مجازات تزریق ژل و بوتاکس تقلبی

مجازات تزریق ژل و بوتاکس تقلبی

مجازات تزریق ژل و بوتاکس تقلبی

تزریق ژل و بوتاکس به همان اندازه که می تواند بر زیبایی تاثیر بگذارد، به همان اندازه نیز می تواند باعث ایجاد صدمه در قسمت های مختلف پوست شود. اگر تزریق ژل و بوتاکس به صورت اصولی و توسط افراد متخصص انجام نشود، به جای زیبایی، باعث ایجاد چهره ای ناخوشایند در فرد می شود. گاهی ممکن است تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد متخصص انجام شود، اما مواد مورد استفاده برای تزریق، تقلبی باشد. در این شرایط، در خوش‌بینانه ترین حالت، فرد با یک چهره ی کبود و متورم روبرو می شود.

منوط به ماده 495 قانون جمهوری اسلامی، اگر پزشکی معالجه ی خود را براساس مقررات پزشکی و امور فنی انجام نداده و باعث ایجاد صدمات بدنی و یا تلفات در بیمار شود، موظف به پرداخت دیه خواهد بود. با این اوصاف، تزریق ژل و بوتاکس تقلبی در قانون ایران جرم محسوب شده و قابلیت پیگیری قانونی را دارد. البته در صورتی که ثابت شود قصوری از جانب پزشک رخ نداده و عوارض تزریق ژل و بوتاکس، ناشی از تقلبی بودن مواد نیست، پزشک عهده دار هیچ مسئولیتی نخواهد بود.

اگر شما هم از گزند تزریق ژل و بوتاکس تقلبی در امان نبوده اید و قصد شکایت از پزشک معالج را دارید، برای طرح شکایت خود از راهنمایی کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید. وکلای جرایم پزشکی موسسه ما با مشاوره حقوقی تلفنی  به شما در طرح شکایت از پزشک معالج کمک می کنند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مجازات تزریق ژل و بوتاکس تقلبی

زمانی که بر اثر تزریق ژل و بوتاکس تقلبی، صورت فرد دچار تورم و عفونت شود و یا در محل تزریق گودی ایجاد شود، می توان از پزشک معالج شکایت کرد. البته آسیب های ناشی از تزریق ژل و بوتاکس تقلبی به همین‌جا ختم نمی شود. آسیب به عصب چشم، افتادگی پلک، ایجاد توده های چربی روی سطح پوست و ناهمگونی محل تزریق با سایر قسمت های صورت، از دیگر آسیب هایی است که فرد را به شکایت علیه پزشک معالج ترغیب می کند.

در چنین مواردی، برای جبران خسارت مادی باید از پزشک معالج شکایت کرد. گذشته از آن، در طول انجام مراحل شکایت، درصد دیه ناشی از تزریق ژل و بوتاکس تقلبی مشخص شده و پزشک معالج مکلف به پرداخت آن است. مقدار دیه با توجه به میزان آسیب دیدگی و با نظر کمیسیون پزشکی مشخص می شود. البته به جز دیه، مجازات دیگری نیز برای پزشک معالج در نظر گرفته می شود که با توجه به آسیب های وارده و با نظر قاضی پرونده مشخص می شود. مثلا اگر تزریق توسط افراد غیر متخصصی که خود را پزشک عنوان کرده اند انجام شود، حبس نیز به دنبال خواهد داشت.

 

مشاوره حقوقی مجازات تزریق بوتاکس تقلبی

مراحل شکایت از تزریق کننده ژل و بوتاکس تقلبی

برای شکایت از فرد خاطی در تزریق ژل و بوتاکس ابتدا باید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی اقدام به طرح شکوائیه کنید. وارد کردن مشخصات کامل خود و پزشک معالج به همراه آدرس مطب وی در شکوائیه الزامیست. همچنین، تمامی مدارک و پرونده های پزشکی فرد باید ضمیمه ی شکوائیه شود. پس از بررسی مدارک و صحت گفته های فرد شاکی توسط دادسرا، پرونده برای بررسی و صدور حکم نهایی به مقامات قضایی ارجاع داده می شود. در دادگاه، میزان دیه و مجازات پزشک معالج مشخص شده و فرد شاکی می تواند خسارت مادی خود را از پزشک معالج مطالبه کند. البته قبل از تعیین دیه، فرد شاکی به کمیسیون پزشکی مراجعه کرده تا میزان آسیب وی و درصد دیه مشخص شود. رای دادگاه منوط به نظر کمیسیون پزشکی است.

