آموزش دانلود و کار با اپلیکیشن عدالت همراه

آموزش دانلود و کار با اپلیکیشن عدالت همراه

آموزش دانلود و کار با اپلیکیشن عدالت همراه

حدود یک دهه است که ارگان ها و سازمان های دولتی برای راحتی حال افراد، در کنار ارائه خدمات حضوری، بخش عمده‌ای از این خدمات را به صورت غیر حضوری نیز ارائه می‌دهند. قوه قضاییه جزو آخرین ارگان های دولتی بود که طبق مصوبه مجلس در سال 1392، موظف به ارائه خدمات به صورت اینترنتی شد. از آن پس این سازمان ابتدا سایت اینترنتی با نام سامانه عدل ایران را راه اندازی کرد. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه نیز اپلیکیشن عدالت همراه را طراحی و معرفی نمود تا به این ترتیب کاربران بتوانند به راحتی و از طریق گوشی موبایل هوشمند خود از خدمات این سامانه استفاده کنند.

بنابراین در حال حاضر شما هموطنان عزیز جهت بهره‌مندی از خدمات قوه قضاییه، مثل مشاهده ابلاغیه، پیگیری پرونده قضایی، ارائه درخواست های قضایی و ... به صورت غیر حضوری و اینترنتی، می‌توانید از طریق سامانه عدل ایران و یا اپلیکیشن عدالت همراه اقدام کنید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

درباره سامانه عدل ایران و خدمات آن در مقاله " آشنایی با سامانه عدل ایران" مفصلا صحبت کرده ایم. و اکنون قصد داریم راجع به اپلیکیشن عدالت همراه صحبت کنیم و نحوه کار با آن را آموزش بدهیم. پس با ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه باشید.

ضمنا برای دریافت سریع پاسخ سوالات خود درباره این برنامه و سامانه عدل ایران (ثنا) کافیست سوال خود را در قالب مشاوره حقوقی موسسه بیان کنید تا کارشناسان و وکلای ما سریعا شما را راهنمایی کنند!

 

عدالت همراه چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن ها نرم افزارها و برنامه های کاربردی هستند که همه ما حداقل چند نمونه از آن ها را روی کامپیوتر، گوشی موبایل هوشمند و تبلت‌مان داریم. این برنامه های کاربردی همانطور که از نامشان پیداست، متشکل از یک سری بخش های گوناگون هستند و امکان دسترسی سریع‌تر به سامانه های مختلف و انجام سریع کارها در هر جا و هر زمانی را برای ما فراهم می‌کنند.

اپلیکیشن عدالت همراه نیز دقیقا به همین شکل است. این برنامه کاربردی همانطور که در مقدمه بحث خدمتتان عرض کردم، توسط قوه قضاییه طراحی شده است. بنابراین آنچه مسلم است این که درون این اپلیکیشن می‌توان از خدمات این قوه و مراجع زیرمجموعه آن استفاده کرد.

دانلود اپلیکیشن عدالت همراه برای اندروید و IOS

اپلیکیشن عدالت همراه در حال حاضر در دو نسخه اندروید و IOS (آیفون) منتشر شده است. در نتیجه شما می‌توانید آن را روی گوشی های موبایل هوشمند و یا تبلت ها نصب کنید. منتهی در وهله اول باید آن را دانلود نمایید.

دانلود اپلیکیشن عدالت همراه نیز دو روش دارد که در ادامه هر دوی این روش ها را آموزش داده ایم؛

 

دانلود اپلیکیشن عدالت همراه با لینک مستقیم

برای دانلود عدالت همراه با لینک مستقیم فقط کافیست به درگاه ملی قوه قضاییه و در این درگاه به صفحه عدالت همراه مراجعه کنید. در این صفحه ملاحظه خواهید کرد که لینک دانلود مستقیم عدالت همراه و همچنین لینک های دانلود از برنامه هایی مثل بازار، مایکت، سیب‌اپ و ... قرار داده شده است. حالا برای دانلود عدالت همراه اندروید باید روی گزینه هایی که مناسب این سیستم عامل هستند کلیک کنید. همچنین برای دریافت نسخه IOS نیز یکی از گزینه های "دریافت از آی‌اپس" یا "دریافت از سیب‌اپ" را انتخاب کنید.

 

دانلود اپلیکیشن عدالت همراه از فروشگاه های برنامه های اندروید و IOS

روش دوم دانلود و نصب مستقیم اپلیکیشن عدالت همراه این است که در فروشگاه های برنامه ها یعنی بازار، مایکت، سیب‌اپ و آی‌اپس، و در کادر جستجوی آن ها نام عدالت همراه را وارد کنید. پس از آن بر روی گزینه دانلود یا نصب کلیک نمایید تا برنامه به سرعت دانلود شده و به صورت خودکار روی گوشی موبایل یا تبلت شما نصب شود.

