مجازات شدید برای رابطه نامشروع

مجازات شدید برای رابطه نامشروع

مجازات شدید برای رابطه نامشروع

منظور از رابطه نامشروع چیست؟

رابطه ای که در بین زن و شوهر قرار دارد به عنوان رابطه مشروع شناخته می شود و اگر رابطه ای بر خلاف این نوع رابطه اتفاق بیفتد رابطه نامشروع است. به زبانی ساده تر رابطه ای که در بین زن و مرد نامحرم وجود دارد و این رابطه بر خلاف شرع و قانون است رابطه نامشروع نامیده می شود. رابطه غیر شرعی جرم است اما قانونگذار مصادیق آن را به وضوح تشریح نکرده و به صورت کلی به ان پرداخته است. از جمله مصادیق روابط نامشروع می توان به مصافحه، ملامسه، بوسه شهوتی، تاسیس مراکز فساد، پوشش نامناسب و منتشر کردن محتوای مبتذل اشاره کرد. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

انواع رابطه نامشروع

رابطه نامشروع به دو دسته رابطه دون زنا و رابطه زنا تقسیم می شود. رابطه دون زنا به رابطه ای گفته می شود که به نزدیکی کردن( رابطه جنسی) نرسد و تنها در حد بوسه یا بغل کردن باشد. اما در رابطه منجر به زنا زن و مرد رابطه جنسی با همدیگر برقرار می کنند که مجازات سنگینی در قانون دارد. رابطه زنا نیز به چند دسته از جمله زنای محصنه، زنای غیر محصنه و تجاوز به عنف تقسیم می شود که مجازات هر یک نیز با دیگری متفاوت است.

مرجع صالح برای رسیدگی به جرم رابطه نامشروع

در استان تهران دادسرای ارشاد به موضوع روابط نامشروع رسیدگی خواهد کرد. در شهرستان ها نیز دادسرای عمومی مرجع صالح برای رسیدگی به رابطه غیر شرعی است. در نهایت پرونده در دادگاه کیفری 2 حکم می خورد. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع

چگونگی اثبات رابطه نامشروع

این نوع رابطه از طریق اقرار متهم قابل اثبات است اگر متهم برای یکبار به رابطه نامشروع اقرار کند به مجازات محکوم خواهد شد. راه دیگر برای اثبات رابطه غیر شرعی شهادت شهود است در صورتی که دو نفر مرد در نزد قاضی به وجود رابطه غیر شرعی شهادت دهند مرتکبین پرونده به مجازات محکوم خواهند شد. علم قاضی سومین راه برای اثبات این نوع رابطه است. قاضی بر اساس مستندات و اظهاراتی که در نزد او می شود تصمیم به صدور رای می گیرد. فیلم دوربین مداربسته، پیام و تماس در علم قاضی تاثیرگذار است.

مراحل شکایت از رابطه نامشروع

شاکی می تواند به دادسرای شهرستان مراجعه کند و شکوائیه خود را ثبت کند. اگر احراز جرم انجام شود یا صورتجلسه ضابط قضایی مانند نیروی انتظامی بر روی شکوائیه باشد پرونده تشکیل و بعد از تحقیقات مقدماتی برای صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال می شود. دادگاه بعد از بررسی کامل پرونده در صورت نیاز طرفین پرونده را احضار خواهد کرد و در نهایت با تعیین مجازات رای را صادر خواهد کرد. اگر طرفین به رای معترض باشند پرونده در دادگاه تجدیدنظر رسیدگی می شود.

بهترین وکیل برای پرونده رابطه نامشروع

بهترین وکیل برای پرونده روابط نامشروع دانش حقوقی بالایی دارد و با وکالت در دادگاه کیفری نیز آشنایی کامل دارد. این وکیل باید تسلط کافی بر قانون مجازات اسلامی داشته باشد و بتواند با استفاده از ماده های قانونی از موکل خود دفاع کند. اگر به دنبال بهترین وکیل برای دعاوی کیفری هستید با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه به صورت شفاف و شبانه روزی به سوالات شما در مورد دادن وکالت به وکیل و همچنین انجام مشاوره حقوقی پاسخ خواهند داد.

