طلاق بدون دلیل از سوی زن

طلاق بدون دلیل از سوی زن

طلاق بدون دلیل از سوی زن

گاهی اوقات زندگی مشترک بین زوجین به اندازه ای سخت می شود که تحمل و ادامه آن برای یکی از طرفین یا هر دو نفر غیر ممکن خواهد بود. از لحاظ حقوقی یکی از سخت ترین انواع دادخواست های طلاق، درخواست طلاق بدون دلیل از سوی زوجه است. بیشتر اوقات افرادی که درخواست طلاق بدون دلیل را دارند به دلیل پیچیدگی موضوع پرونده را به وکیل می سپارند تا وکیل راه حل مناسبی برای گرفتن طلاق بیابد و در دادگاه از موکل خود دفاع کند.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

بهترین وکیل طلاق

در موضوع طلاق مباحث مختلفی از جمله نفقه، اجرت المثل، حضانت فرزند، مهریه و ... مطرح می شود که بررسی و رسیدگی هر کدام از آنها نیاز به دانش حقوقی بالایی دارد. از این رو فردی که وکالت طلاق را قبول می کند باید دارای تخصص و تجربه کافی باشد. تسلط به مواد قانونی طلاق و مسائل مرتبط به آن از ویژگی های یک وکیل خوب در حوزه طلاق است. بهترین وکیل طلاق بر اساس تجربه و مهارتی که در طول سالیان وکالت به دست آورده است می تواند تا حد قابل قبولی پرونده را پیش بینی کند و موکل را در جریان آن قرار دهد. بهترین وکیل طلاق تمام جوانب را در نظر خواهد گرفت و موکل را از آن مطلع خواهد کرد. پرونده را بررسی و بهترین راه حل حقوقی را برای دفاع از موکل خود ارائه خواهد داد. اولویت اول یک وکیل کاربلد دفاع از حق و حقوق موکل خود است به همین دلیل تمام تلاش خود را برای این کار بکار خواهد گرفت.اگر برای طلاق گرفتن از شوهر خود دلیل محکمه پسندی ندارید بهتر است قبل از اقدام به گرفتن طلاق بدون دلیل با وکیل مجرب مشاوره حقوقی انجام دهید.

 

مشاوره حقوقی طلاق

ادله لازم برای طلاق از جانب زوجه

مرد هر زمانی که بخواهد می تواند با پرداخت حق و حقوق قانونی همسر خود را طلاق دهد اما زن برای اینکه دادخواست طلاق بدهد باید ادله محکمه پسندی را ارائه دهد و به مواد قانونی استناد کند. زن می تواند با استناد به شرایط دوازده گانه مندرج در سند ازدواج دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه نماید. یا اینکه زندگی مشترک به گونه ای باشد ادامه آن برای زوجه دارای سختی و غیر قابل تحمل باشد. اگر دادخواست زوجه برای گرفتن طلاق حاوی ادله مناسبی نباشد طلاق بدون دلیل خواهد بود و گرفتن طلاق تقریبا سخت است. زن برای اینکه طلاق بدون دلیل بگیرد باید شوهر خود را راضی به طلاق نماید.

مصادیق اثبات عسر و حرج

·        شوهر به بیماری مقاربتی مبتلا باشد.

·        مرد بچه دار نشود.

·        مرد با زن برای مدت نامتعارفی رابطه جنسی نداشته باشد.

·        زن نسبت به مرد کراهت شدیدی داشته باشد.

·        مورد شتم و ضرب قرار دادن زن

·        خیانت مرد در صورتی که در دادگاه ثابت شود.

·        بلاتکلیف رها کردن زن

 

حق طلاق مشروط

مراحل طلاق به درخواست زن

زن با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی دادخواست طلاق را تنظیم و ثبت خواهد کرد. پرونده در دادگاه خانواده مورد رسیدگی و ادله ارائه شده توسط زن مورد بررسی قرار می گیرد. اگر دلیل زن برای گرفتن طلاق محکمه پسند باشد قاضی رای به طلاق می دهد اما اگر غیر از این باشد دادخواست را رد خواهد کرد. در صورت صدور حکم طرفین به مدت 20 روز زمان دارند که نسبت به رای صادره اعتراض کنند. اگر باز هم یکی از طرفین نسبت به رای تجدیدنظر نیز اعتراض داشته باشد پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده می شود. تنها در صورتی که طلاق توافقی باشد پروسه طلاق کوتاه خواهد بود اما در صورتی که یکی از طرفین راضی به طلاق نباشند ممکن است پروسه طولانی شود. برای دریافت اطلاعات در مورد طلاق بدون دلیل از سوی زن می توانید با وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید. مشاوران از همه لحاظ موضوع طلاق بدون دلیل را واکاوی می کنند و راه حل مناسبی در اختیار مشاوره گیرنده قرار می دهند.

