نگارش اظهارنامه

نگارش اظهارنامه

نگارش اظهارنامه

در جریان پیگیری یک پرونده، امور حقوقی مختلفی باید انجام شود که نیازمند تخصص و تجربه کافی است. نگارش اظهارنامه از موضوعاتی است که افراد در مشاغل مختلف و روابط مالی خود با آن برخورد خواهند کرد و برای تنظیم اظهارنامه نیازمند دریافت مشاوره حقوقی تخصصی هستند. مراجعه به موسسه وکلای تلفنی و کمک گرفتن از کارشناسان حقوقی می تواند مسیر پیگیری یک پرونده را هموار نماید. 

 

هزینه مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی درباره نگارش اظهارنامه 

نگارش اظهارنامه ممکن است در پرونده های حقوق خصوصی ضروری باشد، یا در امور مالی و پرداخت مالیات افراد اقدام به تهیه اظهارنامه نمایند. در هر کدام از این موارد مراجعه به مشاوره حقوقی تلفنی اطلاعات مفیدی درباره اظهارنامه و نحوه تنظیم آن در اختیار افراد قرار می دهد. 

 اظهارنامه چیست؟ 

اظهارنامه سندی است که به موجب آن شخص به ایفای تعهد یا مطالبه حق می پردازد. از آنجایی که این سند توسط شخص اظهارکننده تنظیم می شود جزو اسناد عادی به شمار می آید اما طریقه ارسال آن توسط مراجع قانونی همچون اداره ثبت اسناد یا دادگاه عمومی انجام می شود.  همانطور که گفته شد اظهارنامه یک سند است، بنابراین باید برای نگارش اظهارنامه به کارشناس حقوقی خبره رجوع کرد. چه بسا سهل انگاری در نوشتن این سند قانونی، باعث شود شخص تنظیم کننده خود محکوم گردد. مشاوره حقوقی آنلاین این فرصت را در اختیار افراد قرار می دهد که نحوه نگارش اظهارنامه را از وکیل دادگستری جویا شوند. 

 

نگارش اظهارنامه

 برای نگارش اظهارنامه چه مدارکی لازم است؟

یکی از نکات مهم در نگارش اظهارنامه، وارد کردن مشخصات افراد است. هرچند اظهارنامه همچون دادخواست نیازمند طی تشریفات قانونی نیست اما باید هنگام وارد کردن مشخصات افراد دقت نمود.  مدارک هویتی شخص اظهار کننده از مدارک مورد نیاز برای تنظیم اظهارنامه است. پس از آن مشخصات شخص دریافت کننده اظهارنامه و محل اقامت وی باید در متن اظهارنامه وارد شود. مدرک لازم برای تنظیم اظهارنامه، سندی است که به موجب آن شخص اقدام به تهیه اظهارنامه نموده است این سند می تواند نشان دهنده تعهد فرد برای انجام کاری باشد، یا حق وی را برای مطالبه وجه یا مالی به اثبات برساند.  هنگامی که این سند پیوست می شود باید مشخصات دقیق آن در متن اظهارنامه آورده شود. وکیل کیفری چنین نکاتی را هنگام نگارش اظهارنامه مد نظر قرار می دهد. 

 در چه مواردی می توان از اظهارنامه استفاده کرد؟

در موارد مختلفی می توان از اظهارنامه استفاده کرد. ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی درباره نگارش اظهارنامه چنین آورده است که:

 «هرکس می تواند قبل از تقدیم دادخواست، حق خود را به وسیله اظهارنامه از دیگری مطالبه نماید، مشروط بر اینکه موعد مطالبه رسیده باشد. به طور کلی هر کس حق دارد اظهاراتی را که راجع به معاملات و تعهدات خود با دیگری است و بخواهد به طور رسمی به وی برساند ضمن اظهارنامه به طرف ابلاغ نماید» 

