مجازات شدید رابطه جنسی قبل از ازدواج

مجازات شدید رابطه جنسی قبل از ازدواج

مجازات شدید رابطه جنسی قبل از ازدواج

آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج در قانون ایران جرم انگاری شده است؟


به دلیل تغییر فرهنگ ها و ارتباطات مجازی با فرهنگ سایر کشورها، در ایران نیز رابطه جنسی در دوران دوستی افزایش پیدا کرده است. معمولا تعداد زیادی از دختر و پسرهایی که در دوران دوستی با یکدیگر هستند رابطه نامشروع و رابطه جنسی را تجربه کرده اند. سن رابطه جنسی در یکی دو دهه اخیر به شدت پایین آمده است و اکثر دختر و پسرهایی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند یا وارد رابطه دوستی شده اند رابطه جنسی نامشروع را امری عادی می دانند و آن را انجام می دهند.


هزینه مشاوره حقوقی

 

در سال های اخیر در بین نوجوانان شاهد افزایش رابطه سکسی شده ایم که اغلب این رابطه ها با وعده ازدواج انجام می شود و این موضوع نیز برای جامعه آسیب زا است. بر اساس قانون رابطه نامشروع یا رابطه جنسی با نامحرم جرم محسوب می شود حتی اگر این اتفاق با وعده ازدواج رخ داده باشد. حتی اگر خواستگاری انجام شده باشد اما صیغه محرمیت جاری نشده باشد این عمل در ایران جرم است. حتی اگر دختر نیز رضایت داشته باشد ارتباط جنسی دختر و پسر جرم است و مرتکبین بر اساس قانون مجازات خواهند شد.

 

جرم رابطه جنسی قبل از ازدواج


مجازات رابطه جنسی قبل از ازدواج در ایران


اگر رابطه جنسی قبل ازدواج مابین دختر و پسر اتفاق بیفتد مجازات هر کدام از آنها صد ضربه شلاق خواهد بود. اما اگر این عمل برای 4 بار تکرار شود حکم آن اعدام خواهد بود. اگر پسر در رابطه جنسی قبل از ازدواج پرده بکارت دختر را از بین ببرد ضامن است و باید ارش البکارة یا مهرالمثل را پرداخت کند. برای اینکه در ارتباط با مجازات رابطه جنسی و نحوه اثبات آن اطلاعاتی را به دست بیاورید یا سوالات حقوقی در این زمینه دارید با وکیل متخصص در این زمینه تماس بگیرید. این امکان در موسسه حقوقی وکلای تلفنی فراهم شده است تا کاربران هم با روش مشاوره حقوقی تلفنی و هم روش آنلاین با وکیل ارتباط برقرار کنند.


مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل کیفری

 

آیا مجازات رابطه جنسی قبل از ازدواج قابل گذشت است؟


مجازات سکس قبل ازدواج منافی عفت می باشد و جنبه عمومی دارد حتی با رضایت شاکی یا عدم وجود شاکی مجازات دارد و غیر قابل گذشت است. به عنوان مثال اگر فردی از فردی دیگر به دلیل انجام زنا شکایت کند و در نهایت در دادگاه نیز اعلام رضایت نماید تاثیر در صدور حکم و مجازات مرتکبین نخواهد داشت.


برای اثبات رابطه جنسی دختر قبل از ازدواج چه باید کرد؟


برای اثبات رابطه جنسی نامشروع میان دختر و پسر قبل از ازدواج سه روش اعتراف، شهادت و علم قاضی تاثیرگذار خواهد بود. البته شرایط اثبات رابطه نامشروع با زنا متفاوت است. برای رابطه نامشروع یک بار اقرار توسط متهم یا شهادت دو نفر مرد عادل کافی است. اما برای اثبات زنا متهم باید نزد قاضی 4 بار اقرار کند یا اینکه برای اثبات زنا به شهادت 4 مرد نیاز است. اگر در رابطه دختر و پسر پرده بکارت دختر از بین رفته باشد نظر پزشکی قانونی نیز می تواند به علم قاضی در اثبات برقراری رابطه کمک کند. ممکن است هر فردی به دلیل وجود شهوت یا کم تجربگی اقدام به چنین کارهایی نماید و قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار نماید. اگر با چنین مشکلی روبرو هستید و در دادگاه برای شما پرونده تشکیل شده است می توانید با وکیل متخصص در این حوزه مشاوره حقوقی انجام دهید. وکیل بهترین راه حل را برای حل مشکل حقوقی در اختیار شما قرار می دهد.


مشاوره حقوقی روابط نامشروع با وکیل متخصص

چرا رابطه جنسی قبل از ازدواج جرم است؟


عدم رغبت به ازدواج، از بین بردن دوشیزگی دختر، ایجاد تزلزل در خانواده ها، شهوت سالاری در جامعه، از بین رفتن حرمت ها و باردار شدن دختر از جمله مواردی است که هم شرع و هم حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران هرگونه رابطه جنسی قبل از ازدواج را جرم اعلام کرده است. گاها ممکن است به دلیل انجام نزدیکی قبل از ازدواج دختری باردار شود اما پسر زیر بار ازدواج نرود. علاوه بر اینکه با آبروی دختر بازی شده است اقدامات غیر قانونی برای از بین بردن آن اتفاق می افتد که تمامی این موارد نظم جامعه را به هم می ریزد به همین دلیل این نوع رابطه در ایران جرم است.