 

نگارش دادخواست طلاق از جانب زوجه

آیا زن می تواند بدون دلیل منطقی طلاق بگیرد؟

زن به هیچ عنوان نمی تواند بدون دلیل منطقی طلاق بگیرد. معمولا زن هایی که دلیل منطقی برای جدایی از همسر خود ندارند از مهریه خود به عنوان یک ابزار برای گرفتن طلاق استفاده می کنند. به عنوان مثال زن مهریه خود را به اجرا میگذارد و میگوید در صورتی مهریه خود را بذل خواهد کرد که طلاق بگیرد. گاهی اوقات برخی از زن ها در حین ازدواج حق گرفتن طلاق را به نفع خود در سند ازدواج به ثبت میرسانند به عنوان مثال این شرط را به سند ازدواج اضافه خواهند کرد که هر زمانی که زن بخواهد می تواند از همسر خود طلاق بگیرد.

تنفر زن از مرد دلیل محکمه پسند برای طلاق می باشد؟

تنفر به تنهایی دلیل محکمی برای گرفتن طلاق نیست. اگر زن از مرد تنفر داشته باشد باید شوهر به طلاق دادن رضایت دهد یا اینکه تمام یا بخشی از حقوق مالی خود در قبال گرفتن طلاق به زوج ببخشد. اگر تنفری که زن از مرد دارد موجب اثبات عسر و حرج باشد زن می تواند دادخواست خود را تقدیم دادگاه نماید. برای مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در وبسایت موسسه وکلای تلفنی ثبت نام نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

حق الوکاله وکیل برای طلاق بی دلیل از جانب زن

حق الوکاله هر سال بر اساس تعرفه اعلامی از مراجع ذیصلاح اعلام می شود اما در واقعیت بیشتر حق الوکاله ها توافقی تعیین می شوند وکیل و موکل بر سر مبلغی به عنوان حق الوکاله به توافق می رسند. یکی از سخت ترین انواع طلاق، درخواست طلاق از طرف زوجه است که برای اثبات دلایل منطقی وکیل کار سختی را پیش رو دارد. اگر درخواست زن نیز بدون دلیل باشد قطعا کار سخت تر و پروسه طولانی تر می شود. حق الوکاله ها بر اساس سختی موضوع و پروسه زمانی آن تعیین می شود. وکیل با بهره گیری از تجربه ای که دارد پروسه پرونده را پیش بینی خواهد کرد و بر اساس آن به موکل خود تعرفه ای اعلام خواهد کرد در نهایت موکل و وکیل بر سر مبلغی به توافق می رسند.

 

محکم ترین دلایل طلاق از نظر دادگاه
مشاوره حقوقی طلاق بخاطر فساد اخلاقی 
مشاوره حقوقی گواهی بکارت
مشاوره حقوقی ازدواج سفید 
درباره ما 

 


سوالات متداول

نظرات

فربد

اینقدر زندگی سخت شده که نگاه کنید این حجم پیامها این آمار جدایی و طلاق ها، واقعا رکورد زدیم. به کجا چنین شتابان! اولش میگن ازدواج کنید سنت پیغمبره خب علمای ارجمند پیغمبر اگه در این زمانه زندگی میکرد هم آیا همچین سنتی داشتند؟ آدمهای عاقل زندگی برای جوانها به حدی سخت شده که همه شرمنده زن و بچه هاشون هستن، کجان اون علما که میگن ۴ تا بچه هم بیارید که سرنوشت و آینده اونها رو هم خراب کنن، واقعا کاشکی اینها از خواب غفلت بیدار شن


راضیه دهقان

طلاق را قانون گذار در اختیار زوج و مهریه را برای زوجه قرار داده است اگر طلاق از طرف زوجه باشد باید دلیل موجه اثبات کند مثال :در عسرو حرج باشد ،زوج نفقه پرداخت نکند ،غیبت زوج به مدت ۴ سال و...... اگر مبحث طلاق توافقی باشد زوج و زوجه توافق میکنند که از هم جدا شوند و باید در مورد کلیه مسائل مربوط به مهریه ،حضانت فرزند ،نفقه ،جهیزیه ،اجرت المثل به توافق برسند .


