وکالت در پرونده ملکی با وکیل تخصصی ملکی

وکالت در پرونده ملکی با وکیل تخصصی ملکی

وکالت در پرونده ملکی با وکیل تخصصی ملکی

در پرونده های ملکی چه مواردی بررسی می شود؟

معمولا اصلی ترین موضوعی که ممکن است در یک پرونده ملکی مطرح گردد، مسئله «مالکیت» است. در اغلب پرونده های ملکی پیش از هر چیز باید مالکیت مال غیرمنقولی مثل زمین، ساختمان، چاه و ... که مورد دعوا می باشد، بررسی شود. مالکیت بر اموال غیر منقول ممکن است به شیوه های گوناگونی به شخص دیگری غیر از مالک فعلی انتقال یابد. گاه ملک با انعقاد قراردادی مثل مبایعه نامه به فروش می رسد و به این شیوه مالکیت آن انتقال پیدا می کند. و گاه به شیوه های ارادی و غیر ارادی دیگری مالکیت یک مال غیر منقول ممکن است انتقال یابد. به عنوان نمونه، اگر کسی که عمر او سر رسیده و فوت می کند، همسر و فرزندانی داشته باشد، ملکی که داشته به مالکیت فرزندان او در می آید.

مالکیت ممکن است مفروز یا مشاعی باشد. مالکیت مفروز یعنی ملک، یک مالک دارد و سهم او معین است. در مقابل مالکیت مشاع به معنای شریک بودن چند نفر در مالکیت مال غیر منقول می باشد. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

یکی از واقعیت هایی که نشان از اهمیت وکالت در پرونده ملکی با وکیل تخصصی ملکی دارد در مورد یک ملک ممکن است دعاوی مختلفی مطرح گردد. این دعاوی ممکن است حقوقی، کیفری و یا ثبتی باشند. برخی از پرونده های ملکی که در دادگاه حقوقی مطرح می شوند عبارت از موارد زیر است:

  • دعوای خلع ید
  • دعوای رفع تصرف عدوانی
  • دعوای ابطال قرارداد
  • دعوای فسخ قرارداد
  • دعوای سرقفلی

پرونده های ملکی ممکن است در بر دارنده یک یا چند جرم باشد. کلاهبرداری ملکی، جعل اسناد رسمی و انتقال مال غیر، برخی از دعاوی ملکی کیفری می باشند. همچنین مطابق با قانون ثبت اسناد و املاک کشور مصوب 1310 و اصلاحات بعدی آن پرونده های ملکی مرتبط با اسناد رسمی مثل سند مالکیت، ممکن است در مراجع ثبتی از جمله اداره ثبت اسناد و املاک مطرح گردد.

 

وکالت وکیل ملکی در ایران

وکیل ملکی متخصص چه ویژگی هایی دارد؟

در خصوص وکالت در پرونده ملکی با وکیل تخصصی ملکی شایان توجه است که یکی از انواع پرونده های ملکی، دعوای خلع ید می باشد. این دعوا زمانی مطرح می شود که شخصی به جز مالک بدون اجازه وی، مال غیر منقولی را تصرف کرده باشد. مالک در این شرایط می تواند با طرح دعوای خلع ید، رفع تصرف غاصب را از دادگاه بخواهد. دعوای خلع ید زمانی مطرح می گردد که شخصی، ملک متعلق به دیگری را غصب کند. بنابر ماده 308 قانون مدنی، در چنین حالتی به موجب حکم دادگاه، باید غاصب از ملک رفع تصرف کند. پرونده خلع ید ممکن است زمانی مطرح شد که تصرف غاصب پیش از این قانونی بوده ولی با وجود پایان رسیدن مهلت قانونی و مطالبه مالک، متصرف از تحویل مال به مالک خودداری کند.

وکالت در پرونده ملکی با وکیل تخصصی ملکی در دعوای خلع ید از بسیار حائز اهمیت است. برای طرح دادخواست، و پیروزی در دعوای خلع ید، شرایط متعددی از جمله مالکیت، باید احراز شود. اثبات مالکیت و دیگر ارکان دعوای خلع ید مستلزم داشتن دانش تخصصی و تبحر در دعاوی ملکی است. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با حضور بهترین وکلای ملکی ایران، آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی در زمینه پرونده های ملکی می باشد.

 

حق الوکاله وکیل برای پرونده های ملکی 1401

نقش وکیل کاربلد در پرونده ملکی

اهمیت نقش وکیل کاربلد در پرونده حقوقی بر کسی پوشیده نیست. قوانین ملکی از دوران قدیم دستخوش تغییرات زیادی شده اند. به عنوان مثال قانون حاکم بر دعاوی ثبتی که در یک پرونده ملکی مطرح می شود، قانون ثبت اسناد و املاک کشور، مصوب سال 1310 است. الفاظ و عبارات به کار رفته در این قانون گاها پیچیده بوده و ممکن است معنای امروزی آنها با آنچه قانونگذار اراده کرده است، متفاوت باشد. مثلا معنای واژه «مَحکمه» در قانون ثبت اسناد و املاک به معنای دادگاه نخستین رسیدگی کننده به پرونده ملکی است. اینچنین ابعادی که پرونده ملکی دارد، ضرورت برخورداری از وکالت در پرونده ملکی با وکیل تخصصی ملکی را توجیه می کند.

حق الوکاله وکیل در پرونده ملکی

حق الوکاله وکیل ملکی تخصصی تابع توافقات صورت گرفته میان وکیل و موکل است. در صورتی که وکیل و موکل در مورد حق الوکاله توافقی نکرده باشند، حق الوکاله مطابق با تعرفه کانون وکلا تعیین می شود. برای مشورت در این خصوص می توانید با مجموعه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید. این موسسه با عضویت هزار تن از بهترین وکلای متخصص از سراسر ایران، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان می باشد.

 

ارتباط در واتس اپ

مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به پرونده ملکی

مرجع قضایی صالح رسیدگی کننده به پرونده ملکی بسته یه این که دعوا حقوقی، کیفری و یا ثبتی باشد متفاوت است. در مورد پرونده های ملکی حقوقی با توجه به این که موضوع دادخواست مال غیر منقولی از قبیل زمین یا خانه است، دادگاه حقوقی و عمومی شهرستان محل وقوع مال صالح است. در مورد پرونده های ملکی کیفری معمولاً دادگاه کیفری 2 صلاحیت رسیدگی دارد. برای رسیدگی به دعاوی ملکی کیفری، دادگاه محلی که جرم در آن تحقق یافته است صلاحیت رسیدگی دارد. مثلاً اگر سند مالکیت ملکی که در تهران واقع است در اصفهان جعل شود، دادگاه کیفری 2 شهرستان اصفهان برای رسیدگی به این جرم صالح است.

مشاوره حقوقی با وکیل ملکی قبل از حضور در دادگاه

شما می توانید پیش از آنکه برای دادرسی در خصوص پرونده ملکی به دادگاه حقوقی یا کیفری حاضر شوید، با وکیل ملکی مشاوره حقوقی داشته باشید. بدیهی است وکالت در پرونده ملکی با وکیل تخصصی ملکی می تواند شانس پیروزی را در این قبیل دعاوی بالا ببرد.

 

مشاوره حقوقی تخلیه فوری مستاجر 
مشاوره حقوقی اثبات مالکیت 
مشاوره حقوقی ملکی 
حق الوکاله وکیل 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.