نگارش اعتراض به حکم ازدواج مجدد مرد متاهل

نگارش اعتراض به حکم ازدواج مجدد مرد متاهل

نگارش اعتراض به حکم ازدواج مجدد مرد متاهل

از گذشته دور، چند همسری و گرفتن زن دوم در بسیاری از فرهنگ ها وجود داشته است. در طول سالیان نیز مشکلات خانوادگی زیادی را بوجود آورده است. طبق دین اسلام و قانون جمهوری اسلامی ایران که بر پایه دین مبین اسلام است گرفتن زن دوم شرعی و قانونی است. اما باید تحت شرایط خاصی باشد که طبق آن ازدواج مجدد مرد متاهل بلامانع است، این شرایط شامل موارد زیر است:

  • مرد از همسر اول خود اجازه بگیرد.
  • زن اول نتواند وظایف زناشویی خود را انجام دهد.
  • زن اول از همسر خود تمکین نکند.
  • زن دارای مریضی صعب العلاج یا جنون باشد.
  • زن به یک سال یا بیشتر محکوم به زندان شده باشد.
  • زن به مواد مخدر یا مشروبات الکلی معتاد باشد.  
  • زن دارای سوء معاشرت باشد و ادامه زندگی مشترک را غیر قابل تحمل کند.
  • زن بیش از 6 ماه زندگی مشترک را ترک کند.
  • زن عقیم یا نازا باشد.
  • زن بیش از یک سال غایب باشد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مرد اگر دارای یکی از شرایط بالا باشد می تواند از دادگاه حکم ازدواج مجدد بگیرد. اگر مرد رضایت ازدواج مجدد را از همسر اول خود دریافت کند باید در دادگاه نیز تمکن مالی خود را برای گرفتن زن دوم ثابت کند. برخی افراد بدون توجه به شرایط و با تفسیر اشتباه اینکه میتوانند 4 زن بگیرند اقدام به ازدواج مجدد می نمایند. این افراد با مشکلات قانونی مواجه می شوند.

 مرجع صالح برای صدور حکم ازدواج مجدد مرد متاهل

مرد متاهل برای دریافت حکم ازدواج مجدد دادخواست خود را تنظیم و نگارش می کند و از طریق یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت می نماید. دادخواست در دادگاه صالح محل اقامت مرد مورد بررسی قرار می گیرد. برای صادر کردن حکم ازدواج مجدد مرد متاهل، دادگاه زن و شوهر را به دادگاه فرا می خواند و دلایل هر دو نفر را اخذ می کند. در صورتی که دادگاه دادخواست مرد را مورد پذیرش قرار داد حکم ازدواج مجدد را صادر خواهد کرد در غیر این صورت حکم به رد دادخواست خواهد داد.

بهترین و ارزانترین راه قبل از هر اقدام حقوقی انجام مشاوره حقوقی با یک وکیل کاربلد و مجرب است. شما با این کار می توانید در زمان کمی موضوع خود را به نتیجه برسانید.

آیا می توان به حکم ازدواج مجدد مرد متاهل اعتراض کرد؟

بر اساس قانون امکان اعتراض به حکم ازدواج مجدد مرد متاهل وجود دارد. اگر رای به صورت غیابی صادر شده باشد طرف دادخواست می تواند دادخواست واخواهی به دادگاه تقدیم کند. اما اگر دادگاه طرفین را به دادگاه دعوت کرده باشد و با حضور آنها حکم ازدواج مجدد مرد متاهل را صادر کرده باشد طرفین می توانند از طریق تجدیدنظر به حکم اعتراض نمایند.

 

اجازه ازدواج مجدد

نگارش فوری اعتراض به حکم ازدواج مجدد مرد متاهل

یکی از مهمترین موارد حقوقی که در رسیدگی تاثیرگذار خواهد بود نحوه نگارش دادخواست یا اعتراض است. نگارش اعتراض به حکم مجدد مرد متاهل باید توسط یک وکیل خبره و کاربلد نوشته شود تا در دادگاه منجر به نتیجه شود. اگر اعتراض توسط فردی عادی نگارش شود ممکن است اعتراض در دادگاه رد و فاقد نتیجه باشد.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره گیری از حضور وکلای مجرب این زمینه را فراهم کرده است تا اعتراض به ازدواج مجدد مرد متاهل را به صورت فوری نگارش شود، نگارش فوری اعتراض به حکم ازدواج مجدد مرد متاهل به درخواست کاربران در کمتر از چند ساعت انجام خواهد شد.

اگر دنبال مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان هستید همین الان از طریق موسسه حقوقی وکلای تلفنی سوالات حقوقی خود را مطرح کنید تا در کمترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید.

هزینه نگارش اعتراض به حکم ازدواج مجدد مرد متاهل

هزینه های خدمات حقوقی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بسیار منصفانه و توسط وکیل مجرب انجام خواهد شد. همانطور در طول متن نیز به آن اشاره شد نگارش اعتراض یک کار تخصصی است و باید کاملا حرفه ای و حقوقی انجام شود.

 

ارتباط در واتس اپ

هزینه نگارش اعتراض به حکم ازدواج مجدد مرد متاهل به شرایط مختلفی بستگی دارد. نگارش به اعتراض با هزینه ای بین 500 تا 750 هزار تومان خواهد بود. اما همانطور که گفته شد به شرایط و موضوع حکم بستگی خواهد داشت و ممکن است این مبلغ متفاوت باشد.