سحر نیک پور

با سلام و عرض ادب، مرد هر زمانی که بخواهد می تواند با پرداخت حق و حقوق قانونی همسر خود را طلاق دهد اما زن برای اینکه دادخواست طلاق بدهد باید ادله محکمه پسندی را ارائه دهد و به مواد قانونی استناد کند. زن می تواند با استناد به شرایط دوازده گانه مندرج در سند ازدواج دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه نماید. یا اینکه زندگی مشترک به گونه ای باشد ادامه آن برای زوجه دارای سختی و غیر قابل تحمل باشد. اگر دادخواست زوجه برای گرفتن طلاق حاوی ادله مناسبی نباشد طلاق بدون دلیل خواهد بود و گرفتن طلاق تقریبا سخت است. زن برای اینکه طلاق بدون دلیل بگیرد باید شوهر خود را راضی به طلاق نماید.


بهاره توکلی پور

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان موسسه وکیل تلفنی کار بسیار ارزشمندی را در دوران بیماری انجام دادن و سبب صرفه جویی در هزینه ها و وقت مردم شدن ونیاز به مراجعه حضوری رو به حداقل رساندند،پیشنهادمیکنم مردم حتما از این حرکت خیروخوب استفاده کنندوبه وکلای مجرب موسسه مراجعه کنند باتشکر


علیرضا محمدی

سلام وقت بخیر خواستم به عنوان کاربری که چند ماه از طریق مشاورین و وکلای شما پرونده ام پیگیری کردم تشکر کنم واقعا دلسوزانه و دوستانه پیگیر بودند ودر عین حال بسیار متخصص و حرفه ای تک تک مراحل را با من همراهی کردند. امیدوارم سلامت و موفق باشید از مدیریت موسسه هم کمال تشکر دارم که امکان دسترسی به وکلای مجرب کشور را فراهم کرده اند


سهند مهدی پور

زوج هر زمانی که بخواهد می تواند با پرداخت حق و حقوق قانونی همسر خود را طلاق دهد اما زن برای اینکه دادخواست طلاق بدهد باید ادله محکمه پسندی را ارائه دهد و به مواد قانونی استناد کند. زن می تواند با استناد به شرایط دوازده گانه مندرج در سند ازدواج دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه نماید. یا اینکه زندگی مشترک به گونه ای باشد ادامه آن برای زوجه دارای سختی و غیر قابل تحمل باشد. اگر دادخواست زوجه برای گرفتن طلاق حاوی ادله مناسبی نباشد طلاق بدون دلیل خواهد بود و گرفتن طلاق تقریبا سخت است.


ملیکا محبوبی

درخصوص تنفر زوجه از زوج درصورتی که این انزجار و تنفر شدید بوده و منجر به مفارقت جسمانی طولانی مدت زوجین از یکدیگر شده باشد،از امارات حدوث عسر و‌خرج محسوب شده و زوجه می تواند با تقدیم دادخواست طلاق عسر و حرج یا طلاق حاکم، تقاضای طلاق نماید. کارشناس ارشد حقوق خانواده ملیکا محبوبی کد وکالت ۹۷۲۴.


غلامحسین کهراری

با سلام اقدام زوجه برای طلاق در قوانین کشور ما مستلزم به رعایت مقرراتی است که به صورت شروط دوازده گانه برای طلاق در سند ازدواج قید گردیده است. شاید هدف قانونگذار از این امر به این دلیل است که زوجه نمی تواند همانند زوج هر زمانی که بخواهد برای طلاق اقدام نماید، بلکه باید دارای یکی از شرایط دوازده گانه مندرج در سند ازدواج باشد. در پاره ای از موارد هم زوجه می تواند با اثبات شرایط سخت و دشوار خود در زندگی مشترک برای دادگاه درخواست طلاق نماید، شرایط مذکور که عسر و حرج زوجه نامیده می شوند نیاز به اثبات در دادگاه با اسناد و ادله قانونی و محکمه پسند دارد، در صورتی که زوجه هیچ یک از شرایط دوازده گانه را نداشته باشد و نتواند برای دادگاه هم شرایط عسر و حرج خود را ثابت نماید، می تواند با توافق با زوج از طریق طلاق توافقی اقدام نمایند. هرچند که در این صورت می بایست حقوق قانونی و شرعی خود را نیز مورد توافق قرار دهد. طلاقی که به واسطه کراهت شدید زوجه از زوج از دادگاه درخواست می شود یکی دیگر از راهکارهای موجود برای درخواست طلاق از طرف زوجه است که شامل هیچ یک از مواردی که ذکر گردید نمی شود، و با بذل مهریه و شاید هم بیشتر از آن و با رضایت کامل زوج امکانپذیر خواهد بود.


