مجازات اخاذی جنسی از دختران

مجازات اخاذی جنسی از دختران

مجازات اخاذی جنسی از دختران

منظور از اخاذی جنسی از دختر چیست؟

اخاذی، جرمی کیفری است که برای معنای لغوی آن می توان به تهدید و زورگیری اشاره کرد. به طور کلی هدف از اخاذی کردن بدست آوردن پول، مال یا انجام کاری است. تمامی این موارد به نفع اخاذ و به ضرر فردی است که از او اخاذی می شود. از لحاظ قانونی هر مالی که به زور و تهدید از فردی دیگر گرفته شود اخاذی کردن است.

در اخاذی جنسی، اخاذی به شکل تهدید به افشا کردن اسرار اتفاق می افتد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مجازات اخاذی جنسی از دختر چیست؟

مجازات اخاذی جنسی از دختر بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی تعیین می شود. در این ماده آمده است: " هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو‌ماه تا دو سال محکوم خواهد شد."

برای دریافت اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل در حوزه اخاذی جنسی با یکی از شماره های موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید. از طریق مشاوره حقوقی آنلاین نیز می توانید مدارک و مستندات را جهت بررسی برای وکیل ارسال کنید.

 

مجازات اخاذی از دختران

راه های اثبات اخاذی جنسی از دختر

اخاذی به شیوه های مختلفی از جمله تهدید به قتل، تهدید نفسی، تهدید به افشا کردن اسرار، تهدید مالی، تهدید شرفی و حیثیتی انجام می شود.  برای اثبات اخاذی جنسی نیاز به ادله برای اثبات جرم است. ادله می تواند شامل پیامک، تماس، شهادت شهود، عکس و فیلم و ... باشد.

به عنوان مثال پسری از یک دختر عکس یا فیلمی در حالت برهنه در اختیار دارد و دختر را تهدید به انجام کاری می کند. دختر باید در دادگاه خواسته پسر را از راهی که انجام شده است اثبات کند به عنوان مثال اگر از طریق پیام است اسکرین شات آن را در اختیار دادگاه قرار دهد.

در واقع اثبات زورگیری با چهار ادله از جمله اقرار مجرم، شهادت شهود( 2 مرد عادل)، اسناد و مدارک و علم قاضی امکان پذیر است.

قاضی پرونده مطروحه را از تمامی زوایا مورد بررسی قرار می دهد و با توجه به محتویات پرونده و ادله هایی که وجود دارد تصمیم گیری می کند و حکم را صادر می کند. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

اخاذی از دختران

حق الزحمه وکیل برای پیگیری پرونده اخاذی جنسی از دختر

حق الزحمه وکیل بر اساس تعرفه های سالانه تعیین خواهد شد. موضوع پرونده و اتهاماتی که در پرونده مطرح می شود در حق الزحمه وکیل تاثیر گذار است. هر وکیل برای گرفتن یک پرونده تعرفه ای را به موکل اعلام می کند که به شرایط گوناگونی بستگی دارد.

برخی از وکلا در تایمی که انجام وکالت به آنها پیشنهاد می شود ممکن است پرونده ای دیگر در دست نداشته باشند و با نرخ پایین تری وکالت را قبول کنند. تعدادی از وکلا نیز به دلیل اینکه اسم و رسمی دارند و پرونده های زیادی را در اختیار دارند نرخ بالایی را به موکل پیشنهاد می دهند.

در واقع تعیین هزینه وکالت یک پرونده بر اساس توافق وکیل و موکل خواهد بود. معمولا وکیل نرخی را اعلام می کند و موکل نیز بر روی آن چانه زنی خواهد کرد در نهایت طرفین بر سر حق الزحمه به توافق خواهند رسید.

برای اینکه بدانید حق الزحمه پرونده شما چقدر است. با شماره 09212242670 موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید. کارشناسان این موسسه علاوه بر اینکه اطلاعاتی در مورد نحوه نوشتن قرارداد مابین وکیل اخاذی و موکل در اختیار شما قرار می دهند حق الزحمه وکیل برای پیگیری پرونده اخاذی جنسی از دختر را نیز به صورت شفاف به شما اعلام خواهند کرد.

