کامپلاینس حقوقی به چه معناست؟

کامپلاینس حقوقی به چه معناست؟

کامپلاینس حقوقی به چه معناست؟

منظور از کامپلاینس حقوقی چیست؟

امروزه یکی از اصلی ترین  فعالیت هایی که شرکت های بزرگ در حوزه بین ‌المللی برای مبادلات تجاری انجام می‌دهند،  قراردادهای سرمایه ‌گذاری یا  ایجاد نمایندگی ها در کشورهای مختلف و به تبع آن کامپلاینس حقوقی است. فرض کنید یک شرکت معتبر بخواهد در کشور دیگری سرمایه‌ گذاری کند یا یک نمایندگی ایجاد کند. مسلماً به واسطه تفاوت قوانین مالی، اقتصادی و حقوقی در کشورهای مختلف، ابتدا باید به خوبی کامپلاینس حقوقی توسط متخصصین آن حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری در یک شرکت خارجی  ( و متعاقب آن  یک کشور خارجی ) ریسک خاص خود را دارد. چرا که هر کشوری متناسب با استراتژی ها و سیاست های خود، دارای قوانین و مجوزهای مختلفی است. از این رو شرکت ها برای اینکه بهتر بتوانند مسائل مختلف اقتصادی را تحلیل کنند، باید ریسک های مختلف را در حوزه سرمایه‌گذاری شناسایی کرده و سپس مدیریت و کاهش دهند.

بدون شک تمام شرکت ‌ها برای ایجاد درآمد و کسب سود به وجود آمده اند. اما قاعدتاً فعالیت ‌های آنها باید براساس قوانین مختلف  و مقررات صنفی و قانونی باشند. یعنی آنها نمی ‌توانند از قوانین تخطی کنند. چرا که در آن صورت دچار مشکل می شوند.

کامپلاینس حقوقی در کل می ‌تواند به مجموعه فعالیت ‌ها و کارهایی اطلاق شود  که با رعایت آنها  یک شرکت تجاری  به مشکلات حقوقی و قانونی بر نمی خورد. به عبارت دیگر موسسات مالی مثل بانک و نهادهای دولتی  با شناسایی الزامات قانونی سعی می ‌کنند که برای یک شرکت یا کسب و کار،  رویه و مقرراتی را اجرا کنند که این رویه ها در کل می تواند باعث سود و درآمد آن ها شوند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 هدف کامپلاینس حقوقی چیست؟

سرمایه‌گذاری به اندازه کافی ریسک دارد و لازم است که مجوزهای خاصی برای آن گرفته شود. قرارداد سرمایه گذاری در واقع یکی از مهمترین مسائل در حوزه های حقوقی و مالی است و این قرارداد باید به صورت کاملاً دقیق و  با اشراف بر همه موضوعات ممکن (از جمله ریسک ها و مجوزها) انعقاد شود.

وقتی که بحث قرارداد سرمایه ‌گذاری مخصوصاً در حیطه بین ‌المللی به وجود می آید، باید نوع قرارداد متناسب با نظام حاکم بر اقتصاد کشور های طرفین باشد تا بتوان میزان سود را به خوبی بررسی کرد.  از این رو کسب و کارهای بین المللی و شرکت های مختلف نیاز به کامپلاینس حقوقی  دارند.

کامپلاینس حقوقی  با اشراف کامل بر قوانین اقتصادی حاکم بر کشورهای طرفین قرارداد، می تواند آن ها را در عقد یک قرارداد مهم کمک کند. عمدتاً استارتاپ ها به سرمایه‌گذاری نیاز دارند. از این رو کامپلاینس حقوقی  مخصوصاً در استارتاپ های بین المللی، می تواند شرایط  سرمایه گذاری و تحصیل پول بیشتر را فراهم آورد.  البته انواع قرارداد در این حوزه وجود دارد. مثلاً قرارداد سرمایه گذاری سهامی، قرارداد وام قابل تبدیل به سهام و قرارداد سرمایه گذاری کلی که هر سه از قراردادهای تخصصی هستند  و هم  کارآفرینان و هم سرمایه ‌گذاران باید به نکات مهم در هنگام انعقاد آن  ها توجه کنند و کامپلاینس حقوقی  را به عنوان یک اصل در نظر بگیرند.

 

کامپلاینس حقوقی

مشاور حقوقی کامپلاینس  برای مبارزه با پولشویی

  اما سوالی که پیش می آید این است که مشاور حقوقی کامپلاینس  برای مبارزه با پولشویی به چه صورتی است؟ موسسه حقوقی وکلای تلفنی آماده است با بهره گیری از مجرب ترین وکلا کامپلاینس حقوقی را در اختیار شما قرار دهد.

