سوال حقوقی تامین اجتماعی

سوال حقوقی تامین اجتماعی

سوال حقوقی تامین اجتماعی

آیا می توان سابقه بیمه روستایی را به بیمه تامین اجتماعی انتقال داد؟

شورای عالی رفاه در سال 1400 انتقال سوابق بیمه را تایید کرده و با دستور رئیس جمهور و ابلاغ به صندوق‌های بیمه‌ای کشور، این امر اجرایی شد. با این اوصاف، انتقال سابقه بیمه روستایی به بیمه تامین اجتماعی امکان پذیر می باشد. البته باید در نظر داشت که برای انتقال این بیمه به بیمه تامین اجتماعی، باید بیمه تامین اجتماعی شما برقرار بوده و بیمه پرداز باشید.

 

مشاوره حقوقی تلفنی

مراحل دریافت بیمه بیکاری

برای حمایت از افرادی که به صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری ایجاد شده است. پاندمی کرونا نیز بسیاری از کسب ‌وکارها را به تعطیلی کشانده و همین مساله باعث افزایش نرخ بیکاری در کشور شده است. در این شرایط، اتکا به بیمه بیکاری بهترین راه حل برای گذر از این بحران است. اگر کارگران فصلی در پایان فصل کار اخراج شوند، می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند. باید توجه داشت که ترک کار یا استعفا از کار، مشمول بیمه بیکاری نمی‌شود.  فردی که از طریق کار بیمه ‌شده است، باید نهایتا ۳۰ روز پس از بیکاری خود، به واحد کار و امور اجتماعی اطلاع رسانی کرده و برای اشتغال به کار مشابه، اعلام آمادگی کند. تشخیص اینکه فرد به صورت ارادی و یا غیرارادی بیکار شده است، بر عهده نمایندگان اداره کار و رفاه اجتماعی، تعاون و سازمان تامین‌ اجتماعی می باشد.پس از تایید ادار‌ه‌ های ذکر شده در بالا، شعب تامین‌ اجتماعی اقدام به برقراری و پرداخت مستمری بیکاری برای بیمه‌شدگان می‌کنند مبلغ بیمه بیکاری فرد نیز از روز اول شروع بیکاری محاسبه شده و به وی پرداخت می‌شود. یکی دیگر از شرایط مهم برای دریافت حق بیمه بیکاری این مورد است که فرد بیکار باید حداقل ۶ ماه شاغل بوده و همراه آن بیمه پرداخت کرده باشد. در شرایطی که فرد به خاطر اتمام مهلت قراردادش بیکار شود، اگر یک سال سابقه‌ی کار همراه با پرداخت بیمه داشته باشد، می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند. لازم به ذکر است که افراد بازنشسته و از کار افتاده مشمول بیمه بیکاری نمی شوندعلاوه بر این، اگر فرد بیکاری از جای دیگر مستمری دریافت ‌کند، بیمه بیکاری به او تعلق نخواهد گرفت. برای استفاده از بیمه بیکاری، فرد باید حتما از اتباع ایرانی باشد و این بیمه شامل حال اتباع خارجی در ایران نمی شود. برای استفاده از بیمه بیکاری، متقاضی بیمه باید به‌صورت حضوری به اداره کار و تعاون مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهد. البته افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir  به صورت غیرحضوری نیز ثبت نام کنند. برای پیگیری بیمه بیکاری، باید به صورت حضوری به اداره کار و تعاون مراجعه کنید.

 

در چه شرایطی می توان از بیمه از کارافتادگی استفاده کرد؟

از کار افتادگی باید به گونه ای باشد که طبق آن اشخاص می‌توانند به خاطر حادثه یا بیماری نوعی از مستمری را دریافت کنند. علاوه بر این، میزان از کارافتادگی (کلی، جزئی، غرامت نقص عضو) نیز باید به صورت دقیق مشخص شود. از کارافتادگی کلی، بالاترین مرتبه از کار افتادگی بوده و در آن فرد بیمه شده، ۶۶ درصد و یا بیشتر از توانایی خود را برای کار کردن از دست داده است. از کار افتادگی جزئی، درصدی کمتر از از کارافتادگی کلی بوده و در آن فرد بیمه شده بین ۳۳ تا ۶۶ درصد قدرت کار کردن خود را از دست می دهد.

