نگارش اعتراضیه به نظریه پزشکی قانونی

نگارش اعتراضیه به نظریه پزشکی قانونی

نگارش اعتراضیه به نظریه پزشکی قانونی

پزشکی قانونی هم مانند هر نهاد و مجموعه‌ای، وظایف مشخصی برعهده دارد. در اغلب پرونده‌هایی که یک یا دو طرف دعوا دچار مشکلات جسمی، جنسی یا روانی شده باشند، نظریه پزشک قانونی ضروری است. بنابراین قبل از اینکه جلسات دادگاه برگزار شود، وکلای هر دو طرف از پزشکی قانونی درخواست می‌کنند تا موضوعات را بررسی کرده و نظر کارشناسی خود را ارائه دهد. بعد از اینکه نظر پزشکان قانونی اعلام شد، جلسات دادگاه برگزار می‌شود. در این بین مواقعی پیش می‌آید که یک یا هر دو طرف دعوا نسبت به رای اعلام شده اعتراض دارند. بنابراین باید به دادگاه اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر کنند. ما در این مقاله به شما مراحل نگارش اعتراضیه را به طور کامل شرح خواهیم داد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا می توان به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرد؟

همانطور که گفتیم پزشکی قانونی یکی از نهاد‌های مهمی بوده که در تشخیص فیزیکی جرم دخیل است. بنابراین اگر پرونده‌ شما شامل یکی از موادر خشونت خانگی، قتل، آسیب جسمی و مشکلات روانی باشد، باید از سوی این نهاد هم گواهی مربوطه صادر شود. هنگامی که معاینات انجام شد، چند روز زمان لازم است تا نتیجه نهایی ابلاغ شود. البته معاینات بالینی تنها زمینه فعالیت این نهاد پزشکی نخواهد بود. یکی دیگر از انواع رای‌هایی که صادر می‌شود نظریات تخصصی پزشکی است. به عنوان مثال فردی در محیط کار دچار آسیب جسمی شده است. وظیفه پزشک متخصص و مورد تایید دادگاه این بوده که با توجه به جزئیات رویداد، نظر تخصصی ارائه دهد که امکان چنین رویدادی وجود داشته یا خیر. در هر صورت، بعد از ابلاغ نتیجه نهایی، شما یا طرف مقابل پرونده ممکن است نظر و رای پزشکی را علیه خود در نظر بگیرد. بنابراین این فرصت وجود دارد تا به این نظریه و رای اعتراض کنید. نحوه اعتراض و شرایط پاسخگویی به آن هم به مسئول پرونده برمی‌گردد. توصیه می‌شود که برای اعتراض به چنین نظریه‌ای حتما از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. بدین منظور با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

برای اعتراض به نظریه پزشکی قانونی چند روز فرصت داریم؟

در تمام شعب دادگاه‌های کیفری و خانواده از زمانی که نظر و رای پزشکان قانونی صادر شود، شما مدت زمان مشخص هفت روز را برای اعتراض در اختیار دارید. البته در همین مدت هم هیچ الزام قانونی وجود ندارد که بازپرس و مسئول پرونده به اعتراض شما ترتیب اثر دهد. با این حال اگر این مدت زمان بگذرد، دیگر به هیچ عنوان امکان اعتراض نخواهید داشت. برای اینکه بتوانید به نظریه کارشناس پزشکی اعتراض کنید لازم است تا حتما لایحه اعتراض را نگارش کنید. بعد از اینکه این لایحه ثبت شد و هزینه آن هم پرداخت شد، بازپرس پرونده آن را به هیئت تجدید نظر نظام پزشکی ارجاع می‌دهد. این گروه هم با توجه به مدارک و شواهد موجود، مساله را بررسی کرده و نظر نهایی خود را به دادگاه ابلاغ می‌کند. باز هم شما بعد از رویت نتیجه تا یک هفته امکان اعتراض به آن را دارید اما به این دلیل که یک بار اعتراض کرده‌اید برای اعلام مجدد باید دلیل بسیار محکمی داشته باشید.

