مشاوره حقوقی طلاق چیست؟

مشاوره حقوقی طلاق چیست؟

مشاوره حقوقی طلاق چیست؟

مشاوره حقوقی طلاق می تواند روند طلاق را سریعتر کند. از شرایط حقوقی داور برای پرونده طلاق این است که داور باید یکی از خویشاوندان زوج و یا  زوجه و مورد قبول یکی از این دو همسر باشد. دو نفر از خانواده مرد و دو نفر از خانواده زن موارد حل اختلاف و نتایج جلسات خود را به دادگاه بصورت مکتوب و صورت جلسه ای اعلام می کنند.

قبل از اقدام به طلاق باید حتما به مشاوره حقوقی طلاق مراجعه کرده و از او اطلاعات کسب کنید.  شرکت ما وکلای تلفنی است و به صورت مشاوره حقوقی فوری و شبانه روزی آماده مشاوره حقوقی می باشد. طلاق از آیین دادرسی مدنی است و عبور از آیین دادرسی مدنی مستلزم مشاوره حقوقی طلاق می باشد. طلاق یعنی جدا شدن  دو همسر از همدیگر و اینکه پایان دادن به تمامی تعهدات زناشویی و انحلال نظام خانواده می باشد.  در  طلاق روابط عاطفی  ازدواج از بین می رود و هر کدام از دو طرف مطالبه حق و حق خود را از راه قانونی به اجرا می گذارند.

مشاوره حقوقی طلاق نظام خانواده  و ارزش بسیار بالای آن را یاد آوری می کند. در قوانین فقهی و حقوقی طلاق را به چند دسته تقسیم کرده اند، تا در طلاق هم راه بازگشت وجود داشته باشد و هم حق و حقوق زن و مرد رعایت شود. در طلاق از لحاظ قانونی عدالت مبتنی بر قانون مذهبی الزامی می باشد. لذا هیچ کس توان فرار از قانون را ندارد. افرادی که توانایی گرفتن حق و حقوق خود را در طلاق ندارند، با یک مشاوره حقوقی تلفنی می توانند حق و حقوق خود را اعاده نمایند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 مشاوره حقوقی طلاق و منظور از داور در پرونده طلاق چیست؟

مشاوره حقوقی طلاق تمامی اطلاعات حقوقی را به شما می دهد. منظور از داور در پرونده طلاق فردی است که موارد اختلاف را بررسی نموده و سعی در جلوگیری از طلاق می کند. با طلاق ازدواج شرعی و قانونی پایان می یابد و زوج ها از همدیگر جدا می شوند. با طلاق استحکام روابط زناشویی و تکالیف متقابل که قبلا بین آنان وجود داشته از بین می رود.

داور در پرونده طلاق باید چه ویژگی داشته باشد؟

۱.از خویشاوندان دو همسر باشد و باید مورد قبول آن دو و توسط آنان معرفی شده باشد.

۲. داور باید سرپرست  خانواده و متأهل  و دارای تجربیات مفید باشد.

۳.سن داور باید بالای سی سال باشد.

۴.داور باید با سواد و با موضوعات شرعی و خانوادگی آشنایی داشته باشد.                  

شرایط حقوقی تعیین داور برای حکم طلاق

مشاوره حقوقی طلاق شما را با مواد قانونی طلاق آشنا خواهد کرد. طبق ماده 19 هدف از تشکیل مشاوره خانواده جلوگیری از طلاق زوجین می باشد. موضوع طلاق توافقی به داوری ارجاع داده نمی شود. در صورتی که به تشخیص دادگاه موضوع اختلاف زوجین به داوری نیاز باشد، دو نفر از خانواده مرد و دو نفر از خانواده زن در جلسه ای، موارد اختلاف را حل و فصل نموده و نتایج داوری را به دادگاه اعلام می نمایند.

