جرم درصد گرفتن وکیل از مهریه پرداختی

جرم درصد گرفتن وکیل از مهریه پرداختی

جرم درصد گرفتن وکیل از مهریه پرداختی

مشاوره حقوقی

 

وکیل مهریه فردی است دارای دانش حقوقی که به صورت تخصصی سال ها در دعاوی خانواده و مهریه وکالت انجام داده است. اهمیت پرونده های مهریه به میزان مهریه بستگی دارد. وکیل مهریه به جزئیات مربوط به پرونده توجه ویژه ای دارد و از قوانین برای دفاع از موکل خود استفاده می کند.

برای گرفتن مهریه ممکن است لازم شود از طریق توقیف اموال، ممنوع الخروج کردن، توقیف کد ملی، جلب کردن و... اقدام شود. به همین دلیل وکیل مهریه باید از طریق قانونی تمامی راه ها را برای گرفتن مهریه موکل خود بکارگیری کند.

برای اجرا گذاشتن مهریه، قبل از اینکه به یک وکیل وکالت داده شود بهتر است با وکیل دیگری مشاوره حقوقی انجام داد تا از چون و چرای کار اطلاع پیدا کرد و از میزان حق الوکاله ها نیز مطلع شد. برای اینکار نیازی نیست دنبال وکیل به صورت حضوری بگردید بلکه از طریق موسسه حقوقی وکلای تلفنی می توانید با یک وکیل خوب و کاربلد مشاوره حقوقی تلفنی انجام دهید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

معیار تعیین حق الوکاله وکیل مهریه

معمولا تمام وکالت هایی که انجام می شود تعرفه آن به صورت توافقی میان وکیل و موکل خواهد بود. زوجه نیز برای مطالبه کردن مهریه خود از طریق وکیل مهریه می تواند بر سر حق الوکاله با وکیل به توافق برسد. اما از لحاظ قانونی به دلیل اینکه مهریه یک دعوی مالی است حق الوکاله وکیل مهریه بر اساس تعرفه حق الوکاله تعیین خواهد شد.

اگر مهریه مطالبه شده تا 10 میلیون تومان باشد وکیل مهریه 6 درصد را به عنوان حق الوکاله دریافت خواهد کرد. اگر مهریه 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان باشد 4 درصد از موکل خود می گیرد. وکیل مهریه 3 درصد برای مهریه 100 تا 500 میلیون تومان و 2 درصد برای مهریه بالای 500 میلیون تومان به عنوان حق الوکاله بر اساس تعرفه خواهد گرفت. همچنین نحوه پرداخت حق الوکاله به وکیل مهریه اینگونه است در مرحله نخست 60 درصد و در مرحله تجدیدنظر نیز 40 درصد خواهد بود.

آیا دریافت درصد از مهریه موکل جرم است؟

با توجه به اینکه مطالبه مهریه یک دعوای مالی است تعیین کردن حق الوکاله نیز به میزان مهریه بستگی دارد. به عنوان مثال حق الوکاله 10 سکه مهریه با 500 سکه متفاوت است و وکیل مهریه بر اساس میزان مهریه و تعرفه اعلامی توسط مراجع ذیربط حق الوکاله دریافت خواهد کرد. به همین دلیل گرفتن درصد از مهریه موکل طبق تعرفه قانونی خواهد بود.

 

حق الوکاله وکیل طلاق

مجازات دریافت درصد از مهریه موکل

همانطور که گفته شد با توجه به اینکه وکیل مهریه می تواند بر اساس تعرفه از مهریه درصد بگیرد پس از لحاظ قانونی جرمی اتفاق نیفتاده است تا مجازاتی شامل وکیل مهریه گردد. اگر وکیل مهریه خارج از تعرفه هزینه ای را بابت مطالبه مهریه از موکل خود دریافت کند تخلف کرده است و این موضوع قابل پیگیری خواهد بود.

اگر در مورد حق الوکاله وکیل مهریه سوالات متعددی دارید می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه حقوقی وکلای تلفنی آن را مطرح کنید. در کمترین زمان بهترین وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی به سوالات شما در سایت پاسخ خواهند داد.

