وکیل دیه – وکلای تلفنی

وکیل دیه – وکلای تلفنی

وکیل دیه – وکلای تلفنی

وکیل دیه کیست؟ وکیل دیه کاربلد چه خصوصیاتی دارد؟ میزان دیه در سال 1402 چقدر است؟ در چه مواردی می توان با وکیل دیه مشاوره حقوقی داشت؟ دعاوی مرتبط با دیه از جمله سخت ترین و البته پر تکرار ترین دعاوی حقوق کیفری ایران محسوب می شوند. به همین خاطر هر روزه افراد زیادی جهت مشاوره حقوقی دیه با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد، سوالات زیادی را از مشاورین ما می پرسند که به مهم ترین آنها در ابتدای مقاله اشاره شد. با توجه به اهمیت دعاوی پیرامون دیه، تصمیم گرفته ایم در این مقاله با وکیل دیه و اهمیت مشاوره با وی به طور کامل و تفصیلی آشنا شویم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف دیه از زبان وکیل

اولین گام در راستای آشنایی با وکیل دیه، بررسی تعریف حقوقی دیه می باشد. دیه از جمله اصطلاحات حقوقی است که توسط شارع مقدس، پایه گذاری شده و به قانون مجازات اسلامی ایران نیز راه یافته است. برای آشنایی با تعریف حقوقی دیه ابتدا به بررسی معنای لغوی آن خواهیم پرداخت. هنگامی که واژه دیه را در لغتنامه های گوناگون جستجو می کنیم با کلمه هایی نظیر خون بها روبرو خواهیم شد. تعریف حقوقی دیه از معنای لغوی آن دور نیست.

در همین راستا قانونگذار در ماده 17 قانون مجازات اسلامی، دیه را تعریف کرده است. این ماده عنوان می کند: «دیه اعم از مقدر و غیرمقدر، مالی است که در شرع مقدس برای ایراد جنایت غیر عمدی بر نفس، اعضاء و منافع و یا جنایت عمدی در مواردی که به هر جهتی قصاص ندارد به موجب قانون مقرر می شود». همچنین دیه دارای دو نوع می باشد که عبارتند از:

  • دیه مقدر: نوعی دیه است که میزان آن توسط قانونگذار مشخص شده است.
  • دیه غیر مقدر: میزان این دیه توسط قانونگذار مشخص نشده و تحت عنوان «ارش» شناخته می شود که میزان آن توسط قاضی تعیین خواهد شد.

شما می توانید برای مشاوره حقوقی با وکیل دیه و کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی دیه

 

در چه مواردی می توان برای مطالبه دیه اقدام کرد؟

یکی دیگر از پر تکرار ترین سوالاتی که از وکیل دیه در موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند، این است که در چه مواردی می توان برای مطالبه دیه اقدام کرد؟ در پاسخ به این سوال بایستی به تعریف حقوقی دیه در ماده 17 قانون مجازات اسلامی اشاره داشته باشیم. در واقع راه های مطالبه دیه عبارتند از:

  • اگر جنایت وارد شده بر جان، اعضای بدن و منافع مجنی علیه، غیر عمدی باشد. به عنوان مثال اگر کسی هنگام رانندگی باعث فوت شخص دیگری شود.
  • اگر جنایت وارده بر اعضای بدن، جان و منافع مجنی علیه، عمدی باشد ولی شرایط قصاص وجود نداشته باشد.

اگر به دنبال مطالبه دیه به صورت انلاین هستید، می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مراحل مطالبه دیه

وکیل دیه پس از پیمودن مراحل مطالبه دیه می تواند نسبت به اخذ آن اقدام کند اما مراحل مطالبه دیه شامل چه مواردی است؟ پس از اینکه قاضی، حکم مطالبه دیه را صادر نمود، این حکم برای اجرا به اجرای احکام فرستاده می شود. در همین بین بایستی به این نکته اشاره کنیم که اگر پرونده مذکور مربوط به تصادفات رانندگی باشد، دیه از جانب بیمه پرداخت خواهد شد.

