شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی چیست؟

شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی چیست؟

شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی چیست؟

شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی، موضوع مهمی در بحث دیات می باشد که قرار است در این مقاله به طور تفصیلی با آن آشنا شویم. اما برای شروع، بهتر است با معنای دیه آشنا شویم. در لغت نامه ها، کلماتی نظیر خون بها و قصاص را برای این اصطلاح حقوقی برگزیده اند. دکترین حقوقی نیز تعریفی نزدیک به این کلمات ارائه می دهند. در واقع دیه، مالی است که از جانب شارع مقدس برای جنایات تعیین شده است. گروهی معتقدند که ماهیت دیه، جبران خسارت است و گروه دیگری ماهیت آن را مجازات می دانند که بحث تفصیلی پیرامون این موضوع از حوصله ی بحث خارج است. در ادامه قصد داریم ضمن آشنایی با وظایف صندوق تامین خسارت بدنی، با میزان دیه زن در سال 1401 و چگونگی مطالبه دیه نیز آشنا شویم. همچنین به شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی نیز خواهیم پرداخت. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

صندوق تامین خسارت های بدنی چه وظایفی دارد؟

اولین گام برای بحث پیرامون شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی، آشنایی با وظایف صندوق تامین خسارت بدنی است. فلسفه تاسیس این صندوق، جبران خسارات به صورت تمام و کمال است. در واقع این صندوق به وجود آمده است تا در صورت بروز تصادفاتی که در آن راننده مقصر است و متواری شود یا بیمه نامه نداشته باشد، نسبت به پرداخت دیه ی خسارت دیدگان اقدام نماید. البته این مسئله نباید باب سوء استفاده مقصران را فراهم نماید. بلکه پس از پرداخت دیه به خسارت دیدگان توسط این صندوق، مقصر اصلی مسئول پرداخت دیه به صندوق است. در واقع این صندوق، قائم مقام مقصر و مسبب حادثه در پرداخت دیه می باشد.

ماده 2 اساسنامه صندوق مذکور، وظایف این صندوق را اینگونه تعریف می کند: « موضوع فعاليت و تعهدات صندوق، جبران خسارتهاي بدني وارد به اشخاص ثالث مي‌باشد كه به يكي از علل فقدان يا انقضاي بيمه‌نامه، ‌بطلان قرارداد بيمه، شناخته نشدن وسيله نقليه مسبب حادثه، كسري پوشش بيمه‌نامه ناشي از افزايش مبلغ ريالي ديه يا تعليق يا لغو پروانه فعاليت شركت بيمه يا صدور حكم توقف يا ورشكستگي بيمه‌گر موضوع ماده (22) قانون، يا به طور كلي خسارت‌هاي بدني كه خارج از تعهدات قانوني بيمه‌گر مطابق مقررات قانون به استثناي موارد مصرح در ماده (17) قانون و ساير مصاديق مقرر در قوانين مربوط، قابل پرداخت نباشد».

 

دیه زن در سال 1401

قدم بعدی برای پرداختن به موضوع شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی، دانستن میزان دیه زن در سال 1401 است. مقدار دیات اوایل هر سال، توسط قوه قضائیه اعلام می شود. این دیه بر اساس تورم، تغییر می کند. دیه در سال 1401، ششصد میلیون تومان در ماه های غیر حرام و هشتصد میلیون تومان در ماه های حرام اعلام شده است. نکته ای که ذکر آن مهم می باشد، این است که دیه زن و مرد در حوادث رانندگی با استناد به ماده 10 قانون بیمه اجباری، برابر است. پس تفاوتی از این جهت بین دیه زن و مرد وجود ندارد. البته دیه زن در موضوعات کیفری که در دادگاه کیفری مطرح می شوند، نصف مرد است. ضروری است برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر با مشاوران ما، مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

مطالبه دیه زن

برای مطالبه دیه چه باید کرد؟

مهمترین قسمت در بحث پیرامون شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی، چگونگی مطالبه دیه است. به طور کلی مطالبه دیه در جرائم غیرعمدی نظیر سوانح رانندگی که از جرائم خصوصی است، با شکایت شاکی آغاز می‌شود. شاکی می‌تواند در دادسرا یا دادگاه کیفری، اقدام به تنظیم شکوائیه نماید. دادگاه پس از بررسی دلایل طرفین، حکم مقتضی صادر می کند. برای اقدام از این طریق ارائه مدارک ذیل الزامی است:

  • ارائه تصاویر مصدق گزارش نیرو انتظامی و پزشکی قانونی.
  •  ارائه فتوکپی دادنامه.
  • ارائه مدارک هویتی نظیر کارت ملی.