 

هزینه نگارش لایحه اعتراض به نظریه پزشکی قانونی

اگر خودتان تحصیلاتی در زمینه حقوق نداشته باشید برای نگارش لایحه اعتراض نیازمند دانش یک متخصص مانند وکیل هستید. وکیل هم برای نوشتن این لایحه مبلغی را دریافت می‌کند. این هزینه با توجه به پرونده و دامنه مشکل متفاوت است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم حتی با پرداخت هزینه بیشتر هم که شده موافقت کنید تا متن لایحه شما کامل باشد. دلیل آن هم این بوده که بازپرس هیچ الزامی به رسیدگی به این اعتراض ندارد اما اگر متن نگارش شده قوی باشد، می‌توانید کمی امیدوار باشید. هزینه نگارش لایحه اعتراض به نظر پزشک قانونی بین 400 تا 600 هزار تومان خواهد بود. البته ممکن است بتوانید با هزینه کمتر هم این لایحه را نگارش کنید اما ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد. شما می توانید از  مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان  در وبسایت موسسه نیز استفاده کنید.

مرجع صالح برای رسیدگی به اعتراض به پزشکی قانونی

در صورت مشاهده نقص یا اشتباه از سوی پزشکی قانونی می‌توانید به آن اعتراض کنید. مساله مهمی که وجود دارد سرعت عمل شما در تنظیم لایحه اعتراض است. پیشنهاد می‌شود تا قبل از تشکیل جلسه دادگاه اگر با این رای مخالفت دارید اعتراض خود را ثبت کنید. در صورتی که پرونده شما در دادگاه حقوقی مطرح شده باشد لازم است تا لایحه خود را به دفتر دادگاه تحویل دهید. در غیر این صورت زمانی که پرونده فقط در دادسرا مطرح شده باشد شما باید لایحه اعتراض به نظریه پزشکان قانونی را به دفتر بازپرس پرونده ارجاع دهید.

 

ارتباط در واتس اپ

هزینه اعتراض به نظریه پزشکی قانونی

علاوه بر هزینه‌ای که برای اعتراض به نظریه پزشک قانونی باید پرداخت شود، هزینه تشکیل جلسات نیز یکی از مبالغی بوده که باید آن را در نظر بگیرید. پرداخت این هزینه هم بر عهده فردی بوده که به صورت جلسه یا رای صادرشده اعتراض دارد. برای محاسبه این هزینه اعتراض باید موارد مختلفی مورد بررسی قرار بگیرند. یکی از این موارد نوع موضوع پرونده و کمیسیون تخصصی آن است. به طور مستقیم هم این هزینه توسط یک ابلاغیه که از جانب قوه قضاییه صادر شده، تعیین می‌شود. قبل از انجام هرگونه اقدامی هم بهتر است یک مشاوره حقوقی داشته باشید. البته در صورتی که پزشکان قانونی نتوانند حتی با انجام کالبد شکافی هم نظر مناسبی داده و علت موضوع را کشف کنند، مبلغی از جانب شما دریافت نمی‌شود.

 

 

هزینه نگارش اعتراض به نظریه پزشکی قانونی

اثبات رابطه جنسی از طریق پزشک قانونی
نگارش فوری لایحه
مشاوره حقوقی
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

م

ایا پزشکی قانونی می تواندتشخیص دهد که کارگری که ملیگرد به برق می زند وفوت می کند به قصدخودکشی زده یا حواسش نبوده


