کدام وکیل بیشترین درآمد را دارد

کدام وکیل بیشترین درآمد را دارد

کدام وکیل بیشترین درآمد را دارد

با افزایش جمعیت، درگیری و نزاع نیز در بین مردم افزایش پیدا کرد. تا جایی که پس از گذشت مدتی نیاز به وکیل بیش از پیش احساس شد. بنابراین به مرور زمان تعداد وکلا در جوامع پیشرفته افزایش پیدا کرد. امروزه بیشتر مردم برای استفاده از مشاوره حقوقی یا پیگیری پرونده های خود در مراجع قضایی، از کمک وکلا استفاده می کنند. با این حال همچنان باورهای درست و نادرستی در خصوص حرفه وکالت یا درآمد وکلا وجود دارد که در این مطلب به طور مفصل مورد بررسی قرار می گیرند.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکیل کیست؟

به بیانی ساده و امروزی وکیل به شخصی اطلاق می شود که به موجب عقد وکالت و به طرفیت شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی، مامور انجام کاری می شود. در عقد وکالت به یکی از طرفین وکیل و به دیگری موکل گفته می شود. علاوه بر این به موجب ق. م، وکالت به عنوان یک عقد جایز شناخته می شود. بنابراین هر کدام از طرفین در هر زمان می تواند عقد را فسخ کند.

 

 

وظایف وکیل در قانون ایران

وکیل دادگستری باید در هنگام تصمیم گیری تمام جوانب را بسنجد. علاوه بر این خارج از محدوده اختیارات خود هیچ عمل دیگری را انجام ندهد. در حال حاضر شرکت در جلسات دادگاه و دفاع از موکل، پیگیری روند پرونده و مواردی از این دست از مهمترین وظایف وکیل در ایران می باشد.

 

راه های درآمدی برای وکیل در ایران

راه های درآمدی زیادی برای وکلا وجود دارد که هر یک از آنها به نوبه خود می توانند قابل توجه باشند. یکی از ساده ترین روش های کسب درآمد توسط وکلا ارائه مشاوره حقوقی تلفنی می باشد. علاوه بر این با عضویت در موسسه های حقوقی نیز می توان، درآمد خود را افزایش داد. وکیل می تواند از طریق مشاوره حقوقی (به صورت حضوری، تلفنی و انلاین)، نگارش اوراق قضایی (از جمله لایحه، اظهارنامه، شکوائیه ....)، و تنظیم قراردادهای مختلف، مشاوره حقوقی به شرکت ها و استارتاپ ها و انعقاد قرارداد وکالت به درامد برسد.

 

 

درامد وکیل 1402

 

عوامل موثر بر درامد وکیل

یک وکیل باهوش باید بتواند در کنار علم و سواد کافی، مهارت های مختلفی را نیز در خود پرورش دهد. حتی یک وکیل معمولی نیز با بهره گیری مهارت های کاربردی می تواند به یک وکیل خوب و کارکشته تبدیل شود. این مهارت ها عبارتند از:

  • فن بیان قوی
  • قدرت استدلال بالا
  • توانایی متقاعد نمودن افراد
  • تسلط کافی به اطلاعات حقوقی
  • حرمت نفس بالا و مدیریت استرس
  • رازداری و حفظ اطلاعات خصوصی

علاوه بر این عوامل دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از آنها می توان درآمد را به طور قابل توجهی افزایش داد. به عنوان مثال شهرت وکیل و تجارب کاری او، محل وکالت و فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانند میزان درآمد یک وکیل را به میزان زیادی تغییر دهند.

 

 

هزینه مطالعه پرونده 
اجرت وکیل 
حق الوکاله وکیل 
هزینه وکیل و مشاوره 
درباره ما 

 

میزان درامد وکیل در سال 1402

برخلاف دیدگاه بیشتر مردم در خصوص درآمد وکلا باید گفت که درامد وکیل 1402 به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. با این وجود برخی از شبکه های اجتماعی تلاش می کنند که واقعیت امر را کتمان نمایند. با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که درآمد وکلا یکسان نیست. بنابراین برخی از وکلا می توانند ماهانه بیش از 100 میلیون تومان درآمد داشته باشند و برخی نیز برای  تامین هزینه های ساده زندگی با مشکل مواجه شوند. شاید در وهله اول این فاصله طبقاتی ناعادلانه به نظر برسد. اما واقعیت این است که سواد یک وکیل و میزان آگاهی از قوانین و مقررات، اصلی ترین معیار کسب درآمد در این حوزه محسوب خواهد شد.

بنابراین با تکیه بر علم و آگاهی، یک وکیل خوب می تواند در یک ماه وکالت چندین پرونده مختلف را برعهده بگیرد. در عین حال ممکن است وکیل دیگری نیز وجود داشته باشد که در طی چند ماه موفق به پذیرش پرونده های کمی شود. وکلا نیز مانند سایر افراد از پرداخت مالیات معاف نیستند. بنابراین با توجه به میزان حق الوکاله وکیل، مبلغی معادل با پنج درصد از حق الوکاله باید به عنوان مالیات به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود. بر این مبنا محاسبه مالیات وکیل مطابق با فرمول مخصوص آن انجام می شود. حق الوکاله وکیل از آن دسته از اموری می باشد که با توافق وکیل و موکل معین خواهد شد. میزان درامد وکیل در سال 1402 مقدار ثابتی نیست و به عوامل ذکر شده در فوق بستگی دارد.

 

 

حق الوکاله وکیل

 

کدامیک از وکلا بیشترین درامد را دارند؟

وکیل با درامد بالا در ایران کم نیست. با این وجود وکلایی که به طور تخصصی در یک حوزه به خصوص فعالیت می کنند، شهرت بیشتری دارند. این دسته از وکلا با پذیرش پرونده های طلاق یا فعالیت در حوزه  قراردادها و... به خوبی می توانند اعتماد دیگران را جلب کنند. بنابراین بیشتر زمان خود را معطوف به یک حوزه می کنند.

در حال حاضر تعدادی از وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی با تکیه بر همین سیستم و به صورت تخصصی فعالیت می نمایند. بر این اساس هموطنان گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه نموده و از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان بهره مند شوند.


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.