 

مشاوره حقوقی طلاق

نحوه اجرای حکم قطعی در دفاتر طلاق

مشاوره حقوقی طلاق شما را با نحوه اجرای حکم طلاق در دفاتر طلاق آشنا می کند. زوجه پس از تقدیم  دادخواست صدور گواهی عدم سازش و یا حکم الزام به طلاق یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق به داوری ارجاع داده می شود. در صورت عدم امکان سازش توسط دادگاه تشخیص داده شود، ارائه گواهی عدم امکان سازش به دفتر طلاق ظرف مهلت سه ماه از تاریخ ابلاغ قطعی، اجرای طلاق توسط دفتر طلاق اعمال می شود.  در دفتر طلاق صیغه طلاق جاری می گردد و عدم حضور هر یک از طرفین مانع اجرای طلاق نمی شود. البته برای اجرای صیغه طلاق وجود شاهد لازم است و بدون شاهد صیغه طلاق باطل است. طلاق خلع و طلاق توافقی هر دو به یک شکل اجرا می گردد.

مشاوره حقوقی طلاق

موسسه حقوقی وکلای تلفنی به شما مشاوره حقوقی طلاق می دهد و  بسیاری از مشکلات شما را حل می نماید. طلاق در اسلام و بیشتر ادیان های مذهبی با شرایط و تشریفات قانونی انجام می گردد. طلاق با رضایت مرد انجام می شود و زن می توانند مطالبه حق و حقوق از دست رفته خود کند. حتما با موسسه حقوقی طلاق تماس گرفته و اطلاعات حقوقی خود را زیاد کنید.

 در ماده 1143 قانون مدنی یک دسته بندی متنوعی برای موسسه حقوقی وکلای تلفنی طلاق ذکر شده است. شما می توانید با مراجعه به این موسسه حقوقی از قوانین آیین دادرسی مدنی و قانون خانواده آشنایی کامل پیدا کنید. شما می توانید به این لینک ها مراجعه فرمایید. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

وظیفه داور در پرونده طلاق چیست؟

از وظایف داور در پرونده طلاق جلوگیری از طلاق  می باشد. داور باید موارد اختلافی را بررسی کرده و راه حل آن را نیز پیدا کند. موسسات، با توجه به قانون و فقه اسلامی مشاوره حقوقی طلاق می دهند. موسسه حقوقی تمام مراحل صفر تا صد را به عهده می گیرد. بهتر است که پرونده های حقوقی به موسسات حقوقی تحویل داده شود تا بهتر و با سرعت بیشتر به نتیجه برسد.

 

ارتباط در واتس اپ

تفاوت داور در دعاوی حقوقی  و خانوادگی

در دعاوی حقوقی داور به بررسی موارد اختلافی در موضوعات مالی می پردازد. اما در دعاوی خانوادگی داور جهت رفع اختلاف بین دو همسر گام برمی دارد. داور خانوادگی باید از ایجاد تنش خانوادگی و طلاق جلوگیری نماید.

مشاوره حقوقی طلاق در موسسات حقوقی،  باید متناسب با دین و مذهب افراد اطلاع رسانی شود و اینکه افراد تابع قوانین کدام مذهب و کشور هستند.

داورهای پرونده طلاق را چه  کسی تعیین می کند؟

در صورتی که طرفین عدم معرفی داور در طلاق را از دادگاه بخواهند، دادگاه باید پرونده را به مشاوره حقوقی طلاق  و خانواده ارسال نماید. در تمامی طلاق ها به داور نیاز می باشد و در صورت عدم معرفی داور در طلاق مراحل آیین دادرسی مدنی به خوبی انجام نشده است. قاضی می تواند دعوا را رد کرده و پرونده را به داور ارسال نماید. پس از آن دادگاه باید بر اساس نظر مشاور  رای صادر کند. تمامی این تشریفات بخاطر این است که از ایجاد طلاق جلوگیری گردد. زیرا که اسلام و ادیان آسمانی طرفدار بقای خانواده می باشد. پس از مراحل تشریفات طلاق دادگاه پرونده را برای اجرای حکم طلاق به دفترخانه طلاق ارسال می کند.  برای رفع هر گونه ابهام با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگرید. همچنین می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در وبسایت بهره مند شوید

