نگارش قراردادهای خرید و فروش املاک تجاری

نگارش قراردادهای خرید و فروش املاک تجاری

نگارش قراردادهای خرید و فروش املاک تجاری

تعریف قرارداد از زبان وکیل

قرارداد یک توافق حقوقی است که میان دو یا چند شخص منعقد می گردد و به موجب آن طرفین در برابر همدیگر موظف به انجام تعهداتی می شوند. اصل آزادی قرارداد ها یکی از اصول حقوقی بوده که به موجب ماده 10 قانون مدنی مورد پذیرش واقع شده است. ماده 10 بیانگر این مطلب است که عقود و قراردادهای مشروع و قانونی که میان طرفین منعقد می شود، میان آنها لازم الاجرا است. در نتیجه قرارداد ها به موضوع خاصی محدود نبوده و هر موضوع شرعی و قانونی را ممکن است در برگیرد.

 به موجب قانون مدنی قرارداد یا عقد ممکن است لازم یا جایز باشد. قرارداد لازم به قراردادی می گویند که پس از انعقاد آن هیچ کدام از طرفین نمی توانند آن را بر هم بزنند. مثال برای قرارداد لازم، بیع یا خرید و فروش است. در مقابل، قرارداد جایز به معنای قراردادی است که هر کدام از طرفین هرگاه که خواست می تواند قرارداد را بر هم بزند و از آن عدول کند. عقد وکالت از زمره قراردادهای جایز به شمار می رود. چرا که مطابق با قانون مدنی هر کدام از موکل و وکیل در هر لحظه که خواست می تواند آن را به هم بزند. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از املاک تجاری چیست؟

منظور از املاک تجاری املاکی است که با هدف استفاده برای کسب و پیشه و امور بازرگانی بنا شده باشد. همچنین املاکی که مطابق با قانون تجارت به عنوان واحد صنفی شناخته شده و در آن تجارت می شود، از املاک تجاری به شمار می رود. املاک تجاری باید مجوز کاربری تجاری از شهرداری داشته باشد. تجاری بودن یک ملک کاربری آن ملک را بیان می کند. ملک تجاری در مقابل ملک مسکونی قرار می گیرد. منظور از ملک مسکونی ملکی است قابل سکونت بودن و در مجوز شهرداری مسکونی بودن آن ملک قید شده باشد.

وکیل ملکی چه خصوصیاتی دارد؟

دعاوی ملکی از جمله شایع ترین دعاوی حقوقی به شمار می روند. برخی از مصادیق دعاوی ملکی عبارت از دعوای سرقفلی، دعوای خلع ید و رفع تصرف عدوانی، دعوای مالکیت و دعوای الزام به انتقال سند رسمی است. موضوع اصلی دعاوی ملکی یک مال غیر منقول اعم از منزل، زمین، مغازه و پاساژ است. وکیل ملکی باید بر گستره وسیعی از قوانین و مقررات حقوقی از قبیل حقوق ثبت، حقوق اموال و مالکیت، حقوق قراردادها و حقوق تجارت تسلط و اشراف داشته باشد.

 

قرارداد خرید ملک

 همچنین وکیل دعاوی ملکی باید همیشه در دسترس باشد. چرا که اموری مثل شکل گیری یک مبایعه نامه، تقاضای خلع ید و رفع تصرف عدوانی ممکن است به صورت ناگهانی به وقوع بپیوندد. بنابراین ممکن است در هر ساعت از شبانه روز نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل دعاوی ملکی داشته باشید. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی این امکان را فراهم آورده که در هر ساعت از شبانه روز که احتیاج پیدا کردید، بتوانید تنها با یک تماس با بهترین وکلای دعاوی ملکی ارتباط برقرار کنید.

هزینه نگارش قرارداد خرید و فروش املاک تجاری توسط وکیل

علاوه بر این که وکیل شما می تواند برای خرید و فروش املاک تجاری قرارداد تنظیم کند، همچنین وکیل به نمایندگی از موکل می تواند از طرف او املاک تجاری را بخرد یا بفروشد. اما در بسیاری از موارد ممکن است بدون آن که در امری به وکیل وکالت بدهید، بخواهید قراردادی که تنظیم می کنید، خالی از ایرادات قانونی بوده و از لحاظ حقوقی یک قرارداد صحیح به شمار آید. در این صورت شما می توانید، نگارش قرارداد خرید و فروش املاک تجاری را به وکیل بسپارید. وکلای دعاوی ملکی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، دارای مهارت های تخصصی در تنظیم قراردادهای حقوقی، با ده سال سابقه درخشان، آماده برای ارائه مشاوره حقوقی در حوزه املاک تجاری و تنظیم قرارداد خرید و فروش و اجاره می باشند.

 

فروش ملک

مدارک لازم برای نگارش قرارداد خرید املاک تجاری

امروزه قراردادهای خرید و فروش املاک تجاری معمولاً در بنگاه های معاملات املاک و در ذیل برگه ای تحت عنوان مبایعه نامه صورت می پذیرد. ولیکن در پیشگاه دادگاه، آنچه تعیین کننده نوع یک قرارداد و لزوم و صحت آن است، آگاهی پیدا کردن به قصد طرفین قرارداد است. بنابر این عناوینی مثل قولنامه و مبایعه نامه اگر چه از گذشته رواج دارند، اما عنوان قانونی یک قرارداد مطابق با ماده 10 قانون مدنی تحت لوای اصل آزادی قرارداد ها است. اما در مورد املاک تجاری، از آن حیث که مطابق قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1356 و قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1376، حق سرقفلی تعیین گشته است، نگارش قرارداد خرید این اموال، تابع شرایط خاصی است. به عبارت دیگر برای خرید املاک تجاری باید شرایط ملک را از حیث وجود حق سرقفلی بر آن بررسی نمود. بنابراین پیش از انعقاد قرارداد خرید املاک تجاری باید قرارداد هایی که میان مالکین قبلی تنظیم شده را و اسناد مالکیت فعلی ملک را رویت کرد.

 

ارتباط در واتس اپ

مزایای تنظیم قرارداد خرید ملک تجاری توسط وکیل

تنظیم قرارداد خرید املاک تجاری مستلزم آگاهی و اشراف نسبت به قوانین و مقررات حاکم بر ملک تجاری است. معمولاً ادامه یافتن یک فعالیت تجاری در یک ملک خاص، در بر دارنده ارزشی اقتصادی است، به طوری که برای صاحب آن، یک حق مالی ایجاد می کند. «حق سرقفلی» طبق قانون روابط موجر و مستاجر ممکن است بر املاک تجاری حادث شود. بی شک تنظیم قرارداد خرید ملک تجاری از حیث وقوع حق سرقفلی یا عدم دارای اهمیتی در خور توجه است. از مزایای تنظیم قرارداد خرید و فروش ملک تجاری توسط وکیل، اشراف وی نسبت به مقررات حاکم بر حق سرقفلی است. این موضوع خصوصاً در مورد املاک تجاری که سابقه ساخت بالای سی سال دارند، با اهمیت است.

 

مشاوره حقوقی ملکی 
وکیل تنظیم قراردادها 
وکیل قراردادها 
مشاوره حقوقی در نگارش قرارداد 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.