مراحل دریافت مهریه از زوج

برخی از افراد دیدگاه غلطی دارند که فقط با گرفتن طلاق می توانند مهریه را مطالبه کنند در حالی که اصلا اینطور نیست. زن هر زمانی بخواهد می تواند مهریه خود را مطالبه کند حتی زمانی که در آرامش کامل در کنار شوهر خود در حال زندگی کردن است. یا برعکس این موضوع هم وجود دارد که یک زن از همسر خود طلاق بگیرد و مهریه دریافت نکند. به هر حال مهریه ربطی طلاق ندارد.

 

ارتباط در واتس اپ

زوجه برای دریافت مهریه باید آن را از طریق مراجع قانونی مطالبه کند. زوجه یا وکیل مهریه دادخواست مطالبه مهریه را تنظیم می کند و از طریق یکی از دفاتر خدمات قضایی آن را به ثبت می رساند. دادخواست در یکی از شعبه های دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد و مرد ملزم به پرداخت مهریه خواهد شد.

همچنین وکیل مهریه به وکالت از موکل خود می تواند مهریه را از طریق اجرای ثبت به اجرا بگذارد و اگر زوج اموالی داشته باشد آنها را توقیف کند و نسبت به ممنوع الخروج کردن او اقدام کند. البته پیشنهاد می شود قبل از انجام هر کار قضایی و حقوقی مشاوره حقوقی با وکیل متخصص انجام دهید. همچنین از این وکلا می توانید خدمات حقوقی مانند نگارش دادخواست یا لایحه را دریافت کنید.

 

نگارش دادخواست اعسار ز پرداخت مهریه 
حق الوکاله وکیل 
مشاوره حقوقی مهریه
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سهند مهدی پور

سلام‌و ادب برای گرفتن مهریه ممکن است لازم شود از طریق توقیف اموال، ممنوع الخروج کردن، توقیف کد ملی، جلب کردن و... اقدام شود. به همین دلیل وکیل مهریه باید از طریق قانونی تمامی راه ها را برای گرفتن مهریه موکل خود بکارگیری کند. برای اجرا گذاشتن مهریه، قبل از اینکه به یک وکیل وکالت داده شود بهتر است با وکیل دیگری مشاوره حقوقی انجام داد تا از چون و چرای کار اطلاع پیدا کرد و از میزان حق الوکاله ها نیز مطلع شد


محسن حاجی آبادی

برخی از افراد دیدگاه غلطی دارند که فقط با گرفتن طلاق می توانند مهریه را مطالبه کنند در حالی که اصلا اینطور نیست. زن هر زمانی بخواهد می تواند مهریه خود را مطالبه کند حتی زمانی که در آرامش کامل در کنار شوهر خود در حال زندگی کردن است. یا برعکس این موضوع هم وجود دارد که یک زن از همسر خود طلاق بگیرد و مهریه دریافت نکند. به هر حال مهریه ربطی طلاق ندارد.


علیرضا

واقعا ممنونم که مارو آگاه میکنید متاسفانه قبل از آشنایی با موسسه شپا به دفتر وکیلی در شهرمان مراجعه کردیم و دقیقا موضوع مورد اشاره شمارو به ما پیشنهاد داد خوشحالم که مارو روشن میکنید تا در دام افرادی که به اسم نهاد مقدس وکالت حق و حقوق مردم را نادیده میگیرند نیفتیم موفق باشید


محمد

بهترین روش اجرا گذاشتن مهریه ، لازم به ذکر است که زن پس از جاری شدن خطبه عقد، صاحب مهریه است و هر زمان که بخواهد می تواند آن را از همسرش درخواست کند و هر اقدامی بخواهد می تواند با مهریه خود انجام دهد. اجرای مهریه از طریق اجرای ثبت: از آن جایی که سند ازدواج یک سند رسمی است، زنان نیز برای گرفتن حق خود از طریق اجرای سند رسمی ازدواج اقدام کنند. ضمن اینکه اقدام از طریق اجرای اسناد رسمی مزایا و فوایدی دارد از جمله کوتاه‌‌شدن روند رسیدگی.


