پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها به چه معناست؟

پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها به چه معناست؟

پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها به چه معناست؟

پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها، مسئله حقوقی جدیدی در سیستم حقوقی ایران محسوب می شود. از قدیم گفته اند: «چهار دیواری، اختیاری». اگر خانه پدربزرگ یا مادربزرگ های خود را به خاطر داشته باشید، به خوبی می دانید که خانه های قدیمی معمولا بزرگ و حیاط دار بودند و ساکنین آن هر چه دوست داشتند در آن انجام می دادند. اما افزایش جمعیت باعث شد که انسان ها به فکر ساخت اپارتمان ها بیفتند و همین موضوع، شروع نزاع های مربوط به اپارتمان ها بود. یکی از این نزاع های رایج پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها می باشد. در ادامه ضمن آشنایی با تعریف مفهوم پارکینگ مزاحم، با چگونگی حذف آن و بهترین وکیل اپارتمان ها نیز آشنا خواهیم شد. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از پارکینگ مزاحم چیست؟

اولین قدم برای بررسی پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها، آشنایی با مفهوم پارکینگ مزاحم است. همانطور که گفته شد، انسان ها به ناچار به زندگی در اپارتمان ها روی آورده اند. از طرفی داشتن وسیله نقلیه شخصی به امری ضروری تبدیل شده است. به همین خاطر، اپارتمان ها با معضل جدیدی به نام جای پارک و پارکینگ مواجه هستند. به عنوان مثال یک اپارتمان 20 واحده را در نظر بگیرید. اگر هر خانواده حداقل یک ماشین هم داشته باشد، به 20 جای پارک نیاز است! در اکثر این مواقع نمی توان برای همه ی ماشین ها، جای پارک مشخص کرد و بحث پارکینگ مزاحم مطرح خواهد شد. پارکینگ مزاحم، پارکینگی است که در پشت سر یا جلوی یک جای پارک دیگر مشخص شده است. به طوری که برای خروج ماشین اولی، باید صاحب پارکینگ مزاحم، ماشین خود را جا به جا کند.

برای این که بیشتر با این مسئله آشنا شویم، باید به تفاوت پارکینگ مزاحم و پارکینگ اختصاصی بپردازیم. پارکینگ اختصاصی پارکینگی است که به طور اختصاصی از آن مالک می باشد و استفاده صاحب جای پارک از آن مشکلی برای عبور و مرور سایر ماشین ها ایجاد نمی کند. در حالی که پارکینگ مزاحم، باعث ایجاد مشکل در رفت و آمد خواهد شد.

 

ایا می توان پارکینگ مزاحم را حذف کرد؟

سوال مهم دیگری که باید در مقام بررسی پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها  بدان پرداخته شود، این است که حذف پارکینگ مزاحم ممکن است؟ در ابتدا باید بگوییم که وجود پارکینگ مزاحم یا پارکینگ اضافی در اپارتمان ها دائما برای صاحب پارکینگ و همسایه ها مشکل زاست. به همین خاطر ممکن است پاسخ سوال فوق الذکر برای بسیاری از افراد حائز اهمیت باشد. اگر به دنبال حذف پارکینگ مزاحم هستید، ما این نوید را به شما می دهیم که این کار ممکن است. اما باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید.

  • اگر پارکینگ مزاحم در سند مالکیت قید شده باشد، حذف آن توسط شهرداری و اداره ثبت بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است اما می توان از طریق سایر مراجع قضایی اقدام نمود.
  • اما اگر پارکینگ مزاحم بر اساس توافق ساکنین اپارتمان باشد، حذف آن به راحتی از طریق توافق مجدد ساکنین یا مراجعه به مراجع قضائی مربوطه ممکن خواهد بود.

رسیدگی و مشخص کردن پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها، کار بسیار تخصصی است. پس بهتر است آن را به یک وکیل اپارتمان ها بسپارید. شما می توانید با مشاوران ما مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 

 

پارکینگ مزاحم

 

وکیل دعاوی اپارتمان ها چه خصوصیاتی دارد؟

همانطور که گفته شد بهتر است در حل و فصل دعاوی پارکینگ مزاحم از یک وکیل مجرب کمک بگیرید. اما سوال اصلی اینجاست که وکیل اپارتمان ها دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسلط بر قوانین موجود در حیطه اپارتمان ها به ویژه قانون تملک اپارتمانها.
  • آشنایی با مراحل رسیدگی به دعاوی پارکینگ مزاحم.
  • تسلط بر قوانین نگارش دادخواست حقوقی.
  • آشنایی با آیین دادرسی.
  • داشتن تجربه در حل و فصل دعاوی مربوطه.

