دعاوی ملکی چیست| موسسه حقوقی وکلای تلفنی

دعاوی ملکی چیست| موسسه حقوقی وکلای تلفنی

دعاوی ملکی چیست| موسسه حقوقی وکلای تلفنی

دعاوی ملکی چیست؟ 

دعاوی ملکی یکی از رایج ترین دعاوی در دادگستری است. ممکن است هر کدام از شما حداقل یکبار در عمر خود قرارداد مربوط به املاک را امضا کرده باشید. قرارداد اجاره، خرید، فروش، سرقفلی و هر یک از این قراردادها اگر بدون دریافت مشاوره حقوقی از وکیل متخصص تنظیم شده باشد می تواند مشکلات حقوقی مختلفی برای شما به وجود آورد. 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 تعریف دعاوی ملکی به زبان وکیل ملکی

دعاوی ملکی دعاوی است که حول محور املاک و مستغلات می چرخد. موضوعات اجاره، خرید، فروش، مالکیت، استفاده از منافع از جمله مسائلی است که درباره املاک طرح می شود. 

با کمک مشاوره حقوقی تلفنی می توان پرونده هایی همچون الزام به تنظیم سند رسمی ملک، ابطال قرارداد، مطالبه اجرت المثل، تخلیه ملک، خلع ید، تصرف عدوانی و را پیگیری کرد. وکیل ملکی بعد از بررسی پرونده مدارک و مستندات لازم را جمع آوری کرده و لایحه دفاعیه محکمه پسند تهیه می کند. 

وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ 

تعاملات اجتماعی گسترده از مهمترین ویژگی های وکیل دعاوی ملکی است. بستن قراردادهایی که موضوع آن املاک است نیازمند مراجعه به نهادهای مختلف و کسب اطلاعات دقیق درباره مالکیت ملک و وضعیت کاربری آن است. وکیل به کمک ارتباط گرفتن با اشخاص و نهادهای مختلف به این روند سرعت می بخشد و از صحت و سقم اسناد اطمینان حاصل می کند. 

اشراف وکیل به مواد قانونی و آیین نامه های گوناگون موجب می شود پرونده شما مسیر درست و اصولی خود را طی کند. به کمک مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان شما می توانید با وکیل ملکی ارتباط برقرار کنید و از نحوه پیگیری پرونده خود مطلع شوید. 

وکیل ملکی کاربلد از کجا پیدا کنیم؟

وکالت در موضوع املاک و مستغلات نیازمند تخصص بالای حقوقی است. وکیلی می تواند در این حوزه موفق باشد که فضای آن را به خوبی بشناسد و درباره معاملات مربوط به املاک هم سررشته داشته باشد. برای یافتن چنین وکیلی شما باید به موسسات حقوقي معتبر مراجعه کنید. 

موسسه وکلای تلفنی با معرفی بهترین وکیل ملکی کمک می کند که در کوتاه ترین زمان دعاوی ملکی به نتیجه برسد. تعرفه هایی که در موسسه وکلای تلفنی تعیین شده بسیار منصفانه می باشد. شما براي اطلاع از هزینه مشاوره حقوقی تلفنی می توانید با کارشناسان سایت تماس بگیرید. 

 

 حق الوکاله وکیل ملکی کاربلد چگونه تعیین می شود؟ 

دعاوی ملکی موضوعات مختلفی را شامل می شود. برای آنکه حق الوکاله یک پرونده مشخص شود باید وکیل آن را بررسی نماید. برخی پرونده ها مربوط به قرارداد های ملکی است و برخی دیگر درباره دعوی اثبات مالکیت، هر کدام از این موضوعات تعرفه مربوط به خود را دارد.

موسسه وکلای تلفنی بدون انجام کارهای موازی و بیهوده افراد را راهنمایی می کند. هزینه پیگیری پرونده در این موسسه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. هزینه کم و سرعت بالا از خدمات مفیدی است که این موسسه ارائه می دهد. 

 مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی ملکی 

با توجه به اینکه دعاوی ملکی حقوقی باشد یا کیفری مرجع طرح دعوی متفاوت خواهد بود. چنانچه دعوی حقوقی باشد مانند الزام به تنظیم سند رسمی باید در محل وقوع مال غیر منقول پرونده مطرح شود. اگر دعوی کیفری باشد مانند فروش مال غیر دعوی در دادگاه کیفری محل وقوع جرم طرح خواهد شد. 