 

 

سامانه پرداخت قبوض دادگستری 
مشاوره حقوقی سامانه ثنا 
مشاوره حقوقی به کاراموزان وکالت 
مشاوره حقوقی دفتر خدمات قضایی
درباره ما 

 

مراحل نصب اپلیکیشن عدالت همراه

حالا که نسخه جدید عدالت همراه را دانلود و روی گوشی موبایل خود نصب کردید، باید وارد این برنامه شوید تا امکان استفاده از خدمات آن برای شما فراهم شود. ورود به این برنامه یا به اصطلاح عامیانه، نصب آن چندان دشوار نیست و شما با طی مراحل زیر می‌توانید موفق به انجام این کار شوید.

  1. اولین قدم برای استفاده از این برنامه کاربردی و خدمات آن، ثبت نام در سامانه ثنا است. ثبت نام در سامانه ثنا یا همان سامانه عدل ایران نیز اکثرا در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.
  2. اپلیکیشن عدالت همراه را روی گوشی موبایل اجرا نمایید. و سپس کدملی (اشخاص حقیقی) و رمز ثنا را در فیلدها وارد کنید.

به همین راحتی و با طی همین دو مرحله شما وارد پنل کاربری خود در این برنامه شده و قادر به استفاده از بخش های مختلف آن خواهید بود.

ضمنا در صورت نیاز به آموزش چگونگی مشاهده ابلاغیه با موبایل عدالت همراه و یا فراگیری آموزش استفاده از عدالت همراه با تمام بخش ها و امکانات آن، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی و یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان از کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی کمک بگیرید.

              

 

مراحل نصب عدالت همراه

 

خدمات ارائه شده در برنامه کاربردی عدالت همراه

اگر قبلا از سامانه عدل ایران استفاده کرده باشید باید خدمتتان عرض کنم که اپلیکیشن عدالت همراه نیز شامل همان بخش ها می‌باشد. البته این کاملا طبیعی است چرا که این برنامه کاربردی مطابق سامانه عدل ایران و جهت دسترسی آسان افراد به بخش های این سامانه، طراحی شده است.

از جمله خدماتی که شما پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن قادر به بهره‌مندی از آن ها خواهید بود عبارتند از؛

  • مشاهده ابلاغیه های قضایی
  • پیگیری الکترونیکی پرونده های قضایی و اطلاع از آخرین وضعیت آن
  • دریافت نوبت از شعبات مراجع قضایی جهت مراجعه حضوری
  • ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
  • مشاهده نتایج و احکام صادره از سوی دادگاه در رابطه با پرونده قضایی
  • پرداخت هزینه دادرسی
  • ثبت اعتراض بر روی حکم صادره از سوی مراجع قضایی

 

مزایای استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه

نصب و استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه و همچنین سامانه عدل ایران، مطمئنا مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مهمترین این مزایا صرفه جویی در وقت و هزینه شماست. چرا که با کمک خدمات اینترنتی که در این سامانه ارائه می‌شود شما مجبور نخواهید بود برای مراجعه حضوری به مراجع قضایی وقت و هزینه صرف کنید.

 

 

 

عدالت همراه

 

علاوه بر این با وجود سامانه ثنا و برنامه کاربردی آن، رسیدگی به امور با سرعت بالا انجام می‌گیرد. یعنی شما می‌توانید خیلی سریع و بدون نیاز به انجام تشریفات و کاغذ بازی های اداری، پرونده قضایی خود را پیگیری کنید، درخواست جدید ثبت کنید و ... .

کاهش ازدحام جمعیت در مراجع قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از دیگر مزایای عدالت همراه به حساب می‌آید. همچنین در صورت دریافت خدمات به واسطه این برنامه کاربردی، شرکت در نظر سنجی و ثبت نظر در رابطه با نحوه خدمت رسانی در آن نیز برای شما ممکن خواهد بود.

 

هزینه استفاده از عدالت همراه

دانلود، نصب و استفاده از خدمات اپلیکیشن عدالت همراه کاملا رایگان است. ولی همانطور که گفته شد شما برای این که بتوانید وارد این برنامه شوید باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید. ثبت نام در این سامانه نیز مستلزم پرداخت هزینه است. بنابراین تنها هزینه‌ای که برای بهره‌مندی از خدمات قوه قضاییه در قالب این اپلیکیشن و یا حتی سامانه عدل ایران باید پرداخت کنید، فقط همین هزینه ثبت نام در سامانه است.