همانطور که می دانید به دلیل وجود مقوله هایی مانند پولشویی، تحریم ‌ها، تامین مالی تروریسم، رشوه، اختلاس و ... تمامی موسسات مالی باید برای جلوگیری از بروز آنها،  اقدامات مختلفی مانند کامپلاینس حقوقی را انجام و رعایت قوانین و مقررات را در دستور کار خود قرار بدهند.

در حوزه بین المللی، سرمایه گذاری خارجی بر اساس مدل بیع متقابل و سرمایه گذاری بر اساس مدل b.o.c و همچنین سرمایه گذاری بر اساس مدل مشارکت انتفاعی  صورت می پذیرد که  از قراردادهای معمول و معروف در حوزه سرمایه‌گذاری هستند و قبل از آنها باید کامپلاینس حقوقی صورت بپذیرد. از این رو سرمایه ‌گذاری باید  با توجه به تمام ویژگی ها و نکات مختلف انجام شود.

 

کامپلاینس

هزینه مشاوره حقوقی با وکیل متخصص کامپلاینس حقوقی

هزینه مشاوره حقوقی با وکیل متخصص کامپلاینس حقوقی چقدر است؟ شما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ابتدا به صورت رایگان مشاوره حقوقی می گیرید.  همانطور که می‌دانید انعقاد یک قرارداد در حوزه ‌های مختلف نیازمند دقت بسیار زیادی است. از این رو شما باید در هنگام عقد قرارداد حتما از کارشناسانی که هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ حقوقی اطلاعات بالایی را دارند استفاده کنید. بند به بند و کلمه به کلمه قرارداد سرمایه گذاری مهم است و حتی عملی نشدن هر یک از آنها می تواند باعث خسارت های مالی و اقتصادی زیادی شود.

پس در هنگام عقد قرارداد در حوزه های تولید، گردشگری، سرمایه‌گذاری، راه اندازی فروشگاه ‌های زنجیره‌ ای ، کارخانه، کشاورزی و ... حتماً سعی کنید که هرگونه موضوع مهمی را قید کنید. شما باید در مورد موضوع، مدت، مبلغ، تعیین طرفین و قوانین و مقرراتی که برای هر کدام از طرفین مهم می باشد، به صورت کامل و جامع،  اصول مورد نظر را منعقد کنید.

در کشور ما خیلی از نهادها مانند وزارت های صنعت و معدن و تجارت کار و تعاون اجتماعی، اداره بازرگانی و ... جزو  سازمان ها و نهادهایی هستند که شما برای هرگونه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار نیازمند  کسب مجوزهای مختلف از  آنها هستید. پس در ابتدا باید در مورد اینکه چه مجوزهایی را برای عقد قرارداد سرمایه‌گذاری لازم دارید  اطلاعات کافی به دست آورید.

 

ارتباط در واتس اپ

مشاوره حقوقی کامپلاینس به صورت شبانه روزی

 آیا مشاوره حقوقی کامپلاینس به صورت شبانه روزی امکان پذیر است؟ بله ، موسسه حقوقی وکلای تلفنی اولین موسسه حقوقی 24 ساعته در ایران است که همه خدمات حقوقی (از جمله مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان و ... ) را در دپارتمان های تخصصی ارائه می دهد.

در بانکداری و امور اقتصادی مفهوم کامپلاینس عمدتاً به معنای تطبیق تعریف شده است. یعنی برای هرگونه فعالیت اقتصادی و مالی باید فعالیت های خود را با تمام قوانین و مقررات قابل اجرا تطابق دهید.  برای مثال هر بانک یا  موسسه اعتباری باید فعالیت هایش به صورتی باشد که با قوانین و مقررات تطبیق داشته باشد. از طرفی مفهوم ریسک تطبیق هم مفهوم مهمی است. ریسک تطبیق نیز در مسائل اقتصادی به معنای احتمال زیان ناشی از همه مجازات های قانونی یا جریمه‌ ها، آسیب‌ ها، تنبیهات و ... است که ممکن است به حسن شهرت یک موسسه اقتصادی لطمه وارد کند.

 

مشاوره حقوقی به شرکت ها
مشاوره حقوقی تسهیلات بانکی 
وکیل تنظیم قراردادها 
مشاوره حقوقی اوراق تجاری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.