وکالت در پرونده‌های ساخت‌وساز و قراردادهای پیش‌فروش

وکالت در پرونده‌های ساخت‌وساز و قراردادهای پیش‌فروش

وکالت در پرونده‌های ساخت‌وساز و قراردادهای پیش‌فروش

سرعت افزایش قیمت ملک در ایران به‌قدری زیاد است که اکثریت مردم جامعه از عهده خرید آن برنمی‌آیند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از متقاضیان به خرید آپارتمان‌های پیش‌فروش روی آورند. اما متاسفانه در اکثر موارد اختلافاتی میان خریدار و فروشنده پیش می‌آید که بیشتر به دلیل بد قولی فروشنده است اما در برخی از موارد نیز بحث کلاهبرداری در میان است. به همین دلیل بهتر است پیش از انعقاد قراردادهای پیش‌فروش با یک وکیل متخصص مشورت کنید. در ادامه قصد داریم تا در رابطه با نقش وکیل در پرونده‌های ساخت‌وساز و و قراردادهای پیش‌فروش اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار دهیم.

 

مشاوره حقوقی تلفنی

نمونه قرارداد پیش‌فروش ساختمان

اکثر پرونده‌های ساخت‌وساز به این دلیل به‌جریان می‌افتند که خریداران املاک در حین تنظیم قرارداد به متن آن توجه نکرده و سریعاً قراداد را امضا می‌کنند. به همین دلیل بهتر است تا پیش از حضور در جلسه انعقاد قرارداد پیش‌فروش ساختمان، حتماً نمونه آن‌را مطالعه نمایید.

 

نمونه فرم قرارداد

به‌طور معمول قرارداد پیش‌فروش ساختمان شامل ۳ صفحه است و از 9 ماده تشکیل می‌شود:

ماده ۱ مربوط به مشخصات طرفین قرارداد است.

ماده ۲ شامل موضوع قرارداد می‌شود و اطلاعاتی مانند آدرس آپارتمان را دربر می‌گیرد.

ماده ۳ شامل مشخصات آپارتمان است که از آن می‌توان به تعداد اتاق خواب‌ها، نوع کابینت‌ها و... اشاره نمود.

ماده ۴ شامل مشخصات فنی و معماری ساختمان می‌باشد.

ماده ۵ که یکی از مهم‌ترین بخش‌های قرارداد پیش‌فروش ساختمان است مربوط به ثمن معامله می‌باشد و در این قسمت تمامی مبالغ پرداختی قید می‌شوند.

ماده ۶ مربوط به زمان تکمیل و تسلیم ملک است.

ماده ۷ شامل الزامات قرارداد می‌شود و بیشتر تعهدات فروشنده را دربر می‌گیرد.

ماده ۸ مربوط به مدت اعتبار قرارداد است.

و در نهایت ماده ۹ داوری قرارداد در صورت بروز اختلافات را شامل می‌شود.

پس‌ازآن نسخ و تصدیق قرارداد قرار گرفته که با مطالعه آن می‌توانید سایر مستندات را وارد قرارداد کرده و در نهایت آن‌را امضا نمایید. همانطور که مشاهده کردید قرارداد پیش‌فروش ساختمان بسیاری از مسائل حقوقی و قانونی را دربر می‌گیرد که برای مخاطب عادی پیچیده هستند. بنابراین بهتر است تا پیش از ثبت قرارداد حتماً از مشاوره حقوقی بهره‌مند شوید.

حق‌الوکاله وکیل برای پرونده‌های تخلفات ساخت‌وساز

بسیاری از پرونده‌های ساخت‌وساز بدون کمک گرفتن از یک وکیل ملکی حل نمی‌شوند اما حق‌الوکاله نسبتاً زیاد برخی از وکلا باعث شده تا بسیاری از اشخاص برای حل پرونده‌های حقوقی خود از وکلای متخصص کمک نگیرند. در واقع تعرفه‌ای که به‌عنوان حق‌الوکاله وکیل تعریف شده در پرونده‌های مالی با توجه به میزان مطالبات متفاوت است؛ برای مثال اگر میزان مطالبه مالی تا ده میلیون تومان باشد حق‌الوکاله ۶ درصد تعریف می‌شود. با این‌حال وکلا می‌توانند با تنظیم قرارداد مالی حق‌الوکاله بیشتری را از موکل خود دریافت نمایند. اما حق‌الوکاله نسبتاً زیاد وکلا نباید متقاضیان را از اخذ مشاوره حقوقی محروم کند. به همین دلیل در موسسه وکلای تلفنی امکان اخذ مشاوره از وکلای متخصص و فوق متخصص فراهم است. هزینه مشاوره بسیار ناچیز و با توجه به مدت‌زمان آن تعیین می‌شود. بنابراین شما می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی این موسسه استفاده کرده و در پرونده‌های تخلفات ساخت‌وساز به نتیجه دلخواهتان برسید.

