ارسال اظهارنامه آنلاین

ارسال اظهارنامه آنلاین

ارسال اظهارنامه آنلاین

مطابق با ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی اظهارنامه یکی از روش های بیان اظهارات افراد درباره دیگران است. قانونگذار در این ماده بیان می‌کند که هر کس می‌تواند قبل از تقدیم دادخواست، حق خود را به وسیله اظهارنامه از دیگری مطالبه نماید. اظهارنامه ها در سال های گذشته به صورت دستی تکمیل و با کمک مراجع قضایی برای طرف مقابل ارسال می‌شدند. اما در حال حاضر اظهارنامه آنلاین جای اظهارنامه های قدیمی را گرفته است.

در ادامه مطلب درباره اظهارنامه آنلاین، نحوه ارسال و مشاهده آن صحبت خواهیم کرد. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی با کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

اظهارنامه الکترونیک چیست؟

تعریف ارائه شده در ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، در اصل تعریف کلی از اظهارنامه است بنابراین این تعریف بر اظهارنامه آنلاین نیز صدق می‌کند. منتهی تفاوت اظهارنامه الکترونیک یا آنلاین با اظهارنامه های چاپی قدیمی در ارسال الکترونیکی آن از طریق سامانه است.

پس اظهارنامه الکترونیک یا آنلاین ، فرم قضایی آماده است که افراد برای مطالبه حق خود از دیگران، پیش از طرح دعوا می‌توانند از آن استفاده کنند. اظهارنامه صرفا یک اخطاریه به طرف مقابل محسوب می‌شود و ارسال آن کاملا اختیاری است.

مراحل ارسال اظهارنامه الکترونیک

ارسال یا ثبت اظهارنامه آنلاین در حال حاضر به دو روش انجام می‌شود؛

- از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی: در این روش متقاضی ارسال اظهارنامه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و با در اختیار گذاشتن اطلاعات و اظهارات خود، از مسئولین این دفتر می‌خواهد تا اظهارنامه‌ای برای او تنظیم کنند. پس از تنظیم و ثبت اظهارنامه، مسئول دفتر یک کد پیگیری به متقاضی می‌دهد. وجود این کد پیگیری برای پیگیری مراحل ارسال و مشاهده پاسخ اظهارنامه الزامیست.

 

اظهارنامه انلاین

- از طریق سامانه عدل ایران: در این روش متقاضی به صورت مستقیم به سامانه مراجعه کرده و اظهارنامه آنلاین خود را ثبت می‌کند. به نظر می‌رسد این روش ثبت اظهارنامه بهتر از روش قبل باشد. البته در صورتی که متقاضی برای تکمیل اظهارنامه از فردی متخصص مشورت بگیرد.

نحوه مشاهده اظهارنامه آنلاین

مشاهده اظهارنامه آنلاین نیز روشی مشابه با ثبت و ارسال آن دارد. پس از ارسال اظهارنامه الکترونیک توسط متقاضی، پیامکی برای طرف مقابل ارسال خواهد شد که وی پس از دریافت پیامک می‌بایست به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نماید. همچنین فرد مذکور می‌تواند به صورت مستقیم به سامانه عدل ایران مراجعه کرده و اظهارنامه ارسالی را مشاهده کند.

با توجه به استفاده از اصطلاحات تخصصی در اظهارنامه ها، بسیاری از افراد پس از دریافت متوجه مطالب درج شده در آن ها نمی‌شوند. توصیه ما به افرادی که دچار این مشکل شده اند، استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی موسسه حقوقی وکلای تلفنی است.

 

سامانه درج اظهارنامه انلاین

هزینه ثبت اظهارنامه آنلاین در دفاتر خدمات قضایی

ثبت و ارسال اظهارنامه آنلاین در دفاتر خدمات قضایی، قطعا متضمن صرف هزینه است. در این دفاتر علاوه بر هزینه ثبت، هزینه‌ای هم بابت نگارش اظهارنامه از متقاضی دریافت می‌شود. این هزینه طبق تعرفه اعلام شده از طرف سازمان های ذی‌ربط، محاسبه خواهد شد.

به همین دلیل هم نگارش و ارسال اظهارنامه الکترونیک با کمک وکلا و کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهتر است. زیرا در این روش همان هزینه نگارش اظهارنامه از متقاضی اخذ می‌شود با این تفاوت که در این روش، اظهارنامه توسط یک وکیل پایه یک دادگستری یا کارشناس حقوقی نگارش خواهد شد. در ضمن خدمات حقوقی این موسسه به صورت 24 ساعته هستند. بنابراین متقاضی در هر 24 ساعت شبانه روز می‌تواند با شماره 09212242670 تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نماید. همچنین می‌تواند به همراه ثبت درخواست برای نگارش اظهارنامه، از مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان نیز بهره‌مند شود.

 

ارتباط در واتس اپ

سامانه آنلاین ارسال اظهارنامه

همانطور که در پاراگراف های قبل گفته شد، یک روش برای ارسال یا مشاهده اظهارنامه آنلاین مراجعه به سامانه آنلاین طراحی شده در همین راستا می‌باشد. این سامانه که به سامانه عدل ایران شناخته می‌شود، برای انجام امور قضایی به صورت غیر حضوری طراحی و اجرا شده است.

افراد با مراجعه به این سامانه به راحتی می‌توانند فرم اظهارنامه را مشاهده کرده، آن را تکمیل و ثبت نمایند. همچنین می‌توانند به اظهارنامه آنلاین ارسال شده پاسخ دهند. آدرس سامانه آنلاین ارسال اظهارنامه https://adliran.ir/ است.

 

مشاوره حقوقی سامانه ابلاغ 
مشاوره حقوقی دفاتر خدمات قضایی 
هزینه نگارش اظهارنامه 
نگارش اظهارنامه 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.