 

ارتباط در واتس اپ


سرانجام سکس قبل از ازدواج با وعده دروغین ازدواج


هیچ تضمینی برای اینکه یک رابطه جنسی منجر به ازدواج شود وجود ندارد. حتی اگر دختر و پسری با یک دیگر همخوابی داشته باشند و این موضوع نیز در دادگاه به اثبات برسد باز هم اجباری برای ازدواج وجود ندارد. همین موضوع باعث می شود رابطه نامشروع در جامعه افزایش پیدا کند و تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده کمتر می شود. در واقع یک وعده دروغین برای ازدواج به تنهایی جرم نیست و نمی توان فقط بخاطر یک وعده کسی را مجازات کرد. در واقع وعده ازدواج با شرط انجام سکس، دروغی بیش نیست و تنها برای رفع شهوت وعده ازدواج مطرح می شود. اگر با وعده های دروغین مواجه شده اید یا وعده داده اید و طرف مقابل از شما شاکی است باید در اولین اقدام به دنبال راه حل حقوقی مناسبی برای رفع مشکل باشید. اگر نتوانید در دادگاه از خود دفاع کنید حق شما ضایع خواهد شد پس بهتر است قبل از هر اقدامی با کمترین هزینه مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل خبره و توانمند در این حوزه انجام دهید. شما می توانید از طریق سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی از مشاوره انلاین و رایگان ما استفاده نمایید.

مشاوره حقوقی کیفری
مشاوره حقوقی رابطه نامشروع
جرم رابطه رابطه جنسی قبل از ازدواج
نگارش شکواییه
درباره ما

 


سوالات متداول

نظرات

حمید مرادی نیا

با سلام بسیار عالی.


محمدی

به روز بودن و ارائه اطلاعات حقوقی در زمینه مشکلات پرتکرار خانواده ها به خصوص قشر جوان جامعه میتونه از نقاط قوت یک سایت که در زمینه ارائه اطلاعات حقوقی و قضایی فعالیت میکنه باشه من مدتیه که سعی میکنم هرروز به سایت شما سر بزنم و مطالب خوبتون دنبال کنم در ضمن بابت مشاوره تلفنی که داشتم هم ممنونم واقعا همه چیز عالی بود از وقت شناسی وکیل گرفته تا تخصصی که در حیطه پرونده من داشتند قابل مقایسه با سایر مشاوره هایی که تا الان داشتم نبود موفق باشید


محمد حسین انصاری مهیاری

سلام یکی از مهم‌ترین و بدترین اتفاقاتی که ممکن است با داشتن رابطه قبل از ازدواج برای فرد رخ دهد درگیر شدن با مقایسه است! اگر پرونده رابطه یا روابط قبلی بسته نشده باشد ممکن است با هر تلنگری شما یاد گذشته کنید، این یاد کردن همیشه جنبه مثبتی ندارد که با خود بگویید یک خاطره خوب است که یادش کردم، گاهی شما از یادآوری گذشته و آنچه بر شما گذشته است عصبی می‌شوید و بد ماجرا آنجاست که این عصبانیت را روی همسرتان خالی کنید! از طرفی طرف قبلی شما حتما مانند هر انسان دیگری خوبی‌ها و بدی‌هایی داشته است، این خوبی‌ها را اگر همسرتان نداشته باشد ممکن است دائم او را در ذهنتان با نفر قبلی مقایسه کنید بدون اینکه نقاط قوت همسر خودتان را ببینید. بنابراین باید بتوانید هیجانات و تفکرات خود را مدیریت کنید تا خاطرات کنترل رفتار شما را در دست نگیرند


حسین سیفی

موضوع روابط نامشروع اعم از زنا و کمتر از آن امری است که علاوه بر جنبه کیفری و جرم بودن و مجازات قانونی و شرعی ، از بعد آسیب شناسی نیز بسیار قابل تامل است . لذا در اینگونه موارد بواسطه آثار و نتایج و اعمال مجازات شدید که در برخی موارد منتج به اعدام میگردد ، یقینا بایستی از حضور وکیل مجرب در امر بهره مند بود .