وکلای جرایم پزشکی موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تمامی مراحل تنظیم شکوائیه و مجازات پزشک معالج و مطالبه ی دیه، با شما همراه خواهند بود. طرح شکایت از پزشک معالج و اثبات قصور پزشکی مستلزم داشتن تخصص و دانش در این زمینه است. پیشنهاد می کنیم برای احقاق حقوق خود در زمینه جرایم پزشکی به تیم ما اعتماد کرده و از طریق مشاوره حقوقی  با ما در ارتباط باشید.

مرجع قضایی رسیدگی کننده به تزریق ژل و بوتاکس تقلبی

مرجع صالح برای رسیدگی به کلیه قصور پزشکی اعم از تزریق نامناسب ژل و بوتاکس و یا تزریق بوتاکس تقلبی، در تهران دادسرای جرایم پزشکی و سازمان نظام پزشکی، و در شهرستان ها، دادسراهای عمومی و انقلاب می باشد. لذا افراد می توانند با طرح شکایت خود از طریق این دادسراها، پرونده های قضایی خود را پیگیری نمایند.

 

ارتباط در واتس اپ

مزایای داشتن وکیل در پرونده تزریق ژل و بوتاکس تقلبی

به کمک یک وکیل زبده می توانید از پزشک متخلف شکایت کرده و طرح شکوائیه و همچنین رسیدگی به روند پرونده را به وکیل خود بسپارید. حضور وکیل، از مراجعات پی در پی موکلان به دادسرای جرایم پزشکی جلوگیری کرده و تخصص وکلا، روند پرونده را سرعت می بخشد. شما می توانید به کمک مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان  موسسه حقوقی وکلای تلفنی تهیه لوایح مورد نیاز کمیسیون پزشکی را به بهترین نحو انجام دهید. به کمک وکلای باتجربه موسسه ما می توانید به رای صادره از طرف کمیسیون پزشکی قانونی نیز اعتراض کنید.

تزریق ژل و بوتاکس در سالن های زیبایی مجاز است؟

اقداماتی مانند تزریق ژل که جزء مداخلات پوستی می باشد، در حیطه فعالیت پزشک بوده و به حوزه آرایشگری مربوط نمی باشد. در نتیجه، آرایشگران مجاز به تزریق ژل و بوتاکس نبوده و نباید در امور پزشکی مداخله کنند. تزریق ژل و بوتاکس باید توسط پزشک متخصص انجام پذیرد.

 

نگارش شکو.ائیه 
جرم دخالت در امور پزشکی 
مشاوره حقوقی جرائم پزشکی 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

مهدی مظفری اناری

تزریق ژل و بوتاکس تقلبی اساسا منجر به نتایج نامطلوبی بر پوست سر و صورت خواهد بود و عوارض ناگواری را به دنبال خواهد داشت. باید اشاره داشت در صورتی که پزشک معالج مرتکب قصور و تقصیری نشود اما علت جراحت وارده به واسطه تقلبی بودن محصول باشد و پزشک از آن مطلع نباشد مجازات آن در حق سازنده آن محصولات است و البته مطالبه دیه نیز به طرفین او خواهد بود


محمودی

سلام با سپاس از شما بابت پاسخگویی شبانه روزیتون من به لبام ژل زدم تو یکی از کلینیک ها و حالتش بد و متورم شده و بوتاکسی ک گونه هام زده افتادگی و نامتقارن با موسسه تماس گرفتم منو به خانم علی زاده معرفی کردن ایشون با حوصله به حرفام گوش دادن و زحمت شکواییه برام کشیدن خواستم ازشون اینجا تشکر کنم ممنونم واقعا


mohamad sheykhi

زریق ژل و بوتاکس به همان اندازه که می تواند بر زیبایی تاثیر بگذارد، به همان اندازه نیز می تواند باعث ایجاد صدمه در قسمت های مختلف پوست شود. اگر تزریق ژل و بوتاکس به صورت اصولی و توسط افراد متخصص انجام نشود، به جای زیبایی، باعث ایجاد چهره ای ناخوشایند در فرد می شود. گاهی ممکن است تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد متخصص انجام شود، اما مواد مورد استفاده برای تزریق، تقلبی باشد. در این شرایط، در خوش‌بینانه ترین حالت، فرد با یک چهره ی کبود و متورم روبرو می شود. مستند به ماده 495 قانون جمهوری اسلامی، اگر پزشکی معالجه ی خود را براساس مقررات پزشکی و امور فنی انجام نداده و باعث ایجاد صدمات بدنی و یا تلفات در بیمار شود، موظف به پرداخت دیه خواهد بود. با این اوصاف، تزریق ژل و بوتاکس تقلبی در قانون ایران جرم محسوب شده و قابلیت پیگیری قانونی را دارد. البته در صورتی که ثابت شود قصوری از جانب پزشک رخ نداده و عوارض تزریق ژل و بوتاکس، ناشی از تقلبی بودن مواد نیست، پزشک عهده دار هیچ مسئولیتی نخواهد بود.


