مدیریت ریسک در قرارداد تجاری با مشاوره حقوقی وکیل قراردادها

مدیریت ریسک در قرارداد تجاری با مشاوره حقوقی وکیل قراردادها

مدیریت ریسک در قرارداد تجاری با مشاوره حقوقی وکیل قراردادها

هر قرارداد تجاری یا عملی که در حوزه کسب و کار انجام می‌شود، ریسک خاص خود را دارد. بنابراین یکی از وظایف مدیران و روسای کسب و کارها این است که این ریسک‌ها را از قبل پیش بینی نموده و راه حلی برای آن پیدا نماید. از طرفی با توجه به مسئولیت‌های یک مدیر، پیش بینی تمام ریسک‌ها در تمام زمینه‌ها کار بسیار سختی است.

در اینجا چیزی که اهمیت پیدا می‌کند این است که مسئولیت بررسی و آنالیز بسیاری از این ریسک‌ها را بر عهده یک وکیل یا مشاوره حقوقی تلفنی قرار دهیم. در نتیجه اینکه همیشه فرد مسئول و باتجربه‌ای داریم که می‌تواند مشکلات و ریسک های پیش روی کسب و کار را بررسی نموده و ما را از آن‌ها آگاه نماید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف قرارداد از زبان وکیل

اگر بخواهیم در همین ابتدای متن به سراغ تعریف قرارداد از زبان وکیل برویم، باید بگوییم که در قانون مدنی، قرارداد به این معنا است که یک یا چند نفر نسبت به یک موضوع متعهد می‌شوند و آن را قبول می‌کنند. طبق این تعریف در یک قرارداد تجاری یا هر نوع قرارداد دیگری؛ طرفین آن باید از مفاد قرارداد آگاه بوده و با آن موافق باشند.

این قرارداد عمدتا باید جایی ثبت و نگارش شده باشد تا همیشه در دسترس باشد. علاوه بر این، هر یک از طرفین هم باید آن را امضا کنند تا نشان دهنده رضایت آن‌ها باشد. حالا این قراردادها ممکن است در باطن خود ریسک‌ها و خطراتی را در پی داشته باشند و بعد از مدتی یکی از طرفین را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. بنابراین قبل از هر اقدامی باید تمام جوانب آن بررسی شود.

 

وکیل قراردادها چه خصوصیاتی دارد؟

یک وکیل حوزه قراردادهای تجاری فردی است که علاوه بر دانش و تحصیلات مرتبط به حقوق، با حوزه کسب و کار و مدیریت ریسک هم آشنا باشد. دلیل آن هم این است که باید در اکثر مواقع تنظیم پیش‌نویس قرارداد و بازبینی متون قرارداد را انجام دهد و تمام جوانب آن را بررسی نماید.

پس دقیق بودن هم یکی از خصوصیات و ویژگی‌های چنین فردی است. علاوه بر این موارد، در دسترس بودن، توانایی برقراری ارتباط و داشتن سابقه کاری مرتبط و قرارداد با شرکت‌های معتبر از دیگر ویژگی‌هایی بوده که باعث می‌شود بتوانیم به یک وکیل قرارداد اعتماد نماییم.

 

نکات طلایی در قرارداد های تجاری

نگارش صحیح یک قرارداد به شما اجازه می‌دهد تا نتیجه مطلوب‌تری کسب نمایید و در صورت بروز هرگونه مشکلی هم بتوانید به راحتی آن را پیگیری نموده و مرتفع گردانید. برخی نکات طلایی در قرارداد های تجاری هم هستند که حتما باید در زمان نگارش آن‌ها را رعایت فرمایید.

