تاثیر اثبات اتهام زنای مرد متاهل در پرونده طلاق

تاثیر اثبات اتهام زنای مرد متاهل در پرونده طلاق

تاثیر اثبات اتهام زنای مرد متاهل در پرونده طلاق

 در این مقاله از وکلای تلفنی قصد داریم در مورد اثبات خیانت شوهر، سکس نامشروع و اثبات زنای مرد نکاتی را مطرح کنیم.  این موضوعات از مسائل اصلی در زمینه طلاق هستند که لازم است در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. خیلی از اصطلاحات قضایی دارای معانی و مفاهیم خاصی هستند که بهتر است آن ها را به طور دقیق بدانیم.

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف زنا از زبان وکیل

زنای مرد و سکس نامشروع یکی از گناهان کبیره است. هرگونه آمیزش جنسی بین یک زن و مرد بدون آنکه بین آن ها خطبه عقدی جاری شده باشد، زنا نامیده می ‌شود. از این رو در حوزه علم حقوق نیز این موضوع به همین شکل تعریف شده است و مطابق با آن نیز قوانین فقهی و حقوقی زیادی وجود دارد. زنای مرد و سکس نامشروع از جمله جرائمی حساب می‌ شود که حد دارد. یعنی قانونگذار براساس قوانین مربوط به قرآن و فقه برای آن مجازات شرعی تعیین کرده است

 چگونگی اثبات اتهام زنا

هم از لحاظ دینی و اخلاقی و هم از نظر عمومی، زنا یک امر ناپسند است.  یکی از مسائل مهم در زمینه زنا، اثبات آن است. برای اثبات زنای مرد چندین روش وجود دارد. یکی از شیوه‌های اصلی برای اثبات زنای مرد، اقرار است. یعنی  یک فرد خودش اقرار کند که این عمل را انجام داده است قاضی می تواند بنابر ادله، آن شخص را مجرم بداند. البته مسلم است که اقرار در امور کیفری دارای ویژگی های خاصی است و هر کس نمی تواند بنا بر یکسری کلمات و جملات به چیزی اقرار کند.  شرایط اقرار به طور مفصل در امور کیفری مشخص شده است. دومین روش اثبات زنای مرد ، شهادت شهود است. مسلما اگر شهود به انجام این عمل شهادت دهند قاضی می تواند مطابق با شهادت آنها حکم صادر کند. برای اثبات زنا معمولا چهار مرد عادل یا سه مرد و دو زن جزو شرایط اصلی  هستند. باز هم در این زمینه شرایط شاهد و شرایط دروغ کاملاً باید لحاظ شود و هر کسی نمی تواند به عنوان شاهد شهادت بدهد.

 

مشاوره حقوقی طلاق به دلیل فساد اخلاقی

سومین ویژگی که بر اساس ادله اثبات دعوی صورت می پذیرد، این است که خود قاضی بتواند به زنای مرد علم پیدا کند و بر اساس آن اثبات کند که زنا و سکس نامشروع انجام شده است. پس می‌توان گفت علم قاضی نیز از دیگر ویژگی ‌هایی است که می‌توان به عنوان راه های اثبات زنا و سکس نامشروع نامگذاری کرد. مثلاً اگر قاضی بتواند عکس یا فیلمی را مشاهده کند که برای او اثبات شود که این عمل انجام شده ،می تواند مطابق با آن حکم صادر کند.

دادخواست طلاق از جانب زوجه به خاطر زنا شوهر

همانطور که می‌دانید موارد عسر و حرج طولانی هستند و توضیح آن ها در این مقاله نمی گنجد. اما در کل می‌توان گفت که اگر زن بتواند رابطه نامشروع شوهر  و سکس نامشروع را را اثبات کند و دادگاه نیز  زنای مرد را تشخیص دهد، زوجه می تواند درخواست طلاق دهد. حتی اگر شوهر او راضی به طلاق نباشد.

آیا رابطه نامشروع مرد متاهل مصداقی  از عسر و حرج است؟

سوال دیگری که معمولاً در این زمینه باز هم پرسیده می شود این است که آیا رابطه و سکس نامشروع مرد متاهل می تواند مصداقی از عسر و حرج  باشد؟ اگر داشتن زنای مرد به شکلی باشد  که باعث به خطر افتادن زندگی مشترک شود و این به صورت عادت باشد، زوجه می‌تواند از شوهرش  طلاق بگیرد. مخصوصاً اگر اثبات شود که این سکس نامشروع پرخطر است و ممکن است بیماری های مقاربتی را ایجاد کند، می‌تواند یکی از مصادیق عسر و حرج زن تلقی شود.