همچنین در بحث شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در صورت وجود شرایط مذکور در ابتدای مقاله، زیان دیده می تواند از صندوق تامین خسارت های بدنی، تقاضای دیه نماید. این صندوق موظف است به محض رویت مدارک زیان دیده، نسبت به انجام امور مقتضی اقدام نماید. البته ضروری است که با مشاوران ما مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

ارتباط در واتس اپ

وکیل کاربلد برای پرونده مطالبه دیه از صندوق تامین خسارت بدنی

قدم بعدی در بررسی شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی آشنایی با ضرورت مشاوره با وکیل مجرب است. همانطور که گفته شد مبحث دیات، بحث بسیار مهمی است که با جان و بدن انسان در ارتباط است. از طرفی قوانین بسیار پیچیده ای در این حوزه وجود دارد که حل و فصل این دعاوی را نیازمند وجود وکلای مجرب می نماید. جهت آشنایی بیشتر با شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی شما می توانید با وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی، مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان داشته باشید.

چرا دیه زن نصف دیه مرد است؟

همانطور که در بحث شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی گفته شد، در جرائم کیفری به جز سوانح رانندگی، دیه زن نصف مرد است. دیه نهادی است که از فقه وارد حقوق شده است. پس باید در فقه به دنبال پاسخ این سوال بود. در فقه به توجیهات بسیاری اشاره شده است. معروف ترین دلیل دو برابر بودن دیه مرد نسبت به زن این است که مرد سرپرست و به عبارتی نان آور خانواده است و اگر وی از خانواده گرفته شود، ممکن است خانواده با مشکلات زیادی رو به رو شوند. بررسی درستی یا نادرسی این استدلال ها از حوصله این بحث خارج است.

 

مشاوره حقوقی مطالبه دیه از دولت
مشاوره حقوقی محاسبه دیه
مشاوره حقوقی مطالبه دیه
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

حسین سیفی

البته آنچه در خصوص نابرابری دیه زن و مرد بدین ترتیب که دیه زن نصف دیه مرد است یقیناً بایستی با به روز رسانی برخی قواعد فقهی و جلوگیری از شائبه نگاه جنسیتی به زن این قواعد اصلاح گردد و به همین واسطه است که مقنن علاوه بر صدور رای وحدت رویه شماره ۷۷۷ تلاش داشته است با ایجاد صندوق تامین خسارات بدنی هم مواضع فقه را زیر سوال نبرد و همچنین از این شائبه نیز پیشگیری نماید


علی محمدی

برای من به عنوان یک شهروند قابل تقدیرترین فعالیت موسسه وکیل تلفنی تلاش در جهت افزایش سطح اطلاعات و آگاهی های حقوقی و قانونی مردم است اینکه مردم با مقررات و قوانین جاری کشور آشنا باشند میتواند باعث جلوگیری از بروز خیلی مشکلات و معضلات شود همواره از خدمات موسسه شما رضایت داشته و دارم


مهدی مظفری اناری

مطابق با موازین فقهی و مقررات قانونی کشور، دیه زن نصف دیه مرد بوده و این به واسطه نقش و جایگاه مرد در سرپرستی و مسئولیت تامین معاش خانواده اسلامی است. اما قانون گذار در راستای جبران باقی مانده دیه زن، تمهید قابل توجهی در نظر گرفته است که این میزان دیه از محل صندوق تامین خسارت های بدنی جبران می شود. این صندوق مسئولیت های متعددی دارد و از جمله مسئولیت های این صندوق، پرداخت خسارت در حوادث رانندگی است که راننده مقصر شناخته نشود و یا اتومبیل فاقد بیمه نامه یا دارای بیمه نامه منقضی باشد. بنابراین صندوق تامین خسارت های بدنی مطابق با تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی مسئولیت قانونی در پرداخت مابه التفاوت دیه زن مسلمان تا سقف دیه مرد مسلمان را دارد.