از طرفی، اگر فرد بیمه شده به مقدار ۱۰ تا ۳۳ درصد قدرت کار کردن خود را از دست بدهد، می‌تواند از غرامت نقص مقطوع استفاده کند که مقدارش از دو نوع قبلی کمتر است. برای تعیین از کار افتادگی، نظر پزشک معالج مهم است و باید تشخیص داده شود که از کارافتادگی غیر قابل مداوا است. بعلاوه، فرد بیمه شده باید بین ۳۳ درصد تا ۶۶ درصد قدرت کار کردن خود را از دست بدهد تا از کارافتاده محسوب شود. رسیدگی به این مسئله نیز در کمیسیون پزشکی انجام می شود. در نهایت فرد بیمه شده باید بر اثر حوادث ناشی از کار دچار از کار افتادگی شده باشد نه حوادث غیر‌کاری. برای اطلاعات بیشتر با مشاوره حقوقی تلفنی  ارتباط برقرار کنید.

 

مشاوره حقوقی تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی برای افراد زیر 18 سال

در صورتی که مرد و یا زن تحت پوشش بیمه ی تامین اجتماعی باشند، فرزندان پسر آنها تا سن 19 سالگی و فرزندان دختر تا زمان ازدواج، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. البته لازم به ذکر است که فرزندان پسر به شرط عدم اشتغال به کار تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

 

چگونه از تامین اجتماعی شکایت کنم؟

شهروندان می توانند برای اعلام مشکلات بیمه ای خود با شماره ی ۱۴۲ تماس بگیرند. همچنین با ارسال پیام به شماره ۵۰۰۰۱۴۲  می توانید مشکلات بیمه ای خود را مطرح کنید. سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور به نشانی http://shekayat.bazresi.ir  نیز آماده ی پذیرش شکایات و اعلامات شهروندان در این زمینه استلبته در صورت داشتن هرگونه شکایت از شعبه، می توانید به شعبه مرکزی یا دفتر مرکزی تامین اجتماعی مراجعه نمایید. اگر از خود سازمان تامین اجتماعی شکایتی دارید ، باید به صورت حضوری به دیوان عدالت اداری مراجعه نمایید. مشاوره حقوقی انلاین و رایگان می تواند در این زمینه به شما مشاوره دهد.

 

حق الوکاله وکیل تامین اجتماعی چقدر است؟

تعیین میزان حق الوکاله بین وکیل تامین اجتماعی و موکل، با توجه به عرف انجام می شود . این امر به عواملی مانند میزان سختی پرونده و مدت زمان رسیدگی به آن بستگی دارد محاسبه میزان حق الوکاله وکیل تامین اجتماعی با موکل، در شروع کار و به صورت توافقی انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حق الوکاله می توانید از مشاوره حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی کمک بگیرید.

 

مدت دریافت غرامت از تامین اجتماعی

برای مدت دریافت غرامت از سوی تامین اجتماعی، محدودیت زمانی وجود ندارد . در واقع، تا زمانی که سازمان تامین اجتماعی تشخیص دهد که بیمه شده قادر به کار نیست، پرداخت غرامت دستمزد ادامه پیدا می کند.

 

مشاوره حقوقی تامین اجتماعی

شرایط بازنشستگی تامین اجتماعی

در ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی و تبصره‌های الحاقی همین ماده، شرایط بازنشستگی تامین اجتماعی به صورت دقیق مشخص شده است. در مجموع، هر فردی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد، در صورتی که مرد بوده و سابقه ۲۰ سال کار داشته باشد، در سن ۶۰ سالگی بازنشسته خواهد شد . در صورتی که فرد بیمه شده زن باشد و سابقه ۲۰ سال کار داشته باشد، در سن ۵۵ سالگی بازنشسته خواهد شد. البته مردان و زنانی که ۳۰ سال سابقه کار دارند، به ترتیب شامل بازنشستگی در  55 سالگی و ۴۵ سالگی می شوند.