فاطمه موسوی نژاد

مطابق رویه و قوانین موجود برای زن هیچ حقی در خصوص طلاق در نظر گرفته نشده است مگر اینکه دلایل مخصوص قانونی برای طلاق زن موجود باشد.از جمله مهم ترین و فراگیر ترین دلایل طلاق که خانم ها به آن متوسل می شوند، در عسر جرج ماندن است که در این شرایط اگر زوج راضی به طلاق دادن نباشد زوجه می تواند در خواست طلاق بائن کند


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی .مرد هر زمانی که بخواهد می تواند با پرداخت حق و حقوق قانونی همسر خود را طلاق دهد اما زن برای اینکه دادخواست طلاق بدهد باید ادله محکمه پسندی را ارائه دهد و به مواد قانونی استناد کند. زن می تواند با استناد به شرایط دوازده گانه مندرج در سند ازدواج دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه نماید. یا اینکه زندگی مشترک به گونه ای باشد ادامه آن برای زوجه دارای سختی و غیر قابل تحمل باشد. اگر دادخواست زوجه برای گرفتن طلاق حاوی ادله مناسبی نباشد طلاق بدون دلیل خواهد بود و گرفتن طلاق تقریبا سخت است. زن برای اینکه طلاق بدون دلیل بگیرد باید شوهر خود را راضی به طلاق نماید.


مینافراهانی

باسلام طلاق ب درخواست زوجه باید علل موجه داشته باشد که همان موارد عسروحرج میباشد.زوجه بااثبات هریک از موارد عسروحرج مستواند طلاق خودرا درخواست کند.در مواردی نیز که علتی وجود ندارد و فقط بعلت کراهت زوجه از زوج ادامه زندگی میسر نیست زوجه با بذل مهریه خود طلاق میگیرد


Mohamad sheykhi

مراحل طلاق از طرف زن 1 – دوام زوجیت موجب عسر و حرج و مخاطرات جانی، مالی، حیثیتی و غیره برای زن داشته باشد، در اینصورت زن به استناد ماده 1146 ناظر به ماده 1130 قانون مدنی میتواند از محاکم مربوطه تقاضای طلاق را درخواست کند. بنابراین قانون حق طلاق را در صورت کراهت به شوهر و عسر و حرج و مخاطرات جانی و مالی و حیثیتی پس از اثبات آن به زوجه اعطاء نموده است که میتواند برحسب مورد به دادگاه خانواده مراجعه و حکم طلاق از طرف زن را پس از بررسی دریافت نماید. 2 – شرط وکالت در طلاق، به این معنا است که مرد در مورد حق خود برای خود در طلاق دادن زن به خود زن وکالت می دهد تا او بتواند راسا خود را طلاق دهد. 3 – در عقد نکاح شروط دوازده گانه ای وجود دارد که اگر شوهر این شروط را امضا کرده باشد در صورت رعایت نکردن هر یک از شروط مذکور، زن با استناد به آنان می تواند از دادگاه درخواست طلاق کند. شروط دوازده گانه عبارتست از: استنکاف مرد از نفقه یا عدم توانایی در دادن آن به مدت 6 ماه . مبتلا بودن زوج به بیماری لاعلاج اعتیاد شوهر به مواد مخدر یا الکل طوری که ادامه زندگی زناشویی را برای زن دشوار کند. جنون مرد زمانی که امکان فسخ ازدواج نباشد. اشتغال مرد به شغلی که باعث آبروریزی برای زن است. حبس زوج برای مدت پنج سال یا بیشتر شوهر زندگی زناشویی را به مدت 6 ماه متوالی بدون عذر موجه ترک کرده باشد. محکوم شدن مرد به مجازات حدی و تعزیری مرد بعد از گذشت 5 سال زندگی نتواند بچه دار شود. ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسرش. بد رفتاری شوهر. در صورت مفقودالاثر شدن زوج به مدت 6 ماه پس از رجوع زوجه به دادگاه.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.