اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج

اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج

اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج

می دانید که منظور از اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج چیست؟ شما هم به دنبال تنظیم دادنامه طلاق خود هستید؟ از شما می خواهیم که مطالب پیش روی خود را با دقت مطالعه نموده و با نحوه ی تنظیم دادخواست اعسار و رد اعسار از نزدیک آشنا شوید.

توجه نمایید بر اساس قانون مدنی، مردی که به دنبال طلاق از همسر خود است، بایستی بالغ، مختار و عاقل باشد. به عبارتی در صورتی که مرد وضعیت روحی مناسبی نداشته یا غیر بالغ باشد، صدور حکم طلاق برای او صحیح و شرعی نخواهد بود. از سوی دیگر زوج زمانی می تواند زوجه خود را طلاق دهد که یکسری از شرایط لازم را داشته باشد. مهمترین شرایط لازم برای طلاق از جانب زوج عبارتند از:

-         داشتن قدرت مالی کافی جهت پرداخت مهریه زن

-         آمادگی لازم در خصوص پرداخت نفقه ای که از سوی دادگاه مشخص و معین شده است.

-         مشخص شدن وضعیت حضانت فرزندان و احترام گذاشتن طرف زوج به رای دادگاه

در ادامه مقاله سعی داریم تا در مورد موضوع اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج توضیحات بیشتری را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از اعسار چیست؟

امروزه بسیاری از آقایانی که به دنبال طلاق از همسر خود هستند، دوست دارند تا اطلاعات دقیقی را راجع به مبحث اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج به دست آورند. اعسار در لغت به معنای سختی و رنج می باشد. افرادی که نتوانند بدهی خود را پرداخت کنند، از حق اعسار استفاده کرده و می توانند بدهی خود را طی اقساط بلند مدت پرداخت نمایند. البته این حق مختص افراد عادی جامعه می باشد. به طوری که تجار نمی توانند از چنین حق و حقوقی بهره مند شوند.

 اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که در حال حاضر ذهن بسیاری از آقایان را به سوی خود مشغول نموده است. با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد و بالا بودن میزان مهریه ها، آقایان در حین طلاق از همسر خود نمی توانند مهریه همسرشان را با شکل کامل پرداخت کنند. در چنین حالتی زوج از حق اعسار استفاده نموده و درخواست خود را به دادگاه ارسال می کند. همچنین در نظر بگیرید که جهت تنظیم درخواست اعسار بایستی به یکسری از مراحل توجه لازم را داشته باشید.

 

مدارک لازم برای دادخواست اعسار از پرداخت مهریه

افرادی که به دنبال بهره مندی از حق اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج هستند، بایستی به برخی از مراحل توجه لازم را داشته باشند. مهمترین مراحل مربوط به درخواست اعسار عبارتند از: ارائه دادخواست اعسار از سوی مدعی، ابلاغ شدن پرونده به دفتر قاضی، رسیدگی به پرونده (البته در خارج از نوبت)، معرفی نمودن حداقل چهار شاهد به دادگاه، انضمام مدارک به درخواست، بررسی درخواست اعسار از سوی دادگاه، احضار شاهدان و سوگند آنها در جلسه دادگاه، استعلام کردن مدارک از مراجع ذی ربط، صدور حکم اعسار یا رد درخواست اعسار از سوی دادگاه.

همچنین در صورتی که درخواست اعسار از سوی دادگاه مورد قبول واقع شود، درخواست کنندگان اعسار می تواند از یکسری مزایا بهره مند شوند. مهمترین مزایای مربوط به قبول درخواست اعسار از سوی دادگاه عبارتند از: معاف شدن از پرداخت هزینه دادرسی، دریافت وکیل معاضدتی، تقسیط بدهی، معاف از ممنوع الخروج شدن، معاف شدن از پرداخت دستمزد کارشناس. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ی تنظیم درخواست اعسار، با وکلای حرفه ای و توانا در این زمینه مشورت نمایید. همکاران ما در این موسسه سعی دارند تا اطلاعات دقیقی را راجع به درخواست اعسار ارائه دهند. شما نیز در صورت نیاز می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی اعسار از دادنامه طلاق