 

 

مشاوره حقوقی دیه شکستگی 
مشاوره حقوقی مطالبه دیه از دولت 
مشاوره حقوقی محاسبه دیه 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

 

از طرفی امکان دارد که موعد پرداخت دیه فرا نرسیده باشد. در این حالت پرونده دیه تا زمان فرا رسیدن موعد آن در اجرای احکام خواهد ماند. البته متهم می تواند برای پرداخت، قبل از موعد دیه به اجرای احکام مراجعه کند و این کار را انجام دهد. به علاوه اگر موعد پرداخت دیه فرا رسیده باشد، شاکی بایستی با استناد به ماده 3 قانون محکومیت های مالی، درخواست خود مبنی بر اقدامات لازم توسط قاضی برای وصول دیه را تقدیم دادگاه کند. پس از ارائه این دادخواست، قاضی به متهم 10 روز فرصت می دهد تا دیه را پرداخت کند. در غیر این صورت حکم توقیف اموال و مزایده آنها با درخواست شاکی صادر خواهد شد.

نقش وکیل در مطالبه دیه

تا به اینجای کار سعی داشتیم شما را با دیه آشنا کنیم اما قطعاً این سوال در ذهن شما وجود دارد که نقش وکیل دیه در مطالبه دیه چیست؟ همانطور که بارها بدان اشاره داشتیم، قوانین و مقررات پیرامون دیه از جمله پیچیده ترین مقررات سیستم حقوقی ایران محسوب می شوند. از طرفی دیه با جان، اعضای بدن یا منفعت افراد سر و کار دارد. پس کوچک ترین سهل انگاری در مطالبه فوری دیه می تواند منجر به ضایع شدن حق افراد شود.

در نتیجه وکیل دیه نقش بسیار مهمی در مطالبه دیه خواهد داشت. شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل دیه با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

مطالبه فوری دیه

 

حق الوکاله وکیل برای مطالبه دیه

حق الوکاله وکیل دیه یکی از مواردی است که همواره برای متقاضیان مشاوره حقوقی دیه مورد سوال قرار می گیرد. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که حق الوکاله وکیل دیه با توافق وکیل و موکل تعیین خواهد شد. با این حال اگر توافقی بین طرفین صورت نگیرد، حق الوکاله وکیل دیه با استناد به تعرفه حق الوکاله در سال 1402 مشخص می شود. شما می توانید برای اطلاع از این تعرفه از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 


سوالات متداول

نظرات

فاطمه موحدین

سلام یه زن در تصادفات چقدر است؟ دیه زن در تصافات رانندگی با استناد به تبصره 2 ماده 4 قانون بیمه شخص ثالث، بدون درنظر گرفتن جنسیت، پرداخت می گردد. صندوق تامین خسارات بدنی، مابه التفاوت دیه مرد و زن را پرداخت می کند. بنابراین میتوان گفت در صورت بروز تصادف، دیه زن و مرد یکسان است. توجه داشته باشید که اگر تصادف عمدی باشد، پرداخت دیه بر عهده راننده خواهد بود. درصورتی که پس از تصادف، راننده متواری شود، دیه به صورت کامل توسط صندوق تامین خسارات بدنی پرداخت می شود. میزان دیه کامل زن در سال 1402، 450 میلیون تومان است که در ماه های حرام به 600 میلیون تومان افزایش پیدا می کند. دیه مرد در تصادفات چقدر است؟ در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم که دیه زن و مرد در صورت بروز تصادف برابر است. برخلاف موارد دیگر که دیه زن کامل نصف دیه مرد کامل است، در صورت بروز هرگونه تصادفات، دیه مرد و زن برابر بوده و به میزان یکسان پرداخت می شود.


رضا صادقی

سلام اگر جنایت وارد شده بر جان، اعضای بدن و منافع مجنی علیه، غیر عمدی باشد. به عنوان مثال اگر کسی هنگام رانندگی باعث فوت شخص دیگری شود. اگر جنایت وارده بر اعضای بدن، جان و منافع مجنی علیه، عمدی باشد ولی شرایط قصاص وجود نداشته باشد.


