مدیریت ریسک در زمینه املاک با مشاوره حقوقی ملکی

مدیریت ریسک در زمینه املاک با مشاوره حقوقی ملکی

مدیریت ریسک در زمینه املاک با مشاوره حقوقی ملکی

بررسی و مدیریت ریسک یکی از مهم‌ترین عواملی بوده که باید در هر حوزه‌ای به آن توجه کنید. این مساله به قدری مهم و البته پیش پا افتاده بوده که شامل همه امور زندگی و کار می‌شود. به عنوان مثال، شما حتی برای انتخاب یک مسیر رانندگی هم ریسک‌ها و چالش‌های ممکن را در نظر می‌گیرید.

با همین استدلال، در حوزه املاک نیز باید ریسک‌ها و خطرات احتمالی را با کمک مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در نظر گرفته و راهی برای حل و فصل آن‌ها پیدا کرد. ما در این مقاله قصد داریم مدیریت ریسک در زمینه املاک را بررسی کرده و راه‌هایی برای جلوگیری از آن‌ها معرفی کنیم.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از مدیریت ریسک چیست؟

هر کسب و کاری فارغ از اینکه در چه حوزه‌ای در حال فعالیت بوده، با ریسک‌های مختلفی روبرو می‌شود. بررسی و تجزیه و تحلیل این ریسک‌ها می‌تواند تا حد زیادی جلوی هر چالش بزرگ و آسیب جدی به کسب و کار را بگیرد. این موضوع در زمینه املاک هم وجود دارد. ریسک‌های مختلفی متوجه افرادی بوده که در زمینه خرید و فروش یا اجاره املاک فعالیت می‌کنند.

افراد آشنا و مسلط به یک حوزه می‌توانند با شناسایی ریسک ها و خطرهای پیش‌رو، آن‌ها را مدیریت کنند. البته داستان کمی پیشرفته‌تر بوده و به جای یک نفر، سیستم‌های مدیریت ریسک وظیفه شناسایی خطرات را برعهده دارند. اگر این کار به شکلی مداوم و همیشگی انجام شود، باعث کاهش هزینه‌ها و ضررهای مالی احتمالی خواهد شد.

 

مهمترین ریسک ها در معاملات ملکی

در حوزه معاملات ملکی هم مانند دیگر حوزه‌ها ریسک‌ها و چالش‌هایی طرفین معامله را درگیر می‌کند. با این حال برخی از این چالش‌ها از دیگر موارد مهم‌تر بوده و می‌توانند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به شخص و دارایی‌اش شوند.

  • پیش خرید ملک: یکی از ریسک‌های حوزه معاملات ملکی، پیش خرید ملک و زمین است. در این حالت شما خانه‌ای را خریداری می‌کنید که هنوز ساخته نشده است. بنابراین هیچ ایده‌ای از اینکه نتیجه نهایی چه می‌شود، در دست ندارید. یکی از احتمالات ناگوار این است که بعد از تحویل ملک متوجه شوید که نه تنها از مصالح مناسبی استفاده نشده، بلکه تغییرات مهمی هم در نقشه ایجاد شده و ملک در نهایت به شکل و فرم دیگری ساخته شده است.
  • سند: نداشتن سند یکی دیگر از چالش‌هایی بوده که در حوزه ملک با آن روبرو هستید. برخی از ملک‌ها به دلایل حقوقی مختلفی، سند رسمی ندارند و تمام چیزی که به آن رسمیت می‌بخشد؛ قولنامه است. اگر شما اقدام به خرید چنین خانه‌هایی کنید ممکن است در آینده دچار مشکلات جدی حقوقی شوید. بنابراین اگر با چنین موضوعی برخورد کردید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما قبل از عقد قرارداد از طریق مشاوره حقوقی با یک وکیل، از مسیر روبرو مطمئن شوید.
  • تغییر قیمت: یکی دیگر از مواردی که در مدیریت ریسک در زمینه معاملات ملکی باید به آن توجه کنید،‌ تغییر قیمت است. ممکن است شما خانه‌ای را با قیمت بالایی خریداری کرده باشید اما هنگام فروش مجبور شوید قیمت آن را به مبلغی کمتر از مقدار واقعی کاهش دهید. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که نوسانات بازار زیاد باشد.

