مشاهده ابلاغ جدید با کدملی و موبایل

مشاهده ابلاغ جدید با کدملی و موبایل

مشاهده ابلاغ جدید با کدملی و موبایل

سامانه ثنا که در اصل عدل ایران نام دارد، یکی از سامانه هایی است جهت راحتی حال افرادی که به دنبال دریافت خدمات از قوه قضاییه هستند، در سال 1395 راه اندازی شد. این سامانه در حال حاضر دارای بخش های متعدد می‌باشد که بخش ابلاغ، پرکاربردترین آن هاست. این بخش امکان مشاهده ابلاغیه با کدملی را برای شما فراهم می‌کند. ولی خب آنچه مسلم است این که شما باید حتما چگونگی مشاهده ابلاغ جدید در این سامانه را بلد باشید و با مراحل آن آشنا باشید. در غیر این صورت مطمئنا قادر به انجام این کار نخواهید بود!

 

هزینه مشاوره تلفنی

 

نگران نباشید، فقط کافیست این مقاله از سری مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی را با دقت بخوانید تا هرآنچه باید را فرا بگیرید! ضمنا در صورت نیاز به دریافت مشاوره حقوقی شخصی و دریافت راهنمایی کامل در این رابطه، می‌توانید مشاوره حقوقی تلفنی موسسه ما را خریداری نمایید.

ابلاغیه چیست؟

قبل از این که بخواهیم درباره مشاهده ابلاغیه با کدملی صحبت کنیم، به نظرم باید معنای درست ابلاغیه را بدانیم. با این که مطمئنم همه شما در طول زندگی بارها این نام را شنیده اید، ولی این احتمال را می‌دهم که با چیستی آن آشنا نباشید!

ابلاغیه یکی از اوراق قضایی است که جهت مطلع کردن مخاطب از تشریفات دادرسی، برای وی ارسال می‌شود. منظور از مخاطب در این تعریف، هر شخص حقیقی یا حقوقی است که به نوعی با پرونده درگیر می‌باشد. و منظور از تشریفات دادرسی نیز آخرین تغییرات صورت گرفته در پرونده و به طور کلی هر چیزی است که با این پرونده ارتباط دارد و مخاطب باید از آن مطلع شود. به طور مثال وقتی فردی با ارائه دادخواست بر علیه دیگری طرح دعوا می‌کند، رونوشتی از دادخواست به همراه ضمائم آن برای طرف مقابل ابلاغ می‌شود. احکام و دستورات صادره از سوی مقام قضایی، نامه ها و لوایحی که در طول فرایند دادرسی به پرونده ضمیمه شده اند، زمان هایی که برای رسیدگی به پرونده تعیین شده هم نمونه های دیگری از ابلاغیه هستند.

 

ابلاغیه چیست

 

چگونگی مشاهده ابلاغیه با کدملی در موبایل

حالا که معنای درست ابلاغیه را درک کردید و به اهمیت آن پی بردید دیگر وقت آن است که به سراغ اصل مطلب یعنی راهنمای مشاهده ابلاغیه با کدملی برویم! مشاهده ابلاغیه با موبایل و کدملی مستلزم طی چند مرحله است. این مراحل عبارتند از؛

مرحله اول مشاهده ابلاغیه با کدملی؛ ثبت نام در سامانه ثنا

شما برای مشاهده ابلاغیه با کدملی در سامانه عدل ایران و یا برای بهره‌مندی از سایر خدمات غیر حضوری قوه قضاییه که در قالب این سامانه ارائه می‌شوند، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید. ثبت نام در این سامانه تا چند سال قبل فقط در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شد. اما علی‌الظاهر الان امکان ثبت نام در منزل یا کافی نت و ... نیز فراهم شده است.