 

مشاوره حقوقی ملکی

 دعاوی ملکی خود را چگونه مطرح کنیم؟ 

دعاوی ملکی دعاوی مهمی هستند که نحوه طرح آن در روند رسیدگی به پرونده موثر خواهد بود. وکیل ملکی پرونده را بررسی می کند و با توجه به محتویات آن تصمیم می‌گیرد که پرونده در کدام مرجع مطرح شود تا نتیجه بهتری حاصل گردد. 

نحوه نگارش دادخواست در موفقیت پرونده اثرگذار است بنابراین وکیل با تیزهوشی و دقت دادخواست را تنظیم خواهد کرد. از طریق ثبت شکایت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی پرونده به جریان می افتاد و وکیل با حضور در جلسات دادرسی از حقوق موکل دفاع می کند. 

چگونگی افراز ملک مشاع

برای افراز ملک مشاع ابتدا باید مشخص شود که آیا جریان ثبتی ملک پایان یافته یا خیر. چنانچه تمام شده باشد طرح دادخواست در اداره ثبت اسناد رسمی انجام می شود و اگر هنوز پایان نیافته به دادگاه محل وقوع ملک دادخواست ارائه می گردد. 

برای حل و فصل دعاوی ملکی سه حالت برای تفکیک ملک در نظر گرفته شده است. ابتدا افراز که در آن به نسبت مساوی ملک تقسیم می شود. به طور مثال سهم هر یک سه دانگ است که بین دو نفر تقسیم می گردد. 

حالت دوم تعدیل است که سهم هر یک از شرکا غیر مساوی است اما قابل تفکیک است و کارشناس ملک آن را مشخص و تقسیم می کند. 

حالت سوم اینکه سهم هر یک از شرکا نامشخص است و امکان تقسیم آن به طور دقیق وجود ندارد. در این حالت ممکن است هر فرد بیشتر از سهم خود دریافت کند و با تشخیص کارشناس در برابر مقدار بیشتر وجه نقد باید بپردازد که تقسیم به رد گفته می شود.

وکیل دعاوی ملکی در مشاوره حقوقی فوری هر کدام از این موارد را برای موکل به طور دقیق شرح می دهد. در برخی موارد اختلاف تنها با فروش مال مشاع حل خواهد شد.

 

ارتباط در وااتس اپ

 مطالبه قانونی حق سرقفلی از موجر

زمانی که مالک درخواست تخلیه ملک می دهد همزمان یا پس از آن مستاجر باید درخواست مطالبه سرقفلی نماید. چنانچه پس از پایان مدت اجاره، موجر درخواست تخلیه ملک را نکند و مستاجر طالب دریافت سرقفلی و تحویل ملک باشد باید به دادگاه درخواست خود را ارائه نماید. اگر مالک ملک را نپذیرد ملک به دادگاه تحویل داده می شود و قاضی موجر را ملزم به پرداخت سرقفلی می کند. 

 شرایط دریافت حکم تخلیه در ایام کرونا

در زمان کرونا دعاوی ملکی متعددی با موضوع اجاره طرح شده است اما در این دوران اصل بر آن است که با افزایش اجاره بها مطابق آنچه که دولت تعیین کرده مالک موظف است اجاره نامه را تمدید کند. در چند مورد استثنائی مالک می تواند تقاضا تخلیه ملک را داشته باشد.

چنانچه مالک قصد فروش ملک طی سند رسمی داشته، یا مالک بخواهد ملک را بازسازی کند و مجوز ساخت و ساز از شهرداری داشته باشد. همچنین در مواردی که مالک یا افراد تحت تکفلش به ملک نیاز داشته و غیر از ملک اجاره ای ملک دیگری نداشته باشد. یا زمانی که مستاجر برخلاف تعهدات خود عمل کند در هر یک از این موارد مالک می تواند حکم تخلیه ملک را دریافت کند. 

 

مشاوره حقوقی پیش فروش آپارتمان ها 
مشاوره حقوقی خلع ید و تخلیه
مشاوره حقوقی الزام به تحویل مبیع 
مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

سلام، دعاوی ملکی یکی از رایج ترین دعاوی در دادگستری است. ممکن است هر کدام از شما حداقل یکبار در عمر خود قرارداد مربوط به املاک را امضا کرده باشید. قرارداد اجاره، خرید، فروش، سرقفلی و… هر یک از این قراردادها اگر بدون دریافت مشاوره حقوقی از وکیل متخصص تنظیم شده باشد می تواند مشکلات حقوقی مختلفی برای شما به وجود آورد.


