم بعد چند ماه اونم طلاق دادم


3

مهریه رو بردارید ببینید همه مردایی که وسقشون به 14 سکه برسه چطوری خانمش و از خونه بیرون میکنه و فیلش یاد هندستون اونوقت آمار طلاق بالاتر میره


6

اگه این کار و بکنن دخترا با مردایی ازدواج می کنند که یه خونه به نامش بزنه و این رو هم میدونیم همه مردا خونه ندارند نقد یه هدیه ای به زنشون بدند اونوقت که مردا میرن یخه دولت و میگیرن که چرا ما خونه نداریم و کار نداریم به نظر من اینکار به ضرر دولت و مملکت ماست


فاطمی

من الان دخترم خواستگار دارد در موضوع مهریه به مشکل خوردیم پسر ها میترسن از اینکه باید دین خود رو ادا کنند قدیمی ها میگفتند مهریه را کی داده کی گرفته ولی الان فرق کرده قانون باید اصلاح شود تا جوانان با خیال راحت به زندگی شرافتمند ایجاد کنند و زن ها دچار طمع نشوند حق نگهدارتان امیدوارم تمام جوانان وطن به عشق خود برسن و موفق ایران عزیز را بسازند


س

زنها هر وقت بخوان می تونن طلاق بخوان و به راحتی از مرد جدا بشن.اما متاسفانه مردها با این مهریه های سنگین برده زنهاشون شدن.واقعا ظلم بزرگیه


ش

جونی که نیاره اگه مهریه نمیاره


ممد

سلام. همسر برادرم تا فهمید سکه رفته بالا طلاق قیابی گرفت. و برادرم که ناتوان از پرداخت بود الان فراری هست. وقسم خورده که هرگز ازدواج نکنه


بهار

لطفأ بجز مهریه به قانون جدیدی درموردحق طلاق ب زنها هم تصویب کنید تا دیگه بخاطرناسازگاری زوجین ضررهای روحی مالی و مادی نبینند.وهم اینکه قانونی تصویب بشه تا قبل عقد از آقایون استعلام سوءسابقه ودرصورت مثبت بودن حق طلاقی نداشته باشند.


اسدی

سلام.من ۶سال ازدواج کردم و الان شوهرم ترکم کرده چون فکرمیکنه مهریه ۱۴ تاشده .ومیتونه راحت طلاقم بده وخانوادش هم که راضی.


میلاد احمدی

زن من شب عروسی خودش خرابه خرابه باباش فرداش رفته شکایت کرده مهریه میخوام یا نفقه تا بیام زندگی کنم اخ ه اینم شود زندگی با کارگری کار کن جون بکن بده اینا بخورن مملکت صاب نداره دردمو ب کی بگم آخه خدا صد میلبون تو عروسیم پول خرج کردم الان باید ۳۵۰ میلبون بدم تا خانم بیاد خونشون تا زندگی کنه بد آقایی ریسی میگه هر کی زن نگیره جریمه میسه


پریا

بنظرمن باید سکه رو بردان و بابت هرسال زندگی فقط یک میلیون درنظربگیرن.اون زن تو همون یسال پدری از اون مرد درمیاره 100تایک میلیون ضررش میده بی احترامی میکنه و بابهترازاین میپره وچندین زندگی روخراب میکنه بعدمهریه هم میخادبخدا ک مرداتواین مورد گناهی ندارن حق دارن ک از ازدواج بترسن .کاش همه مهریه هابرداشته بشه حتی کسایی ک قبلا ازدواج کردن


سمانه

سلام چرا اینقدر از خانوما میگن مهریه رو بردارید مهریه حقه یه زن وقتی زن عمرشون جوونیشو میزاره به پای مرد و بچه هاش واقعا یه مهریه رو زیادی می‌بینید واسه یه زن


محسن

مهریه و حق طلاق قابل معامله هستن. ترس از پرداخت مهریه مانع ازدواج من شده


فاطمه داداش زاده

لطفا هرجه زودتر این قانون جدید مهریه ۱۴ تا سکه تصویب بشه به خاطر گذاشتن مهریه های سنگین تو این شرایط اقتصادی جه زندگی خراب شده


زهرا

به عنوان یه دختر میگم مه واقعا باید این مهریه را بردارند یععنی چی تو کدوم کشوری مسلمونی مهریه دارنده فقط ایران داره؟ اگه منظور محمد که گفته مهریه بدید گفته آب بدید نه طلا. طلا هر جایی نوشته شده حرام. خاک برسر هر چی که پس آرا بدبخت کردند


ممد

سلام . مهریه ندادن در شرایط کنونی منافاتی با احادیث قرآن ندارد. در کتاب خدا نوشته نشده که اگر سکه یکباره رفت بالای 10 میلیون باز هم قانونیه.


ممد

سلام . مهریه ندادن در شرایط کنونی منافاتی با احادیث قرآن ندارد. در کتاب خدا نوشته نشده که اگر سکه یکباره رفت بالای 10 میلیون باز هم قانونیه.


مهدی

باید در فقه پویای شیعه من باب مهریه تجدید نظر کنیم وگرنه نسلمون بزودی برداشته میشه


رضا

با این روال قانونی و عرف جامعه ما ... ، مردهایی که ازدواج میکنند به بردگی گرفتار می شوند.


قندون

ازدواج از اساس اشتباه هست !!! اشتباه نکنید !!!


کاربر

مهریه اگر بر دارند یعنی به قران و خدا پشت کنند کاش میشد هوس را بردارند که مهریم نخواند بدن


پریسا

برادر من سه ماه زندگی نکرده زنش بدون هیچ دلیلی بعد از سه ماه مهریه اش رو اجرا گذاشته آخه این انصاف تو رو خدا قانون 14سکه علنی بشه


محمد

باسلام زوج در زمانی که باهمسرش رفتارش حسنه وبه قولی قند عسل است مهریه همسر راچون خیلی دوستش دارد مثلا ملک به جای دو دانگ سه دانگ می‌دهند وچون اعتماد داشته ثبت هم نمی‌کند ولی به هر دلیل وقتی کار به طلاق انجامید دادگاه حکم می‌دهد آن که دادی هبه بوده وباید دوباره مهرپرداخت کنی واین قانون ظلم بسیار بزرگی در حق مردان است.خواهشا این قانون اصلاح شود.تشکر


محمد

سلام .مهریه رو بردارید .ممنون میشیم .دختراز خونه پدرش مهریه نمیاره که.مهریه هم ببره.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.