بنابراین در هر موردی که فرد قصد مطالبه حق خود را داشته باشد امکان نوشتن اظهارنامه و ارائه آن وجود دارد. در مشاوره حقوقی با وکیل کیفری، کارشناس توضیح خواهد داد که ممکن است در مواردی شخص قصد مطالبه طلب نداشته باشد بلکه برای ایفای تعهدات خود مجبور به ارسال اظهارنامه شود. چنانکه برخی مواقع شخص اظهار شونده حاضر به دریافت طلب یا سند مربوط به خود نیست و اظهار کننده به وسیله نگارش اظهارنامه به طور قانونی این امر را پیگیری میکند و موضوع اظهارنامه که ممکن است سند، وجه یا مالی باشد را به دفتر مرجع قضایی می سپارد. 

 

هزینه نگارش اظهارنامه

 هزینه نگارش اظهارنامه توسط وکیل دادگستری

هزینه نگارش اظهارنامه با توجه به موضوع اظهارنامه تعیین خواهد شد. در بخش پرسش و پاسخ فوری حقوقی موسسه وکلای تلفنی این امکان فراهم شده است که افراد با وکیل دادگستری مکالمه نمایند و درباره نحوه نوشتن اظهارنامه و هزینه هایی که برای این امر باید بپردازند گفتگوکنند. 

 هزینه نگارش اظهارنامه توسط کارشناس حقوقی 

در موسسه وکلای تلفنی برای ارائه خدمات با کیفیت حقوقی تدابیری اندیشه شده که افراد با صرف هزینه اندک و در کوتاه ترین زمان بتوانند به خدمات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. نگارش اظهارنامه از جمله مواردی است که در این موسسه با هزینه بسیار منصفانه انجام می شود و کارشناس حقوقی با بررسی پرونده اظهارنامه مربوطه را تهیه خواهد کرد. 

 

ارتباط در واتس اپ

 هزینه نگارش اظهارنامه توسط مشاور حقوقی

افراد باید قبل از مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی متن اظهارنامه خود را تهیه کرده باشند تا هنگام مراجعه به این مرکز بدون معطلی فرایند ثبت اظهارنامه انجام شود. بر اساس قانون اصول برخی از درآمد های دولت و مصرف آن هنگام ثبت اظهارنامه نیاز به باطل کردن تمبر است که هزینه اندکی به آن تعلق می گیرد. چنانچه افراد به مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته مراجعه نمایند کارشناس حقوقی تمام موارد را پیگیری خواهد کرد. 

 هزینه نگارش اظهارنامه توسط وکیل متخصص

در برخی موارد قانونگذار افراد را ملزم کرده که قبل از دادخواست اصلی به نگارش اظهارنامه  و ارائه ی آن پردازند. مواردی همچون دریافت وجه برات، اقدام برای انتقال سند، پس گرفتن ملک از امین و افراد ملزم هستند که اظهارنامه تهیه کنند. در این صورت با مراجعه به وکیل متخصص می توانند با صرف هزینه اندک اقدام به نگارش اظهارنامه نمایند، و فرایند قانونی خواسته شده را طی کنند. در متن اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه افراد، موضوع اظهارنامه، مشخصات اسنادی که پیوست شده است خواهد آمد. متن اظهارنامه به نوعی اقرار قانونی است بنابراین افراد برای نگارش آن حتما باید به کارشناس حقوقی مراجعه کنند چه بسا بدون اطلاع از نکات حقوقی و با ارسال این سند چالش های حقوقی برای خود به وجود می آورند. به خصوص در زمانی که فرد برای ایفای تعهدات خود اقدام به نگارش اظهارنامه می کنند نیاز است که وکیل متخصص به محتوای اظهارنامه نظارت داشته باشد و با راهنمایی ایشان متن مستند و اصولی را تهیه شود. 

 

مشاوره حقوقی اخذ شناسنامه
مشاوره حقوقی ازدواج سفید
مشاوره حقوقی سفته
مشاوره حقوقی اعسار
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.