 

مشاوره حقوقی سامانه ثنا
مشاوره حقوقی دفتر خدمات قضایی
مشاوره حقوقی فوری بررسی سامانه ابلاغ
مشاوره حقوقی تلفنی
درباره ما

 

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

جهت ثبت نام در سامانه ثنا در منزل، پس از اتصال سیستم خود به اینترنت پرسرعت، مراحل زیر را طی کنید؛

  1. ورود به صفحه ثبت نام در سامانه ثنا به آدرس الکترونیکی sana.adliran.ir
  2. انتخاب گزینه ثبت نام برخط
  3. انتخاب گزینه ثبت نام شخص حقیقی
  4. وارد کردن اطلاعات هویتی، اطلاعات شناسنامه‌ای، آدرس، شماره تلفن همراه و ...
  5. در این مرحله یک کد برای شماره تلفن وارد شده ارسال خواهد شد که باید آن را در فیلد مربوطه وارد کنید.
  6. پرداخت هزینه احراز هویت
  7. آپلود عکس
  8. وارد کردن امضای الکترونیکی
  9. ضبط و ارسال فیلم مطابق آنچه در سامانه خواسته شده

پس از طی این مراحل و ارسال موارد گفته شده، ثبت نام شما تکمیل خواهد شد.

مرحله دوم مشاهده ابلاغیه با کدملی؛ مشاهده ابلاغیه جدید در مرورگر موبایل

حالا که ثبت نام شما در سامانه ثنا با موفقیت انجام شد، برای مشاهده ابلاغیه با کدملی باید وارد سامانه عدل ایران شوید. برای ورود به این سامانه ابتدا اینترنت موبایل هوشمند یا سیستم خود را روشن کنید. سپس آدرس اینترنتی adliran.ir را در مرورگر گوشی موبایل یا سیستم وارد نموده و در صفحه جدید، گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی و سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک را انتخاب کنید. البته با وارد کردن آدرس eblagh.adliran.ir در مرورگر، به طور مستقیم به سامانه ابلاغ ثنا متصل خواهید شد.

پس از ورود به سامانه ابلاغ، جهت مشاهده ابلاغیه با کدملی باید کدملی و رمز شخصی که پس از ثبت نام در ثنا برای شما ارسال شده بود را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. پس از آن وارد کارتابل خود خواهید شد و قادر به مشاهده تمام ابلاغیه ها خواهید بود.

 

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی

 

نصب برنامه مشاهده ابلاغیه با کدملی در موبایل

برای مشاهده ابلاغیه با کدملی در موبایل، بجز استفاده از مرورگر و وارد شدن به سایت عدل ایران، روش دومی هم وجود دارد. آن هم این که برنامه کاربردی عدالت همراه را روی گوشی موبایل هوشمند خود نصب کنید. در این صورت نه فقط مشاهده ابلاغیه الکترونیکی جدید بلکه بهره‌مندی از تمام خدمات غیر حضوری این سامانه برای شما ممکن خواهد بود.

جهت دانلود و نصب این برنامه نیز می‌توانید به آدرس اینترنتی " عدالت-همراه/ eadl.ir " مراجعه نمایید. و یا در فروشگاه های برنامه های اندروید و IOS یعنی بازار، سیب‌اپ، مایکت و یا آی‌اپس نام آن را جستجو کرده و سپس برنامه را دانلود و نصب کنید.

اگر موفق به دانلود و نصب این برنامه نشدید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان از کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی، بخواهید که کمکتان کنند.


سوالات متداول

نظرات

اسکندر ناظری میرحصاری

سلام من وقتی میخوام وارد درگاه ابلاغیه الکترونیکی شوم ميگه کد ملی اشتباه، در صورتی که کد ملی درست است


