مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق

همیشه طلاق، آخرین راه برای حل مشکلات زندگی نیست. زوجین می توانند با صبر و تحمل راه های دیگری را برای حل مشکل پیدا کنند. اما بعضی اوقات زوجین احساس می کنند که به نقطه پایان زندگی مشترک رسیده اند و باید از همدیگر جدا شوند در چنین حالتی تصمیم به انجام طلاق توافقی می گیرند. یک وکیل خوب و کاربلد در حوزه طلاق دارای تخصص است و تسلط کافی در مواد قانونی خانواده دارد. بهترین وکیل طلاق به صورت تخصصی در حوزه طلاق سال ها وکالت انجام داده است و ساده ترین راه حل ها را در اختیار موکل قرار می دهد. برای برقراری ارتباط با بهترین وکیل طلاق با شماره 09212242670 موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید. این موسسه با بهره گیری از حضور بیش از یک هزار وکیل مجرب و متعهد وکلای با تجربه و توانمندی در حوزه طلاق دارد که با ارائه  مشاوره حقوقی  شما را همراهی خواهند کرد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

شرایط طلاق توافقی

گاهی اوقات زندگی مشترک به اندازه ای برای زوجین سخت و غیر قابل تحمل می شود که هر دو طرف تصمیم به جدایی و پایان دادن به زندگی مشترک می گیرند. انجام طلاق توافقی یک از راحت ترین روش های طلاق است که زودتر از طلاق از جانب زوج یا زوجه به نتیجه خواهد رسید.

مدت زمان طلاق توافقی به کمک وکیل کاربلد

طلاق توافقی دارای چندین مرحله است که باید حتما انجام شود. افرادی که قصد دارند طلاق توافقی انجام دهند باید در مرحله اول در سامانه تصمیم که متعلق به سازمان بهزیستی است ثبت نام کنند. با ثبت نام در این سامانه جلسات مشاوره خانواده شروع خواهد شد که بین 4 تا 8 جلسه طول خواهد کشید که باید تقریبا  1 ماه برای جلسات مشاوره در نظر گرفت.

در مرحله دوم پرونده در دادگاه خانواده مطرح می شود که روند رسیدگی بستگی به تعداد پرونده های داخل شعبه دارد معمولا مرحله دادرسی پرونده طلاق توافقی یک ماه طول خواهد کشید. با صدور رای عدم سازش زوجین به دفتر ثبت طلاق ازدواج و مراحل ثبت را انجام می دهند. همانطور که گفته شد مدت زمان بستگی به تعداد جلسات و نوبت پرونده در دادگاه دارد بعضا کمتر از یک ماه و گاها تا 3 ماه نیز طول خواهد کشید.

 

مشاوره حقوقی طلاق توافقی

برای طلاق توافقی چه باید کرد؟

برای طلاق توافقی باید قبل از هر کاری زوجین توافقنامه ای تنظیم و امضا کنند. در این توافقنامه در مورد مسائل مشترک تصمیم گرفته می شود. این موارد شامل حضانت فرزند، نفقه فرزند، مهریه، اجرت المثل و ... خواهد بود. پیشنهاد می شود توافقنامه با حضور یک وکیل کاربلد نوشته شود تا تمامی زوایای حقوقی توافقنامه برای زوجین روشن شود. زوجین در جلسات مشاوره خانواده شرکت خواهند کرد در این جلسات، مشاور خانواده تلاش خواهد کرد که مشکل زوجین را واکاوی کند و در صدد رفع اختلاف یا سوتفاهم پیش آمده میان آنها می باشد. اگر زن و شوهر به تفاهم نرسیدن گواهی شرکت در جلسات مشاوره ای برای آنها صادر می شود. زن و شوهر دادخواست خود را در دفتر خدمات قضایی ثبت می کنند و بعد از رسیدگی به پرونده در دادگاه حکم طلاق دریافت میکنند. آنها باید حکم را به دفتر ثبت طلاق ببرند و طلاق خود را ثبت کنند. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی در هر ساعت از شبانه روز با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

وکیل طلاق توافقی در غرب تهران

مزایای طلاق توافقی

از سه روش می توان طلاق گرفت که عبارتند از  طلاق از جانب زوجه، طلاق از جانب زوج و طلاق توافقی. طلاق از جانب زوجه کمی سخت و باید شرایط خاصی وجود داشته باشد. طلاق از جانب مرد پرداخت تمام و کامل حقوق مالی زوجه را به همراه خواهد داشت که ممکن  است طلاق را به تاخیر بیندازد. اما طلاق توافقی چنین سختی هایی را ندارد و طلاق به خواست طرفین بر اساس توافقی که انجام شده است صورت می گیرد و مهمترین مزایای آن انجام سریعتر طلاق نسبت به مابقی راه ها است.