Mohamad sheykhi

هنگامی که پزشک معتد پزشکی قانونی فرد آسیب دیده را معاینه می نماید، میزان جراحت های وارده را مشخص می نماید، و پس از آن نظریه خود را برای دادگاه ارسال می نماید، این نظریات به صورت کلی به دو دسته تقسیم بندی می شود، دسته اول، تعیین مقصر و کوتاهی صورت گرفته، به عنوان مثال قصور پزشکی و …می باشد، و دسته دوم، معایناتی است که زیر نظر پزشکی قانونی جهت تشخیص کیفیت و میزان صدمات بدنی وارده انجام می شود، مانند معاینات روانی یا جسمانی. لذا اعتراض به نظریه پزشکی قانونی در هر نوع نظریه وجود دارد، و هر یک از طرفین دعوی از حق اعتراض به نطریه پزشکی قانونی برخوردار می باشند. رویه اعتراض به نظریه پزشکی قانونی شاکی باید، لایحه دفاعی اعتراض به نظریه پزشکی قانونی یا گزارش پزشکی قانونی را تقدیم دادگاه نماید، در نهایت قاضی یا بازپرس رسیدگی کننده از پزشکی قانونی درخواست نظریه تکمیلی و ارائه مستندات می خواهد، یا می تواند بازنگری در آن را از کمیسیون پزشکی قانونی استان درخواست نماید. البته قاضی یا بازپرس مکلف به ترتیب اثر دادن چنین اعتراضی نمی باشد، ولیکن اگر اعتراض به نظریه پزشکی قانونی در مدت زمان اعتراض خود انجام شود، قابل رسیدگی در محاکم قضایی می باشد. تعداد دفعات اعتراض به نظریه پزشکی قانونی در صورتی که اعتراض به نظریه پزشکی قانونی در خصوص جرایم پزشکی باشد، قاضی یا بازپرس پرونده، موضوع را برای اظهارنظر کارشناسی به هیات بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی ارجاع می دهد. اگر در صورتی که طرفین نسبت به نظر هیات بدوی اعتراض داشته باشند، قاضی یا بازپرس موضوع را به هیات تجدید نظر سازمان پزشکی ارجاع می دهد و هیات مذکور چنانچه نظریه کارشناسی هیات بدوی را مطابق مدارک و اوضاع و احوال مســلم و معلوم قضیه تشخیص دهد، آنرا تاییــد و به مرجع مربوط اعلام می نماید و در صورتیکه اظهار نظر نسبت به آن مستلزم جلب نظر کارشناسان دیگر باشد، می تواند نظر آنان را استعلام نموده و پس از انطباق انها، نظریه مروبطه را تقدیم مراجع قضایی نماید. هزینه اعتراض به نظریه پزشکی قانونی هزینه تشکیل جلسات در هر نوبت به عهده کسی می باشد که اعتراض به نظریه پزشکی قانونی دارد، لذا برای رسیدگی اعتراض خود باید هزینه آن را پرداخت نماید. میزان هزینه اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، بستگی به نوع موضوع و کمیسیون تخصصی متفاوت خواهد بود، و میزان این مبلغ توسط آیین نامه ابلاغی از جانب رییس قوه قضاییه مشخص می شود. در صورتی که بنا به هر دلایلی، کارشناس پزشکی قانونی نتواند، علت فوق را تشخیص دهد، و به تشخیص مدیرکل نیاز به برگزاری کمیسیون برای تشخیص علت آن باشد، دیگر هزینه از طرفین دعوی اخذ نمی شود. مهلت اعتراض به نظریه پزشکی قانونی هنگامی که پزشکی قانونی، نظریه خود را تقدیم دادگاه می نماید، هر یک از طرفین دعوی تا یک یک هفته پس از ارائه نظریه پزشکی قانونی، می تواند اعتراض نمایند. لذا در صورتی که پس از ظرف یک هفته، طرفین دعوی نسبت به نظریه پزشکی قانونی اعتراض ننمایند، دیگر از حق اعتراض برخودار نمی باشند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همه ما می دانیم که هر قاضی برای رسیدن به مقصود از برخی از ابزارهای تخصصی استفاده می نماید که این ابزار ها به فراخور زمان متفاوت خواهد بود . اقرار ، اسناد ، گزارش کارشناسی و ... از جمله ادله اثبات دعوا می باشد که قاضی پرونده در موارد تخصصی به آنها استناد می نماید . در پرونده هایی که موضوع آن اثبات حَجر یا تعیین دیه یا معافیت های مربوط به سربازی یا امثال آن هست استفاده از گزارش پزشکی قانونی بعنوان یکی از ادله مهم اثبات دعوا ضرورت دارد . البته باید دانست که گزارش پزشکی قانونی اگر با اوضاع و احوال قضیه متناسب نباشد قاضی دادگاه می تواند به صورت رسمی یا به درخواست طرفین نسبت به خروج ان از اعداد دلایل یا ارجاع به هیات بالاتر اقدام نماید. البته باید نکته مهمی را در این زمینه لحاظ کرد و آن هم اشاره به این نکته است که نگارش اعتراض به گزارش پزشکی قانونی امری تخصصی بوده و هرکسی توانایی نگارش اعتراض در این خصوص را ندارد پس اگر چنانچه تمایل به انجام چنین کاری مد نظر شماست باید از افراد زبده و کار آزموده مشورت بگیرید ، موسسه وکیل تلفنی این افتخار را دارد که با بهره گیری از وکلای زبده در تمامی موارد مهم و تخصصی از جمله اعتراض به نظریه پزشکی قانونی راهنمای شما باشد.


محسن حاجی آبادی

سلام در بسیاری پرونده های قضایی نظیر مسائل خانوادگی و زناشویی آرای قضایی بر پایه نظریات پزشکی قانونی صادر میشود و این نکته بسیار مهمی است که عموم مردم در خصوص اعتراض به نظریاتی که قبول ندارند و قابل پذیرش نیست را در مهلت مقرر قانونی به ثبت برسانند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.