افسانه

بعد از گرفتن نامه پزشکی قانونی اصلا از اعداد و ارقام اطلاعی نداشتم و نگران بودم که مبلغ دیه چقدر هست و آیا میتونم به نظریه پزشکی قانونی اعتراض بزنم با این اوصاف در گوگل موسسه وکیل تلفنی را انتخاب کردم و وکیل محترم دیه را محاسبه نمودند و به درخواست من اعتراض به نظریه پزشکی قانونی را برایم نگارش نمودند و النهایه با مشاوره وکیل فرایند پرونده را انجام دادم


نیما عیسی زاده

-یکی از مواردی که حائز اهمیت می باشد این است که زمانی که جنایتی رخ می دهد فرد متهم اثبات کند که این جنایت به صورت غیر عمد یا شبه عمد اتفاق افتاده است تا دادگاه حکم به پرداخت دیه بدهد وگرنه شخص به قصاص محکوم خواهد شد. این جا هم باز شما اهمیت استفاده از وکیل دیه و گرفتن مشاوره حقوقی دیه را مشاهده می کنید.


بشیر علی پاریاد

با سلام .برابر قانون مجازات اسلامی دیه به ارث می‌رسد یعنی اگر شخصی کشته شود و برابر قانون، ولی دم تقاضای دریافت دیه کنند، این دیه به تمام وراث مقتول به جز بستگان مادری وی ارث می‌رسد آن هم به همان شیوه‌ای که بقیه اموال وی بین وراث تقسیم می‌شود.همچنین هرگاه چند نفر در قتلی دست داشته باشند همه افردی که در این جرم شریک بوده‌اند در پرداخت دیه نیز شریک هستند و به طور مساوی باید سهم خود را از رقم دیه پرداخت کنند.


وحید فراست

دیه اعم از مقدر و غیر مقدر است


آزاده حیدری

دیه، یکی از مجازات های پیش بینی شده در قانون بوده و مبلغی است که در جنایات غیر عمد وارده بر اعضای بدن و جان افراد یا در مواقعی که امکان قصاص نیست یا با دیه، مصالحه شده، پرداخت می شود. دیه نفس، دیه اعضا و دیه منافع، انواع دیه هستند. جنایات غیر عمد بر جان و جسم اشخاص و جرایم عمدی که به هر دلیل، امکان قصاص نیست، موارد پرداخت دیه می باشند.


mohamad sheykhi

در همین راستا قانونگذار در ماده 17 قانون مجازات اسلامی، دیه را تعریف کرده است. این ماده عنوان می کند: «دیه اعم از مقدر و غیرمقدر، مالی است که در شرع مقدس برای ایراد جنایت غیر عمدی بر نفس، اعضاء و منافع و یا جنایت عمدی در مواردی که به هر جهتی قصاص ندارد به موجب قانون مقرر می شود». همچنین دیه دارای دو نوع می باشد که عبارتند از: دیه مقدر: نوعی دیه است که میزان آن توسط قانونگذار مشخص شده است. دیه غیر مقدر: میزان این دیه توسط قانونگذار مشخص نشده و تحت عنوان «ارش» شناخته می شود که میزان آن توسط قاضی تعیین خواهد شد.


مجید پریدست فومنی

با سلام در تمام جوامع جهت جبران آسیب جانی وارده حاصل از جنایت غیر عمد و یا عمد قانون نوع جبران آن را تعیین مینماید که در ایران جبران آن خون بها یا دیه که قدمتی دیرینه برابر تاریخ کشورمان دارد نامیده و از سوی دیگر در دو حالت قابلیت پرداخت آن برابر قانون تعریف شده مقدر و غیر مقدر که در نوع اول گزارشات کارشناس رسمی یا همان پزشکی قانونی براساس میزان آسیب وارده تعیین میزان دیه مینماید ودر نوع دوم قاضی محکمه خود میزان آن را اعلام خواهد نمود


فریبرز ذوالفقاری

با سلام اولین گام در راستای آشنایی با وکیل دیه، بررسی تعریف حقوقی دیه می باشد. دیه از جمله اصطلاحات حقوقی است که توسط شارع مقدس، پایه گذاری شده و به قانون مجازات اسلامی ایران نیز راه یافته است. برای آشنایی با تعریف حقوقی دیه ابتدا به بررسی معنای لغوی آن خواهیم پرداخت. هنگامی که واژه دیه را در لغتنامه های گوناگون جستجو می کنیم با کلمه هایی نظیر خون بها روبرو خواهیم شد. تعریف حقوقی دیه از معنای لغوی آن دور نیست.