مهریه در طلاق توافقی

مهریه، حق قانونی زن است. در ضمن عقد، مرد تعهد می کند که مالی را به عنوان مهریه به همسر خود پرداخت کند. در طلاق به صورت توافقی میزان مهریه بر اساس توافق زوجین انتخاب می شود به عنوان مثال اگر مهریه 100 سکه طلا باشد زوجه می تواند بر روی 60 سکه آن توافق کند یا کلا مهریه خود را ببخشد. میزان مهریه در این نوع طلاق بر اساس توافق قابل تغییر است. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت مشاوره حقوقی وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

حضانت فرزند در طلاق توافقی

حضانت فرزند نیز به صورت توافقی خواهد بود بر اساس قانون فرزند دختر یا پسر تا هفت سالگی با مادر زندگی می کند و بعد از 7 سالگی حضانت فرزند با پدر است و در سن بلوغ نیز خود تصمیم می گیرند که با کدامیک از والدین زندگی کنند. اما در طلاق به صورت توافقی می توان این قانون را نادیده گرفت و به صورتی دیگر بر حضانت فرزند تصمیم گیری کرد و دادگاه نیز این توافق را می پذیرد.

 

مشاوره حقوقی جهیزیه
مشاوره حقوقی مهریه
مشاوره حقوقی اجرت المثل 
موارد حضانت 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سجاد جداخانلو

سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان و عزیزان ... در طلاق توافقی زن و شوهر می‌بایستی در مورد کلیه مسائل مربوط به مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و زمان و نحوه ملاقات، جهیزیه و اجرت‌المثل و … توافق کنند تا زودتر به هدفشان برسند. دادگاه هر توافقی در این موارد را در حکمی که صادر می‌کند درنظر می‌گیرد و آن را در گواهی عدم امکان سازش که یکی از مهم‌ترین مدارک برای طلاق توافقی است، ذکر می‌کند. توصیه بنده به زوجین گرامی این است که در صورت امکان به یکدیگر فرصت داده و اگر واقعا به بن بست رسیده و ادامه زندگی مشترک ممکن نیست با طلاق توافقی به صورت محترمانه اقدام به جدایی کنند . با آرزوی بهترین ها برای مردم عزیز کشورمان .


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب،همیشه طلاق، آخرین راه برای حل مشکلات زندگی نیست. زوجین می توانند با صبر و تحمل راه های دیگری را برای حل مشکل پیدا کنند. اما بعضی اوقات زوجین احساس می کنند که به نقطه پایان زندگی مشترک رسیده اند و باید از همدیگر جدا شوند در چنین حالتی تصمیم به انجام طلاق توافقی می گیرند. یک وکیل خوب و کاربلد در حوزه طلاق دارای تخصص است و تسلط کافی در مواد قانونی خانواده دارد. بهترین وکیل طلاق به صورت تخصصی در حوزه طلاق سال ها وکالت انجام داده است و ساده ترین راه حل ها را در اختیار موکل قرار می دهد. برای برقراری ارتباط با بهترین وکیل طلاق با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید. این موسسه با بهره گیری از حضور بیش از یک هزار وکیل مجرب و متعهد وکلای با تجربه و توانمندی در حوزه طلاق دارد که با ارائه مشاوره حقوقی شما را همراهی خواهند کرد.


علیرضا محمدی

سلام وقت بخیر متاسفانه اطلاعات حقوقی مردم چندان بالا نیست و همین موضوع باعث میشود که مشکلات دو چندان شود. اینکه شما از طریق فضای مجازی اطلاعات زیاد و مفیدی را در اختیار مردم میگذارید و باعث افزایش سطح اطلاعات قانونی افراد میشوید بسیار جالب توجه است. من به عنوان کاربری که تاکنون چند بار از مشاوره های شما استفاده کردم هم از سرعت و دقت و هزینه های مشاوره رضایت داشتم و هم از برخورد و کیفیت اطلاعات مشاورین شما موفق و پیروز باشید


مینافراهانی

باسلام طلاق توافقی یکی از شیوه های طلاق با مسیری کوتاهتر است بدین صورت که ابتدا زوجین در مورد حقوق مالی زوجه و حضانت فرزند و سایر موارد تکالیف خود توافقاتی را صورتجلسه و امصامیکنند.در قدم دوم در سایت تصمیم بصورت اینترنتی ثبت نام میکنند و جلسات مشاوره را شرکت میکنند.بعداز گرفتن گواهی مشاوره دادخواست طلاق ارایه میشود و پس از طی مراحل شوراحل اختلاف و دادگاه گوهی عدم امکان سازش صادر میشود که اعتباراین گواهی ۳ ماه از تاریخ ابلاغ میباشد و اگر در این مدت در دفترخانه طلاق ثبت نشود اعتبار خود را از دست میدهد.


