مشاوره حقوقی هوش مصنوعی چت جی پی تی (Chat GPT)

مشاوره حقوقی هوش مصنوعی چت جی پی تی (Chat GPT)

مشاوره حقوقی هوش مصنوعی چت جی پی تی (Chat GPT)

اگر مثل من از فعالان مجازی باشید یا شغلتان به نوعی با اینترنت گره خورده باشد، حتما تاکنون نام هوش مصنوعی چت جی پی تی را شنیده اید. این برنامه در اصل یک دستیار هوشمند است که سازندگان آن ادعا دارند در مدت زمانی خیلی کوتاه می‌تواند جانشین نیروی انسانی شود. در واقع هم اینطور به نظر می‌رسد و به گمانم این فقط یک ادعا نیست! یعنی به احتمال قوی این چت بات در آینده‌ای خیلی نزدیک به دستیار هوشمند همه ما تبدیل خواهد شد و بی شک همه ما برای یافتن پاسخ سوالاتمان از آن کمک خواهیم گرفت.

حالا مسئله‌ای که ذهن من را به خود مشغول کرده و احتمالا یکی از چالش های ذهنی شما هم باشد این است که تا چه حد می‌توان به هوش مصنوعی چت جی پی تی، اعتماد کرد؟! آیا از نظر حقوقی و طبق قانون ایران، بهره‌مندی از این دستیار هوشمند بلامانع است؟! عمل به گفته های آن چطور؟!

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

در جستجو برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به چت جی پی تی و صحبت با وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی درباره جنبه حقوقی این دستیار هوشمند، به مطالبی دست یافتم که فکر می‌کنم برای شما هم مفید باشند. توصیه می‌کنم اگر قصد استفاده از Chat GPT را دارید، ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. سپس حتما از طریق مشاوره حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی، با وکلای موسسه درباره این دستیار هوشمند مشورت کنید. چون این برنامه در یک کشور دیگر با قوانین و مقررات متفاوت طراحی شده و ممکن است با قوانین کشور ما هماهنگی نداشته باشد!

 

چت جی پی تی چیست؟

قبل از صحبت درباره مباحث حقوقی هوش مصنوعی چت جی پی تی، به نظرم باید اول ببینیم چت جی پی تی چیست؟! چون تا زمانی که درباره چیستی آن اطلاعات کافی نداشته باشیم، مسلما کسب اطلاعات دیگر درباره آن به کارمان نخواهد آمد.

چت جی پی تی یک ربات یا یک Language Model مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ربات طوری طراحی شده که می‌تواند در کوتاهترین زمان پاسخ تمامی سوالات عمومی و تخصصی ما را بدهد. حتی در حال حاضر بسیاری از افراد برای ترجمه متون، طراحی تصویر، ساخت تیزر، تولید محتوا و ... نیز از این دستیار هوشمند استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت این چت بات چیزی فراتر از حد تصور ما، و فراتر موتورهای جستجویی است که تاکنون از آن ها استفاده می‌کردیم!

 

مزایا و معایب چت جی پی تی

شاید با مطالعه مطالب پاراگراف قبل، طرز فکرتان درباره هوش مصنوعی چت جی پی تی مثبت شده باشد و فکر کنید این چت بات سرتاپا مزیت است. ولی باید خدمتتان عرض کنم که، Chat GPT هم مثل تمام برنامه ها و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، مزایا و معایبی دارد.

 

مزایای چت جی پی تی

  • قابلیت حل چالش های برنامه نویسی، کدنویسی، مسائل ریاضی
  • تطبیق پذیر و انعطاف پذیر با شرایط
  • مناسب برای انجام کارهای گسترده و کمک به انسان در جنبه های مختلف زندگی او
  • فراهم سازی امکان مکالمه بی نقص با هوش مصنوعی

 

 

چت جی پی تی

 

معایب چت جی پی تی

  • ارائه پاسخ هایی اشتباه با لحن متقاعد کننده که باعث می‌شود ما این پاسخ ها را صحیح بدانیم!
  • استفاده از یک الگوی مشخص که باعث ایجاد محتواهای تکراری می‌شود.
  • قفل یا فریز شدن (هنگ کردن) در مواقعی که پاسخ مناسب برای سوالات ما ندارد.

 

 

در چه مواردی می‌توان از چت جی پی تی استفاده کرد؟

بیشترین موارد استفاده هوش مصنوعی چت جی پی تی، کد نویسی و برنامه نویسی و حل مسائل ریاضی است. به عبارت دیگری این چت بات در این حوزه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید Chat GPT در این حوزه ها عملکرد موفقی هم داشته و خطاهای آن به نسبت کمتر بوده است.

 

 

 

سوال از وکیل فتا 
مشاوره حقوقی پلیس فتا در ایران 
مشاوره حقوقی جرائم رایانه ای 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

اما از دیگر کاربردهای چت جی پی تی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • تولید محتوا
  • آماده سازی و نگارش مقالات و محتواهای بلاگ
  • جستجو در تمام زمینه ها
  • طراحی وب سایت

و کاربردهای دیگر که هنوز به طور کامل مشخص نیستند.

 

آیا فعالیت در چت جی پی تی قانونی است؟

در حال حاضر، یعنی تا همین حالا که من دارم این مطلب را درباره هوش مصنوعی چت جی پی تی می‌نویسم، امکان استفاده از Chat GPT با IP ایرانی وجود ندارد. اما همانطور که می‌دانید این محدودیت به دلیل تحریم های حاکم بر ایران است. در نتیجه ارتباطی به مغایرت قوانین ایران و این دستیار هوشمند ندارد. پس از نظر من و وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی، استفاده از این چت بات از نظر قانونی مانعی ندارد. ولی باز هم باید زمان بگذرد و ثبت نام در چت جی پی تی با IP ایرانی آزاد شود، تا ببینیم قانونگذار چه تصمیمی در این باره اتخاذ می‌کند.