 

تکلیف حقوق بازنشستگی در صورت فوت بازنشسته

همسر متوفی تا زمانی که ازدواج نکند از حقوق بازنشستگی همسرش بهره می برد. فرزندان متوفی نیز، در صورتی که در حال تحصیل بوده و زیر 18 سال سن داشته باشند، می توانند از این حقوق استفاده کنند. فرزندان بالای 18 سال هم در صورتی که با تایید کمیسیون پزشکی، نقص عضو و یا بیماری داشته باشند، از این حقوق بهره می برند. مادر و پدر متوفی که تحت تکفل بیمه بوده و سن پدر بیشتر از 60 سال و سن مادر بیشتر از 50 سال باشد، می توانند از حقوق بازنشستگی متوفی استفاده کنند.

 

ارتباط در واتس اپ

چگونگی استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی

برای دریافت سابقه بیمه تامین اجتماعی باید به https://www.tamin.ir/News/Item/6506/2/6506.html  مراجعه کرده و گزینه "ورود به سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان" را انتخاب کنید. در این مرحله با وارد کردن کد ملی و گذرواژه وارد صفحه شخصی خود شده و می توانید برای سوابق بیمه درخواست دهید.

مشاوره حقوقی اداره کار
مشاوره حقوقی بیمه بیکاری
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی
مشاوره حقوقی قانون کار وتامین اجتماعی
درباره ما 

 


سوالات متداول

نظرات

مریم

سلام ۲۵ سال سابقه بیمه و سن ۴۵سال وباتوجه به عدم نیاز ۱_ایابیمه بیکاری استفاده کنم بازنشستگی کمی خواهم داشت وضرر خواهم کرد ۲_برای ادامه بیمه برای بازنشستگی بهتراختیاری انجام بدم یا مشاغل ازاد؟


راضیه دهقان

سلام و خسته نباشید اگر در چند سال اخیر کرونا باعث شده کارخودتان را از دست بدهید و بیمه بیکاری اقدام کنید و یا حتی جزو افرادی هستید که مشاغل سخت و زیان آور مشغول بودید و حالا که باید بازنشسته شوید حال متوجه شدید کارفرما لیست بیمه شما را بصورت کارگر عادی ذکر کرده برای اینکه جزو افراد مشاغل سخت و با حقوق بیشتر و سوابق بیمه بیشتر زودتر بازنشسته شود باید چه اقدامی کنید ؟ بتید خدمتتان عرض کنم موسسه حقوقی وکیل تلفنی با چندین سال سابقه و با داشتن وکلای متخصص و مجرب در زمینه بیمه ،اداره کار ،کارگر و کارفرما ؛بازنشتگی ؛بیمه بیکاری ؛بیمه تامین اجتماعی ،مشاغل سخت و زیان آور ،بیکاری به دلیل کرونا و........دارد و میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با وکیل متخصص مشاوره ۲۴ ساعته بصورت آنلاین ،متنی ،تلفنی ،حضوری داشته باشید . موفق و پیروز باشید


مریم عبدالغلامی

باسلام بیمه شده ای که بدون اراده خود بیکار شده اما آماده به کار باشد را مطابق قانون بیکار می نامند. برای حمایت از افرادیکه بصورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می دهند، بیمه بیکاری ایجاد شده است.لذا ترک کار یا استعفا، مشمول بیمه بیکاری نمی شود و تشخیص این امر به عهده نمایندگان اداره کار و رفاه اجتماعی، تعاون و سازمان تامین اجتماعی می باشد. یکی از شرایط مهم دریافت حق بیمه بیکاری این است که فرد بیکار باید حداقل ۶ ماه شاغل بوده و علاوه بر آن، بیمه هم پرداخت کرده باشد. اگر بیمه شده بیکار موقت شناخته شود یا به دلایلی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی بیکار شود، می تواند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کند. در این صورت، مبلغ بیمه بیکاری از روز اول شروع بیکاری محاسبه و پرداخت می گردد. علاوه بر بیمه بیکاری، یکی دیگر از انواع بیمه مشمول مستمری بیمه تامین اجتماعی، بیمه از کار افتادگی است که طبق آن اشخاص می توانند به خاطر حادثه یا بیماری ناشی از حوادث کاری با احراز شرایط قانونی، آن را دریافت نمایند.