 

انچه در مورد پارکینگ مزاحم باید بدانیم

تا کنون با نکاتی در مورد پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها آشنا شدیم. اما نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که در این بخش قرار است با آن آشنا شویم.

  • اگر قصد خرید یک آپارتمان را دارید، حتما از قید شدن پارکینگ مزاحم در سند آن مطمئن شوید. تا بعدا نتوانند علیه شما اقامه دعوا کنند.
  • لازم به ذکر است، وجود تنها یک پارکینگ مزاحم در مجتمع های مسکونی مجاز است.
  • صاحب پارکینگ مزاحم باید در صورت درخواست صاحب پارکینگ اصلی، در هر ساعت از شبانه روز ماشین خود را جا به جا کند و ایجاد مزاحمت از جانب وی غیر قابل قبول است.
  • داشتن پارکینگ مزاحم بهتر از نداشتن آن است.
  • قیمت پارکینگ مزاحم از قیمت پارکینگ اختصاصی کمتر است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح نمودن پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها با مشاوران ما، مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

عدم درج پارکینگ مزاحم در سند

سوالی که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد این است که آیا عدم درج پارکینگ مزاحم در سند، می تواند مشکل زا باشد؟ در ابتدا باید بگوییم که درج پارکینگ مزاحم در سند، می تواند مزایای زیادی داشته باشد. در واقع اگر پارکینگ مزاحم در سند مالکیت اپارتمان ذکر شده باشد، حذف آن توسط ساکنین غیرممکن است. البته نباید این نکته را فراموش کنید که زمانی این مسئله غیرممکن می باشد که شما هیچ مزاحمتی را برای سایر ساکنین ایجاد نکرده باشید. در صورتی که پارکینگ مزاحم برای رفت و آمد سایر افراد دائما مشکل ایجاد کند، آنها می تواند با مراجعه به دادگاه حقوقی محل وقوع آپارتمان، شما را محکوم نمایند. عدم درج پارکینگ مزاحم در سند، کار حذف پارکینگ مزاحم را تسهیل می کند. به طوری که ساکنین دیگر می توانند با توافق یا مراجعه به شهرداری، آن پارکینگ را حذف نمایند. برای درج این مسئله در سند، بهتر است مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

 

وکیل ملکی کیست
مشاوره حقوقی دعاوی اپارتمان 
مشاوره حقوقی پیش فروش اپارتمان 
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سهند مهدی پور

اگر خانه پدربزرگ یا مادربزرگ های خود را به خاطر داشته باشید، به خوبی می دانید که خانه های قدیمی معمولا بزرگ و حیاط دار بودند و ساکنین آن هر چه دوست داشتند در آن انجام می دادند. اما افزایش جمعیت باعث شد که انسان ها به فکر ساخت اپارتمان ها بیفتند و همین موضوع، شروع نزاع های مربوط به اپارتمان ها بود


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی ازموارد مبتلا به جامعه امروز ما رشد فزاینده آپارتمان نشینی می باشد. انسان های زیادی را می شناسیم که از روستاهای دور و نزدیک به حاشیه شهر ها پناه آورده و یا از شهر کوچک خود مهارجت کرده و به شهر های بزرگ نقل مکان می نمایند. طبیعتا زمین یا ملک املاک مطابق با نیاز این افراد وجود نداشته و بسیاری از این نفرات با هم در یک مکان یا مجتمع بزرگ گرد هم می آیند تا به نوعی یکجا نشینی مدرن را تجربه کنند . در شهر های بزرگ گاهی اوقات آپارتمان هایی را می بینم که بیش از 200 نفر خانوار مختلف از شهرها و روستا های گوناگون گرد آن جمع شده و در کنار یکدیگر زندگی می نمایند. وجود عقاید و سلیقه های گوناگون از مناطق مختلف باعث می گردد که بین این افراد اختلافات زیادی بروز نماید و گاهی کار به دعوا و حضور در محاکم قضایی نیز کشده می شود . برای اینکه به صورت دقیق بدانیم که چه اعمالی مصداق تخطی از قانون در بین همسایگان می باشد باید تسلط دقیقی در بحث های مزاحمت و مصادیق آن و نیز قوانین آپارتمان نشینی و روابط موجر و مستاجر داشته باشیم تا بدانیم که قوانین مناسب در صورت بروز مشکل کدام یک می باشند. یکی از مواردی که مبتلا به بسیاری از ساختمان ها می باشد بحث مربوط به پارکینگ مزاحم است که می تواند در سند قید شود یا توافق طرفینی باشد و بنا به فراخور زمان شرایط آن متفاوت خواهد بود ، برای حل این مشکل و آسودگی خاطر کابران عزیز ، موسسه وکیل تلفنی از وکلای زبده ای در امور مربوط به آپارتمان نشینی بهره مند است که می تواند تمام دغدغه ها و مکشلات شما را در این زمینه شناخته و نسبت به حل آن اقدام نمایند.