رضامرادیان

ابلاغیه


علی غانمی

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی


رحمت الله بوستانی

ابلاغیه داشتم


مجتبی

مشاهده ابلاغیع


احمدنژادخیراله

خوب


اسدالله قديري راد

من می‌خواهم بدونم موضوع چی هی به من ابلاغیه میاد


جوادمرادپوردلیر

راجب شکایت دکتربیمارستان


جلال شیاسی

خیلی خوب


حسین صمدی

دیدن ابلاغیه ومشاور


رحیم پیریان ظفرابادی

نمایش وخواندن ابلاغیه های الکترونیکی شخصی خودم


نازیلاشیروانی

مشاهده ابلاغیه


فریبرز ذوالفقاری

با سلام بجز استفاده از مرورگر و وارد شدن به سایت عدل ایران، روش دومی هم وجود دارد. آن هم این که برنامه کاربردی عدالت همراه را روی گوشی موبایل هوشمند خود نصب کنید. در این صورت نه فقط مشاهده ابلاغیه الکترونیکی جدید بلکه بهره‌مندی از تمام خدمات غیر حضوری این سامانه برای شما ممکن خواهد بود. جهت دانلود و نصب این برنامه نیز می‌توانید به آدرس اینترنتی " عدالت-همراه/ eadl.ir " مراجعه نمایید. و یا در فروشگاه های برنامه های اندروید و IOS یعنی بازار، سیب‌اپ، مایکت و یا آی‌اپس نام آن را جستجو کرده و سپس برنامه را دانلود و نصب کنید.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از علوم و فنون نوین، بسیاری مشکلات انسانها مخصوصا آنهایی که از مشکل دوری راه و مسافت رنج می بردند بر طرف شده است، این علوم روز در سیستم قضایی کشور ما نیز بسیار کاربرد داشته و راه حل های جدیدی را برای جبران مشکلات به روی ما گشوده است. تا چند سال قبل، تمام امور مربوط به دعوای دادگاه به صورت دستی انجام می گرفت و مشکلات زیادی برای طرفین دعوا یا خود محاکم دادگستری به وجود می آمد. مجموع این مشکلات از یک سو و گسترش تکنولوژی از سوی دیگر باعث شد تا سامانه خدمات الکترونیکی قضایی پا به عرصه وجود بگذارد. دسترسی به سایت قوه قضائیه و سایت عدل ایران هم از طریق اینترنت و هم از طریق نصب اپلیکیشن آن موسوم « عدالت همراه» امکان پذیر است که در هر دو مورد آن برای مشاهده باید فرایند ساده ای را طی نمود. زمانیکه از طرف دادگاه برای شما پیامکی مبنی بر مشاهده ابلاغیه جدید ارسال می گردد در وهله اول باید بدانید که پیامک های حاوی لینک به صورت جعلی بوده و به هیچ عنوان نباید آنها را باز نمود زیرا ممکن است اطلاعات شخصی شما راسرقت نماید و مشاهده ابلاغیه ها تنا از طریق سایت عدل ایران خواهد بود ، بعد از وورد به سامانه ابتدا کد ملی و رمز شخصی خود را وارد می نمائید و بعد از آن هم رمز موقت که می تواند حسب درخواست متقاضی به صورت ماهانه یا روزانه تغییر پیدا کند و بعد به صفحه ابلاغیه ها وصل خواهید شد . اگر ابلاغیه جدیدی داشته باشید در قسمت ابلاغیه های مشاهده نشده تعداد پیام های رویت نشده درج می گردد و مابقی ابلاغیه ها نیز در قسمت ابلاغیه های مشاهده شده قابل رویت است . در صورت لزوم می توان به برخی از این ابلاغیهها از طریق رمز پرونده و ردیف نیز دست پیدا نمود که برای دانستن این امر و دیگر جزئیات می توانید با وکلای موسسه وکیل تلفنی هماهنگ نمائید ، موفق باشید.