 فقط نکته ای که وجود دارد این است که شما برای این موضوع باید حتماً دلایل محکمه پسند داشته باشید. چرا که هر نوع رابطه احتمالی نامشروع با زن اجنبی نمی‌ تواند از مصادیق عسر و حرج باشد و از این رو مسئله کمی تخصصی و سنگین است و بهتر است که در این زمینه  از  مشاوره حقوقی با  وکلای با تجربه کمک بگیرید.

 

محکم ترین دلایل طلاق از نظر دادگاه

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده طلاق به دلیل خیانت شوهر

نکته ای که وجود دارد این است که دادگاه ادله متقن را می‌پذیرد. بارها پیش آمده که افرادی صرفاً با این دیدگاه که  پرینتی از موبایل همسر دارند و یا  شماره تلفن هایی که در گوشی همسر وجود دارد و... می خواستند که زنای مرد را اثبات کنند که قطعا مورد قبول قاضی نیست.  دادگاه نیازمند دلایل محکمه پسند است.  به همین دلیل حتماً باید سعی شود که در این زمینه دلایل محکمه پسندی به دادگاه  ارائه کنید. برای تنظیم دادخواست طلاق از جانب زوجه به خاطر سکس نامشروع شوهر باید سعی شود که از مشاورین در این حوزه کمک بگیرید.  چرا که عمدتاً لایحه دفاعیه باید  بر اساس مواد مختلف قانون اساسی ( از جمله ۲۴۱ مجازات اسلامی یا ۳۰۲ آیین دادرسی کیفری و ... ) تنظیم شود. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید از مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 استفاده نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

بارها پیش آمده که خیلی از طرفین دعوا به علت عدم آشنایی با قوانین و مقررات حقوقی نتوانستند حق خود را استیفا کنند. اما شما می توانید به راحتی با استفاده از مشاوره حقوقی وکلای تلفنی از حرفه ای ترین وکلای مخصوص در حوزه‌ های مختلف (از جمله حوزه مسائل طلاق)  بهره مند شوید و یک دادخواست کامل و جامع به دادگاه ارائه دهید. موسسه حقوقی وکلای تلفنی این شرایط را فراهم اورده است که شما در هرساعت از شبانه روز با مراجعه به وبسایت وکلای تلفنی به ادرس www.vakiltel.org سوالات خود را مطرح نمایید. یکی از وکلای متخصص در حوزه مورد نظر شما سوال را بررسی و در کمتر از 20 دقیقه بعد پاسخ سوال شما را به صورت انلاین و  رایگان برای شما ارسال می نماید.

 

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع
مشاوره حقوقی زنا
نگارش شکوائیه
نگارش دادخواست طلاق 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سجاد جداخانلو

سلام خسته نباشید ... در مبحث طلاق به درخواست زوجه - زوجه باید همواره یک سختی غیرقابل تحمل را برای صدور مجوز طلاق اثبات نماید مگر اینکه وکیل در طلاق باشد . یکی از مسایلی که میتواند اثبات کننده عسر و حرج باشد خیانت زوج می باشد . دادگاه با توجه به ادله موجود در این زمینه ممکن است حکم به طلاق را به درخواست زوجه صادر نماید .


بهاره توکلی پور

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان موسسه وکیل تلفنی کار بسیار ارزشمندی را در دوران بیماری انجام دادن و سبب صرفه جویی در هزینه ها و وقت مردم شدن ونیاز به مراجعه حضوری رو به حداقل رساندند،پیشنهادمیکنم مردم حتما از این حرکت خیروخوب استفاده کنندوبه وکلای مجرب موسسه مراجعه کنند باتشکر


سحر نیک پور

با سلام و عرض ادب، داشتن زنای مرد به شکلی باشد که باعث به خطر افتادن زندگی مشترک شود و این به صورت عادت باشد، زوجه می‌تواند از شوهرش طلاق بگیرد. مخصوصاً اگر اثبات شود که این سکس نامشروع پرخطر است و ممکن است بیماری های مقاربتی را ایجاد کند، می‌تواند یکی از مصادیق عسر و حرج زن تلقی شود.فقط نکته ای که وجود دارد این است که شما برای این موضوع باید حتماً دلایل محکمه پسند داشته باشید. چرا که هر نوع رابطه احتمالی نامشروع با زن اجنبی نمی‌ تواند از مصادیق عسر و حرج باشد و از این رو مسئله کمی تخصصی و سنگین است و بهتر است که در این زمینه از مشاوره حقوقی با وکلای با تجربه کمک بگیرید.