مجید پریدست فومنی

با سلام از آنجاییکه حفظ ارکان و ثبات خانواده از مهمترین سفارشات در تمام ادیان است و جلوگیری از انحطاط جامعه در مسیر لذت های زودگذر و عنایت به اینکه جامعه ایرانی از قدیم به حفظ حرمتهای انسانی و دینی پایبند بوده قانون گذار در ماده ۶۳۷ ق.م.ا هرگونه رابطه نامشروع بدون علقه زوجیت قبل از ازدواج را جرم انگاری نموده و درادامه مجازات آن را غیر زنا ازقبیل تقبیل و مضاجغه نود ونه ضربه شلاق واگر با عمل به عنف و اکراه باشد تنها اکراه کننده مستوجب کیفر دانسته لذا لزوم آگاهی خانواده به قوانین و انتقال آن به فرزندان تا حدود زیادی مانع اتفاقات ناخوشایند بعدی خواهد بود


مجید شیخی

در خصوص رابطه جنسی قبل دوران علقه زوجیت ک مشروع نمیباشد اگر در حد دخول باشد زنا محسوب و بر اساس محصن و غیر محصن بودن طرفین مجازات میگردند واگر محسن باشند اعدام و در صورت غیر محصنه صد ضربه شلاق حدی محکوم میشوند و در صورت تقبیل یا مضاجعه صرفا رابطه نامشروع محسوب و تا ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم میشوند


بهنام رحمانی فرد

با سلام هیچ تضمینی برای اینکه یک رابطه جنسی منجر به ازدواج شود وجود ندارد. حتی اگر دختر و پسری با یک دیگر همخوابی داشته باشند و این موضوع نیز در دادگاه به اثبات برسد باز هم اجباری برای ازدواج وجود ندارد. همین موضوع باعث می شود رابطه نامشروع در جامعه افزایش پیدا کند و تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده کمتر می شود. در واقع یک وعده دروغین برای ازدواج به تنهایی جرم نیست و نمی توان فقط بخاطر یک وعده کسی را مجازات کرد. در واقع وعده ازدواج با شرط انجام سکس، دروغی بیش نیست و تنها برای رفع شهوت وعده ازدواج مطرح می شود. اگر با وعده های دروغین مواجه شده اید یا وعده داده اید و طرف مقابل از شما شاکی است باید در اولین اقدام به دنبال راه حل حقوقی مناسبی برای رفع مشکل باشید


بشیر علی پاریاد

سلام.در ماده قانون مجازات ذکر شده است که مجازات جرم رابطه نامشروع، شلاق تعزیری تا 99 ضربه است. در صورتی که رابطه نامشروع از روی اجبار باشد، یعنی یکی از طرفین طرف دیگر را به برقراری رابطه نامشروع مجبور کرده باشد، مجازات جرم رابطه نامشروع فقط نسبت به کسی که دیگری را مجبور به این رابطه کرده است اعمال می شود البته در صورت زنا بحث حدود پیش می اید و شرایط اثبات و بررسی ان در دادگاه کاملا متفاوت است


فریبرز ذوالفقاری

با سلام سال های اخیر در بین نوجوانان شاهد افزایش رابطه سکسی شده ایم که اغلب این رابطه ها با وعده ازدواج انجام می شود و این موضوع نیز برای جامعه آسیب زا است. بر اساس قانون رابطه نامشروع یا رابطه جنسی با نامحرم جرم محسوب می شود حتی اگر این اتفاق با وعده ازدواج رخ داده باشد. حتی اگر خواستگاری انجام شده باشد اما صیغه محرمیت جاری نشده باشد این عمل در ایران جرم است. حتی اگر دختر نیز رضایت داشته باشد ارتباط جنسی دختر و پسر جرم است و مرتکبین بر اساس قانون مجازات خواهند شد.


شیرزاد افشاری

با سلام مطالب عالی بود ، ممنون از موسسه وکیل تلفنی .


mohamad sheykhi

اگر رابطه جنسی قبل ازدواج مابین دختر و پسر اتفاق بیفتد مجازات هر کدام از آنها صد ضربه شلاق خواهد بود. اما اگر این عمل برای 4 بار تکرار شود حکم آن اعدام خواهد بود. اگر پسر در رابطه جنسی قبل از ازدواج پرده بکارت دختر را از بین ببرد ضامن است و باید ارش البکارة یا مهرالمثل را پرداخت کند.


هومن وقردوست

باسلام من با دختری در یک خانه مجردی که البته از دوستانم هست که بازنی که صیغه اوست آشنا شدم. ایشان بعد از چند ماه تماس و ابراز علاقه به شهر من آمدند و 9 روز انجا بودند و البته هزینه هایی کردم که قبوض آن موجود است. و بعد از آن من به شهر آنها نقل مکان کردم و البته باز هم هزینه کردم و ایشان را از رفتن به ان خانه منع کردم. ولی ایشان باز هم به آنجا رفتند و بعد هم تلغنشان راقطع کردند. البته دختر هستند و پدر و پدر بزرگشان هم فوت کرده اند. پیشنهاد من برای حضور خانواده ایشان جهت آشنایی بدون پاسخ آن. خانوم ماند. حال من میتوانم از ایشان بابت پولهای واریزی شکایت کنم. ویا داشتن پیامها در گوشی من در مورد بازی با احساساتم جهت دریافت پول و اجناس قابل پیگیریست؟ ضمنا ایشان دختر بوده و سن 35 یال را دارا هستند. رابطه جنسی در حد عشق بازی بوده. ممنونم از پاسختون؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.