فاطمه عمادی

باسلام به‌ موجب ماده‌ ۲۱ قانون بیمه‌ اجباری خسارت وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، به‌ منظور حمایت از زیان‌دیدگان حوادث ناشی از وسایل نقلیه، خسارات بدنی وارد به اشخاص ثالث که به علت فقدان یا انقضای بیمه‌نامه، بطلان قرارداد بیمه، شناخته نشدن وسیله‌ نقلیه‌ مسبب حادثه، کسری پوشش بیمه‌نامه که ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه، تعلیق یا لغو پروانه‌ فعالیت شرکت بیمه، صدور حکم توقف یا ورشکستگی بیمه‌گر، قابل پرداخت نباشد، یا به‌ طور کلی خسارت‌های بدنی که خارج از تعهدات قانونی بیمه‌گر و مطابق با مقررات این قانون است، توسط صندوق مستقلی به نام «صندوق تامین خسارت های بدنی» جبران می‌شود. در دعوای مطالبه‌ دیه از صندوق تامین خسارت های بدنی نیز سخن از شاکی است، چرا که صندوق فقط در تصادفات رانندگی و تنها در موارد ذکرشده در قانون، متعهد به پرداخت خسارات بدنی است و این امر مستلزم رسیدگی دادگاه کیفری به اصل جرم است، تا در کنار این امر حکم به پرداخت دیه و خسارات بدنی صادر نماید.


مجید پریدست فومنی

با سلام از آنجاییکه برابر مسائل فقهی و قانون مدنی مرد وظایف ریاست بر خانواده را دارا می باشد و فقدان آن ارکان خانواده و خصوصا فرزندان را متزلزل میکند لذا در مبحث دیات مبلغ کامل را خواهد داشت اما دیه زن مستثنا از حوادث تصادف که برابر با دیه مرد است در مابقی موارد کیفری دیه نصف را دارا خواهد بود تامین مابقی دیه یک زن مسلمان برعهده صندوق تامین خسارت بدنی دولت خواهد بود


mohamad sheykhi

مهمترین قسمت در بحث پیرامون شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی، چگونگی مطالبه دیه است. به طور کلی مطالبه دیه در جرائم غیرعمدی نظیر سوانح رانندگی که از جرائم خصوصی است، با شکایت شاکی آغاز می‌شود. شاکی می‌تواند در دادسرا یا دادگاه کیفری، اقدام به تنظیم شکوائیه نماید. دادگاه پس از بررسی دلایل طرفین، حکم مقتضی صادر می کند. برای اقدام از این طریق ارائه مدارک ذیل الزامی است: ارائه تصاویر مصدق گزارش نیرو انتظامی و پزشکی قانونی. ارائه فتوکپی دادنامه. ارائه مدارک هویتی نظیر کارت ملی. همچنین در بحث شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در صورت وجود شرایط مذکور در ابتدای مقاله، زیان دیده می تواند از صندوق تامین خسارت های بدنی، تقاضای دیه نماید. این صندوق موظف است به محض رویت مدارک زیان دیده، نسبت به انجام امور مقتضی اقدام نماید