سهند مهدی پور

سلام و ادب یکی از انواع طلاق، طلاق توافقی است که در متون قانونی تعریف نشده است طلاق توافقی که در آن زن و مرد توافق می‌كنند از یكدیگر جدا شوند و این توافق در حكم دادگاه ثبت می‌شود و ضمانت اجرای قانونی پیدا می‌كند. در واقع همانطور که از نام این نوع طلاق بر می آید طلاقی است که همه چیز در مورد آن بر حسب توافق بوده و زن و شوهر برای اینکه از یکدیگر جدا شوند یکسری توافقاتی را انجام می دهند که این نوع طلاق ، طلاق باین می باشد .


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی .طلاق توافقی دارای چندین مرحله است که باید حتما انجام شود. افرادی که قصد دارند طلاق توافقی انجام دهند باید در مرحله اول در سامانه تصمیم که متعلق به سازمان بهزیستی است ثبت نام کنند. با ثبت نام در این سامانه جلسات مشاوره خانواده شروع خواهد شد که بین 4 تا 8 جلسه طول خواهد کشید که باید تقریبا 1 ماه برای جلسات مشاوره در نظر گرفت. در مرحله دوم پرونده در دادگاه خانواده مطرح می شود که روند رسیدگی بستگی به تعداد پرونده های داخل شعبه دارد معمولا مرحله دادرسی پرونده طلاق توافقی یک ماه طول خواهد کشید. با صدور رای عدم سازش زوجین به دفتر ثبت طلاق ازدواج و مراحل ثبت را انجام می دهند. همانطور که گفته شد مدت زمان بستگی به تعداد جلسات و نوبت پرونده در دادگاه دارد بعضا کمتر از یک ماه و گاها تا 3 ماه نیز طول خواهد کشید.


Mohamad sheykhi

همانطور که قانون ازدواج را محترم شمرده و برای نظم بخشیدن به آن قواعدی وضع کرده ، طلاق را نیز یک راه حل برای اختلافات و مشکلات جدی در نظر گرفته است . علی رغم اینکه طلاق عملی مذموم است ، اما ممکن است در مواردی طرفین با یکدیگر سازش نداشته باشند و چاره ای جز جدایی طرفین باقی نماند . به همین دلیل ، در قانون راه ها و روش های مختلفی برای طلاق پیش بینی شده است که بر اساس آن می توان طلاق را به طلاق از طرف مرد ، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی تقسیم بندی کرد . در طلاق توافقی، ابتدا زن و شوهر در مورد سرنوشت حقوق و تکالیف مالی و غیر مالی با یکدیگر توافق کرده و سپس اقدام به تقدیم دادخواست و مراجعه به دادگاه می نمایند. نکته ای که در رابطه با طلاق توافقی باید مورد توجه قرار گیرد آن است که گرچه دعوای طلاق توافقی، نوعی از دعوای طلاق بوده، اما از نظر برخی تشریفات رسیدگی در دادگاه، متفاوت از سایر اقسام طلاق می باشد. با توجه به آنچه در مورد تفاوت تشریفات طلاق توافقی از سایر انواع طلاق گفته شد، در این مقاله توضیح خواهیم داد که روند و شرایط طلاق توافقی چیست و سپس به مراحل طلاق توافقی ، شرایط طلاق توافقی، نحوه درخواست، مدارک لازم و در نهایت، روند رسیدگی به طلاق توافقی خواهیم پرداخت . طلاق توافقی چیست طلاق توافقی، یکی از اقسام طلاق بوده که در آن، زوجینی که قصد جدا شدن از یکدیگر را داشته، ابتدا بر سر مسائل مالی هم چون مهریه ، نفقه، اجرت امثل و اموال مشترک و مسایل غیر مالی همچون حضانت فرزندان بعد از طلاق، توافق نموده و سپس به دادگاه مراجعه می نمایند. دادگاه نیز با احترام به این توافق، چنانچه توافق بر خلاف مقررات آمره کشور نباشد، رای بر طلاق توافقی صادر نموده که این رای، گواهی عدم امکان سازش نامیده می شود. ساده ترین و کم دردسر ترین نوع طلاق ، طلاق توافقی است که این روزها به دلیل رسیدگی و صدور رای در کوتاه ترین زمان ممکن، تبدیل به طلاقی رایج شده است . علاوه بر این ، طی کردن مراحل طلاق توافقی بدون نزاع و درگیری طرفین انجام شده واحتمال بروز اختلافات در آینده را به حداقل می رساند . برخلاف آنچه که عموم مردم تصور می کنند در طلاق توافقی حتما لازم نیست زن مهریه خود را ببخشد و از حق و حقوق قانونی خود چشم پوشی کند، بلکه هر توافقی که بین زوجین صورت گرفته باشد معتبر است . در طلاق توافقی، سازش و توافقی که میان زوجین انجام می گیرد، ممکن است در دفتر اسناد رسمی و به موجب یک سند رسمی صورت گرفنه، ممکن است با تنظیم یک سند عادی میان خود زوجین و تایید بعدی آن در جلسه رسیدگی محقق شده یا اینکه ممکن است زوجین در جلسه دادگاه رسیدگی به طلاق توافقی، توافق نموده و توافقات آن ها در صورت جلسه دادگاه قید گردد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.