 

ارتباط در واتس اپ

شکایت دختر از پسر بابت اخاذی جنسی

برخی از افراد برای بدست آوردن پول یا رفع نیاز های جنسی از دیگران به شیوه های مختلف اخاذی جنسی می کنند. در برخی از مناطق کشور به دلیل ناآشنایی با مسائل حقوقی و فرهنگ حاکم بر آن منطقه جرایم اخاذی جنسی بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور اتفاق می افتد.

دختر برای شکایت از پسر بابت اخاذی جنسی می تواند به دادسرا مراجعه کند. دختر باید شکوائیه ای با کیفیت و دقیق تنظیم کند و در آن مشخص کند که از چه کسی شکایت دارد. همچنین شکایت از طریق دفاتر خدمات قضایی نیز قابل ثبت است.

گاها افراد برای اینکه مورد تهدید بیشتر قرار نگیرند از ترس اقدام به شکایت نمی کنند. یا اینکه از ترس افشا شدن اسرار خصوصی از حق خود کوتاه می آیند و دنبال شکایت نمی روند. این موارد باعث می شود افراد باج گیر و اخاذ بدون واهمه به فعالیت خود ادامه دهند.

دخترانی که از آنها اخاذی جنسی می شود برای اینکه در دادگاه بتوانند شکایت خود را اثبات کنند بهتر است برای تنظیم شکوائیه از یک مشاور حقوقی خبره یا یک وکیل باتجربه مشاوره بگیرند.

 

مشاوره حقوقی جرم تهدید 
مشاوره حقوقی توهین و تهدید 
نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

mohamad sheykhi

مجازات اخاذی جنسی از دختر بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی تعیین می شود. در این ماده آمده است: " هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو‌ماه تا دو سال محکوم خواهد شد."


علی محمدی

وقت بخیر خسته نباشید بابت تلاش شبانه روزی که در ارائه خدمات حقوقی به مردم دارید خوشحالم که از زمانی که یک مشاوره با موسسه شما داشتم موسسه شمارو به تمامی دوستان وآشنایانم معرفی کردم تا در حل مشکلاتشان و حتی قبل بروز هر اتفاق و مشکلی از مشاورین شما کمک بگیرند و از این معرفی واقعا سربلند هستم


محدثه عابدی

با سلام اخاذی جنسی یکی از جرایم موضوع قانون مجازات اسلامی بوده که جرم انگاری گردیده است. اخاذی جنسی زمانی موضوعیت دارد که شخصی دیگری را تهدید به بردن آبرو و انتشار عکسهای شخصی و... می نماید و شخصی که تهدید شده می تواند با استفاده از ادله و مدارک از جمله اسکرین شات، شهادت شهود و... جرم را اثبات نماید. و شخص مجرم به شلاق یا حبس محکوم می گردد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، قانون گذار در قانون مجازات اسلامی، جرایم و مجازات هر جرم را پیش بینی کرده است تا با جرم انگاری، جرایم موجود در اجتماع کمتر شود. با وجود این قوانین و مجازات ها، همچنان برخی از افراد ابایی از مجازات ها ندارند و به ارتکاب جرم می پردازند. به طوری که حقوق سایر افراد را ضایع می کنند و باعث بر هم زدن نظم عمومی جامعه می شوند. یکی از جرم هایی که فرد با داشتن انگیزه مالی، جان و مال و آبروی اشخاص دیگر را هدف قرار می دهد، زورگیری یا اخاذی کردن از دختران در نتیجه اغفال آنان می باشد. اغفال به معنای فریب دادن و گول زدن میباشد. اغفال دختران به این معنی است که آن ها را به هر بهانه ای گول زده و فریب داده و در نتیجه این گول زدن و فریب دادن به آن ها ضرری را وارد کنیم. برای مثال دختری را با وعده ازدواج گول بزنیم و با او رابطه جنسی برقرار کنیم یا دختری را با وعده شراکت و دادن سود گول بزنیم و از او کلاهبرداری کنیم یا با دختری رابطه جنسی برقرار کنیم و در نتیجه آن از او عکس بگیریم و با آن عکس ها از وی اخاذی کنیم. همه این موارد در زمره جرم اغفال دختران قرار میگیرند که حسب نتیجه ای که دارد و جرمی که نتیجه میدهد میتواند مجازات ها و شرایط مختلفی داشته باشد. اگر کسی دختری را تهدید به افشای عکس و فیلم های او و یا تهدید به زیر سوال بردن شرافت و حیثیت و شخصیت او بنماید حسب مورد به دو ماه تا دو سال حبس و تا 74 ضربه شلاق تقسیم میشود. حال اگر پسری با برقراری رابطه جنسی از دختری اخاذی کند،اگر رابطه جنسی میان آنان ثابت گردد؛مجازات آن نیز بر وی اعمال میشود. نکته ای که باید بدانید این است که وعده ازدواج عملی الزام آور نیست و چنانچه فردی به دیگری وعده ازدواج بدهد و به وعده خود عمل نکند نه از منظر حقوقی و نه منظر کیفری قابل بررسی نیست و قابلیت پیگیری ندارد اما چنانچه به وسیله آن از دختر سو استفاده مالی نماید و مالی را از او اخذ کند میتواند به مجازات جرم کلاهبرداری محکوم گردد که حبس از یک تا هفت سال و جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است می باشد.