بهنام رحمانی فرد

باسلام صندوق تامین خسارت بدنی است. فلسفه تاسیس این صندوق، جبران خسارات به صورت تمام و کمال است. در واقع این صندوق به وجود آمده است تا در صورت بروز تصادفاتی که در آن راننده مقصر است و متواری شود یا بیمه نامه نداشته باشد، نسبت به پرداخت دیه ی خسارت دیدگان اقدام نماید. البته این مسئله نباید باب سوء استفاده مقصران را فراهم نماید. بلکه پس از پرداخت دیه به خسارت دیدگان توسط این صندوق، مقصر اصلی مسئول پرداخت دیه به صندوق است. در واقع این صندوق، قائم مقام مقصر و مسبب حادثه در پرداخت دیه می باشد. ماده 2 اساسنامه صندوق مذکور، وظایف این صندوق را اینگونه تعریف می کند: « موضوع فعاليت و تعهدات صندوق، جبران خسارتهاي بدني وارد به اشخاص ثالث مي‌باشد كه به يكي از علل فقدان يا انقضاي بيمه‌نامه، ‌بطلان قرارداد بيمه، شناخته نشدن وسيله نقليه مسبب حادثه، كسري پوشش بيمه‌نامه ناشي از افزايش مبلغ ريالي ديه يا تعليق يا لغو پروانه فعاليت شركت بيمه يا صدور حكم توقف يا ورشكستگي بيمه‌گر موضوع ماده (22) قانون، يا به طور كلي خسارت‌هاي بدني كه خارج از تعهدات قانوني بيمه‌گر مطابق مقررات قانون به استثناي موارد مصرح در ماده (17) قانون و ساير مصاديق مقرر در قوانين مربوط، قابل پرداخت نباشد». دیه زن در سال 1401 قدم بعدی برای پرداختن به موضوع شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی، دانستن میزان دیه زن در سال 1401 است. مقدار دیات اوایل هر سال، توسط قوه قضائیه اعلام می شود. این دیه بر اساس تورم، تغییر می کند. دیه در سال 1401، ششصد میلیون تومان در ماه های غیر حرام و هشتصد میلیون تومان در ماه های حرام اعلام شده است. نکته ای که ذکر آن مهم می باشد، این است که دیه زن و مرد در حوادث رانندگی با استناد به ماده 10 قانون بیمه اجباری، برابر است. پس تفاوتی از این جهت بین دیه زن و مرد وجود ندارد. البته دیه زن در موضوعات کیفری که در دادگاه کیفری مطرح می شوند، نصف مرد است.


سیما غفوری

مطابق قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 پرداخت مابه التفاوت دیه زن تا سقف دیه مرد باید پرداخت شود و امری قانونی و اجرایی و عملی بود و تصویب رای وحدت رویه شماره 777 دیوان عالی تغییری در ماهیت قوانین و کلیت ماجرا ندارد فقط در جهت ایجاد رویه برای محاکم بوده است. و برابری دیه زن و مرد در موارد خاص توسط صندوق تامین خسارتهای بدنی جبران می گردد. مسلما هدف از تصویب رای وحدت رویه شماره 777 هیئت عمومی دیوان عالی ایجاد وحدت رویه در محاکم می باشد. انتشار رای وحدت رویه‌ای از سوی هیات عمومی دیوان عالی کشور درباره دیه زن و مرد در نتیجه صدور آراء متضاد در محاکم بود. مبنای قانونی آن هم تبصره ماده 550 قانون مجازات میباشد. که در سال 1392 به تصویب رسیده است. که امری تازه و جدید نمی باشد. و فقط برای رفع ابهام از این موضوع جهت ایجاد وحدت رویه بوده است


