نمایندگی برای دفاع در پرونده اداره کار

نمایندگی برای دفاع در پرونده اداره کار

نمایندگی برای دفاع در پرونده اداره کار

همه ما می‌دانیم که بروز اختلافات و مشکلات حقوقی در روابط کارگر و کارفرما یک مسئله عادی و مبتلا به است. یعنی اگر شما کارگر یا کارفرما باشید، برای یکبار هم که شده دچار اختلاف با طرف مقابل خود خواهید شد. از طرفی همانطور که می‌دانید مرجع صالح برای رسیدگی به این قبیل اختلافات و دعاوی، اداره کار است. یعنی شما برای حل اختلاف و مشکل میان خود و کارگر / کارفرمایی که با او همکاری دارید، باید به اداره کار مراجعه کنید. بنابراین باید از روند پیگیری پرونده های اداره کار و نحوه رسیدگی به شکایات در این اداره، مطلع باشید.

البته پیشنهاد من به شما این است که در این مواقع، پیگیری پرونده را به وکیل اداره کار بسپارید. زیرا وکلا تجارب زیادی در زمینه پیگیری و به سرانجام رساندن پرونده های اداره کار دارند. بنابراین می‌توانند با ارائه مدارک معتبر، از حقوق شما دفاع کنند.

اگر تا انتهای این مقاله با موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه باشید، با بهترین وکیل اداره کار آشنا خواهید شد. همچنین اطلاعات خوبی درباره پرونده های اداره کار کسب خواهید کرد.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکیل اداره کار چه خصوصیاتی دارد؟

بسیاری از افراد تا نام وکیل اداره کار را می‌شنوند، گمان می‌کنند که او شخصی است که با هدف کمک به کارگران و کارفرمایان توسط وزارت کار جذب شده و در اداره کار مشغول به کار شده است. در حالی که وکیل اداره کار در اصل یک وکیل است مثل سایر وکلا، منتهی به دلیل داشتن تجربه و تخصص درباره پرونده های اداره کار، فقط در این حوزه فعالیت می‌کند.

در نتیجه اولین خصوصیت وکیل اداره کار داشتن تحصیلات عالی در رشته حقوق یا رشته های مشابه است. او همچنین باید مدرک وکالت داشته باشد تا بتواند وکالت پرونده های اداره کار را قبول کند. در کنار این دو خصوصیت، این شخص باید از تک تک ماده ها و تبصره های قانون کار مطلع باشد و بداند برای گرفتن حق موکل خود، به کدام ماده و قانون باید استناد کند.

در آخر این که وکیل اداره کار خوب باید توانایی تنظیم قرارداد کار را داشته باشد. زیرا مسئولیت او فقط پیگیری پرونده نیست، بلکه تنظیم قرارداد کار اصولی نیز از سری وظایف او به حساب می‌آید.

 

مصادیق بارز پرونده های اداره کار در ایران

همه پرونده های اداره کار، دو طرف دارند که یک طرف کارگر است و طرف دیگر کارفرما! حال در این میان هر یک از طرفین می‌تواند به دلیل تضییع حقوقش توسط طرف مقابل، یا جلوگیری از وقوع این امر و یا الزام طرف مقابل به انجام تعهداتش از او شکایت کند.

 

پس دلیل اصلی تشکیل پرونده حقوقی در ادارات کار 3 مورد شد؛

  1. احقاق حق ضایع شده کارگر یا کارفرما
  2. جلوگیری از تضییع حقوق کارگر یا کارفرما
  3. الزام کارگر یا کارفرما به انجام تعهداتش

 

 

 

دعاوی کارگر و کارفرما

 

اما متداول‌ترین و رایج‌ترین مسائل و اختلافاتی که در روابط کارگر و کارفرما مشاهده می‌شود، عبارتند از؛

  • شکایت کارگر از کارفرما به دلیل نپرداختن حقوق و دستمزد
  • شکایت کارگر از کارفرما به دلیل اخراج غیر قانونی و غیر موجه او
  • شکایت کارگر از کارفرما به دلیل بیمه نکردن او
  • شکایت کارفرما از کارگر به دلیل خیانت در امانت
  • شکایت کارفرما از کارگر به دلیل ترک بی دلیل محل کار

 

دفاع از حقوق کارگر

کارگران جزو اقشار زحمت کش جامعه هستند که متاسفانه در بسیاری از مواقع مظلوم واقع می‌شوند و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نمی‌توانند آنچه حق قانونی‌شان است را مطالبه کنند. از همین رو ما بارها گفته ایم که آماده ارائه خدمت به این قشر از افراد و حل مشکلات حقوقی آن ها هستیم.

وکلای اداره کار موسسه حقوقی وکلای تلفنی، با تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند به بهترین شکل ممکن از حقوق کارگران دفاع کرده و پرونده های اداره کاری که به دنبال شکایت کارگران تشکیل شده اند را به نفع ایشان، خاتمه دهند.

 

 

وکیل اداره کار

 

شما دوست عزیز اگر جزو قشر محترم و زحمتکش کارگر هستید و قصد دارید در برابر کارفرما، از حقوق خودتان دفاع کنید فقط کافیست از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل اداره کار موسسه ما، مشورتی داشته باشید. در ضمن این مژده را هم به شما بدهم که در صورت نداشتن هزینه مشاوره حقوقی تلفنی، می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی رایگان به کارگران ما استفاده کنید.

در مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه حقوقی وکلای تلفنی، شما پرسش خود را مطرح خواهید کرد و وکیل اداره کار ما به آن پاسخ خواهد داد.

 

مشاوره حقوقی به کارفرما

همانطور که بالاتر هم گفته شد، یک طرف پرونده های اداره کار کارفرمایان هستند. گاها این افراد بنابه دلایلی مثل خیانت در امانت کارگر یا درست انجام ندادن کاری که مسئول انجام آن بوده، مجبور به شکایت از او می‌شوند. در بسیاری از مواقع نیز به عنوان مقصر پرونده شناخته می‌شوند، در حالی که در واقع مشکل پیش آمده تقصیر ایشان نبوده!

در هر صورت چه مقصر یا متشکی عنه پرونده های اداره کار باشند و چه شاکی، فقط با جمع آوری مدارک و شاهد و ... است که می‌توانند از خودشان دفاع کنند. حال این که متاسفانه بسیاری از کارفرمایان هیچ اطلاعاتی در زمینه قانون کار و مدارکی که برای اثبات ادعای خود در پی دعاوی مطرح شده باید ارائه دهند ندارند.

شما چطور شما هم جزو کارفرمایانی هستید که هیچ اطلاعات حقوقی ندارید؟! اگر پاسختان به این سوال مثبت است باید حتما پیش از هرگونه اقدامی، با وکیل اداره کار مشورت کنید. مشورت با وکیل اداره کار در هر صورت به نفع شما خواهد بود.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده های اداره کار

قانونگذار در ماده 157 قانون کار صراحتا راجع به صلاحیت رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما صحبت می‌کند. " هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی،‌ موافقتنامه های کارگاهی یا پیمان های دسته جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و یا نمایندگان آن ها در‌ شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی و کارگران و کارفرما حل و ‌فصل خواهد شد. در صورت عدم سازش از طریق هیات های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد."

 

 

مشاوره حقوقی دورکاری 
مشاوره دعاوی کارگر و کارفرما 
مشاوره حقوقی اداره کار 
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

فرزانه احمدی تاری

نمایندگی بنده از سامانه جامع اداره کار حذف بشه برام پیامک میاد ؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.