بشیر علی پاریاد

سلام . مجازات اخاذی جنسی از دختر بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی تعیین می شود. در این ماده آمده است: " هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو‌ماه تا دو سال محکوم خواهد شد."


مجید پریدست فومنی

با سلام اخاذی یا زورگیری زمانی آغاز میشود که زوایای پنهان زندگی برای فردی غیر از اقربا فاش میگردد یا براساس فریب فردی عکس یا سندی از فرد دیگر بدست می آورد که درصورت افشا تبعات مالی یا حیثیتی دارد دراینجاست که اخاذ یا همان زورگیر با توسل به آن خواهان وجه یاانجام عمل یا ترک فعلی میشود که اولین قدم قطع سر مار است یعنی درمیان نهادن موضوع با خانواده وطرح شکایت جهت صیانت قانون از شخص چون در غیر اینصورت اخاذ حتما در مراحل بعدی مراجعه و خواهان موارد دیگر خواهد شد


مجید شیخی

با سلام و روز بخیر برخی از افراد برای بدست آوردن پول یا رفع نیاز های جنسی از دیگران به شیوه های مختلف اخاذی جنسی می کنند. در برخی از مناطق کشور به دلیل ناآشنایی با مسائل حقوقی و فرهنگ حاکم بر آن منطقه جرایم اخاذی جنسی بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور اتفاق می افتد. دختر برای شکایت از پسر بابت اخاذی جنسی می تواند به دادسرا مراجعه کند. دختر باید شکوائیه ای با کیفیت و دقیق تنظیم کند و در آن مشخص کند که از چه کسی شکایت دارد. همچنین شکایت از طریق دفاتر خدمات قضایی نیز قابل ثبت است. گاها افراد برای اینکه مورد تهدید بیشتر قرار نگیرند از ترس اقدام به شکایت نمی کنند. یا اینکه از ترس افشا شدن اسرار خصوصی از حق خود کوتاه می آیند و دنبال شکایت نمی روند. این موارد باعث می شود افراد باج گیر و اخاذ بدون واهمه به فعالیت خود ادامه دهند.


مهدی مظفری اناری

با سلام در خصوص جرم اخاذی باید گفت این جرم نوعی تهدید محسوب می شود که قانون گذار آن را در ماده ۶۶۹ قانون تعزیرات جرم انگاری نموده است. باید توجه داشت صرف ادعای تهدید کفایت نمی کند و این مدعی است که باید با ادله و مدارک پیوستی تهدید را اثبات نماید. بنابراین اگر کسی متقاضی شکایت در خصوص تهدید کیفری باشد می بایست تمامی اسناد و مدارک حتی فیلم و عکس و صدای ضبط شده و پیامک ها را به موقع در اختیار مرجع قضایی قرار دهد


حمید مرادی نیا

با سلام مجازات اخاذی جنسی از دختر بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی تعیین می شود. در این ماده آمده است: هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشاء سری نسبت به خود یا بستگان او نماید،‌اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو‌ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.


اسماعیلی

عالیه خدا خیرتون بده تماس گرفتم خیلی خوب برخورد کردند با حوصله منو راهنمایی کردند از مشاوره رایگانتون استفاده کردم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.