سوالات متداول

نظرات

mohamad sheykhi

با سلام و احترام، با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از علوم و فنون نوین، بسیاری مشکلات انسانها مخصوصا آنهایی که از مشکل دوری راه و مسافت رنج می بردند بر طرف شده است، .این علوم روز در سیستم قضایی کشور ما نیز بسیار کاربرد داشته و راه حل های جدیدی را برای جبران مشکلات به روی ما گشوده است. تا چند سال قبل، تمام امور مربوط به دعوای دادگاه به صورت دستی انجام می گرفت و مشکلات زیادی برای طرفین دعوا یا خود محاکم دادگستری به وجود می آمد. بعنوان مثال، ما بارها و بارها شاهد بودیم که آرای غیابی زیادی در پرونده ها صادر می گشت چرا که مامورین ابلاغ باید مسافت بسیار زیادی را جهت ابلاغ یک پرونده به یک روستای دور افتاده و صعب العبور طی می کردند اما بدون یافتن خوانده پرونده ، عدم حضور او را گزارش می نمودند یا زنانی که به حالت قهر از منزل شوهر بیرون رفته و در شهر و دیاری دیگر دست به اقامه دعوا علیه وی می زند یا کسانی که متواری بوده و دستیابی به ایشان مقدور نبود و امثال آن ، از طرفی وکلای دادگاه نیز گاهی باید برای مشاهده یک نظریه ساده کارشناسی یک روز تمام از وقت خود را سپری می کردند تا به شهر یا استانی دیگر رفته و اعتراض خود را نسبت به آن ثبت کنند . مجموع این مشکلات از یک سو و گسترش تکنولوژی از سوی دیگر باعث شد تا سامانه خدمات الکترونیکی قضایی پا به عرصه وجود بگذارد. در ابتدا فقط وکلای دادگاه در این سامانه ثبت نام می کردند ، بعد از آن نوبت به خواهان ها و متشاکیان دعوا و بعد شهود و مطلعین در پرونده رسید و در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که در بسیاری از شهرها تنها کسانی حق حضور در دادگاه را دارند که قبل از آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند یا کسانی که قصد ازدواج دارند یا قصد ضامن شدن برای اخذ وام نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند. دسترسی به سایت قوه قضائیه و سایت عدل ایران هم از طریق اینترنت و هم از طریق نصب اپلیکیشن آن موسوم « عدالت همراه» امکان پذیر است داشتن سامانه ثنا مزایای زیادی دارد از جمله 24 ساعته بودن ، دسترسی آسان ، راحت بودن کار با آن و ... و اگر به هر دلیلی در زمان کار با این اپلیکیشن دچار مشکل شدید یا نتوانستید به ملوب خود در سامانه اعم از رویت ابلاغیه ها و آرای قضایی دست پیدا کنید و یا هر مشکلی از این دست کافی است با یک تماس ساده با موسسه وکیل تلفنی مشکل خویش را در خصوص صفر تا صد سامانه ثنا مطرح نموده و پاسخ خویش را دریافت نمایند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام نرم افزارها و برنامه های کاربردی هستند که همه ما حداقل چند نمونه از آن ها را روی کامپیوتر، گوشی موبایل هوشمند و تبلت‌مان داریم. این برنامه های کاربردی همانطور که از نامشان پیداست، متشکل از یک سری بخش های گوناگون هستند و امکان دسترسی سریع‌تر به سامانه های مختلف و انجام سریع کارها در هر جا و هر زمانی را برای ما فراهم می‌کنند. اپلیکیشن عدالت همراه نیز دقیقا به همین شکل است. این برنامه کاربردی همانطور که در مقدمه بحث خدمتتان عرض کردم، توسط قوه قضاییه طراحی شده است. بنابراین آنچه مسلم است این که درون این اپلیکیشن می‌توان از خدمات این قوه و مراجع زیرمجموعه آن استفاده کرد.