 

 

 

مدیریت ریسک ملکی

 

وکیل ملکی چه خصوصیاتی دارد؟

یکی از راه‌های جلوگیری از بروز ریسک در معاملات املاک این است که با یک وکیل ملکی باتجربه همکاری کنید. یک وکیل ملکی، علاوه بر دانش و اطلاعاتی که در حوزه حقوق دارد، یک وکیل پایه یک نیز به شمار می‌رود. این بدان معنا بوده که تمام آزمون‌ها و دوره‌های کارآموزی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

همچنین سال‌ها تجربه کاری در حوزه ملک داشته و در این زمینه صاحب نظر است. تسلط کافی به قوانین و تبصره‌های ملکی، او را برای حل و فصل پرونده‌های املاک واجد شرایط می‌کند. به همین دلیل حتی پیچیده‌ترین پرونده‌های حقوقی را هم می‌توانید با خیالی راحت به چنین فردی بسپارید.

علاوه بر دانش و اطلاعات تخصصی، یک وکیل ملکی باید ویژگی‌ها و خصوصیات دیگری هم داشته باشد. از این بین می‌توان به توانایی مدیریت پرونده، شرکت در جلسات دادگاه، توانایی مذاکره، کلامی شیوا و در دسترس بودن هم اشاره کرد. همه این خصوصیات کنار همدیگر او را به فردی قابل اعتماد و مناسب برای مدیریت ریسک در حوزه معاملات املاک تبدیل می‌کند.

 

 

نقش وکیل در مدیریت ریسک های معاملات ملکی

یکی از مهم‌ترین نقش‌های وکیل در مدیریت ریسک‌های معاملات ملکی این است که مانع ضرر و زیان‌های مالی شود؛ این کار را هم از چند طریق مختلف انجام می‌دهد. اولین راه این است که مانع معاملاتی شود که زیر قیمت بازار در حال انجام شدن هستند. علاوه بر این رسمی و درست بودن سند را نیز بررسی می‌کند. در صورتی که سند صادر شده، مشکلات حقوقی داشته باشد، حتما قبل از آن موکل خود را از آن مطلع خواهد کرد.

همچنین با بررسی کامل قرارداد، شرایطی را که ممکن است متوجه موکل شود، از پیش مشخص می‌کند. اگر این بین چالشی وجود داشته باشد، یک وکیل متخصص باید از قبل راهکاری برای آن تعیین کرده باشد. در نهایت اینکه از حقوق موکل خود حفاظت کرده و جلوی خطرات احتمالی را بگیرد.

 

 

 

ارتبا ط در واتس اپ

 

مشاوره حقوقی تلفنی برای مدیریت ریسک در زمینه املاک

استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی می‌تواند یک راهکار جایگزین خوب برای زمانی باشد که نمی‌توانید هزینه‌های استخدام یک وکیل به صورت تمام وقت را بپردازید. این مشاوره هم حتما باید با یک وکیل متخصص و خبره در حوزه ملک باشد، اما چون به صورت تلفنی انجام می‌شود، هزینه آن بسیار کمتر خواهد بود.

شما قبل از هر خرید و فروش و اقدام ملکی می‌توانید با وکیل خود از طریق مشاوره تلفنی صحبت کرده و او را از شرایط اقدام خود آگاه کنید. در صورتی هم که نیاز به ارسال پرونده باشد، می‌توانید این کار را از طریق پیام رسان‌ها و ایمیل انجام دهید.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره‌مندی از تیمی حرفه‌ای که از وکلای پایه یک دادگستری در حوزه ملک تشکیل شده، می‌توانند پرونده‌های مربوط به معاملات املاک شما را بررسی کرده و مدیریت ریسک آن‌ها را انجام دهند. برای رزرو وقت به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته می‌توانید با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید.