 

 

قراردادهای تجاری

 

 

  • مواردی مانند عنوان قرارداد، مشخصات طرفین و موضوع قرارداد که جز پایه‌ای‌ترین اطلاعات هستند. علاوه بر این موارد تاریخ شروع، نحوه اجرا و مبلغ آن نیز باید تدوین شود.
  • ذکر تعهدات و مسئولیت‌های طرفین هم در یک قرارداد تجاری اهمیت زیادی دارد. در این صورت اگر خسارتی هم وارد شود می‌توان منبع آن را بررسی و آن را پرداخت نمود.
  • همچنین نحوه فسخ قرارداد و مفادی که هر دو طرف باید در چنین شرایطی رعایت نمایند هم جز نکات طلایی به شمار می‌رود.

 

 

اهمیت تنظیم قرارداد تجاری در حضور وکیل قراردادها

در هر زمانی ممکن است یک قرارداد تجاری نقض شده و یا اینکه فسخ گردد. وجود یک وکیل قراردادها در هنگام معامله این مزیت را داشته که برای تمامی شرایط پیش آمده در آینده، چه برای فسخ و چه برای نقض مفاد قرارداد تجاری توسط یکی از طرفین، دستورالعملی را مشخص نموده و در بطن قرارداد قرار می‌دهد تا هر دو طرف نسبت به رعایت آن متعهد باشند و جلوی آسیب بیشتر به معامله را بگیرد. اهمیت تنظیم قرارداد تجاری در حضور وکیل، بسیار زیاد بوده و در صورت عدم امکان حضور وکیل، بهتر است حداقل از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان استفاده نمایید تا جلوی بیشترین ضرر ممکن را بگیرید.

 

عمده مشکلات انعقاد قرارداد تجاری بدون حضور وکیل قراردادها

بزرگ‌ترین مشکل نبود وکیل در هنگام انعقاد قرارداد تجاری این است که اکثر افراد با اصطلاحات و مفاهیم حقوقی آشنا نبوده و بعد از نگارش یک قرارداد،‌ ممکن است که با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند. از آنجا که بعد از نوشتن قرارداد ممکن است نظر افراد تغییر کند، باید بتوان در همان ابتدا قرارداد تجاری، استاندارد و قانونی تنظیم نمود که نیاز به تغییر یا اصلاح نداشته باشد، اگرنه باید از طریق مراجع قانونی برای حل آن اقدام نمود که هم مدت زمان زیادی طول خواهد کشید و هم هزینه زیادی را در بر خواهد داشت.

 

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

مشاوره حقوقی تلفنی مدیریت ریسک قرارداد تجاری

مدیریت ریسک قرارداد تجاری به این معنا است که هروقت در یک معامله‌ای احتمال ریسک وجود داشته باشد، برای کاهش احتمال ضرر و افزایش شانس پیروزی در معامله، شرایط سنجیده و برنامه‌ای مشخص می‌شود. به مجموعه این فعالیت‌ها مدیریت ریسک می‌گویند. استفاده از مدیریت ریسک در قرارداد تجاری بسیار ضروری بوده و بدون آن، انگار با چشمانی بسته در حال دویدن هستیم.

دریافت مشاوره حقوقی نیز برای مدیریت کردن ریسک ضروری است و می‌تواند جلوی ضررهای بسیاری را قبل از وقوع بگیرد. از آنجا که در یک معامله و قرارداد تجاری ارقام قابل توجهی جابجا می‌شود، کمک گرفتن از یک وکیل تجاری با تجربه بسیار ضروری می‌باشد. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با وجود وکلا و مشاوران برجسته در حوزه تجارت،‌ می‌توانند شما را در مدیریت ریسک قرارداد تجاری یاری نماید.

 

موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته آماده بوده تا جلسات مشاوره و مدیریت ریسک را برای کسب و کارها و مدیران برگزار نماید. شما می‌توانید با استفاده از شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 در سریع‌ترین زمان ممکن، وقت مشاوره خود را رزرو نمایید.

 

 

 

وکیل قراردادها 
تنظیم انلاین قرارداد
مشاوره حقوقی عقد جعاله 
مشاوره حقوقی قراردادها 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.