سجاد جداخانلو

سلام وقت بخیر . سازمان بیمه تامین اجتماعی، یک سازمان دولتی است که از سال 1329 تأسیس شده است و از نوع بیمه گر اجتماعی هست که وظیفه آن تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارمندان حقوق و دستمزد بگیر و همچنین صاحبان مشاغل آزاد است. در حال حاضر نزدیک به 42 میلیون نفر به صورت مستقیم (بیمه شده اصلی) و غیر مستقیم (افراد تحت تکفل) تحت پوشش سازمان بیمه تأمین اجتماعی هستند. بیمه تأمین اجتماعی با اینکه دولتی هست، اما بودجه دولتی دریافت نمی کند و درآمد آن از محل حق بیمه هایی هست که دریافت می کند و همچنین سرمایه گذاری هایی که توسط شرکت های زیرمجموعه آن انجام می شود. روش کار بیمه تأمین اجتماعی، این است که کارفرمایان میخواهد که به صورت اجباری حدود 30 درصد از حقوق و مزایای مشمول کارگر یا کارمند را به صورت ماهانه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند. این نوع بیمه به صورت اجباری بوده و هر شخصی که به عنوان کارگر یا کارمند مشغول به فعالیت می شود، مشمول این قانون هست و می بایست حق بیمه برای ایشان پرداخت شود. از طرف دیگر بیمه تأمین اجتماعی از افرادی که مشاغل آزاد دارند دعوت می کند که به صورت اختیاری، حق بیمه پرداخت کنند و بتوانند از مزایای این بیمه بهره مند شوند. معمولاً بیمه شده های سازمان تامین اجتماعی بعد از 30 سال (برخی افراد با شرایط خاص، کمتر از این زمان) می توانند خود را بازنشسته کرده و از مزایای مستمری دوران بازنشستگی سازمان بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند. این مستمری به صورت ماهانه و تا زمان حیات بیمه شده پرداخت می شود. میزان این مستمری بر اساس میانگین میزان حقوق و مزایای سالهای آخر بیمه شده از کارفرمای خود که در لیست کارگاه ارائه شده است، محاسبه خواهد شد