 

ارتباط در واتس اپ

مجازات رابطه نامشروع

در عرف کشور ایران زنا و رابطه کمتر از آن را رابطه نامشروع می دانند اما قانون، زنا را از روابط نامشروع جدا کرده است به طوری که مجازات زنا حد اما روابط نامشروع در دسته جرایم تعزیری قرار گرفته است. قانون برای رابطه نامشروع مجازات تعیین کرده است که در ماده 637 ق.م.ا عینا آمده است: « هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.» همچنین بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی اگر مرتکبین عمل مصداق رابطه نامشروع را در انظار عمومی انجام دهند علاوه بر اینکه به مجازات جرم محکوم خواهند شد به تحمل 10 روز تا 2 ماه و تا 74 ضربه شلاق نیز محکوم می شوند. گاها برخی از قضات با توجه به شرایط متهم مجازات رابطه غیر شرعی را تبدیل به جزای نقدی می کنند. اگر شاکی گذشت کند، متهم همکاری تاثیرگذار داشته باشد، متهم ابراز ندامت کند و حسن سابقه داشته باشد شرایط برای تخفیف مجازات برای او فراهم خواهد شد. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مجازات رابطه با زن شوهردار
مشاوره حقوقی زنا 
نگارش شکوائیه
درباره ما 

 


سوالات متداول

نظرات

احمدی

طبق ماده 637 موجود در قانون مجازات اسلامی روابطی فیزیکی که به مواقعه (رابطه جنسی) ختم نشود، نظیر بوسه، بغل، یا همبستری روابط نامشروع نامیده می شوند. اعمالی غیر فیزیکی نظیر چشمک زدن، لبخند زدن از روی شهوت جزو روابط نامشروع محسوب نمی شوند.


فاطمه عمادی

باسلام یکی دیگر از مصادیق رابطه نامشروع‌ که امروزه رواج یافته رابطه نامشروع در فضای مجازی است. به رابطه جنسی که در فضای مجازی یا اینترنت و برنامه هایی مثل اینستاگرام و واتساپ و یا تلگرام  انجام میشود رابطه نامشروع در فضای مجازی یا سکس چت که امروز بسیار رایج شده ،می گویند. طبق قانون مجازات اسلامی مطابق ماده ۶۳۷، هر گاه زن و مردی که بین آن ها هیچ زوجیت و محرمیتی وجود نداشته باشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا شوند به ۹۹ ضربه ضلاق محکوم خواهند شد لذا اگر قاضی رابطه نامشروع در شبکه مجازی را تشخیص دهد مجازات فوق در خصوص مجرمین اعمال میگرددو اثبات این جرم، از طریق ارسال تصاویر و اسکرین شات از صفحات چت میباشد .شاکی با طرح شکوائیه میتواند در جهت اثبات کردن رابطه نامشروع در فضای مجازی دستور انجام تحقیقات را از دادگاه بخواهد . هک کردن تلفن همراه متهم و یا پیامک تنها به دستور قاضی امکان پذیر است .


بهنام رحمانی فرد

با سلام در عرف کشور ایران زنا و رابطه کمتر از آن را رابطه نامشروع می دانند اما قانون، زنا را از روابط نامشروع جدا کرده است به طوری که مجازات زنا حد اما روابط نامشروع در دسته جرایم تعزیری قرار گرفته است. قانون برای رابطه نامشروع مجازات تعیین کرده است که در ماده 637 ق.م.ا عینا آمده است: « هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه ‌شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.» همچنین بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی اگر مرتکبین عمل مصداق رابطه نامشروع را در انظار عمومی انجام دهند علاوه بر اینکه به مجازات جرم محکوم خواهند شد به تحمل 10 روز تا 2 ماه و تا 74 ضربه شلاق نیز محکوم می شوند. گاها برخی از قضات با توجه به شرایط متهم مجازات رابطه غیر شرعی را تبدیل به جزای نقدی می کنند. اگر شاکی گذشت کند، متهم همکاری تاثیرگذار داشته باشد، متهم ابراز ندامت کند و حسن سابقه داشته باشد شرایط برای تخفیف مجازات برای او فراهم خواهد شد


