سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی چیست؟

سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی چیست؟

سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی چیست؟

سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی چیست؟ چک چیست؟ وکیل چک چه خصوصیاتی دارد؟ منظور از چک برگشتی چیست؟ برای مطالبه چک برگشتی چه باید کرد؟ یکی از روش های رایج برای پرداخت پول در دنیای امروز، استفاده از چک می باشد. ولی متاسفانه گاهی اوقات افراد، مشکلات زیادی جهت نقد کردن چکهای برگشتی دارند. همین باعث شده تا این پرسش برای آنان به وجود بیاید که سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی چیست؟ به همین منظور همه روزه افراد زیادی برای دریافت مشاوره حقوقی در اینباره با متخصصان موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد پرسش های بسیار مهمی را می پرسند که در ابتدای مقاله به آنها اشاره کردیم و قصد داریم در یکی دیگر از مجموعه نوشته های موسسه حقوقی وکلای تلفنی به این سوالات متداول بپردازیم تا از دغدغه های ذهنی شما بکاهیم. پس تا آخر مقاله در کنار ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف چک از زبان وکیل

در اولین گام برای معرفی سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی بایستی با تعریف چک از زبان وکیل آشنایی پیدا کنیم. طبق سیصد و دهمین ماده از قانون تجارت، چک را می توان نوشته ای دانست که به صادر کننده این امکان را می دهد که وجوهی را که در نزد محال علیه دارد یا به طور کلی یا بعضا به دیگری واگذار و یا مسترد نماید. مسائل مربوط به پرداخت وجه از طریق چک به قدری در دنیای حقوق اهمیت دارد که علاوه بر قانون تجارت، قانون تحت عنوان قانون صدور چک در این زمینه تدوین شده است. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با چک و موارد مرتبط با آن از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

وکیل چک چه خصوصیاتی دارد؟

در ادامه مسیر آشنایی با سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی ضروری است تا به پرسش وکیل چک چه خصوصیاتی دارد؟ جوابی مناسب بدهیم. وکیل چک فردی است که پس از دریافت پروانه وکالت خود سعی کرده در حوزه پرونده های مربوط به چک نه تنها به صورت عملی فعالیت کند، بلکه به طور مداوم دانش تئوری خود را نیز در این حوزه افزایش دهد. همین باعث شده تا وکلای متخصص در این زمینه یک قدم از سایر وکلا جلوتر باشند. چرا که با انتخاب مسیر ذکر شده به راحتی می توانند با دیدی موشکافانه گره از مشکلات پرونده های چک باز کنند و با بیانی شیوا در جلسات دادگاه برای دفاع حاضر شوند.

 

 

مطالبه چک برگشتی

 

شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

منظور از چک برگشتی چیست؟

یکی از پرتکرارترین موارد در باب سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی سوال منظور از چک برگشتی چیست؟ می باشد. در اصطلاح عامه بسیاری از افراد چک برگشتی را با نام چک بی محل می شناسند. زمانی که مبلغ کافی برای وصول چک در حساب صادر کننده آن موجود نباشد و یا صادر کننده قسمتی یا کل مبلغ چک را از حساب خود برداشت کند، چک برگشت می خورد. در صورتی که صادر کننده بنا به هر دلیلی به صورت عمد یا غیرعمد اقدام به صدور چک با امضایی متفاوت از امضای ثبت شده خود بکند نیز چک برگشت میشود. در برخی موارد صادرکنندگان با اطلاع کامل از مسدود بودن خود اقدام به صدور چک می نمایند، در این شرایط نیز نمی توان چک را وصول کرد.

گاهی اوقات بعضی افراد از طریق انجام جرایمی مانند سرقت، کلاهبرداری و... به چک دسترسی پیدا می کنند. در شرایط مذکور نیز صادرکننده چک می تواند از طریق بانک، مانع پاس شدن چک بشود. خط خوردگی و اختلاف در مندرجات چک را نیز می توان یکی از عوامل برگشت خوردن آن دانست. 

 

 

مشاوره حقوقی ابطال دسته چک
مشاوره حقوقی استرداد چک
مشاوره حقوقی چک و سفته
درباره ما 

 

به دلیل وجود نکته های مهم و کلیدی در حوزه  سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی ممکن است پرسش های دیگری نیز برای شما پیش بیاید. در این صورت می توانید با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهترین پاسخ را برای سوالات خود پیدا کنید.

 

برای مطالبه چک برگشتی چه باید کرد؟

هنگام بررسی سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاعات در مورد مطالبه چک برگشتی هستند. چرا که داشتن آگاهی کافی در این زمینه به آنان کمک می کند تا بتوانند در مدت زمانی کوتاه به حق خود برسند. شما می توانید با دریافت گواهی عدم پرداخت چک به اداره ثبت اسناد محل مراجعه کنید. در گام دوم بعد از مراحل مربوطه تقاضایی مبنی بر صدور اجرائیه چک برگشتی بدهید. همچنین می توانید با مراجعه به دادسرا از صادر کننده چک به جرم صدور چک برگشتی شکایت کنید.

 

 

مشاوره حقوقی چک

 

در این صورت صادر کننده با توجه به مبلغ چک به شش ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد. به علاوه، پیگیری چک برگشتی از طریق مراجعه به دادگاه حقوقی نیز امکان پذیر می باشد. به این صورت که متقاضی دادخواستی مبنی بر به اجرا گذاشتن چک برگشتی آماده و مدارکی همچون کپی چک وصول نشده، کپی گواهی عدم پرداخت چک توسط بانک را ضمیمه آن کند.

 

مشاوره حقوقی تلفنی سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی

حال که با سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی را معرفی کردیم، زمان آن فرا رسیده تا بدانیم که از میان روش های ذکر شده کدام مورد با توجه به شرایط پرونده چک بی محل مناسب می باشد؟ در این مسیر با همراهی یک وکیل متخصص در زمینه مذکور می توانید با توجه به پرونده خود بهترین راه حل برای نقد کردن چک برگشتی را انتخاب کنید تا در کوتاه ترین زمان به نتیجه برسید. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با در نظر گرفتن این نکته خدمات مشاوره حقوقی در زمینه سریع ترین روش نقد کردن چکهای برگشتی ارائه می دهد. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.