مریم عبدالغلامی

باسلام دعاوی ملکی دعاوی هستند که موضوع آنها مربوط به املاک میباشد.دعاوی ملکی میتواند به صورت حقوقی مطرح شود مثل: الزام به تنظیم سند رسمی، اثبات مالکیت، الزام به فروش، خلع ید و...نیز میتواند کیفری باشد مثل: فروش غیر قانونی ملک غیر به یک یا چند نفر، کلاهبرداری و... گاهی دعاوی ملکی حقوقی، منشا ثبتی دارند مانند: دعوی ابطال سند رسمی. با توجه به زمانبر بودن دعاوی ملکی در مراجع قضایی، دادگاهها برای رسیدگی به این پرونده ها از ادارات و سازمانهای مختلف مانند اداره ثبت استعلام‌ لازم را دریافت میکنند. رسیدگی به پرونده های ملکی در دادگاهها چندین ماه طول میکشد. به هر نوع از دعاوی ملکی در محاکم خاصی رسیدگی میشود. مثلا دعاوی ملکی، حقوقی و ثبتی از طریق تقدیم دادخواست در دادگاههای حقوقی و دعاوی ملکی کیفری از طریق طرح شکواییه در دادگاههای کیفری رسیدگی میشوند. قوانین دعاوی ملکی با توجه به نیاز روز جامعه دستخوش تغییراتی میشوند و رای محاکم قضایی طبق جدیدترین قوانین و رای وحدت رویه صادر میشود.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ در نزد ما ایرانیان ، معاملات مربوط به زمین جزو پر سود ترین معاملات می باشد و بیشترین میزان اختلافات یا کلاهبرداری هایی که انجام می پذیرد نیز در این حوزه اتفاق می افتد ، اراضی مربوط به شمال کشور یا اراضی که در شهرهای بزرگ و در مناطق اعیان نشین آن قرار دارند دارای چنین مشکلاتی هستند و همه شاهد هستیم که گاهی اوقات قطعه زمینی با این ویژگی ها بارها و بارها دست به دست می چرخد و بدون اینکه اقدامی در آن صورت بگیرد قیمت آن روز به روز در حال افزایش است و این افزایش قیمت موجب می گردد تا دندان طمع برخی از افراد سودجو تیز شده و به طرق مختلف بخواهند سر دیگران را کلاه بگذارند.هر عقل سلیمی حکم می کند که جهت حل این مشکل و سایر مسائل و مشکلات مربوط به اراضی و املاک قبل از هر تصمیم گیری با یک شخص کارکشته مشورت نماییم تا بعد ها دچار مشکل نشویم ، نوشتن انوع قرارداد ها ، خرید و فورش املاک ، حضور در دعوای مربوط به زمین ، میاحث مربوط به افراز املاک مشاع و ... همگی جزو امور تخصصی بوده و نیاز به مشورت با افراد اگاه و متخصص دارد لذا جهت بروز هرگونه مشکل می باید با وکلای متخصص مشورت نموده و بعد از آن اقدام به تصمیم گیری نماییم.


سهند مهدی پور

سلام تعاملات اجتماعی گسترده از مهمترین ویژگی های وکیل دعاوی ملکی است. بستن قراردادهایی که موضوع آن املاک است نیازمند مراجعه به نهادهای مختلف و کسب اطلاعات دقیق درباره مالکیت ملک و وضعیت کاربری آن است. وکیل به کمک ارتباط گرفتن با اشخاص و نهادهای مختلف به این روند سرعت می بخشد و از صحت و سقم اسناد اطمینان حاصل می کند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام وکالت در موضوع املاک و مستغلات نیازمند تخصص بالای حقوقی است. وکیلی می تواند در این حوزه موفق باشد که فضای آن را به خوبی بشناسد و درباره معاملات مربوط به املاک هم سررشته داشته باشد. برای یافتن چنین وکیلی شما باید به موسسات حقوقي معتبر مراجعه کنید. موسسه وکلای تلفنی با معرفی بهترین وکیل ملکی کمک می کند که در کوتاه ترین زمان دعاوی ملکی به نتیجه برسد. تعرفه هایی که در موسسه وکلای تلفنی تعیین شده بسیار منصفانه می باشد.