سحر نیک پور

سلام، برای حمایت از افرادی که به صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری ایجاد شده است. پاندمی کرونا نیز بسیاری از کسب ‌وکارها را به تعطیلی کشانده و همین مساله باعث افزایش نرخ بیکاری در کشور شده است. در این شرایط، اتکا به بیمه بیکاری بهترین راه حل برای گذر از این بحران است. اگر کارگران فصلی در پایان فصل کار اخراج شوند، می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند. باید توجه داشت که ترک کار یا استعفا از کار، مشمول بیمه بیکاری نمی‌شود. فردی که از طریق کار بیمه ‌شده است، باید نهایتا ۳۰ روز پس از بیکاری خود، به واحد کار و امور اجتماعی اطلاع رسانی کرده و برای اشتغال به کار مشابه، اعلام آمادگی کند. تشخیص اینکه فرد به صورت ارادی و یا غیرارادی بیکار شده است، بر عهده نمایندگان اداره کار و رفاه اجتماعی، تعاون و سازمان تامین‌ اجتماعی می باشد.پس از تایید ادار‌ه‌ های ذکر شده در بالا، شعب تامین‌ اجتماعی اقدام به برقراری و پرداخت مستمری بیکاری برای بیمه‌شدگان می‌کنند. مبلغ بیمه بیکاری فرد نیز از روز اول شروع بیکاری محاسبه شده و به وی پرداخت می‌شود. یکی دیگر از شرایط مهم برای دریافت حق بیمه بیکاری این مورد است که فرد بیکار باید حداقل ۶ ماه شاغل بوده و همراه آن بیمه پرداخت کرده باشد. در شرایطی که فرد به خاطر اتمام مهلت قراردادش بیکار شود، اگر یک سال سابقه‌ی کار همراه با پرداخت بیمه داشته باشد، می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند. لازم به ذکر است که افراد بازنشسته و از کار افتاده مشمول بیمه بیکاری نمی شوند. علاوه بر این، اگر فرد بیکاری از جای دیگر مستمری دریافت ‌کند، بیمه بیکاری به او تعلق نخواهد گرفت. برای استفاده از بیمه بیکاری، فرد باید حتما از اتباع ایرانی باشد و این بیمه شامل حال اتباع خارجی در ایران نمی شود. برای استفاده از بیمه بیکاری، متقاضی بیمه باید به‌صورت حضوری به اداره کار و تعاون مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از سوالاتی که ذهن انسان ها را همواره درگیر خود می نماید، دغدغه داشتن یک سرپناه و مستمری مناسب برای ایام پیری و از سالخوردگی است و اینکه آیا اگر زمانی فوت نمایند خانواده ایشان می تواند از مزایای بازنشستگی ایشان استفاده کند یا خیر؟ اگر فرزند معلولی داشته باشد چه سرنوشتی خواهد داشت؟ یا دغدغه ها و نگرانی هایی که زنان خانه دار برای آتیه خود و فرزندان شان دارند و امثال آن از جمله مواردی است که ما همواره با آن درگیر هستیم؛ لذا داشتن یک وکیل مناسب در حوزه تامین اجتماعی بسیار لازم وضروری می باشد تا مسائل مختلفی چون بیمه بیکاری ، ابتلا به بیماری صعب العلاج ، داشتن تابعیت بیگانه و اخذ مستمری و ... به صورت تخصصی توسط وکیل این حوزه بررسی شده و بعد از آن پاسخ مطلوب ارائه گردد . موسسه وکیل تلفنی به دلیل آشنایی با نیاز کاربران خود، تمامی این موارد و نگرانی های موجود در زمینه بیمه و تامین اجتماعی را در نظر داشته و با دسته بندی وکلای خود از افراد متخصصی جهت حل مشکلات مربوط به آن بهره می برد . پس کافی با کارشناسان زبده این موسسه تماس حاصل کرده و از مشاوره ایشان جهت حل مشکل خویش استفاده نمایید. محمد صادق تیغ نورد


علیرضا محمدی

سلام خسته نباشید من بعد از طرح شکایت در اداره کار و گرفتن رای موردنظر نیاز بود به بیمه مراجعه کنم اما به دلیل ابنکه مراحل آنرا نمیدانستم تصمیم گرفتم با موسسه شما مشاوره تلفنی داشته باشم و خواستم از طریق این پیام تشکر کنم بابت راهنمایی کامل و جامعی که در اختیار من قرار دادید هم به افزایش سرعت کار پرونده من کمک شد هم در مورد نکاتی اطلاعات پیدا کردم که قطعا بعدها مورد نیازم خواهد بود موفق و پیروز باشید


محمد

سلام استفاده از وکلای مجربِ تامین اجتماعی عضو موسسه وکیل تلفنی برای افرادی که مشکل حقوقی مرتبط دارند به شدت توصیه میشود


یاسر خسروی

با سلام خیلی ها در ذهن خود این مطلب را می پرورانند که در صورتی که شخصی بازنشسته فوت شود حقوقش به ارث نمی رسد در صورتی که اولا حقوقش به همسرش تا زمانی که ازدواج نکند ، به فرزندان زیر ۱۶ سال ، فرزندان معسر بالای ۱۶ سال ، فرزندان از کار افتاده بالای ۱۶ سال و به پدر و مادر بالای ۶۰ سال و ۵۰ سال می رسد.