بهنام رحمانی فرد

با سلام برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، لازم است تا نکات مربوطه، مورد لحاظ قرار گیرد؛ به نحوی که عدم رعایت این نکات، می تواند به تضییع حقوق قانونی اشخاص منتهی گردد. نکات مهم مربوط به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، شامل موارد زیر می باشد: ۱ورود ابلاغیه به حساب کاربری اشخاص در سامانه ثنا یا سامانه پشتیبان ابلاغ الکترونیک، به معنای ابلاغ قانونی بوده و آثار قانونی خود، همچون تاریخ ابلاغ را به دنبال خواهد داشت، هرچند ابلاغیه توسط کاربر، باز و مشاهده نشود. ۲در صورتی که یکی از ابلاغیه های مربوط به دادخواست، وقت جلسه دادرسی و رای صادره، توسط مخاطب ابلاغیه، مشاهده شود، رای نسبت به وی حضوری محسوب شده و بنابراین، چنین فردی حق واخواهی از رای صادره را نخواهد داشت، ولو اینکه در هیچ یک از جلسات دادگاه، حاضر نشده باشد. ۳به طور معمول، هم زمان با ارسال ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا برای مخاطب، یک پیامک نیز به شماره همراه وی ارسال می گردد؛ اما گاهی به دلیل اشکال در سیستم قوه قضاییه یا مخابرات، ممکن است که این پیامک با تاخیر ارسال شده یا اینکه ارسال نگردد. در این وضعیت، تاریخ ابلاغ، تاریخ ورود ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا به حساب کاربری شخص در سامانه ثنا می باشد. با توجه به این مساله، توصیه می شود که با چک کردن مرتب ابلاغیه های جدید وارد شده به حساب کاربری خود در سامانه ثنا، از بروز مشکلات مرتبط با ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا جلوگیری نمایید. ۴چنانچه ابلاغیه، حاوی الزام به انجام کاری در مهلت خاص بوده، مانند اعتراض به نظر کارشناس یا اعتراض به رای، لازم است تا کاربران، در اولین فرصت، اقدام به دریافت و چاپ ابلاغیه نموده و با در دست داشتن نسخه چاپی ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا و با مراجعه به موقع به دفاتر خدمات قضایی یا شعبه دادگاه، از تضییع حقوق قانونی خود جلوگیری نمایند.


mohamad sheykhi

جهت ثبت نام در سامانه ثنا در منزل، پس از اتصال سیستم خود به اینترنت پرسرعت، مراحل زیر را طی کنید؛ ورود به صفحه ثبت نام در سامانه ثنا به آدرس الکترونیکی sana.adliran.ir انتخاب گزینه ثبت نام برخط انتخاب گزینه ثبت نام شخص حقیقی وارد کردن اطلاعات هویتی، اطلاعات شناسنامه‌ای، آدرس، شماره تلفن همراه و ... در این مرحله یک کد برای شماره تلفن وارد شده ارسال خواهد شد که باید آن را در فیلد مربوطه وارد کنید. پرداخت هزینه احراز هویت آپلود عکس وارد کردن امضای الکترونیکی ضبط و ارسال فیلم مطابق آنچه در سامانه خواسته شده پس از طی این مراحل و ارسال موارد گفته شده، ثبت نام شما تکمیل خواهد شد. مرحله دوم مشاهده ابلاغیه با کدملی؛ مشاهده ابلاغیه جدید در مرورگر موبایل حالا که ثبت نام شما در سامانه ثنا با موفقیت انجام شد، برای مشاهده ابلاغیه با کدملی باید وارد سامانه عدل ایران شوید. برای ورود به این سامانه ابتدا اینترنت موبایل هوشمند یا سیستم خود را روشن کنید. سپس آدرس اینترنتی adliran.ir را در مرورگر گوشی موبایل یا سیستم وارد نموده و در صفحه جدید، گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی و سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک را انتخاب کنید. البته با وارد کردن آدرس eblagh.adliran.ir در مرورگر، به طور مستقیم به سامانه ابلاغ ثنا متصل خواهید شد. پس از ورود به سامانه ابلاغ، جهت مشاهده ابلاغیه با کدملی باید کدملی و رمز شخصی که پس از ثبت نام در ثنا برای شما ارسال شده بود را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. پس از آن وارد کارتابل خود خواهید شد و قادر به مشاهده تمام ابلاغیه ها خواهید بود.


فرشید

متنش عالی بود برای من راهنمای خوبی بود


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.