جرم مانکن بی حجاب و مجازات آن

جرم مانکن بی حجاب و مجازات آن

جرم مانکن بی حجاب و مجازات آن

جرم مانکن بی حجاب چیست؟ آیا استفاده از مانکن بی حجاب جرم محسوب می شود؟ مجازات استفاده از مانکن بی حجاب چه می باشد؟ کدام مرجع جهت رسیدگی به جرم مانکن بی حجاب صالح می باشد؟ آیا جرم مانکن بی حجاب از جمله جرایم قابل گذشت محسوب می شود؟ مانکن ها همواره مورد استفاده مغازه داران و لباس فروشان بوده است تا بتوانند اجناس خود را به بهترین نحو بفروشند. در همین راستا قانونگذار برای استفاده از مانکن ها ضوابط و مقرراتی را در نظر داشته است که یکی از آنها با حجاب بودن مانکن می باشد. به همین خاطر دائما اشخاص زیادی جهت مشاوره حقوقی جرم مانکن بی حجاب با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. سوالات گوناگونی پیرامون این جرم در ذهن اشخاص مذکور وجود دارد که به پرتکرارترین آنها در ابتدای مقاله اشاره داشتیم. در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پرداختن به جرم مانکن بی حجاب به سوالات فوق الذکر نیز پاسخ دهیم.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا استفاده از مانکن بی حجاب جرم است؟

در اولین گام از آشنایی با جرم مانکن بی حجاب بایستی به این سوال پاسخ دهیم که آیا اصلا استفاده از مانکن بی حجاب جرم است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال بایستی به سراغ قانون عفاف و حجاب که در ماه های اخیر تصویب شده، برویم. پس از بررسی این قانون متوجه خواهیم شد که ماده 43 قانون عفاف و حجاب طراحی یا تبلیغ مانکن ممنوعه و بی حجاب را جرم دانسته است.

البته تعیین ملاک بی حجاب بودن مانکن به عهده «کارگروه ساماندهی مد و لباس» گذاشته شده است. به همین خاطر به سراغ آیین نامه شاخص های نظارت بر طراحی، تولید، تبلیغ و عرضه پوشاک اجتماعی بانوان خواهیم رفت. در بندهای «۳۳» و به ویژه «۳۵» بخش «ه» آیین نامه مذکور که به ضوابط چیدمان فروش و تبلیغ پرداخته، عنوان شده است که استفاده از مانکن در ویترین ها باید با رعایت حدود شرعی حجاب انجام گیرد. در نتیجه پاسخ این سوال که استفاده از مانکن بی حجاب جرم است یا خیر، مثبت می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سوال مذکور از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

مجازات استفاده از مانکن بی حجاب در فروشگاه

 

 

مجازات استفاده از مانکن بی حجاب

اکنون که با جرم بی حجاب بودن مانکن آشنا شدیم بایستی ببینیم که مجازات استفاده از مانکن بی حجاب چیست؟ به همین منظور مجدداً به ماده 43 قانون عفاف و حجاب مراجعه می کنیم. بر اساس این ماده مجازات استفاده از مانکن بی حجاب بر دو نوع تقسیم بندی می شود:

  • ارتکاب جرم برای مرتبه اول: در این حالت، کلیه ابزارهای ارتکاب جرم ضبط شده و مرتکب حداکثر به جزای نقدی درجه 4 یا دو برابر درآمد خالص حاصل از انجام دادن جرم (هر کدام که بیشتر باشد) محکوم می شود. همچنین قاضی می تواند با تشخیص خود حکم به ممنوعیت از خروج از کشور و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی تا دو سال را بدهد.
  • ارتکاب جرم برای مراتب بعدی: مرتکب به حداکثر جزای نقدی درجه 3 یا 3 برابر درآمد خالص حاصل از ارتکاب جرم (هر کدام که بیشتر باشد) و به تشخیص قاضی به ممنوعیت از خروج از کشور و ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از 6 ماه تا 2 سال محکوم می شود.

 

 

 

مشاوره حقوقی جرائم امنیت داخلی و خارجی 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

 

البته فراموش نکنید که جرم مانکن بی حجاب می تواند شامل عناوین مجرمانه دیگری نیز شود که می توانید جهت آشنایی با این عناوین مجرمانه از طریق مشاوره حقوقی با بهترین وکیل عفاف و حجاب در ارتباط باشید.

 

علت جرم بودن استفاده از مانکن بی حجاب

سوال مهمی که متقاضیان مشاوره حقوقی جرم مانکن بی حجاب از ما می پرسند این است که چرا استفاده از مانکن بی حجاب جرم می باشد؟ در واقع قانونگذار، مهمترین علت جرم بودن بی حجاب بودن مانکن را حفظ بنیان خانواده ها به عنوان کانون اصلی رشد و تربیت انسان می داند.

در همین راستا ماده 1 قانون عفاف و حجاب عنوان می کند: «خانواده، به عنوان کانون اصلي رشد، تعالي و آرامش انسان، در برابر فرد و جامعه، اصالت دارد و هر رفتار، در فضاي حقيقي یا مجازي از قبيل برهنگي، بي حجابي، بدپوششي در غير حریم خصوصی و تبلیغ یا ترویج اموري که منجر به برهم زدن آرامش زن و مرد در خانواده، گسترش طلاق و آسيب هاي اجتماعي و کاهش ارزش خانواده شود، نقض بندهاي «1» و «7» اصل سوم و اصل دهم قانون اساسي است و مطابق احکام این قانون و سایر قوانين ممنوع مي باشد».

 

 

 

مانکن بی حجاب

 

 

مرجع رسیدگی به جرم مانکن بی حجاب

اگر این سوال را در ذهن خود دارید که کدام مرجع جهت رسیدگی به جرم مانکن بی حجاب صالح می باشد بایستی به دادگاه های کیفری اشاره کنیم. با این حال تعیین اینکه کدام یک از دادگاه های کیفری جهت رسیدگی به جرم مانکن بی حجاب صالح است باید توسط وکیل متخصص انجام گیرد. به همین منظور شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

آیا مجازات جرم مانکن بی حجاب قابل گذشت است؟

در آخرین بخش از این مقاله بایستی به این سوال پاسخ دهیم که آیا مجازات جرم مانکن بی حجاب قابل گذشت است؟ در واقع آن دسته از جرایمی را قابل گذشت می دانیم که دارای شاکی خصوصی باشند. در نتیجه با توجه به اینکه پیگیری جرم مانکن بی حجاب بدون شاکی خصوصی انجام می گیرد بایستی آن را غیر قابل گذشت بدانیم. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.