مجید پریدست فومنی

با سلام وتشکر از انتخاب موضوع لازم به ذکر است که در شکل گیری جرم ارکان تشکیل دهنده لازم واجب است که دررابطه نامشروع رکن اول عنصرقانونی است یعنی بین زن و مرد علقه زوجیت برقرار نباشد عنصر بعدی عنصر مادی جرم است که شمول رفتارمجرمانه موضوع جرم و شرایط و احولات لازم برای جرم است بدان معنا که صرف تنها بودن یا قدم زدن .. نمی تواند فراهم کننده باشد و عنصر سوم عنصر معنوی اراده ارتکاب وعامدا بودن است و تنها سوئ نیت عام مهم است و نیازی به سوئ نیت خاص جهت انجام جرم نیاز نیست النهایه با جمیع جهات بالا محکوم به رابطه نامشروع مجازاتی تا ۹۹ ضربه شلاق روبه رو خواهد شد


سهند مهدی پور

رابطه زنا نیز به چند دسته از جمله زنای محصنه، زنای غیر محصنه و تجاوز به عنف تقسیم می شود که مجازات هر یک نیز با دیگری متفاوت است.


مجید شیخی

رابطه نامشروع به اعمال منافی اخلاق و عفت از قبیل تقبیل و مضاجعه که بین زن و مردی که ازدواج نکرده اند، گفته می شود ولیکن در جرم زنا بین زن و مرد که علقه ازدواج بین آنها نباشد، عمل دخول در قُبُل یا دُبُر (جماع) باید صورت گیرد و مجازات رابطه نامشروع ۹۹ ضربه شلاق است و در حالیکه مجازات زنا در مواردی اعدام و گاهی رجم (سنگسار) و در مواردی ۱۰۰ ضربه شلاق می باشد مسلماً این بزه با اقرار شهادت شهود و علم قاضی قابل اثبات است و لیکن گاهی ادله ای همچون پرینت مکالمات، پیامک ها و نیز تصویر، فیلم و صوت روابط بین زن و مرد که علقه زوجیت بین آنها نبوده و حاکی از رابطه عاشقانه و یا جنسی باشد، در مواردی که از طریق رسانه های جمعی مانند تلفنی، موبایل های هوشمند، کامپیوترها و شبکه های مجازی مانند؛ تلگرام، اینستاگرام و…. واقع می گردد نیز قابل اثبات است. موفق باشید


شیرزاد افشاری

سلام مطالب عالی بود ، ممنون از موسسه وکیل تلفنی .


حمید مرادی نیا

با سلام رابطه نامشروع در مقابل رابطه مشروع قرار دارد و منظور از آن رابطه بین زن و مرد نامحرمی است که مرزهای قانونی و شرعی رد کرده اند و خارج از حد مشخص شده با یکدیگر رابطه برقرار کرده اند که طیف گسترده ای را در بر میگیرد که شامل زنا و روابط کمتر از آن می شود . در قانون ایران ، رابطه نامشروع از زنا جدا شده است و به عنوان یک جرم تعزیری جرم انگاری شده است که از این جهت به آن رابطه نامشروع دون زنا یعنی کمتر از زنا گفته می شود .جرم رابطه نامشروع دون زنا نیز در ماده 637 کتاب پنجم ( تعزیرات ) این طور تعریف شده است : چنانچه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد ، مرتکب روابط نامشروع یا اعمال منافی عفت غیر از زنا مثل بوسیدن یا در آغوش گرفتن شوند ، مجرم هستند . منظور از علقه زوجیت این است که زن و مرد به عقد نکاح یکدیگر در آمده باشند و روابط آن ها با خواندن صیغه عقد مشروع شده باشد و در نتیجه تمام روابطی که خارج از علقه زوجیت باشد اگر خارج از حد شرعی و نامتعارف باشد ، مشمول مجازات جرم رابطه نامشروع می شود .


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.