 

تقسیط مهریه در طلاق از جانب زوج

تقسیط مهریه جزو مهمترین موضوعاتی می باشد که دادگاه های خانواده بدون نوبت به آن رسیدگی می کنند. در صورتی که درخواست اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج به دادگاه ارسال شود، قاضی پرونده موظف می باشد که با توجه به درآمد و قدرت مالی مرد، مهریه را تقسیط بندی نماید. همچنین مرد نیز موظف است که براساس رای دادگاه، اقساط خود را به موقع پرداخت نماید. افرادی که طلاق را آخرین راه حل نجات زندگی خود تلقی می کنند، می توانند برای کسب مطالب بیشتر راجع به اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج با وکلای دعاوی خانوادگی و طلاق موسسه ی ما در ارتباط باشند. فراموش نشود که بدون داشتن وکیل طلاق خبره، در دادگاه حضور پیدا نکنید. چرا که شما با جزئیات قانون مدنی در خصوص مهریه، درخواست اعسار و طلاق آشنا نیستید. بنابراین نمی توانید از حقوق خود به شکل کامل دفاع نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

 

مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای طلاق

تنظیم درخواست اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج نیاز به مشاوره حقوقی دارد. چرا که در غیر این صورت نمی توانید درخواست خود را به شکل کامل و دقیق تنظیم و به دادگاه ارسال کنید. همچنین مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای طلاق می تواند مزایای زیادی را نیز به دنبال داشته باشد. همکاران ما تجربه ی بالایی را در زمینه تنظیم درخواست اعسار دارند.

پیشنهاد می شود که فرصت را از دست نداده و هم اکنون جهت اخذ مشاوره حقوقی آنلاین، با متخصصان و وکلای حرفه ای ما در ارتباط باشید. وکلای طلاق بایستی توانایی دفاع از حق و حقوق موکل های خود را داشته باشند.

 

 

مشاوره حقوقی طلاق
مشاوره حقوقی خانواده
هزینه نگارش دادخواست
نگارش دادخواست اعسار از پرداخت مهریه
درباره ما

 


سوالات متداول

نظرات

Mohamad sheykhi

تقسیط مهریه جزو مهمترین موضوعاتی می باشد که دادگاه های خانواده بدون نوبت به آن رسیدگی می کنند. در صورتی که درخواست اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج به دادگاه ارسال شود، قاضی پرونده موظف می باشد که با توجه به درآمد و قدرت مالی مرد، مهریه را تقسیط بندی نماید. همچنین مرد نیز موظف است که براساس رای دادگاه، اقساط خود را به موقع پرداخت نماید. افرادی که طلاق را آخرین راه حل نجات زندگی خود تلقی می کنند، می توانند برای کسب مطالب بیشتر راجع به اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج با وکلای دعاوی خانوادگی و طلاق موسسه ی ما در ارتباط باشند. فراموش نشود که بدون داشتن وکیل طلاق خبره، در دادگاه حضور پیدا نکنید. چرا که شما با جزئیات قانون مدنی در خصوص مهریه، درخواست اعسار و طلاق آشنا نیستید. بنابراین نمی توانید از حقوق خود به شکل کامل دفاع نمایید.


بهنام رحمانی فرد

با سلام و احترام یکی از راه هایی که زوجین از یکدیگر جدا میشوند و به زندگی مشترک خود پایان می دهند طلاق می باشد،طلاق برای زوج می تواند بار مالی در پی داشته باشد یعنی زوج زمانی می تواند زوج را طلاق دهد که از لحاظ مالی این آمادگی را داشته باشد چرا که زوج بایستی مواردی از جمله نفقه و اجرت المثل و همچنین مهریه زوجه را پرداخت نماید اما آنچه که در اینجا حائز اهمیت است و مورد توجه قرار گرفته دادخواست اعسار می باشد یعنی زمانی که زوج نتواند مهریه زوجه را به صورت یکجا پرداخت نماید بایستی دادخواست اعسار ارائه دهد در این صورت دادگاه با توجه به وضعیت مالی زوج و دارای او مهریه را به صورت اقساط برای زوج تعیین می کند که دادخواست اعسار شرایطی دارد از جمله اینکه زوج بایستی شهود خود را در جلسه دادرسی حاضر نماید و سوگند یاد نمایند که زوج توانایی پرداخت مهریه را به صورت یک جا ندارد و اینکه مالی که بتوان مهریه را از آن وصول کرد را ندارد که برای انجام این مراحل نیاز هست که با یک وکیل متخصص مشورت کنیم که موسسه وکیل تلفنی این شرایط را برای ما مهیا نموده است.