 

وکیل انلاین طلاق 
مشاوره حقوقی طلاق 
نگارش دادخواست طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

Mohamad sheykhi

نواع طلاق (چند نوع طلاق داریم) بائن رجعی بائن در لغت به معنی جدا شونده است در مثنوی آمده است که: پور سلطان گر بر او خائن شود آن سرش از تن بدان بائن شود طلاق بائن در مقابل طلاق رجعی، به طلاقی گفته می شود که برای مرد که حق طلاق با او بوده است و پس از ثبت طلاق حق رجوع نباشد به عبارت دیگر پس از ثبت طلاق بائن امکان رجوع برای مرد وجود ندارد. (ماده ۱۱۴۴ قانون مدنی) مورد دیگر انواع طلاق ,طلاق بائن است که خود چهار مورد است: هرگاه طلاق در موقعی انجام شود که زن دوشیزه و باکره باشد. طلاق در زمانی باشد که زن یائسه شده باشد. طلاق خلع و مبارات طلاقی که پس از سه بار وصلت متوالی به عمل آید یعنی زن و شوهری سه بار ازدواج کنند یا رجوع کنند و طلاق بگیرند. بر خلاف طلاق بائن، در طلاق رجعی، شوهر می تواند فقط در ایام عده به زن رجوع کند و طلاق را بر هم زند بدانید که همه طلاق ها رجعی هستند مگر مواردی که برای طلاق بائن آمده است. هرگاه مردی تقاضای طلاق کند و رای صادر شود و طلاق ثبت گردد اگر زن دوشیزه یا یائسه نباشد و طلاق پس از سه بار ازدواج نباشد طلاق رجعی است در ایام عده می تواند به زن رجوع کند بدین معنی که طلاق را بر هم بزند. هر گاه مردی (شوهری) تقاضای طلاق کند و رای صادر شود و زن دوشیزه باشد طلاق بائن است. هر گاه مردی (شوهری) تقاضای طلاق کند و رای صادر شود و زن یائسه باشد طلاق بائن است. هر گاه زنی تقاضای طلاق کند و چیزی (مالی) را در قبال طلاق ببخشد چه اینکه مرد قبول کند و یا اینکه دادگاه به جای او قبول کند طلاق خلعی است و طلاق خلعی بائن است خلع به معنی بخشیدن است یعنی زن مقداری مال مثلا بخشی از مهریه را به جهت کراهت از مرد و زندگی مشترک در قبال طلاق بذل می کند که در این صورت طلاق خلع می شود و طلاق خلع هم بائن است. هر گاه طلاق توافقی باشد ماهیتا مبارات (یعنی کراهت طرفینی) است که البته در رای طلاق توافقی دادگاه معمولا طلاق خلع نوشته می باشد. طلاق خلع که همانطور که گفته شد بائن است و مرد حق رجوع ندارد اما نکته ای در طلاق خلعی وجود دارد و آن اینکه زن تا پایان عده می تواند با مراجعه به دفترخانه ای که صیغه طلاق را خوانده است به آنچه بخشیده و در اصطلاح حقوقی “مابذل” رجوع کند و پس از رجوع زن به آنچه بذل کرده مثلا مهریه، نوع طلاق از بائن به رجعی تبدیل می شود و مرد نیز می تواند طلاق را بر هم زند