ایمان فرامرزی

با عرض سلام و ادب و احترام دیه زن در تصادفات چقدر است؟ دیه زن در تصافات رانندگی با استناد به تبصره 2 ماده 4 قانون بیمه شخص ثالث، بدون درنظر گرفتن جنسیت، پرداخت می گردد. صندوق تامین خسارات بدنی، مابه التفاوت دیه مرد و زن را پرداخت می کند. بنابراین میتوان گفت در صورت بروز تصادف، دیه زن و مرد یکسان است. توجه داشته باشید که اگر تصادف عمدی باشد، پرداخت دیه بر عهده راننده خواهد بود. درصورتی که پس از تصادف، راننده متواری شود، دیه به صورت کامل توسط صندوق تامین خسارات بدنی پرداخت می شود. میزان دیه کامل زن در سال 1402، 450 میلیون تومان است که در ماه های حرام به 600 میلیون تومان افزایش پیدا می کند. دیه مرد در تصادفات چقدر است؟ در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم که دیه زن و مرد در صورت بروز تصادف برابر است. برخلاف موارد دیگر که دیه زن کامل نصف دیه مرد کامل است، در صورت بروز هرگونه تصادفات، دیه مرد و زن برابر بوده و به میزان یکسان پرداخت می شود.


موسوی

طبق ماده 594قانون مجازات اسلامی «موارد دیه ی کامل همان است که در مقررات شرع تعیین شده است و میزان آن در ابتدای هر سال توسط رییس قوه قضاییه به تفصیل بر اساس نظر مقام معظم رهبری تعیین و اعلام می کند دریافت دیه و تشخیص نوع و میزان آن امر پیچیده ای است. و نیازمند مشورت با وکیل است زیرا وکیل با تجربیات و مهارت خود در این امور به بهترین صورت می تواند از حقوق موکل دفاع کند. در صورت نیاز به وکیل متخصص کیفری و حقوقی از طریق راه های ارتباطی با سایت وکیل تلفنی می توانید یاری بگیرید


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، سلامتی جسم و جان افراد ، در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و قانون گذار نیز به این موضوع اهمیت داده است . به همین دلیل در صورتی که جنایتی ، علیه جان افراد انجام شود و یا سلامتی اعضای آن ها را دچار آسیب کند ، فرد مرتکب ، بر اساس قانون مجازات اسلامی ، موظف به پرداخت دیه جنایت و آسیب وارده می باشد . دیه ، نوعی از مجازات است و مالی می باشد که مرتکب جنایت باید به زیان دیده از جرم یا اولیای دم او بپردازد. بر اساس ماده 17 قانون مجازات اسلامی عنوان می کند: «دیه اعم از مقدر و غیرمقدر، مالی است که در شرع مقدس برای ایراد جنایت غیرعمدی بر نفس، اعضاء و منافع و یا جنایت عمدی در مواردی که به هر جهتی قصاص ندارد به موجب قانون مقرر می شود». پس باید دانست که امکان اجرای دیه و قصاص به صورت همزمان وجود ندارد. مساله بعدی اشاره به این نکته مهم است که تغلیظ دیه در ماه های حرام تنها در صورت فوت مجنی علیه اتفاق می افتد نه برای هر نوع آسیب وارده به افراد. برای اینکهاز صفر تا صد پروسه مطالبه دیه را بدون هیچ نوع استرسی طی نمائید بهتر است که با وکلای موسسه وکیل تلفنی مشورت بگیرید تا از نتیجه کار مطمئن باشید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.