معراج فرجی

اعسار شخصی که دارایی و تمول وی محرز بوده و بتوان آنرا استصحاب کرد پذیرفته نمیشود همچنین از تجار پذیرفته نمیشود در هر صورت


سپیده کرمی

باسلام، در صورتي که زوج بخواهد دعوی طلاق را از طرف خود مطرح نماید ابتدائی می بایست حقوق مالی زوجه را پرداخت نماید ازطرفی ممکن است زوج ملائت کافی برای پرداخت حقوق مالی زوجه نداشته باشد و با ارائه مستندات قانونی تقاضای اعسار برای تقسیط حقوق مالی وی را مطرح نماید که با داشتن وکیل متخصص در این حوزه می‌توان ادعای واقعی یا غیر واقعی زوج اثبات گردد.


بشیر علی پاریاد

با سلام . رویه رسیدگی به دادخواست اعسار به این شکل است که بعد از تکمیل فرم استشهادیه اعسار و همچنین معرفی کلیه اموال منقول و غیر منقول و البته حسابهای بانکی ، دادگاه وقت رسیدگی تعیین نموده و پس از کسب شهادت مطلعین معرفی شده اقدام به استعلام از مراکز مربوطه نموده و در نهایت در صورت صحت ادعای معسر بودن حکم اعسار صادر می گردد


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام همانطور که می دانیم یکی از پایه های ازدواج مسائل مالی مربوط به آن است . مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ایام زناشویی ، حق تنصیف اموال ، نحله و ... همگی جزو آثار زندگی مشترک می باشند که هر انسانی به فراخور زندگی مشترک خود با آن روبرو خواهد شد و محال است که بدون تعیین تکلیف در این خصوص بتوان اقدامی را در خصوص ادامه یا پایان زندگی مشترک انجام داد . مساله مهم در زمان طلاق زوجین توجه و تعیین تکلیف روابط مالی ایشان می باشد ، در چنین مواقعی یکی از اهکار های زوج ادعای تنگدستی و نداری است و حتی گاهی از اوقات زوج مدعی است که بعلت بی پولی قصد طلاق همسر خود را دارد ، در چنین مواقعی مرد می بایست ضمن دادخواست تنظیمی و همزمان با ان ادعای اعسار خود را نیز مطرح نماید تا مورد بررسی توسط دادگاه قرار بگیرد ، داشتن اموال منقول یا غیر منقول ، نوع شغل محل زندگی ف وضعیت خانوادگی و ... از جمله مواردی است که دادگاه جهت رسیدن به این مهم به آن توجه می کند ، در صورت نیاز به دانستن دیگر جزئیات می توانید با وکلای موسسه مشورت نموده و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


محسن جعفری

دعوای اعسار باید بوسیله ۲ شاهد از طرف خواهان دعوای اعسار که از وضعیت درآمد و بدهیهای وی اطلاع دارند انجام گرفته و این امر بر دادگاه احراز گردد که البته استعلام از دستگاههای زیربط نیز از موارد ضروری در دعاوی اعسار میباشد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام اعسار نسبت به دادنامه طلاق از طرف زوج یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که در حال حاضر ذهن بسیاری از آقایان را به سوی خود مشغول نموده است. با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد و بالا بودن میزان مهریه ها، آقایان در حین طلاق از همسر خود نمی توانند مهریه همسرشان را با شکل کامل پرداخت کنند. در چنین حالتی زوج از حق اعسار استفاده نموده و درخواست خود را به دادگاه ارسال می کند. همچنین در نظر بگیرید که جهت تنظیم درخواست اعسار بایستی به یکسری از مراحل توجه لازم را داشته باشید


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.