حق الوکاله پایان کار چه شرایطی دارد؟

حق الوکاله پایان کار چه شرایطی دارد؟

حق الوکاله پایان کار چه شرایطی دارد؟

حق الوکاله وکیل اجرت امر وکالت به صورت تخصصی است. در قانون مدنی آمده وکالت امری است که برای انجام آن مطابق قرارداد یا عرف دستمزد تعیین خواهد شد. بنابراین زمانی که وکیل وکالت یک شخص را به عهده می گیرد بر اساس قانون و رویه موجود برای آن دستمزد دریافت می کند.

حق الوکاله وکیل در موسسه حقوقی وکلای تلفنی با توجه به تخصص وکیل و ساعت های کاری که برای پیگیری یک پرونده صرف می کند تعیین خواهد شد. با استفاده از مشاوره حقوقی افراد می توانند از نحوه پیگیری یک پرونده اطلاعات لازم را به دست آورند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

حق الوکاله چیست؟

در قانون مدنی به موضوع حق الوکاله وکیل به طور روشن پرداخته شده است. حق الوکاله مبلغی است که به عنوان دستمزد برای شخص وکیل در نظر گرفته می شود. باید توجه داشت در اینجا منظور از وکالت امر تخصصی است که افراد پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی و دوره های کارآموزی به آن می پردازند.

ماده 676 قانون مدنی در این باره بیان می کند:

حق‌الوکاله‌ ی وکیل تابع قرارداد بین طرفین خواهد بود و اگر نسبت به حق‌الوکاله یا مقدار آن قرارداد نباشد تابع عرف و عادت است و اگر عادت مسلمی نباشد وکیل مستحق اجرت‌المثل است.»

مطابق این قانون حق الوکاله وکیل می تواند بر اساس توافق میان وکیل و موکل تعیین شود یا تابع عرف باشد. افراد به کمک مشاوره حقوقی تلفنی می توانند درباره میزان دستمزد وکلا اطلاعات لازم را به کسب نمایند.

عوامل موثر بر تعیین میزان حق الوکاله وکیل

عوامل مختلفی بر حق الوکاله وکیل اثرگذار است. اولین مورد تخصص وکیل است. وکلایی که دارای مدارج علمی بالا همچون دکتری هستند اجرت بیشتری خواهند داشت. به این ترتیب در صورتی که افراد تمایل داشته باشند از تجربه و تخصص چنین وکلایی بهره مند شوند می بایست هزینه بالاتری بپردازند.

مورد دیگری که بر حق الوکاله وکیل تاثیر می گذارد موضوع پرونده است. برخی از پرونده های حقوقی و کیفری نیاز به صرف وقت بیشتری دارند. وکیل باید برای دفاع از موکل خود تمام توان خود را به کار بگیرد. بنابراین دستمزد وکیل در چنین مواردی بیشتر خواهد بود.

 

حق الوکاله وکیل

شرایط لازم برای دریافت حق الوکاله در پایان کار

پرداخت حق الوکاله وکیل منوط به هیچ امری نیست. زمانی که وکیل و موکل قرارداد امضا کردند وکیل متعهد می شود که امور حقوقی مربوط به پرونده را پیگیری کند. در طرف دیگر موکل موظف می باشد که دستمزد وکیل را بپردازد.

بنابراین حق الوکاله وکیل نمی تواند در گروه نتیجه پرونده باشد. به عبارت دیگر تعهد وکیل به وسیله است نه به نتیجه. وکیل متعهد می شود که برای دفاع از موکل از تمام دانش و تجربه خود استفاده نماید. یک وکیل حرفه ای به هیچ عنوان نتیجه پرونده را تضمین نمی کند. اصولا چنین تعهدی مخالف قانون است. افراد غیر حرفه ای با هدف کلاهبرداری چنین وعده هایی را به موکل خود می دهند.

آیا می توان حق الوکاله را تقسیط کرد؟

برای پرداخت حق الوکاله وکیل روش های مختلفی وجود دارد. در بیشتر مواقع 50 درصد از دستمزد در شروع کار و 50 درصد باقی مانده پس از صدور حکم دریافت می شود. در برخی موارد در طی سه مرحله اجرت وکیل پرداخت می شود.

تقسیط حق الوکاله بستگی به توافق طرفین دارد. دستمزد وکیل یکی از ارکان مهم قرارداد است. بنابراین شروط مربوط به آن به دقت تنظیم می شود. با استفاده از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان افراد می توانند به ابهامات خود درباره دستمزد وکلا پاسخ دهند.

 

ارتباط در واتس اپ

میزان حق الوکاله در صورت عدم تعیین آن در قرارداد وکالت

همانطور که گفته شد میزان حق الوکاله وکیل تابع قرارداد میان وکیل و موکل می باشد. اما در صورتی که در قرارداد دستمزد تعیین نشده باشد باید به عرف و سایر قوانین مراجعه کرد.

در قانون وکالت تعرفه مشخصی برای حق الوکاله وکیل در نظر گرفته شده است. در صورت بروز اختلاف افراد باید به قوانین مربوطه مراجعه نمایند. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با در نظر گرفتن تعرفه های منصفانه تلاش می کند قشرهای مختلف جامعه از خدمات حقوقی بهره مند شوند.

این موسسه با معرفی بهترین وکیل کیفری و حقوقی به افراد کمک می کند که از حقوق خود دفاع نمایند. تنظیم لایحه دفاعیه قوی و مستند موجب می شود که نتیجه پرونده به نفع موکل تمام شود. افراد برای آگاهی از تعرفه خدمات می توانند به چارت قیمت ها در سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه نمایند.

 

اجرت وکیل 
هزینه مطالعه پرونده 
هزینه وکیل 
حق الوکاله وکیل 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مجتبی نودهی

سلام ماشینمو دوذ بورد و مدت دوسال نبود بعد درشهرستان به همراه دوذ پیداشد ولی سند گذاشت رفت مدت یک.سال و نیم از دادگاه خبری نیست جه کار کنم پول وکیل ندارم


فریدون جنابزاده

با حقه بجای ۶۰میلیارد بمن ۳۰۰میلیون پرداخت، حقم را بگیریرد و درصدی از آن حق الزحمه شماخواهد بود.


خانم امینی

سلام عزیزان .بنده چند سال پیش براساس اغفالی که پیش آمد ازم کلاهبرداری شد .چندین بار پیگیر شدم ولی هنوز خبری از گرفتن کلاهبردارها نشده .شهر خودش هم که مراجعه کردم پدر و مادرش اجازه ندادن داخل بشم .تا درب منزل میشد .خیلی بیمار شدم ازبس فکر کردم .لطف کنید کسی رو بهم معرفی کنید که پول مرا بگیرد و هر چقدر مقرر بشه به وکیل میدم البته ازبس ناامید شدم از دنیا و ... بعد از گرفتن .راهنماییم کنید لطفا.چشم به راهم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.