وکالت در پرونده ابطال ثبت علامت

وکالت در پرونده ابطال ثبت علامت

وکالت در پرونده ابطال ثبت علامت

منظور از علامت تجاری چیست؟

علامت تجاری به معنای نشان های بَصَری هستند که به منظور تشخیص کالاها و شرکت ها از همدیگر می شود. در واقع هر کلمه، عدد، حرف، شکل های هندسی، عکس و یا ترکیبی از این موارد که معرفی کننده یک شخص یا مجموعه است را علامت تجاری می نامند. در بسیاری از موارد، یک علامت تجاری ممکن است از عوامل محبوبیت کالا یا شرکت خاصی باشد. از این رو علامت تجاری را می شود ثبت کرد. ثبت علامت تجاری برای مدت ده سال و به صورت قابل تمدید انجام می گیرد. طبعا ثبت علامت تجاری به منظور حمایت از مالک آن در برابر استفاده غیر مجاز دیگران به عمل می آید. بعلاوه اگر یک علامت تجاری ثبت شده، سابقه ثبت و استفاده توسط شخص حقیقی یا حقوقی دیگری را داشته باشد، مالک نخستین علامت می تواند بر علیه وی اقامه دعوای ابطال ثبت علامت کند.

برای مشاوره حقوقی و وکالت در پرونده ابطال ثبت علامت می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تماس باشید. این موسسه آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی به صورت شبانه روزی در خصوص وکالت در پرونده ابطال ثبت علامت می باشد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مراحل ثبت علامت تجاری

برای ثبت علامت تجاری باید شخص متقاضی به اداره مالکیت صنعتی مراجعه کند و یا این کار را با وکالت در پرونده ابطال ثبت علامت به وکیل بسپارد. متقاضی با در دست داشتن مدارک هویتی، رونوشت علامت تجاری را که قصد ثبت کردن آن را دارد، به اداره مزبور تقدیم می کند. اظهارنامه ثبت علامت به همراه فهرست کالاها یا خدماتی که برای آنها درخواست ثبت علامت شده است به اداره مالکیت صنعتی تقدیم می شود. اداره مالکیت صنعتی درخواست متقاضی را بررسی می کند و در صورتی که علامت مزبور با قوانین شرعی و قانونی مغایرتی نداشته باشد، اجازه انتشار آگهی در روزنامه رسمی را می دهد. هزینه های ثبت علامت به موجب ماده 33 قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب سال 1386 با متقاضی ثبت است.

پس از انتشار آگهی ثبت علامت در روزنامه کثیرالانتشار، چنانچه هر ذینفعی مدعی فقدان شرایط مقرر قانونی مثل داشتن حق تقدم نسبت به علامت تجاری مزبور باشد، باید به اداره مالکیت صنعتی ظرف سی روز اظهارنامه بنویسد. اداره متقاضی را در جریان اظهارنامه قرار می دهد. در صورتی که متقاضی همچنان اصرار بر ثبت علامت تجاری داشته باشد، طی اظهارنامه متقابلی دلایل خود را ابراز می کند.

 

وکیل برای ثبت علامت تجاری

در چه صورت می توان علامت تجاری ثبت شده را باطل کرد؟

طبق ماده 32 قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری، علامت تجاری در موارد زیر قابل ثبت نیست و هر ذینفعی می تواند نسبت به ابطال آن اقدام کند:

  • علامت تجاری باید بتواند کالا یا خدمات یک موسسه را از کالا و خدمات مجموعه های دیگر تفکیک کند، علامتی که فاقد این صفت باشد قابل ثبت نیست.
  • علامت تجاری نباید با موازین شرعی، اخلاق حسنه و نظم عمومی مغایر باشد.
  • نباید علامت تجاری موجب گمراهی مردم یا شرکت های تجاری در خصوص مکانی که کالا یا خدمات از آن می آید گردد.
  • علامت تجاری که تقاضای ثبت آن شده است نباید به صورت گمراه کننده ای شبیه به علامت موسسه دیگری باشد که در ایران معروف است.
  • علامت مذکور نباید عین یا مشابه علامتی باشد که شخص حقیقی یا حقوقی دیگری نسبت به آن حق تقدم داشته است.

در هر یک از موارد فوق، شما می توانید نسبت به ابطال ثبت علامت تجاری که درخواست آن شده است اقدام کنید. همچنین برای وکالت در پرونده ابطال ثبت علامت می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید. این مجموعه با عضویت بیش از هزار وکیل پایه یک دادگستری متخصص در حوزه شرکت های مختلف، آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی در حوزه ثبت علائم تجاری می باشد.

 

ابطال  علامت تجاری

مراحل ابطال علامت تجاری ثبت شده

نخستین قدم برای ابطال ثبت علامت تجاری مراجعه به اداره مالکیت صنعتی است. در اداره مذکور با ارائه مدارک هویتی خود و رونوشت از طرحی که اعتراض به ثبت آن دارید، اظهارنامه پر می کنید. این اظهار نامه توسط اداره مالکیت صنعتی به اطلاع متقاضی می رسد. اگر متقاضی کماکان بر ثبت علامت تجاری اصرار داشت، باید به طرفیت اداره مالکیت صنعتی در دادگاه حقوقی طرح دعوا کرد.

برای ابطال علامت تجاری ثبت شده به کجا مراجعه کنیم؟

به موجب ماده 40 قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری، شخصی که یک علامت تجاری به نفع او ثبت شده است، می تواند نسبت به هر گونه تعرضی که توسط دیگران در مورد رعایت کپی رایت، جعل و دیگر مصادیق نقض حقوق مالکیت فکری شود، حق دارد در دادگاه صالح اقامه دعوای کند. برای این کار پیش از هر اقدامی می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید. وکلای متخصص در حوزه مالکیت فکری این مجموعه، به صورت بیست و چهار ساعته آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی می باشند.

 

ارتباط در واتس اپ

وکیل کاربلد برای ابطال علامت تجاری ثبت شده

اگر به دنبال بهترین وکلا برای وکالت در پرونده ابطال ثبت علامت هستید می توانید با مجموعه وکلای تلفنی در ارتباط باشید. علاوه بر پذیرش وکالت در دعاوی و حقوق ثبتی، این مجموعه ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان به صورت بیست و چهار ساعته می باشد.

 حق الزحمه وکیل برای پرونده ابطال علامت تجاری

در مورد وکالت در پرونده ابطال ثبت علامت، حق الوکاله وکیل کاربلد معمولا مطابق با تراضی و توافق وکیل و موکل تعیین می گردد. در صورتی که در حق الوکاله توسط طرفین تعیین نشده باشد، حق الوکاله مطابق با تعرفه کانون وکلا خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با مجموعه وکلای تلفنی در تماس باشید.

 

انحلال شرکت یا موسسه 
نگارش انواع دادخواست 
ثبت موسسه 
ثبت علامت تجاری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.