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همان طور که می دانیم از یکی از رویاهای زندگی هر جوانی، داشتن یک ازدواج موفق است و از زمان جاری شدن صیغه عقد فی مابین زن و شوهر، حقوقی بین زوجین بر قرار می گردد که دو طرف بر حسب قانون و اخلاق ملزم به رعایت آن هستند اما علیرغم تمام سفارش های قانونی و اخلاقی توصیه شده به افراد، ما شاهد آن هستیم که زوج های بسیاری در زندگی خود به بن بست رسیده و در دوراهی جدایی قرار می گیرند . به صورت معمول در طلاق هایی که از طرف زوجه درخواست ارسال می گردد پرونده جهت صلح و سازش به داری ارجاع می شود که باید دارای برخی شرایط باشد مثلا بالای سی سال بوده و تجربه کافی داشته باشد ، سعی در صلح و سازش بین طرفین داشته باشد ، نسبت به علوم حقوقی و شرعی دارای اشراف باشد و امثال آن زیرا بیسترین هدف ارجاع به داوری در پرونده های طلاق بحث مربوط به سازش طرفین و بازگشت مجدد به زندگی مشترک است که این امر در چنین مواقعی به داور سپرده می شود. برای دانستن دیگر جزئیات می توانید به موسسه وکیل تلفنی مراجعه نموده و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


بهنام رحمانی فرد

باسلام واحترام باتوجه به اینکه طلاق از نظر شرعی منفورترین حلال میباشد بنابراین در محاکم خانواده سعی بر این است که زوجین زندگی مشترک شان را ادامه دهند در همین راستا دادگاه خانواده تدابیری اندیشه است از جمله استفاده از مشاوره که در این مرحله‌ دادگاه خانواده زوجین را برای جلوگیری از طلاق ابتدا به مشاوره ارجاع می دهد و مشاور نتایج مشاوره را برای دادگاه می فرستد همچنین تمامی دعاوی طلاق به جز طلاق توافقی بایستی به داوری ارجاع شود که تمامی این مراحل هدفی مشترک یعنی جلوگیری از طلاق را دنبال می کند،در صورتی که توافق برای ادامه زندگی مشترک حاصل نشد نتیجه عدم توافق به دادگاه ارسال می شود و دادگاه گواهی عدم امکان سازش را که مدت سه ماه معتبر است را صادر می نماید و طلاق در دفاتر رسمی طلاق به صیغه معتبر و نزد شاهد صورت می گیرد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام صورتی که طرفین عدم معرفی داور در طلاق را از دادگاه بخواهند، دادگاه باید پرونده را به مشاوره حقوقی طلاق و خانواده ارسال نماید. در تمامی طلاق ها به داور نیاز می باشد و در صورت عدم معرفی داور در طلاق مراحل آیین دادرسی مدنی به خوبی انجام نشده است. قاضی می تواند دعوا را رد کرده و پرونده را به داور ارسال نماید. پس از آن دادگاه باید بر اساس نظر مشاور رای صادر کند. تمامی این تشریفات بخاطر این است که از ایجاد طلاق جلوگیری گردد. زیرا که اسلام و ادیان آسمانی طرفدار بقای خانواده می باشد. پس از مراحل تشریفات طلاق دادگاه پرونده را برای اجرای حکم طلاق به دفترخانه طلاق ارسال می کند


حسین سیفی

آنچه که در خصوص داور در بحث طلاق حائز اهمیت می باشد این نکته است که با وجود بیان شدن شرایط داور در قانون حمایت خانواده با این حال در ادامه همان مقرره قانونی این چنین بیان شده است که در صورتی که داور واجد شرایط وجود نداشته باشد میتوانند طرفین از افراد دیگری که برخی شرایط داوری را دارند اما از اقربا نیستند تعیین کنند و همچنین در صورت عدم توانایی دادگاه این تعیین داور را انجام دهد


بهنام رحمانی فرد

عرض خسته نباشید دارم خدمت مجموعه وکیل تلفنی بخاطر مطالب مفید و آموزنده


معراج فرجی

عرض خسته نباشید به مجموعه ی کوشای وکیل تلفنی


محسن جعفری

ممنون از سایت مفید وکیل تلفنی


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.