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ صندوق تامین خسارات بدنی، صندوقی مستقلی است که هدف از تاسیس آن، حمایت از زیان‌دیدگانی است که به‌ نحوی، امکان جبران خسارات از طریق بیمه را ندارند و زیان وارد بر آنها بلاجبران می‌ماند. در ایران، صندوق تامین خسارت‌های بدنی پس از بیمه‌ اجباری شخص ثالث، مهم‌ترین طرح تکمیلی مسئولیت مدنی در حوادث رانندگی به‌ شمار می‌رود. به‌ موجب ماده‌ ۲۱ قانون بیمه‌ اجباری خسارت وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، به‌ منظور حمایت از زیان‌دیدگان حوادث ناشی از وسایل نقلیه، خسارات بدنی وارد به اشخاص ثالث که به علت فقدان یا انقضای بیمه‌نامه، بطلان قرارداد بیمه، شناخته نشدن وسیله‌ نقلیه‌ مسبب حادثه، کسری پوشش بیمه‌نامه که ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه، تعلیق یا لغو پروانه‌ فعالیت شرکت بیمه، صدور حکم توقف یا ورشکستگی بیمه‌گر، قابل پرداخت نباشد یا به‌ طور کلی خسارت‌های بدنی که خارج از تعهدات قانونی بیمه‌گر و مطابق با مقررات این قانون است، توسط صندوق مستقلی به نام «صندوق تامین خسارت های بدنی» جبران می‌شود.باید دانست که مطابق ماده‌ ۲۱ قانون بیمه‌ اجباری؛ تعهدات صندوق را به خسارات بدنی وارد بر اشخاص ثالث محدود کرده است؛ بنابراین صندوق نسبت به جبران خسارت مالی و نیز خسارات معنوی تعهدی ندارد. به طور کلی برای مطالبه دیه در جرائم غیرعمدی نظیر سوانح رانندگی که از جرائم خصوصی است با شکایت شاکی آغاز می‌شود و دادگاه پس از بررسی دلایل طرفین، حکم مقتضی صادر می کند و اگر کسی یک زن از اعضای خانواده خود را از دست داده باشد می تواند با استناد به همین روند و روال و استفاده از وکلای مجرب این موسسه حق خود را استیفا نماید.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب برای دریافت خسارت از صندوق تأمین خسارت‌ های بدنی از دو طریق می‌توان اقدام کرد: به صورت مستقیم و با مراجعه به صندوق تأمین به صورت غیرمستقیم و پیگیری از طریق دادگاه طبق ماده‌ی ۳۰ قانون بیمه اجباری، کسانی که در حادثه رانندگی دچار زیان شده‌اند، می‌توانند برای پیگیری پرونده در صندوق تامین خسارت های بدنی یا شرکت بیمه، به همراه مدارک مورد نیاز، به این مراکز مراجعه کرده و خواهان جبران خسارت خود شوند. بر اساس ماده‌ی ۳۱ همین قانون نیز، زمان پرداخت دیه توسط صندوق خسارت های بدنی و شرکت بیمه‌گر، بر حسب مورد باید حداکثر تا ۱۵ روز بعد از دریافت مدارک، خسارت را پرداخت کنند. افراد باید به شعبه‌ای مراجعه کنند که حادثه در آن محل اتفاق افتاده یا رسیدگی به پرونده در آن محل انجام شده باشد. پس از تشکیل پرونده و ارائه کردن مدارک مورد نیاز به شعبه، بررسی‌های لازم توسط شعبه انجام شده و پرونده به شعبه اصلی در تهران ارسال می‌شود. شعبه اصلی پرونده را بررسی کرده و در صورتی که مورد پذیرش باشد، دیه را تا سقف مجاز به شخص مقصر پرداخت می‌کند. این شخص نیز وثیقه معتبری برای دریافت مبلغ مذکور باید ارائه دهد. فقط افرادی می‌توانند برای خسارت‌های بدنی به این شعب و به صندوق مراجعه کنند که در بند ۱۰ قانون بیمه اجباری شخص ثالث ذکر شده است. در صورتی که مقصر، در حوادثی که مشمول این ماده قانونی است، شناسایی نشده باشد یا مکان او از نظر دادگاه معلوم نباشد، دیات بدون وثیقه و مضامین لازم، در وجه زیان‌دیدگان پرداخت خواهد شد. در صورتی که شخص ثالثی حاضر در حادثه رانندگی فوت کند، وراث او می‌توانند برای مطالبه‌ی دیه به صندوق مراجعه کنند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام در لغت نامه ها، کلماتی نظیر خون بها و قصاص را برای این اصطلاح حقوقی برگزیده اند. دکترین حقوقی نیز تعریفی نزدیک به این کلمات ارائه می دهند. در واقع دیه، مالی است که از جانب شارع مقدس برای جنایات تعیین شده است. گروهی معتقدند که ماهیت دیه، جبران خسارت است و گروه دیگری ماهیت آن را مجازات می دانند که بحث تفصیلی پیرامون این موضوع از حوصله ی بحث خارج است. در ادامه قصد داریم ضمن آشنایی با وظایف صندوق تامین خسارت بدنی، با میزان دیه زن در سال 1401 و چگونگی مطالبه دیه نیز آشنا شویم. همچنین به شرایط مطالبه نصف دیه زن از صندوق تامین خسارتهای بدنی نیز خواهیم پرداخت. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.