فاطمه موسوی نژاد

مهریه یک دعوای مالی است و با توجه به میزان آن، حق‌ الوکاله مهریه تعیین می‌شود. هزینه حق‌ الوکاله و هزینه وکیل برای اجرا گذاشتن مهریه به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای تعیین حق‌ الوکاله مهریه و اطلاع از مبلغ دقیق حق‌ الزحمه وکیل مهریه بهتر است مستقیما با یک وکیل مشورت کنید.برای پیگیری روند دریافت مهریه توسط وکیل، باید یک قرارداد وکالت میان وکیل و موکل تنظیم شود که در این قرارداد مبلغی به عنوان حق‌ الوکاله برای وکیل درنظر گرفته می‌شود. هزینه جلسات مشاوره معمولا مبلغ زیادی نیست. اما مبلغ حق‌ الزحمه وکیل برای مهریه با توجه به شرایط و با تراضی طرفین مورد توافق قرار می‌گیرد و حتی ممکن است با تعرفه حق‌ الوکاله مهریه در عرف تفاوت داشته باشد.


محسن جعفری

از سایت وکیل تلفنی سپاسگذارم


فریبرز ذوالفقاری

با سلام معمولا تمام وکالت هایی که انجام می شود تعرفه آن به صورت توافقی میان وکیل و موکل خواهد بود. زوجه نیز برای مطالبه کردن مهریه خود از طریق وکیل مهریه می تواند بر سر حق الوکاله با وکیل به توافق برسد. اما از لحاظ قانونی به دلیل اینکه مهریه یک دعوی مالی است حق الوکاله وکیل مهریه بر اساس تعرفه حق الوکاله تعیین خواهد شد. اگر مهریه مطالبه شده تا 10 میلیون تومان باشد وکیل مهریه 6 درصد را به عنوان حق الوکاله دریافت خواهد کرد. اگر مهریه 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان باشد 4 درصد از موکل خود می گیرد. وکیل مهریه 3 درصد برای مهریه 100 تا 500 میلیون تومان و 2 درصد برای مهریه بالای 500 میلیون تومان به عنوان حق الوکاله بر اساس تعرفه خواهد گرفت. همچنین نحوه پرداخت حق الوکاله به وکیل مهریه اینگونه است در مرحله نخست 60 درصد و در مرحله تجدیدنظر نیز 40 درصد خواهد بود.


سعید ربیعی

باسلام در ابتدا باید عرض کرد که گرفتن مهریه امری کاملاً جدا از گرفتن نفقه و همچنین درخواست طلاق می باشد که هر کدام از این موارد نیازمند به طرح دادخواست و مطالبه جداگانه خواهند بود و در باب دریافت حق الوکاله توسط وکیل در مطالبه مهریه بایستی مد نظر داشت که در قراردادهای وکالت تنظیمی از سوی وکلا دو گزینه در این رابطه وجود دارد که یکی از آنها تعرفه را معرفی می کند و دیگری قرارداد خصوصی را مطرح می کند و باید بدانیم که در این زمینه اگر وکیلی بیشتر از درصد های تعیین شده حق الوکاله دریافت کند جرم محسوب شده و صرفاً برای وی تخلف لحاظ خواهد گردید در این زمینه باید بدانیم که اگر میزان مهریه تا ۱۰ میلیون بود وکیل ۶درصد و اگر ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون بود وکیل ۳ درصد و اگر ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بود وکیل حق گرفتن دو درصد از حق الوکاله را دارد و در مواردی که بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشد بر اساس تعرفه قانونی دادگاه حق الوکاله اخذ خواهد گردید فلزات اگر وکیل خارج از این تعرفه قانونی حق الوکاله دریافت کند قابل پیگیری است اما نه به عنوان جرم که به عنوان تخلف خواهد بود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.