صفر تا صد در مورد حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی

صفر تا صد در مورد حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی

صفر تا صد در مورد حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی

قبل از بررسی مسائل مربوط به حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی لازم است با تعریف جامع ارث در ایران آشنا شویم.  ارث به مالی اطلاق می شود که بعد از فوت متوفی باقی می ماند. این تعریف عرفی و البته قانونی، ارث است. به منظور بررسی مسائل مربوط به این موضوع، می توانید از مشاوره ی وکلای ارث بهره مند شوید. به ماترکی که از وراث متوفی می رسد، ارث گویند. احکام و قواعد مشخصی به منظور تقسیم کردن ارث موجود است. همه ی قوانین برگرفته برای تقسیم بندی ارث از احکام قرآن برگرفته شده است.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مراحل قانونی تقسیم ارث

مراحل تقسیم ارث به چه صورتی است؟ برای حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی، ابتدا باید به قوانین موجود برای تقسم ارث توجه کنیم زیرا بسیاری از مشکلاتی که در این مورد ایجاد می شود  به گونه ای به تقسیم ارث بر میگیرد. وارث حق این را دارد که ارث خود را بطلبد. زمانیکه فردی فوت می کند، اموال او به ورثه تعلق می گیرد. در صورتی که وارثین بر سر تقسیم ارث به توافق برسند، اقدامات تقسیم ارث به سهولت دنبال می شود. البته مشکل زمانی حاصل می شود که وارثین به اختلاف های جدی سر این موضوع می رسند. در این حالت قانونگذار راهکارهایی را مد نظر گرفته است که طرفین بتوانند به حق و حقوق خود دست یابند. مراحل مربوط به تقسیم قانونی ارث شامل موارد زیر می باشد:

  • اخذ گواهی فوت متوفی
  • مهر و موم ترکه
  • تحریر ترکه
  • اخذ گواهی حصر وراثت
  • ارائه ی مدارک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت
  • تشریفات صدور گواهی
  • تقسیم ترکه متوفی

قابل ذکر است که برای تقسیم ارث دو حالت کلی وجود دارد. توافق ورثه برای تقسیم اموال و عدم توافق آنها. در صورتی که طرفین موافق باشند نامه ای به شکل عادی منعقد می شود و سهم هر یک از وارثین درج می شود. اگر طرفین به توافق نرسند، در این صورت تقاضای تقسیم ارث تحت نظارت دادگاه انجام می شود.

 

تقسیم ارث به کمک وکیل

وکیل ارث چه ویژگی هایی دارد؟

حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی را زیر نظر وکلای فعال در این حوزه نهایی کنید. یک وکیل ارث، با درایت و تجربه ای که دارد متناسب با شرایط موجود می تواند بهترین راهکار را در اختیار شما قرار دهد. در این صورت قادر خواهید بود از حق خود دفاع کنید. متاسفانه به دلیل عدم آشنایی به قوانین موجود بسیاری از افراد در بروز این نوع از مسائل حق خود را از دست می دهند. به همین دلیل دریافت مشاوره و راهنمایی از سوی یک وکیل کاردان از اهمیت زیادی برخوردار است.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره مندی از یک تیم کاملا حرفه ای از وکلای برجسته ی کشورمان در خدمت شما عزیزان است. شما می توانید راهنمایی لازم برای حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی را از وکلای ما به صورت تلفنی دریافت کنید. به منظور دریافت مشاوره ی حقوقی تلفنی هم اکنون با ما با استفاده از راههای ارتباطی که در وب سایتمان درج شده است، در تماس باشید. ما خدمات مشاوره ی تلفنی بدون محدودیت را برای شما فعال کرده ایم تا در هر جای کشور که هستید بتوانید از خدمات دریافت راهنمایی حرفه ای استفاده کنید.

اگر به دنبال وکیل برای حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی هستید از خدمات موسسه حقوقی وکلای تلفنی غافل نباشید. ما اینجا هستیم تا شما بتوانید بدون هیچ گونه دردسر در کوتاهترین مدت زمان، راهنمایی لازم را برای دفاع از حق و حقوق خود دریافت کنید. وکلای ما همه ی جوانب موجود را سنجیده و بهترین راهکار را برای رسیدن به حق و حقوق شما ارائه خواهند داد.  

 

تقسیم قانونی ارث

چگونگی فروش مال ارثی

مال ارثی چگونه به فروش می رسد؟ در بررسی فروش اموال ارثی باید بگوییم این امر متناسب با توافق و عدم توافق طرفین می تواند فرق کند. شما می توانید با دریافت گواهی حصر ورثه و البته انجام اقدامات درج شده برای تقسیم ارث، برای فروش سهم الارث خود اقدام کنید. البته ورثه می تواند در شرایط خاص، ارث خود را به فرد دیگری انتقال دهد که برای این منظور قرارداد فروش سهم الارث انجام می شود. دلایل مختلفی می تواند سبب شود وارثین مجبور به فروش سهم خود باشند.

برای حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی شما نیازمند آن هستید که به قوانین مندرج در این مورد آشنایی کامل داشته باشید. در غیر این صورت هرگونه اقدامی میتواند منجر به دردسر گزاف شود. فروش سهم الارث بدون اجازه ی سایر وارثین می تواند در دو حالت انجام شود. اولین مورد زمانی است که وارث قبل از تقسیم شدن ماترک، اقدامات فروش را مد نظر دارد. در حال دوم تقسیم ارث انجام شده است و یکی از ورثه ها قصد فروش سهم خود را دارد. در هیچ یک از حالت های یاد شده نیازی به دریافت اجازه ی سایر وراث نیست.

 

ارتباط در واتس اپ

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده فروش مال وارثی

مرجع صالح به منظور رسیدگی به حل اختلاف در تقسیم و فروش مال ارثی کدام است؟ دفتر مرجع قضایی اقدامات مربوط به رسیدگی به پرونده فروش مال ارثی را مد نظر دارد. زمان رسیدگی به این نوع از پرونده ها معمولا ظرف مدت یک هفته قبل از برگزاری جلسه، به طرفین اطلاع داده می شود. در صورتی که اشخاص نامبرده در جلسه حضور نداشته باشند حکم مربوط به صورت غیابی صادر می شود.

 

مشاوره حقوقی تحریر ترکه 
فروش سهم الارث 
وکیل ارث 
مشاوره حقوقی انحصار وراثت 
درباره ما 


نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.