Mohamad sheykhi

بر اساس ماده 1 قانون تامین اجتماعی : به منظور اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه هاى اجتماعى و استقرار نظـام هماهنگ و متناسب با برنامـه هـاى تـأمین اجتمـاعى، همچنـین تمرکـز وجـوه و درآمدهاى موضوع قانون تامین اجتماعى و سرمایه گذارى و بهـره بـردارى از محـل وجوه و ذخائر، سازمان مستقلى به نام سازمان تامین اجتماعى وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در این قانون سازمان نامیده می شـود، تشـکیل می گردد. سازمان داراى شخصیت حقوقى و استقلال مالى و ادارى است و امور آن منحصرا طبق اساسنامه هایی که به تصویب هیئت وزیران می رسد، اداره خواهد شد. براساس این ماده باید گفت که وظیفه اصلی سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه گر، تحت پوشش گرفتن کارگران و حقوق بگیران می باشد. این سازمان جمعیتی بیش از 40 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده و منابع مالی آن از حق بیمه های دریافتی تامین می شود. با توجه به این توصیفات با وجودی که اصول و مبانی این سازمان به نحوی تدوین شده که با نظام اقتصادی کشور در یک مسیر و همسو باشد اما قابل ادغام با هیچ سازمان یا موسسه دولتی یا غیر دولتی نیست. این سازمان تعهداتی را در قبال بیمه شدگان برعهده دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. شرایط بیمه تامین اجتماعی افراد برای اینکه بتوانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند می بایست شرایطی را پیش از اقدام به درخواست خود به سازمان تامین اجتماعی داشته باشند. در ادامه به برخی از این شرایط برای افرادی که می خواهند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند آمده است. آقایان برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی می بایست کارت پایان خدمت داشته باشید. می بایست سابقه پرداخت حداقل 30 روز حق بیمه را داشته باشید. در صورت نداشتن کارت پایان خدمت و سابقه حداقل 30 روز بیمه می بایست حرفه‌ای را یاد بگیرید و پروانه کسب دریافت کنید تا بتوانید تحت پوشش این بیمه قرار بگیرید. پس از ثبت ‌نام به شما کدی به نام شماره بیمه تعلق می‌گیرد. این کد هویت شما در سازمان تامین اجتماعی است. حداکثر سن پذیرش برای بیمه شدن 50 سال می باشد. اگر از قبل سابقه پرداخت 10 سال حق بیمه را در سازمان تامین اجتماعی داشته باشید و سن‌ تان هم از 50 سال بیشتر باشد، می‌توانید بدون شرط سنی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرید. در صورتی که سن شخص متقاضی در زمان تقاضا بیش از 55 سال باشد می بایست معادل مدت مازاد سنی،سابقه حق بیمه را پرداخت کند. (برای مثال، اگر متقاضی بیمه اختیاری 56 ساله باشد باید هنگام درخواست یک سال سابقه پرداخت حق بیمه را بپردازد و اگر 59 ساله باشد داشتن چهار سال سابقه الزامی است.) متقاضیانی که بیش از 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشند از شرط سنی معاف می شوند. اگر شخصی یکبار با سازمان قرارداد بیمه اختیاری منعقد کرده باشد تا سه ‌بار حق انعقاد قرارداد بیمه اختیاری را بدون شرط سنی خواهد داشت. توجه داشته باشید اگر متقاضی بیمه خویش فرمایی یا همان اختیاری با ارائه مدارک غیر قانونی و جعلی مبادرت به انعقاد قرارداد کند، بیمه وی قطع و نمی‌تواند از مزایای سازمان تامین اجتماعی استفاده کند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام برای حمایت از افرادی که به صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری ایجاد شده است. پاندمی کرونا نیز بسیاری از کسب ‌وکارها را به تعطیلی کشانده و همین مساله باعث افزایش نرخ بیکاری در کشور شده است. در این شرایط، اتکا به بیمه بیکاری بهترین راه حل برای گذر از این بحران است. اگر کارگران فصلی در پایان فصل کار اخراج شوند، می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند. باید توجه داشت که ترک کار یا استعفا از کار، مشمول بیمه بیکاری نمی‌شود. فردی که از طریق کار بیمه ‌شده است، باید نهایتا ۳۰ روز پس از بیکاری خود، به واحد کار و امور اجتماعی اطلاع رسانی کرده و برای اشتغال به کار مشابه، اعلام آمادگی کند


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.