 

حق الوکاله برای پرونده های تخلف در ساخت وساز

 

مزایای حضور وکیل در جلسه انعقاد قرارداد ساخت‌وساز

 

متاسفانه بسیاری از پرونده‌هایی که در مراجع قضایی جریان دارند مربوط به پرونده‌های ساخت‌وساز هستند. اما اگر در جلسه انعقاد قرارداد ساخت‌وساز یک وکیل متخصص و کاربلد حضور داشته باشد می‌تواند مفاد قرارداد را به‌صورتی تنظیم کند که کاملاً صریح و روشن باشند. همچنین تنظیم تعهدات طرفین بسیار مهم است و رعایت تعادل و توازن آن تنها از عهده وکیل برمی‌آید. به علاوه در مواردی‌که قرارداد توسط فروشنده تنظیم شده باشد وکیل خریدار می‌تواند تمامی مفاد آن را به‌طورکامل بررسی کرده و در صورتی‌که حقوق خریدار به‌صورت کامل تعریف نشده بود از فروشنده و وکلای او درخواست تنظیم قرارداد جدید نماید. در واقع با حضور یک وکیل متخصص می‌توان از ایجاد اختلاف و همچنین کلاهبرداری‌های ملکی جلوگیری به‌عمل آورد.

آدرس وکیل کاربلد برای پرونده‌های ساخت‌وساز

با وجود مزایای حضور وکیل در جلسه انعقاد قرارداد ساخت‌وساز، بسیاری از اشخاص بعد از مرگ سهراب به‌دنبال نوش‌دارو می‌گردند و زمانی‌که دچار مشکلات حقوقی می‌شوند به وکیل مراجعه می‌کنند. اما جلوی ضرر را از هرکجا که بگیریم منفعت است چراکه وکیل متخصص می‌تواند پرونده‌های ساخت‌وساز را به‌صورتی پیگیری کند که در نهایت به نفع موکلش تمام شود. در موسسه وکلای تلفنی وکلای متخصص ملکی آماده رسیدگی به پرونده‌های تخلفات ساخت‌وساز هستند. در این‌موارد شما می‌توانید از مشاوره حضوری یا تلفنی استفاده کرده و پرونده مورد نظر را به یک وکیل متخصص بسپارید. خوشبختانه حق‌الوکاله وکلای متخصص این موسسه بسیار منصفانه است و خدمات‌رسانی به متقاضیان به‌صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

 

ارتباط در واتس اپ

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان بابت پرونده‌های ساخت‌وساز

یکی از بهترین امکاناتی که در وب‌سایت موسسه وکلای تلفنی درنظر گرفته شده امکان درخواست مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در رابطه با پرونده‌های ساخت‌وساز می‌باشد. برای این‌کار می‌توانید سوالات حقوقی خود را در وب‌سایت این موسسه تایپ کرده و به‌صورت فوری پاسخ یکی از وکلای حقوقی این موسسه را دریافت نمایید. تمام تلاش ما دراین است که سوالات به‌صورت دقیق و کامل پاسخ داده شوند و با این‌وجود هیچ‌گونه محدودیتی در ارسال سوالات از طرف مخاطبان وجود ندارد. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم تا حتماً از این خدمات رایگان و شبانه‌روزی استفاده نمایید.

مشاوره حقوقی ملکی
مشاوره حقوقی پیش فروش اپارتمان
الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی
دعوی الزام به اخذ پایان کار ساختمان
درباره ما

 


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، سرعت افزایش قیمت ملک در ایران به‌قدری زیاد است که اکثریت مردم جامعه از عهده خرید آن برنمی‌آیند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از متقاضیان به خرید آپارتمان‌های پیش‌فروش روی آورند. اما متاسفانه در اکثر موارد اختلافاتی میان خریدار و فروشنده پیش می‌آید که بیشتر به دلیل بد قولی فروشنده است اما در برخی از موارد نیز بحث کلاهبرداری در میان است. به همین دلیل بهتر است پیش از انعقاد قراردادهای پیش‌فروش با یک وکیل متخصص مشورت کنید.