مینافراهانی

باسلام رابطه نامشروع زوج علاوه بر اعمال مجازات یکی از مواردی است که با اثبات آن نزد دادگاه صالح دلیل موجهی برای درخواست طلاق زوجه است.زوجه ادله که در دست دارد میتواند رابطه نامشروع را ثابت کند و بعنوان یکی از موارد عسرو حرج از دادگاه تقاضای طلاق کند.حتی اگر مرد راضی ب طلاقش نباشد. این موضوع هیچ تاثیری در مطالبه مهریه ندارد و زوجه میتواند مهریه خود را نیز مطالبه کند .اثبات این رابطه میتواند حتی حضانت را از پدر گرفته و به مادر بسپارد به دلیل سو اخلاق پدر!!!


فریبرز ذوالفقاری

با سلام یکی از مسائل مهم در زمینه زنا، اثبات آن است. برای اثبات زنای مرد چندین روش وجود دارد. یکی از شیوه‌های اصلی برای اثبات زنای مرد، اقرار است. یعنی یک فرد خودش اقرار کند که این عمل را انجام داده است قاضی می تواند بنابر ادله، آن شخص را مجرم بداند. البته مسلم است که اقرار در امور کیفری دارای ویژگی های خاصی است و هر کس نمی تواند بنا بر یکسری کلمات و جملات به چیزی اقرار کند. شرایط اقرار به طور مفصل در امور کیفری مشخص شده است. دومین روش اثبات زنای مرد ، شهادت شهود است. مسلما اگر شهود به انجام این عمل شهادت دهند قاضی می تواند مطابق با شهادت آنها حکم صادر کند. برای اثبات زنا معمولا چهار مرد عادل یا سه مرد و دو زن جزو شرایط اصلی هستند. باز هم در این زمینه شرایط شاهد و شرایط دروغ کاملاً باید لحاظ شود و هر کسی نمی تواند به عنوان شاهد شهادت بدهد.