 

 

 

مشاوره حقوقی چت جی پی تی

 

وکیل کاربلد برای مشاوره چت جی پی تی

من سعی کردم در این مطلب درباره چالش های هوش مصنوعی چت جی پی تی صحبت کنم. ولی این کاملا طبیعی است که دغدغه های ذهنی من با شما متفاوت باشد. پس بهتر است شما هم مثل من، برای دریافت پاسخ سوالاتتان درباره چت جی پی تی، با وکلای متخصص موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشاوره‌ای داشته باشید. در این صورت با اطمینان بالا و بدون نگرانی، به سراغ بهره‌مندی از امکانات Chat GPT خواهید رفت!

برای گپ و گفت با وکلای متخصص موسسه حقوقی وکلای تلفنی و بهره‌مندی از مشاوره حقوقی چت جی پی تی، می‌توانید مشاوره حقوقی تلفنی را خریداری کنید. همچنین برای دریافت پاسخ سوالاتی که در این رابطه دارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با کارشناسان و وکلای موسسه در ارتباط باشید.

 


سوالات متداول

نظرات

علیرضا

بررسی مقالات شما همیشه برای من جالب است چون نکاتی کاربردی مطابق مسائل و مشکلات روز جامعه در سایت شما شرح داده میشود به همین دلیل مرتبا مقالات سایت شمارو دنبال میکنم بابت زحماتی که جهت انتشار مطالب کاربردی متحمل میشوید متشکرم


سمیرا مرآتی

اتفاقی که در آینده با ورود این قابلیت به کشور ما بوجود میاد اینه که چند سالی از ورود آن میگذره ، و بعد از اینکه ایرانیان همیشه در صحنه همچون گذشته در این حوزه هم هنرنمایی کردند،قانونگذار راحت‌ترین راه رو انتخاب میکنه و استفاده از اون رو ممنوع میکنه


امین چراغی شیخ آباد

چت جی پی تی یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی در زمینه متن است که توسط OpenAI ساخته شده است. این مدل بر پایه معماری GPT-4 ایجاد شده و تاکنون در کاربردهای متعددی از جمله پاسخ‌گویی به سوالات، ترجمه، خلاصه‌سازی متن و بسیاری دیگر کاربرد داشته است.


مجید پریدست فومنی

با سلام آنچه باید درمورد دستیار مصنوعی دانست که ضمن مزایا فراوان معایب در تمام علوم و اموردارد ضمن آنکه لحاظ قوانین قانونگذار مانند سایر موارد چنانچه مبنا جرم یا تخلف دیگر شوند مجرم و متخلف یا ترک فعل کننده نمیتواند به اشتباه آنها رجوع و خود را مبرا بداند


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، این روزها به دلیل استفاده از موبایل و ابزارهای مختلف، ارتباط‌جمعی از شکل حضوری و در جمع بودن به شکل فردی و آنلاین تبدیل شده است. این مسئله روزبه‌روز آسیب‌های روانی، فردی، اجتماعی و ... را در مردم افزایش داده است و سبب کاهش سلامت روان عموم مردم جهان گردیده است. از طرفی هزینه‌های حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف که نسبت به آن آگاهی ندارند بسیار بالا است و در نتیجه تعداد زیادی از مردم در این خصوص درمانده شده و به دنبال راه چاره ای هستند. به همین دلیل متخصصان به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سلامت روان و اطلاعات ایشان هستند و راهکارشان استفاده از هوش مصنوعی برای مشاوره فردی است. چت جی پی تی یک مدل زبانی پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی است که به وسیله شرکت توسعه داده شده است. این مدل مبتنی بر شبکه‌های عصبی عمیق است و قادر به پردازش و فهم زبان طبیعی انسانی است. با استفاده از این مدل، کاربران می‌توانند با یک ربات گفتگویی تعامل داشته باشند و به سوالات خود پاسخ بگیرند. با توجه به این که این نوع مشاوره در کشور ما هوز جا نیفتاده و افراد زیادی از ان بی اطلاع هستند بهتر است پیش از هر اقدامی با وکلای موسسه وکیل تفنی هماهنگ نموده و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام قبل از صحبت درباره مباحث حقوقی هوش مصنوعی چت جی پی تی، به نظرم باید اول ببینیم چت جی پی تی چیست؟! چون تا زمانی که درباره چیستی آن اطلاعات کافی نداشته باشیم، مسلما کسب اطلاعات دیگر درباره آن به کارمان نخواهد آمد. چت جی پی تی یک ربات یا یک Language Model مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ربات طوری طراحی شده که می‌تواند در کوتاهترین زمان پاسخ تمامی سوالات عمومی و تخصصی ما را بدهد. حتی در حال حاضر بسیاری از افراد برای ترجمه متون، طراحی تصویر، ساخت تیزر، تولید محتوا و ... نیز از این دستیار هوشمند استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت این چت بات چیزی فراتر از حد تصور ما، و فراتر موتورهای جستجویی است که تاکنون از آن ها استفاده می‌کردیم!


وحید فراست

از نظر قانون ایران در حال حاضر منعی برای فعالیت در این زمینه وجود ندارد


کاوس شایگان

سلام در باره پروانه چرا قشلاقی


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.