مجازات خیانت در امانت سفته های تضمینی حسن انجام کار

مجازات خیانت در امانت سفته های تضمینی حسن انجام کار

مجازات خیانت در امانت سفته های تضمینی حسن انجام کار

سفته سندی تجاری است که بر اساس آن فرد صادر کننده متعهد می شود که در تاریخ تعیین شده مبلغ ذکر شده را پرداخت کند. معمولا برای حسن انجام کار از سفته ضمانتی استفاده می شود.

این سند در معاملات بازرگانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از زمانی که تاجران برای حمل پول احساس خطر کردند سفته به وجود آمده است. سفته در موارد مهمی همچون تعهد به پرداخت و ضمانت مورد استفاده قرار می گیرد. در سفته باید مواردی همچون مشخصات گیرنده و صادر کننده، تاریخ صدور، تاریخ پرداخت، امضا و اثر انگشت صادر کننده و مبلغ تعیین شده درج شود.

افرادی که آگاهی چندانی در مورد سفته ندارند می توانند قبل از نوشتن سفته حسن انجام کار با یک وکیل خوب مشاوره حقوقی تلفنی یا حضور انجام دهند. وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت تخصصی به مشاوره گیرندگان مشاوره ارائه می دهند.

 

 

 

مشاوره سفته ضمانت کار

 

سفته تضمینی حسن انجام کار باید چگونه نوشته شود؟

در بسیاری از موارد افرادی که در جای بکارگیری می شوند از آنها سفته ضمانتی حسن انجام کار اخذ می شود. گاهاً عدم آشنایی با قانون سفته و نحوه تنظیم آن باعث می شود برای صادر کننده سفته مشکلاتی به وجود بیاید. در پرکردن سفته حسن انجام کار باید نکات مهمی رعایت گردد. در سفته ضمانتی نباید در محل درج تاریخ چیزی نوشته شود بلکه بجای نوشتن تاریخ باید عبارت "سفته بابت حسن انجام کار" نوشته شود. همچنین باید شماره قرارداد و تاریخ قرارداد نیز در سفته درج گردد.

در سفته ضمانتی باید نام دریافت کننده سفته درج شود و هرگز نباید سفته در وجه حامل صادر گردد. در قراردادی که بابت آن سفته ضمانتی حسن انجام کار صادر می شود باید شماره سفته درج شود. لازم به ذکر است باید در قرارداد کاری نوشته شود که کارفرما در چه شرایطی می تواند سفته ضمانتی را به اجرا بگذارد.

نکته دیگری که صادر کننده سفته ضمانتی باید رعایت کند گرفتن کپی از سفته است. صادر کننده باید قبل از اینکه سفته را به کارفرما تحویل دهد باید از آن کپی بگیرد تا در آینده اگر لازم شد از آن استفاده کند.

 

نحوه اثبات خیانت در امانت سفته تضمینی حسن انجام کار

بسیار پیش آمده فردی سفته ای را در اختیار دیگری به عنوان سفته ضمانتی قرار داده است اما گیرنده سفته بر خلاف وجود قرارداد یا آن را در اختیار دیگری قرار داده یا نسبت به اجرا گذاشتن آن اقدام کرده است که در این صورت عمل خیانت در امانت سفته ضمانتی اتفاق افتاده است.

صادر کننده سفته ضمانتی برای اینکه بتواند جرم خیانت در امانت را اثبات کند کار سختی را پیش رو دارد. صادر کننده باید تمامی مدارک و مستندات را جهت اثبات جرم خیانت در امانت تقدیم دادگاه نماید. در کنار مدارک وجود شاهد نیز می تواند تسهیل گر باشد.

گاها به دلیل اعتماد بی دلیلی که در میان مردم قرار دارد سفته های سفید امضا رد و بدل می شود که نهایتاً ممکن است به خیانت در امانت و ایجاد دردسرهای قانونی ختم شود.

 

 

 

وکیل چک و سفته 
مشاوره حقوقی سفته 
مشاوره حقوقی چک 
مشاوره حقوقی چک و سفته
درباره ما 

 

مجازات خیانت در امانت سفته حسن انجام کار

در قانون برای جرم هایی که صورت می پذیرد مجازات هایی تعیین شده است. قانونگذار به مانند سایر جرایم برای جرم خیانت در امانت سفته حسن انجام کار نیز مجازاتی را در نظر گرفته است.

مجازات جرم خیانت در امانت سفته ضمانتی بر اساس ماده 674 قانون مجازات اسلامی به این شرح است: " هرگاه اموال منقول یا غیرمنقول یا نوشته‌هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای و‌کالت یا هر کار با اجرت یا بی اجرت به کسی داده شده و بنابراین بوده است که اشیاء مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیاء نزد او بوده آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین آنها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از سه ماه تا یک سال و شش ماه محکوم خواهد شد."

در ماده 104 قانون مجازات اسلامی مجازات مندرج در ماده 674 این قانون به نصف تعلیق یافته و اصلاح شده است.

 

متن شکایت خیانت در امانت سفته حسن انجام کار

تنظیم و نگارش شکوائیه بسیار مهم و تعیین کننده مسیر رسیدگی به پرونده خواهد بود. برای نوشتن متن شکایت خیانت در امانت باید آن را به یک وکیل باتجربه و متخصص در این حوزه سپرد. وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه این کار را در سریعترین زمان برای متقاضیان انجام می دهند.

 

 

مشاوره حقوقی سفته

 

 مشاوره حقوقی سفته تضمینی حسن انجام کار

مسائل حقوقی یک کار تخصصی و هر کسی نمی تواند در مورد آن اظهار نظر کند یا بر مواد قانونی تسلط داشته باشد. مسائل حقوقی به اندازه ای گسترده و پیچیده است که حتی بهترین وکیل ها نیز در تمامی حوزه های تسلط صد درصدی ندارند و نهایتاً در یک یا چند حوزه حقوقی فعالیت می نمایند.

مشاوره حقوقی سفته ضمانتی حسن انجام کار باعث می شود صادر کننده سفته اطلاعات مفیدی را در ارتباط با قوانین و مقررات در این زمینه بدست بیاورد.

اگر در ارتباط با اجرا گذاشتن سفته حسن انجام کار یا سایر موارد مرتبط با سفته سوالات متعددی دارید می توانید از طریق بخش سوالات حقوقی آنلاین و رایگان سوالات خود را مطرح و پاسخ مناسب دریافت کنید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.