Mohamad sheykhi

زنا، یکی از جرائم مستوجب حد می باشد؛ یعنی، از جمله جرایمی بوده که قانون گذار، با توجه به قواعد شرعی، آن را جرم انگاری کرده و مجازات آن نیز از کتاب آسمانی و منابع فقهی گرفته است. جرم زنا، زمانی واقع می شود که زن و مردی که با یکدیگر، علقه زوجیت نداشته و نامحرم بوده، اقدام به برقراری رابطه جنسی نموده؛ طوری که آلت تناسلی مرد، تا ختنه گاه، داخل در مقعد یا آلت تناسلی زن گردد. زنا، دارای انواع مختلفی، از جمله، زنای به عنف، زنای با محارم، زنای محصنه و زنای غیر محصنه است و هر کدام از این انواع زنا، حکم مجازات جداگانه ای دارند. اما، می توان گفت، روش اثبات همه آن ها، یکسان می باشد. راه های اثبات زنا، شیوه های بسیار سختی بوده که برگرفته از شرع بوده و بدون وجود این راه ها، اثبات جرم زنا، غیر ممکن خواهد بود. با توجه به اهمیت روش های اثبات زنا، در این مقاله، قصد داریم، بگوییم که راه های اثبات زنا چیست و سپس، هر یک از آن ها را که شامل اقرار، شهادت و علم قاضی می باشند، توضیح دهیم. راه های اثبات زنا پیش از پاسخ به این پرسش که راه های اثبات زنا چیست و آیا فرد زناکار، اعدام می شود یا خیر؟ باید، جرم زنا و شرایط تحقق آن را از منظر قانون مجازات اسلامی که برگرفته از شرع مقدس می باشد، مورد بررسی قرار داده و سپس، بگوییم که راه های اثبات زنا چیست و به چه صورت، می توان، این جرم را اثبات کرد. زنا، عبارت است از اینکه، زن و مردی نامحرم، با یکدیگر، رابطه جنسی، برقرار نموده و دخول، صورت گیرد؛ به نحوی که آلت تناسلی مرد، تا ختنه گاه، داخل در مقعد یا آلت تناسلی زن شود. بر اساس این تعریف، هرگونه رابطه میان دو نامحرم، زنا نبوده و صرفا، در صورتی که دخول، با شرایط مقرر گفته شده، انجام شود، زنا محقق می گردد. باقی روابط میان دو نامحرم، در دسته روابط نامشروع دون زنا، قرار می گیرند و وجود دخول یا عدم آن، اساسی ترین فرق رابطه نامشروع و زنا است. از آنجا که زنا، با حیثیت افراد، سر و کار دارد و در مواردی، سبب اعمال مجازات اعدام و گرفتن جان فرد می شود، راه های اثبات آن، بسیار، سخت گیرانه هستند. قانون مجازات اسلامی، بر اساس شرع مقدس، راه های اثبات زنا را مشخص کرده است. بر اساس قانون مجازات اسلامی، راه های اثبات زنا، عبارتند از: اقرار شهادت علم قاضی هر کدام از راه های اثبات زنا، شرایط مخصوص به خود را دارند، اقرار در قسمت قبل، راه های اثبات زنا را توضیح دادیم و گفتیم که یکی از راه های اثبات زنا، اقرار است. لذا در این قسمت از مقاله، قصد داریم، درباره اقرار، صحبت کنیم. اقرار در زنا، یعنی، خود زانی یا زانیه، اعتراف کند که اقدام به زنا کرده؛ در این صورت، مرتکب، مشمول مجازات این جرم، خواهد شد. البته، اقرار خود شخص، دارای شرایطی بوده که عبارتند از: شخصی که اعتراف به زنا می کند، باید، عاقل و بالغ باشد. فرد باید، با اراده خودش اقرار به زنا کند و در این کار، اختیار داشته باشد. فرد باید، 4 مرتبه به اینکه زنا کرده است، اقرار کند؛ اقرار کمتر، یعنی دو یا سه مرتبه، موجب اثبات زنا نمی شود. اقرار باید، نزد قاضی باشد و اقرار نزد سایر افراد، اعتباری ندارد. شهادت همانگونه که در توضیح راه های اثبات زنا گفتیم، یکی از راه های اثبات زنا، شهادت شهود است. در قانون مجازات اسلامی، برای شهادت شهود، جهت اثبات زنا، شرایطی بخصوصی در نظر گرفته شده، تا کسی نتواند بی دلیل و از روی سوء قصد و دشمنی، اقدام به شهادت نماید. این شرایط، عبارتند از: 4 مرد عادل که هم زمان، در صحنه حضور داشته و انجام زنا را دیده اند، بر وقوع زنا، شهادت دهند. 3 مرد و 2 زن که هم زمان، در صحنه حضور داشته و انجام زنا را دیده اند، بر وقوع زنا، شهادت دهند. وقتی گفته می شود که انجام زنا را دیده باشند، یعنی، این تعداد فرد، باید، دیده باشند که آلت مرد، به اندازه ختنه گاه، وارد آلت تناسلی یا مقعد زن شده است. به همین علت می باشد که شهادت بر وقوع جرم زنا، جهت اثبات آن، بسیار سخت بوده، چرا که تقریبا، محال است، هم زمان 4 یا 5 نفر، هنگام وقوع زنا، در محل باشند. علم قاضی در قسمت های قبل، در خصوص اقرار و شهادت که از راه های اثبات زنا هستند، توضیح دادیم. در این قسمت، می خواهیم، در خصوص علم قاضی که یکی از مهم ترین، ادله اثبات دعوی است و در بسیاری از موارد، اثبات کننده جرم بوده، صحبت کنیم. علم قاضی، یعنی این که به طریقی، در قاضی، این اطمینان، ایجاد شود که جرم، رخ داده است. علم قاضی، یکی دیگر از راه های اثبات زنا نیز می باشد. کاربرد علم قاضی در اثبات زنا، اینگونه می باشد که مثلا، اگر با استفاده از امارات، یعنی، نشانه هایی مثل فیلم رابطه جنسی یا عکس های موجود در پرونده یا هر طریق دیگری، برای قاضی، محرز شود که عمل زنا رخ داده است، می تواند، حکم مجازات، در خصوص زنا را صادر کند؛ چرا که علم قاضی، بر هر دلیلی، ارجح می باشد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.