 

 

 

وکیل ملکی کیست
سوالات حقوقی ملکی 
نگارش انواع دادخواست 
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

بهنام رحمانی فرد

باسلام بسیاری از افراد هستند که در زمینه معاملات ملکی فعالیت دارند،اما بایستی گفت باتوجه به نوساناتی که در بازار املاک وجود دارد نیازمند است که در بسیاری از موارد با وکیل متخصص مشورت داشته باشیم،گاهی اوقات در معاملات شروطی بیان می‌شود که ممکن است برای یکی از طرفین الزاماتی به وجود بیاورد که در صورت نا آگاهی از شرط مزبور متحمل ضرر و زیان هنگفتی شود،که در این موارد لازم است با وکیل متخصص مشاوره و از رهنمودهای ایشان استفاده نماییم،گاهی اوقات افراد املاکی را پیش خرید می نمایند با توجه به اینکه پیش خرید زمانی اتفاق می افتد که شخص بعد از توافق ممکن است بسیاری از اتفاقات بیفتد پس بنابراین نیازمند قرارداد محکم و استوار می باشد چرا که ممکن است بعد از تکمیل ساختمان پیش فروشنده اقداماتی را در جهت فریب پیش‌خریدار انجام داده باشد که اگر قرارداد تنظیم شده توسط وکیل صورت گرفته باشد اتفاق خاصی پیش نیاید.


mohamad sheykhi

یکی از راه‌های جلوگیری از بروز ریسک در معاملات املاک این است که با یک وکیل ملکی باتجربه همکاری کنید. یک وکیل ملکی، علاوه بر دانش و اطلاعاتی که در حوزه حقوق دارد، یک وکیل پایه یک نیز به شمار می‌رود. این بدان معنا بوده که تمام آزمون‌ها و دوره‌های کارآموزی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. همچنین سال‌ها تجربه کاری در حوزه ملک داشته و در این زمینه صاحب نظر است. تسلط کافی به قوانین و تبصره‌های ملکی، او را برای حل و فصل پرونده‌های املاک واجد شرایط می‌کند. به همین دلیل حتی پیچیده‌ترین پرونده‌های حقوقی را هم می‌توانید با خیالی راحت به چنین فردی بسپارید. علاوه بر دانش و اطلاعات تخصصی، یک وکیل ملکی باید ویژگی‌ها و خصوصیات دیگری هم داشته باشد. از این بین می‌توان به توانایی مدیریت پرونده، شرکت در جلسات دادگاه، توانایی مذاکره، کلامی شیوا و در دسترس بودن هم اشاره کرد. همه این خصوصیات کنار همدیگر او را به فردی قابل اعتماد و مناسب برای مدیریت ریسک در حوزه معاملات املاک تبدیل می‌کند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همه ما در زندگی خود شنیده‌ایم که بسیاری از انسان‌های موفق در بزنگاه‌های زندگی توانستند با انجام دادن یک ریسک مهم خود را از  طبقه متوسط به طبقه بالا برسانند پس باید بدانیم که مدیریت ریسک یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که هر انسانی در زندگی خود با آن روبرو می‌شود. حتی در مطالعه کشورهای توسعه یافته نیز بسیاری از موفقیت‌ها با توجه به مدیریت در حوزه مدیریت ریسک به‌دست‌آمده است . در کشور ما یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همه انسان‌ها را درگیر خود می‌نماید مسئله ملکی است و انسان‌ها بسیار تمایل دارند که با سرمایه اندک سود سرشاری را به دست آورند پس باید در برخی موارد ریسک‌هایی را بپذیرند که می‌تواند سرنوشت آن‌ها را دست‌خوش تغییر نماید.تصور کنید زمینی که در شمال کشور قرار داشته و تنها دارای یک سند مادر است اما قطعات آن هنوز به درستی تفکیک نشده است و فاقد سند است یا ساختمانی که بدون دقت در ذکر جزئیات آن پیش‌فروش می‌شود و یا منطقه‌ای به امید این‌که بعدها رشد اقتصادی پیدا کند توسط دیگران به مزایده گذاشته خواهد شد، همه این موارد یا عبارتی انتخاب در همه موارد توأم با ریسک بوده و تنها کسانی موفق خواهند شد که بتوانند همه جوانب کار را بسنجند. یکی از جانب بسیار مهم کار بررسی آن از بعد حقوقی قضیه نیز می باشد تا چالش‌های پیش رو را کاهش داده و انتخاب افراد را تا حد زیادی تضمین نماید.و چیزی که می‌تواند بعد حقوقی قضیه را برای ما واضح و مبرهن سازد استفاده از وکلای کارکشته است که با دلسوزی تمام موارد مدنظر را حل نموده و ما را به سمت جلو سوق دهد . این مهم در وکلای مؤسسه وکیل تلفنی وجود داشته و می‌تواند مشکلات شما را تا حد زیادی رفت و رجوع نماید و کافی است با این مؤسسه هماهنگ کرده و مشکل خویش را برطرف نمایید.