محمدی

در پارکینگ مجتمع ما که یک ساختمان ۳۰ واحدی است دقیقا مشکل مشابهی برای ۳ عدد از پارکینگ ها وجود دارد و تقریبا هرروز درگیر مشکلاتی با همسایگان هستیم در ابتدا ممنونم بابت توضیح مطالبی که شرح دادید باهمسایگان تصمیم گرفتیم با یکی از مشاورین متخصص در موسسه شما مشاوره بگیریم بلکه بتوانیم مشکل را به کمک یک متخصص راحت تر برطرف کنیم


Mohamad sheykhi

آپارتمان نشینی در دنیای امروز، در کنار مزایای زیادی که برای ساکنین شهرهای کوچک و بزرگ داشته، مشکلاتی را نیز برای این افراد ایجاد کرده است. نگه داری سگ و سایر حیوانات در فضای محدود آپارتمان، استفاده اختصاصی از قسمت های مشاع ساختمان، همچون حیاط، ایجاد سر و صدا یا راه اندازی مشاغل نامتعارف در داخل آپارتمان و تغییر در نمای خارجی ساختمان یا آپارتمان، بدون هماهنگی با هیات مدیره و سایر ساکنین، تنها بخشی از مشکلات زندگی در آپارتمان های امروزی می باشد. یکی از مسائل مرتبط با آپارتمان که استفاده از آن، گاه، موجب بروز اختلافاتی میان ساکنین یک آپارتمان شده و حتی سبب می شود تا این اختلافات به دادگاه و گاها مراجع کیفری نیز کشیده شود، مساله پارکینگ آپارتمان می باشد. علت این مساله، این بوده که هرچند، قوانین پارکینگ آپارتمان، در کشور ما ضمن مقررات پراکنده ای، مورد تصریح قانون گذار قرار گرفته، اما بی اطلاعی ساکنین آپارتمان ها از این قوانین، گاه زمینه ساز اختلافاتی میان این افراد می شود. به جرات می توان گفت که مساله مالکیت پارکینگ آپارتمان، مهم ترین و ابتدایی ترین مشکل مرتبط با پارکینگ آپارتمان بود و همواره در بیشتر اختلافات ایجاد شده بر سر پارکینگ، این سوال مطرح می شود که پارکینگ متعلق به چه کسی می باشد؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است تا ابتدا، قسمت‌های اختصاصی و مشاعی آپارتمان، تعریف شده تا سپس، با استفاده از این تعریف، به سوال مذکور پاسخ دهیم. مطابق قانون تملک آپارتمان ها، مصوب 1343، قسمت های مختلف آپارتمان، بر اساس نوع مالکیت ساکنین آپارتمان، به دو نوع تقسیم می شوند: قسمت های مشاعی: قسمت های مشاعی یا مشترک آپارتمان، به قسمت هایی گفته می شود که اختصاص به مالک خاصی نداشته و تمامی مالکین، حق استفاده از این قسمت ها را دارند. پشت بام، حیاط عمومی و راه روها، نمونه هایی از قسمت های مشاع و مشترک آپارتمان می باشند. قسمت های اختصاصی: منظور از قسمت های اختصاصی آپارتمان، قسمت هایی بوده که یا در سند ملکی، به عنوان ملک اختصاصی مالک، قید شده یا اینکه برای استفاده اختصاصی یک یا چند نفر از مالکین، تشخیص داده می شود. فضای اختصاصی داخل آپارتمان، حیاط خلوت اختصاصی یک واحد و بالکن های اختصاصی واحدها، از جمله قسمت های اختصاصی آپارتمان می باشند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام 0 logo صفحه اصلی پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها به چه معناست؟ پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها به چه معناست؟ پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها به چه معناست؟ پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها به چه معناست؟ ۲۲آبان ۱۴۰۱ پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها، مسئله حقوقی جدیدی در سیستم حقوقی ایران محسوب می شود. از قدیم گفته اند: «چهار دیواری، اختیاری». اگر خانه پدربزرگ یا مادربزرگ های خود را به خاطر داشته باشید، به خوبی می دانید که خانه های قدیمی معمولا بزرگ و حیاط دار بودند و ساکنین آن هر چه دوست داشتند در آن انجام می دادند. اما افزایش جمعیت باعث شد که انسان ها به فکر ساخت اپارتمان ها بیفتند و همین موضوع، شروع نزاع های مربوط به اپارتمان ها بود. یکی از این نزاع های رایج پارکینگ مزاحم در دعاوی اپارتمانها می باشد. در ادامه ضمن آشنایی با تعریف مفهوم پارکینگ مزاحم، با چگونگی حذف آن و بهترین وکیل اپارتمان ها نیز آشنا خواهیم شد. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.