Mohamad sheykhi

امروزه به علت شرایط اقتصادی کشور، مساله مسکن و املاک از حوزه های مهم و بنیادی برای سرمایه گذاری ایرانیان به حساب می آید. با این حال قشر عظیمی از ایرانیان به علت بیکاری، درآمد پایین و بالا بودن نرخ سود وام و تسهیلات بانک های ایران بدون خانه مستقل بوده و اجاره نشین میباشند. حتی میتوان این گونه ادعا کرد که خرید و فروش خانه و ملک برای برخی از هموطنان ما امری محال و دست نیافتی تلقی شده و از خرید مسکن ناامید شده اند. این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته ، خرید مسکن یا به اصطلاح خانه دار شدن، دغدغه های زیادی نداشته و حتی دانشجویان و جوانان کم سن و سال با کمترین و حداقل درآمد نیز میتوانند به راحتی خانه ای مستقل تهیه نمایند. در سال های اخیر مشکلات منطقه ای، تحریم ها، نوسانات نرخ ارز ، بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، ویروس های مخرب جهانی و… بر شدت این معذل اجتماعی ، اقتصادی افزود. به همین علت ، بالا بردن آگاهی و اطلاعات در زمینه خانه و مسکن و صد البته مسائل قانونی و حقوقی املاک برای افراد، باعث ساده تر شدن انتخاب و تصمیم در این زمینه مهم میگردد. بر اساس تحقیقات و بررسی های متعدد و متداوم وکیل امور ملکی موسسه حقوقی سروش نافع دادمان ، انواع دعاوی حقوقی و کیفری ملکی از پرتعدد ترین پرونده های موجود در میان دادخواست های مراجع قضایی و دادگاه ها میباشد. این نوع دعاوی ، به علت داشتن جنبه ها و زوایای مختلف و متعدد، شک و شبهه ها و اختلافات زیادی را برای افراد مختلف ایجاد مینماید. همچنین برای اقدام به طرح هر کدام از انواع دعاوی ملکی و پیگیری و رسیدگی به این دعاوی ، نیازمند اطلاعات کامل و جامع و تخصص در این زمینه میباشد.این پرونده ها و دعاوی ملکی ،معمولا نتیجه عدم اطلاع از موارد قانونی ، سوتفاهمات، ویا سودجویی افراد ایجاد میشود. دعوی ملکی طبق نظر وکیل امور ملکی تقسیم بندی انواع دعاوی ملکی میتواند به روش ها و بر اساس پارامترهای مختلفی انجام گیرد. اما انواع دعاوی ملکی ، مانند تمام دعاوی دیگر در حوزه های مختلف ،به سه دسته کلی زیر تقسیم میشوند: ۱-دعاوی ملکی حقوقی ۲-دعاوی ملکی کیفری ۳-دعاوی ملکی ثبتی انواع دعاوی ملکی حقوقی انواع دعاوی ملکی حقوقی دسته ای از دعاوی ملکی هستند، که بیشترین پرونده های حقوقی ملکی را در دادگاه ها به خود اختصاص داده اند. برای حل اختلاف و رسیدگی به این نوع پرونده های حقوقی، قانون پیش بینی هایی را در همه ی شرایط و موقعیت ها در نظر گرفته است. قاضی پرونده های حقوقی ملکی ، با توجه به این پیش بینی ها و قانون و با تکیه بر قدرت تجزیه تحلیل خود درباره شرایط پرونده ارائه شده توسط وکیل امور ملکی، این دادخواست ها و دعوی ها را داوری و قضاوت مینماید. لیست مهمترین دعاوی ملکی حقوقی دعوی الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی دعوای الزام به تحویل ملک دعوی الزام تنظیم سند رسمی ‌برای املاک دعوی الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی ( مختص به ساختمان‌های دارای واحد‌های متعدد مستقل) دعوای خلع ید دعوی الزام به دریافت پایان کار ( مختص ساختمان‌های تکمیل شده و مورد تایید کارشناس ساخت و ساز) دعوای رفع تصرف عدوانی دعوی ابطال قرارداد (مختص به مشکلات موجود در مفاد قرارداد ) دعوی درخواست دریافت مطالبه‌‌ اجرت المثل دعوی فسخ قراردادها ( مختص قرارداد های دارای نقص قانونی ) دعوی حقوقی تعدیل میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه ( درخواست افزایش یا کاهش اجاره) دعوی درخواست مطالبه سرقفلی (گرفتن حق کسب و پیشه) دعوی تخلیه‌‌ اماکن تجاری (مختص املاک مشمول قوانین مختص به خود ) دعوی تجویز انتقال منافع از فرد به فردی دیگر


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.