سپیده کرمی

باسلام ،معمولا دعاوی ملکی دارای ارزش ریالی بالاتری نسبت به سایر دعاوی می باشند. در دعاوی ملکی با اصطلاحات و انواع معاملات و اسناد مواجه هستیم که شناخت و تفکیک آن ها از یک دیگر و مراقبت جهت فریب نخوردن گاه کاری بسیار دشوار می نماید. در معاملات ملکی متاسفانه شاهد انواع کلاهبرداری ها سو استفاده از جهل حقوقی یا اعتماد یا سو استفاده از سادگی یک طرف معامله می باشیم و به همین دلایل است که پیشنهاد می گردد در این نوع دعاوی حتما حتی در مراحل قبل از معاملات نیز خود را از مشاوره حقوقی بی بهره نگذاریم و صد البته در مرحله نهایی دعاوی حقوقی نیز حتما کار را به وکلای زبده و کاردان موسسه بسپاریم. این یک توصیه دلسوزانه برای هم ووطنانی است که متاسفانه گاه در یک معامله یا دعوای ملکی هست و نیست خود را از کف داده اند.


محسن جعفری

یکی از ریسک‌های حوزه معاملات ملکی، پیش خرید ملک و زمین است. در این حالت شما خانه‌ای را خریداری می‌کنید که هنوز ساخته نشده است. بنابراین هیچ ایده‌ای از اینکه نتیجه نهایی چه می‌شود، در دست ندارید. یکی از احتمالات ناگوار این است که بعد از تحویل ملک متوجه شوید که نه تنها از مصالح مناسبی استفاده نشده، بلکه تغییرات مهمی هم در نقشه ایجاد شده و ملک در نهایت به شکل و فرم دیگری ساخته شده است


محمد مهدی احمدی

یکی از مهم‌ترین نقش‌های وکیل در مدیریت ریسک‌های معاملات ملکی این است که مانع ضرر و زیان‌های مالی شود؛ این کار را هم از چند طریق مختلف انجام می‌دهد. اولین راه این است که مانع معاملاتی شود که زیر قیمت بازار در حال انجام شدن هستند. علاوه بر این رسمی و درست بودن سند را نیز بررسی می‌کند. در صورتی که سند صادر شده، مشکلات حقوقی داشته باشد، حتما قبل از آن موکل خود را از آن مطلع خواهد کرد. همچنین با بررسی کامل قرارداد، شرایطی را که ممکن است متوجه موکل شود، از پیش مشخص می‌کند. اگر این بین چالشی وجود داشته باشد، یک وکیل متخصص باید از قبل راهکاری برای آن تعیین کرده باشد. در نهایت اینکه از حقوق موکل خود حفاظت کرده و جلوی خطرات احتمالی را بگیرد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام کسب و کاری فارغ از اینکه در چه حوزه‌ای در حال فعالیت بوده، با ریسک‌های مختلفی روبرو می‌شود. بررسی و تجزیه و تحلیل این ریسک‌ها می‌تواند تا حد زیادی جلوی هر چالش بزرگ و آسیب جدی به کسب و کار را بگیرد. این موضوع در زمینه املاک هم وجود دارد. ریسک‌های مختلفی متوجه افرادی بوده که در زمینه خرید و فروش یا اجاره املاک فعالیت می‌کنند. افراد آشنا و مسلط به یک حوزه می‌توانند با شناسایی ریسک ها و خطرهای پیش‌رو، آن‌ها را مدیریت کنند. البته داستان کمی پیشرفته‌تر بوده و به جای یک نفر، سیستم‌های مدیریت ریسک وظیفه شناسایی خطرات را برعهده دارند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.