برای دریافت هزینه دقیق می توانید با یکی از کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید تا موضوع شما توسط وکیل بررسی و هزینه نگارش در اختیار شما قرار گیرد. همچنین می توانید مشاوره حقوقی تلفنی نیز قبل از نگارش اعتراض انجام دهید.

 

وکیل دادگستری خانواده
کسب اجازه ازدواج مجدد
مشاوره حقوقی ازدواج
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سهند مهدی پور

سلام متاهل برای دریافت حکم ازدواج مجدد دادخواست خود را تنظیم و نگارش می کند و از طریق یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت می نماید. دادخواست در دادگاه صالح محل اقامت مرد مورد بررسی قرار می گیرد. برای صادر کردن حکم ازدواج مجدد مرد متاهل، دادگاه زن و شوهر را به دادگاه فرا می خواند و دلایل هر دو نفر را اخذ می کند. در صورتی که دادگاه دادخواست مرد را مورد پذیرش قرار داد حکم ازدواج مجدد را صادر خواهد کرد در غیر این صورت حکم به رد دادخواست خواهد داد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همان طور که می دانیم یکی از شروطی که زن و شوهر دارند پایبندی و وفاداری به هم زندگی مشترک می باشد و در عقد نامه تنطیمی فی مابین نیز شروط مختلفی قرار داده شده است تا تضمین این نکاح فی مابین باشد اما در عین حال قانون این حق را به هریک از طرفین داده تا نسبت به شکستن این شروط اقدام نماید که یکی از آنها بحث ازدواج مجدد زوج می باشد. زمانی که زوجه ازهمسر خود تمکین نکند یا بنا به دلایلی مثلا بچه دار نشدن راضی به ازدواج مجدد باشد و یا اعتیاد به مواد و محکومیت کیفری و امثال آن داشته باشد این اختیار جهت انجام ازدواج مجدد داده خواهد شد و زوجه دیگر نمی تواند نسبت به اقامه دعوا علیه هسمر خویش اقدامی نماید . البته باید دانست که اجازه باری ازدواج مجدد در زمان اعتیاد یا محکومیت کیفری زوجه و امثال آن باید به صورت دقیق بررسی گردد و به راحتی نمی توان چنین مساله ای را احراز نمود مضاف اینکه باید بعد از ثبت دادخواست مناسب چنین محوزی را از دادگاه دریافت نمود که نوع نگارش آن نیز بسیار مهم می باشد پس بهتر است با هماهنگی وکلای این موسسه اقدام نموده و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


حسین سیفی

در در صورتی که مرد متاهل و دارای همسر دائمی باشد باید برای ازدواج دائمی مجدد در زمانی که همسر اول را در قید زوجیت دارند و متارکه نکرده است شرایطی فراهم باشد تا بتواند بدون نیاز به اجازه همسر اول ازدواج مجدد نماید چرا که در صورت نبود اجازه همسر اول و نبود شرایط قانونی ازدواج مجدد بدون اجازه همسر اول میتواند از مواردی تلقی شود که همسر اول بدون نیاز به حضور شوهر از دادگاه تقاضای صدور حکم مبنی بر طلاق نماید و مسیر طلاق وی هموار گردد


محسن جعفری

از سایت عالی وکیل تلفنی بسیار سپاسگذارم


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مرد متاهل برای دریافت حکم ازدواج مجدد دادخواست خود را تنظیم و نگارش می کند و از طریق یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت می نماید. دادخواست در دادگاه صالح محل اقامت مرد مورد بررسی قرار می گیرد. برای صادر کردن حکم ازدواج مجدد مرد متاهل، دادگاه زن و شوهر را به دادگاه فرا می خواند و دلایل هر دو نفر را اخذ می کند. در صورتی که دادگاه دادخواست مرد را مورد پذیرش قرار داد حکم ازدواج مجدد را صادر خواهد کرد در غیر این صورت حکم به رد دادخواست خواهد داد. بهترین و ارزانترین راه قبل از هر اقدام حقوقی انجام مشاوره حقوقی با یک وکیل کاربلد و مجرب است. شما با این کار می توانید در زمان کمی موضوع خود را به نتیجه برسانید.


سعید ربیعی

چنانچه مردی دارای همسر اول دائمی باشد و بخواهد ازدواج مجدد نماید این امکان برای او وجود دارد ولی باید شرایط را رعایت نماید اگر بدون دلیل بخواهد ازدواج مجدد نماید در حالی که همسر دائمی اب اور وی همچنان با او در حال زندگی است بایستی که اجازه کتبی او را اخذ نماید و در غیر این صورت این ازدواج برای او مجازات در پی خواهد داشت و چنانچه بخواهد ازدواج دائم بدون اذن همسر اول نماید باید شرایطی را لحاظ داشت از جمله اینکه زن دارای اعتیاد شدید به مشروبات الکلی یا مواد مخدر و یا سوء معاشرت و یا مرضی باشد که مانع مقاربت و نزدیکی مرد باوی است و یا اینکه بیش از ۶ ماه منزل را بدون اجازه به ترک نماید و یا اینکه دارای نشوز بوده و تمکین نماید . سعید ربیعی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرمشناسی


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.