مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان

مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان

مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان

مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان امکان پذیر است؟ منظور از چک مشمول مرور زمان چیست؟ تعریف حقوقی خسارت تاخیر تادیه چک چه می باشد؟ مراحل مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک کدامند؟ چه مرجعی برای رسیدگی به مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان صالح است؟ همانطور که می دانید، امروزه افراد به صورت گسترده در معاملات خود از چک استفاده می کنند. به همین منظور ممکن است اختلافات حقوقی فراوانی پیرامون اینگونه موارد به وجود بیاید که یکی از آنها خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان می باشد. در همین راستا افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی چک با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. در آغاز مقاله به رایج ترین پرسش هایی که این افراد می پرسند، اشاره داشتیم. پس با توجه به اهمیت مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان قصد داریم به سوالات فوق الذکر به صورت حقوقی پاسخ دهیم. با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از چک مشمول مرور زمان چیست؟

در اولین گام از بررسی خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان بایستی با تعریف چک مشمول مرور زمان آشنا شویم. در واقع مرور زمان عبارت است از اینکه پس از گذشت مهلت قانونی که توسط قانونگذار مشخص شده، امکان دادرسی برای خواهان از بین خواهد رفت یا این امکان با محدودیت هایی روبرو خواهد شد. برای چک نیز افراد می توانند در موعد مذکور ذکر شده در چک به بانک مراجعه کرده و در صورتی که پول در حساب صادر کننده چک وجود داشته باشد، آن را پاس کنند. همچنین اگر این پول در حساب فرد مذکور وجود نداشته باشد، دارنده چک می تواند با دریافت گواهی عدم پرداخت و ارائه آن به مجاری قانونی و قضایی، مبلغ چک را دریافت کند. با این حال برخی از دارندگان چک در موعد مذکور در چک به بانک مراجعه نمی کنند و تصمیم می گیرند که برای مدت بیشتری آن را نزد خود نگه دارند.

اگر فرد تصمیم بگیرد که بیشتر از مهلت قانونی تعیین شده، چک را نزد خود نگاه دارد، چک، مشمول مرور زمان شده است و دادخواهی وی با محدودیت های روبرو خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چک مشمول مرور زمان از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 

 

چک مشمول مرور زمان

 

خسارت تاخیر تادیه چک چیست؟

گام دیگر که در راستای آشنایی با خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان بایستی برداشته شود، آشنایی با خسارت دیرکرد چک یا خسارت تاخیر تادیه چک می باشد. در واقع شخصی که اقدام به صدور چک می کند، وظیفه دارد در موعد مقرر ذکر شده در چک، مبلغ آن را در حساب خود فراهم کند. حال اگر وی این کار را انجام ندهد، دارنده چک می تواند نسبت به برگشت زدن آن و دریافت عدم گواهی پرداخت، اقدام نماید.

همچنین یکی دیگر از مواردی که وی می تواند علاوه بر مبلغ چک آن را از دادگاه بخواهد، خسارت دیرکرد چک می باشد. پس خسارت دیرکرد چک با توجه به تبصره الحاقی به ماده 2 قانون صدور چک عبارت است از کلیه خسارات و هزینه های وارد شده به دارنده چک که ناشی از عدم وصول چک در تاریخ مقرر آن می باشد. همچنین بایستی بگوییم که خسارت دیرکرد چک و میزان آن بر اساس تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی تعیین خواهد شد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

برای مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک چه باید کرد؟

یکی دیگر از سوالاتی که متقاضیان هنگام مشاوره حقوقی چک از ما می پرسند، این است که مراحل مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک کدامند؟ در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم اگرچه قانون جدید صدور چک برای دریافت سایر هزینه ها به جز خسارت دیرکرد چک، روش های جدیدی را در نظر گرفته است، مطالبه خسارت دیرکرد چک بر اساس مقررات سابق انجام می گیرد.

به همین منظور افراد بایستی در اولین مرحله برای مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک، یک دادخواست مناسب تنظیم نمایند. شما می توانید برای انجام این کار از خدمات نگارش دادخواست موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید. سپس این افراد با در دست داشتن دادخواست تنظیم شده و اسناد و مدارک لازم بایستی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده تا درخواستشان ثبت گردد.

 

 

مشاوره حقوقی اعسار از پرداخت چک
مشاوره حقوقی چک
مشاوره حقوقی چک و سفته
درباره ما 

 

مرجع صالح برای رسیدگی به تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان

یکی دیگر از سوالاتی که متقاضیان مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان از ما می پرسند این است که برای دریافت خسارت دیرکرد چک بایستی به کدام دادگاه مراجعه کنیم؟ پاسخ این سوال بر اساس میزان خسارت وارد شده مشخص خواهد شد. به عبارتی، اگر این خسارت کمتر از 20 میلیون تومان باشد بایستی به شورای حل اختلاف مراجعه کنیم. در صورتی که اگر خسارت مذکور بیشتر از 20 میلیون تومان باشد دادگاه حقوقی عمومی، صالح به رسیدگی خواهد بود. با این حال بهتر است قبل از هر اقدام از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

مشاوره حقوقی با وکیل چک

همانطور که گفته شد نکات حقوقی پیرامون چک به ویژه خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نتیجه نبایستی از ضرورت مشاوره با وکیل چک غافل بمانید. چرا که تنها در صورتی می توان در دعاوی مربوط به خسارت تاخیر تادیه چک مشمول مرور زمان پیروز شد که از دانش و تخصص وکیل چک مجرب استفاده کرده باشیم. به همین منظور ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشاوره حقوقی با برترین وکلای چک ایران را فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.