سیما غفوری

مجازات تزریق ژل و بوتاکس تقلبی در کشورهای مختلف، از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا، به عنوان یک جرم جدی شناخته می‌شود. در صورت محکومیت به این جرم، مجازات‌های مختلفی از جمله زندان، جریمه و پرداخت خسارت به مصرف کننده اعمال می‌شود. همچنین، در صورتی که تزریق ژل و بوتاکس تقلبی باعث مشکلات جدی برای فرد شود، مجازات‌های سنگین‌تری نیز اعمال می‌شود.


امان آبادی

میتوان از فرد مورد نظر به جرم قصور پزشکی و دخالت غیر مجاز در امور پزشکی شکایت کرد، با توجه به میزان قصوری که ایشان مرتکب شده است باید به شما دیه پرداخت کند. برای فعالیت غیر مجاز ایشان هم باید از طریق دادسرای تخلفات سازمان نظام پزشکی اقدام نمایید


متقی راد

سلام تزریق این نوع ژل و بوتاکسربرای برخی با توجه به شرایط آنها ممنوع است از جمله خانم‌های باردار ...خانم‌های شیرده ...افراد مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی ...بیماران مبتلا به آسم یا آمفیزم ...افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند ...افراد زیر ۱۸ سال ...لایه برداری شیمیایی ...درمان با لیزر


سهند مهدی پور

برای جبران خسارت مادی باید از پزشک معالج شکایت کرد. گذشته از آن، در طول انجام مراحل شکایت، درصد دیه ناشی از تزریق ژل و بوتاکس تقلبی مشخص شده و پزشک معالج مکلف به پرداخت آن است. مقدار دیه با توجه به میزان آسیب دیدگی و با نظر کمیسیون پزشکی مشخص می شود. البته به جز دیه، مجازات دیگری نیز برای پزشک معالج در نظر گرفته می شود که با توجه به آسیب های وارده و با نظر قاضی پرونده مشخص می شود. مثلا اگر تزریق توسط افراد غیر متخصصی که خود را پزشک عنوان کرده اند انجام شود، حبس نیز به دنبال خواهد داشت.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام تزریق ژل و بوتاکس به همان اندازه که می تواند بر زیبایی تاثیر بگذارد، به همان اندازه نیز می تواند باعث ایجاد صدمه در قسمت های مختلف پوست شود. اگر تزریق ژل و بوتاکس به صورت اصولی و توسط افراد متخصص انجام نشود، به جای زیبایی، باعث ایجاد چهره ای ناخوشایند در فرد می شود. گاهی ممکن است تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد متخصص انجام شود، اما مواد مورد استفاده برای تزریق، تقلبی باشد. در این شرایط، در خوش‌بینانه ترین حالت، فرد با یک چهره ی کبود و متورم روبرو می شود. منوط به ماده 495 قانون جمهوری اسلامی، اگر پزشکی معالجه ی خود را براساس مقررات پزشکی و امور فنی انجام نداده و باعث ایجاد صدمات بدنی و یا تلفات در بیمار شود، موظف به پرداخت دیه خواهد بود. با این اوصاف، تزریق ژل و بوتاکس تقلبی در قانون ایران جرم محسوب شده و قابلیت پیگیری قانونی را دارد. البته در صورتی که ثابت شود قصوری از جانب پزشک رخ نداده و عوارض تزریق ژل و بوتاکس، ناشی از تقلبی بودن مواد نیست، پزشک عهده دار هیچ مسئولیتی نخواهد بود


مریم

سلام بنده نزدیک چهار سال پیش پیش ارایشگری که اصلا ربطی ب این تخصص نداشتن تزریق ژل لب انجام دادم و از چهارسال پیش تا ب الان یکذره هم از این ژل بد کم نشده ب صورت مداوم پوست پوست میشه و درد میکنه گلوله گلوله بافت لبم صفت و مثل سنگ شده و سه بار تزریق انزیم هیچ تاثیری نکرد و حتی تخلیه هم نشد کاملا روی زیباییم تاثیر منفی گزاشته میخاستم بدونم میتونم کاری پیش ببرم یا خیر


لیلا کودرزی

سلام.من حدود۲۰روزپیش بوتاکس سیاکس تزریق کردم وتاالان کوچکترین تاثیری نداشته وهم زمان ژل دوسی سی پزشک گفت مارکش رووفیل هست وبسته شوبهم نشون داد وروشو بهم نشون داد اما درش بازبود وبه قیمت هرسی سی ۷۰۰تومان.بعدازتزریق این ژل وبوتاکس کلا حالت تهوه وسردرد عجیب دارم چکارباید بکنم.وپزشکم هنوز به مطبش نیومده برای پاسخگویی


وتاکس پشت لب بالاوپایین

ظ


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.