مریم عبدالغلامی

باسلام به علت افزایش افسار گسیخته قیمت ملک در ایران ومبالغ بالای اجاره بهای آپارتمان بخصوص در شهرهای بزرگ، اکثریت متقاضیان مسکن، تمایل بسیاری به خرید آپارتمان های پیش فروش یافته اند. علت به جریان افتادن بسیاری از پرونده های ساخت و ساز در مراجع قضایی، به دلیل عدم توجه خریداران املاک به متن قرارداد در حین امضا آن میباشد. با توجه به اینکه قرارداد پیش فروش ساختمان، بسیاری از مسایل حقوقی و قانونی را در برمیگیرد که برای مخاطب عادی پیچیده هستند، پس بهتر است قبل از ثبت قرارداد، از مشاوره حقوقی یک وکیل متخصص یا از حضور وی در جلسه انعقاد قرارداد ساخت و ساز، بهره جست، مخصوصا در مواردیکه قرارداد توسط فروشنده تنظیم شده باشد، وکیل خریدار میتواند تمامی مفاد آن را بطور کامل بررسی کرده و در صورتیکه حقوق خریدار به طور کامل تعریف نشده باشد، از فروشنده درخواست تنظیم قراداد جدید بنماید. یکی از امکانات موسسه وکلای تلفنی، امکان درخواست مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با وکلای متخصص و فوق متخصص در رابطه با پرونده های ساخت و ساز میباشد. هزینه مشاوره بسیار ناچیز، از مزایای این نوع مشاوره در وکیل تلفنی است. درود بر شما.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همان طور که همگان می دانیم یکی از رویاهای بزرگ هر خانواده ایرانی به خصوص زوج های جوانی که تازه ازدواج می نمایند بحث خانه دار شدن است . داشتن منزل آنقدر مهم است که بسیاری از مردم ترجیح می دهند سالهالی متمادی زیر بار قرض و بدهی های سنگین بروند تا بتوانند این رویا را محقق نمایند . یکی از روش هایی که می تواند در تحقق رویای خانه دار شدن به مردم کمک نماید بحث پیش فروش خانه هایی است که در حال ساخت می باشد. مالکی را تصور کنید که قطعه زمینی را خریده و مجوز های لازم را اخذ نموده و قصد ساختن یک آپارتمان چند طبقه را دارد اما بعلت بالا بودن هزینه ها توانایی ساخت کل بنا و فروش آن را ندارد لذا با پیش فروش ملک و قول دادن تحویل به موقع آن اقدام به ساخت بنا می کند . در این روش هم سازنده ملک و هم خریدار منتفع می گردند زیرا سازنده با کسب سود مناسب از خریدار اقدام به ساخت و ساز می نماید و خریدار نیز به تدریج هزینه ها را پرداخت می کند تا از فشار مالی وی کاسته شود و نیز از نوسان شدید قیمت ها در امان بمانند اما گاهی از اوقات پیش می آید که فروشنده بعلت ابهام در قرارداد تنظیمی و یا سوء استفاده مالی کار را تحویل نداده یا اینکه با گرفتن پول از مردم متواری شده و دسترسی به وی غیر ممکن می گردد . برای اینکه از بروز چنین مواردی جلوگیری کنیم باید از وکلای کار کشته بهره مند شده و بعد از بررسی تمامی جوانب کار اقدام به خرید نماییم.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی سرعت افزایش قیمت ملک در ایران به‌قدری زیاد است که اکثریت مردم جامعه از عهده خرید آن برنمی‌آیند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از متقاضیان به خرید آپارتمان‌های پیش‌فروش روی آورند. اما متاسفانه در اکثر موارد اختلافاتی میان خریدار و فروشنده پیش می‌آید که بیشتر به دلیل بد قولی فروشنده است اما در برخی از موارد نیز بحث کلاهبرداری در میان است. به همین دلیل بهتر است پیش از انعقاد قراردادهای پیش‌فروش با یک وکیل متخصص مشورت کنید. در ادامه قصد داریم تا در رابطه با نقش وکیل در پرونده‌های ساخت‌وساز و و قراردادهای پیش‌فروش اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار دهیم.


علیرضا محمدی

متاسفانه ارزش و اهمیت مشاوره با متخصص را وقتی متوجه شدیم که دچار مشکل شدیم ملکمان را برای مشارکت در اختیار فردی گذاشتیم و متاسفانه کار را نیمه رها کرد و مارا به شدت دچار مشکل کرد خواستم از تمام همراهی ها و راهنمایی های وکلای موسسه تشکر کنم که کمک کردند گره مشکلات ما باز بشه از اینکه در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگو هستید ممنونم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.