محمدی

واقعا ازتون ممنونم آموزش امروزتون خیلی بهم کمک کرد ابلاغیه داشتم اما به علت تعطیلات رسمی نمیتونستم مراجعه کنم به دفاتر خدمات قضایی از اخبار شنیده بودم قوه قضاییه اپلیکیشن هم ارایه داده از طریق جست و جو در اینترنت با این مقاله مواجه شدم و به کمک آموزش شما تونستم وارد سامانه بشم و ابلاغیه را دانلود کنم سپاسگزارم


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از علوم و فنون نوین، بسیاری مشکلات انسانها مخصوصا آنهایی که از مشکل دوری راه و مسافت رنج می بردند بر طرف شده است، .این علوم روز در سیستم قضایی کشور ما نیز بسیار کاربرد داشته و راه حل های جدیدی را برای جبران مشکلات به روی ما گشوده است. تا چند سال قبل، تمام امور مربوط به دعوای دادگاه به صورت دستی انجام می گرفت و مشکلات زیادی برای طرفین دعوا یا خود محاکم دادگستری به وجود می آمد. بعنوان مثال، ما بارها و بارها شاهد بودیم که آرای غیابی زیادی در پرونده ها صادر می گشت چرا که مامورین ابلاغ باید مسافت بسیار زیادی را جهت ابلاغ یک پرونده به یک روستای دور افتاده و صعب العبور طی می کردند اما بدون یافتن خوانده پرونده ، عدم حضور او را گزارش می نمودند یا زنانی که به حالت قهر از منزل شوهر بیرون رفته و در شهر و دیاری دیگر دست به اقامه دعوا علیه وی می زند یا کسانی که متواری بوده و دستیابی به ایشان مقدور نبود و امثال آن ، از طرفی وکلای دادگاه نیز گاهی باید برای مشاهده یک نظریه ساده کارشناسی یک روز تمام از وقت خود را سپری می کردند تا به شهر یا استانی دیگر رفته و اعتراض خود را نسبت به آن ثبت کنند . مجموع این مشکلات از یک سو و گسترش تکنولوژی از سوی دیگر باعث شد تا سامانه خدمات الکترونیکی قضایی پا به عرصه وجود بگذارد. در ابتدا فقط وکلای دادگاه در این سامانه ثبت نام می کردند ، بعد از آن نوبت به خواهان ها و متشاکیان دعوا و بعد شهود و مطلعین در پرونده رسید و در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که در بسیاری از شهرها تنها کسانی حق حضور در دادگاه را دارند که قبل از آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند یا کسانی که قصد ازدواج دارند یا قصد ضامن شدن برای اخذ وام نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند. دسترسی به سایت قوه قضائیه و سایت عدل ایران هم از طریق اینترنت و هم از طریق نصب اپلیکیشن آن موسوم « عدالت همراه» امکان پذیر است داشتن سامانه ثنا مزایای زیادی دارد از جمله 24 ساعته بودن ، دسترسی آسان ، راحت بودن کار با آن و ... و اگر به هر دلیلی در زمان کار با این اپلیکیشن دچار مشکل شدید یا نتوانستید به ملوب خود در سامانه اعم از رویت ابلاغیه ها و آرای قضایی دست پیدا کنید و یا هر مشکلی از این دست کافی است با یک تماس ساده با موسسه وکیل تلفنی مشکل خویش را در خصوص صفر تا صد سامانه ثنا مطرح نموده و پاسخ خویش را دریافت نمایند.


ملیکا

سلام ایا امکان نصب نرم افزار معرفی شده در این مطلب بر روی دستگاه هایی الکترونیکی غیر از تلفن همراه وجود دارد؟


بهنام رحمانی فرد

با سلام سازمان قوه قضاییه به منظور ارائه خدمات ویژه به کاربران خود و راحتی و آسایش هرچه بیشتر این افراد اقدام به طراحی برنامه مخصوص سامانه الکترونیکی قوه قضاییه یا همان سامانه ثنا ویژه تلفن های همراه در دو نسخه مناسب برای سیستم عامل های اندروید و ios ( آیفون ) کرده است که در این حالت کاربران با استفاده از گوشی موبایل و بدون نیاز به استفاده از سیستم های شخصی می توانند تمامی خدمات قضایی مورد نیاز خود را به صورت شبانه‌روزی دریافت کنند. از جمله خدماتی که با استفاده از برنامه عدالت همراه به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد به مراجعین و کاربران قوه قضاییه ارائه می شود می توان به مواردی همچون دریافت و مشاهده انواع ابلاغیه ها و اطلاعیه های قضایی مربوط به پرونده جاری افراد، دریافت نوبت برای مراجعه حضوری به دفاتر قضایی، پیگیری روند اجرایی پرونده های مربوطه و سایر موارد از این دست اشاره کرد. با توجه به کاهش میزان چشمگیر هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت افراد با استفاده از دانلود و نصب این اپلیکیشن سبب شده تا بسیاری از مراجعین قوه قضاییه ترغیب به دانلود و نصب این اپلیکیشن جهت استفاده در پرونده های قضایی خود شوند .


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.