مجازات اجرا گذاشتن سفته حسن ‌انجام‌ کار توسط کار فرما

مجازات اجرا گذاشتن سفته حسن ‌انجام‌ کار توسط کار فرما

مجازات اجرا گذاشتن سفته حسن ‌انجام‌ کار توسط کار فرما

آیا با مفهوم سفته آشنا هستید؟ سفته حسن انجام کار چیست؟  آیا می دانید برای ارائه ی سفته حسن انجام کار باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟ آیا تاکنون از شما، برای عقد یک قرارداد کاری، سفته درخواست شده است؟ آیا می دانید چگونه از کارفرمایی که سفته ی حسن کار را به اجرا گذاشته است باید چگونه شکایت کنید؟ آیا می دانید ندانم کاری در این مورد و عدم آشنایی به حقوق و قوانین حاکم می تواند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند؟ در ادامه در نظر داریم صفر تا صد در مورد سفته به ویژه سفته حسن کار را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات لازم را ارائه دهیم با ما همراه باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

قبل از بررسی سفته حسن انجام کار لازم است با مفهوم سفته به طور دقیق آشنا شویم. سندی که صادر کننده تعهد می کند تا مبلغ نوشته شده را بپردازد سفته نامیده می شود. یک بازه ی زمانی خاص در سفته ارائه می شود. بعد از دریافت برگه ی سفته باید متناسب با شرایط موجود آن را پرکنید. این اقدام توسط صادر کننده انجام می شود. غالب افراد با قوانین حاکم برای صدور سفته و ارائه ی آن آشنا نیستند و همین امر می تواند خسارت های جدی به همراه داشته باشد. برای دریافت مشاوره ی حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

منظور از سفته حسن انجام کار چیست؟

به سفته ای که بابت ضمانت انجام کار ارائه می شود، سفته حسن انجام کار گفته می شود.  به وسیله ی این نوع از اسناد، کارفرما می تواند تضمین کاری از سوی کارگر داشته باشد. در صورتی که نیروی استخدامی در قبال تعهدات خود مسئول نباشد کارفرما می تواند از طریق سفته حسن انجام کار، اقدامات قانونی را دنبال کند. قابل ذکر است که عدم آشنایی افراد با نحوه ی پر کردن این نوع از سفته ها همواره دردسر خود را به همراه داشته است. اگر آشنایی کافی در این مورد ندارید پیشنهاد می کنیم که حتما از مشاوره ی حقوقی ارائه شده توسط همکاران ما بهره مند شوید.

این سفته به سندی گفته می شود که یک کارفرما به منظور استخدام نیرو از کارگر درخواست می کند. سفته حسن انجام کار بدون تاریخ پرداخت ارائه می شود. از سوی دیگر در این سفته باید به طور صریح درج شود که برای قرارداد استخدام ارائه شده است. سفته ضمانت کار، جزو اسناد تجاری محسوب می شود. در صورتی که در متن قرارداد جزئیات به طور کامل بین طرفین درج نشود، ارائه ی این نوع از سفته های حسن کاری می تواند مشکلات زیادی را بین کارگر و کارفرما حاصل کند.

 

سفته ضمانت کار

سفته حسن انجام کار را چگونه پر کنم؟

برخی از کارفرما ها به منظور سوء استفاده از حق کارگر معمولا درخواست می کنند که سفته بدون درج هیچ گونه اطلاعاتی و فقط با مهر و امضای صادر کننده ارائه شود. در صورت مواجه شدن با این درخواست، از ارائه ی هرگونه سفته حسن کاری پرهیز کنید زیرا کارفرما می تواند بعدا با استفاده از این سفته، مشکلات جدی برای شما ایجاد کند. اولین و مهمترین نکته در زمان پر کردن سفته این است که هیچ گونه تاریخ پرداختی در این نوع از سفته ها درج نگردد.  به جای تاریخ پرداخت، بنویسید که این سفته بابت حسن کار ارائه می شود. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 02147625900 تماس بگیرید .

در صورتی که در سفته ی ارائه شده فقط همین عبارت درج شود، بعدا کارفرما نمی تواند آن را به دلایل غیرمعقول به اجرا بگذارد. مهمترین نکته ی دیگر آن است که حتما اسم دریافت کننده ی سفته را در آن بنویسید. هرگز سفته حسن کار را به صورت حامل صادر نکنید. توجه به این دو مورد مهم، می تواند از بروز هرگونه دردسر بعدی به شدت جلوگیری کند. نکته ی دیگر آن است که حتما در این سند تجاری بیان کنید که شرایط به اجرا گذاشتن سند شامل چه مواردی است. در نهایت نیز باید بگوییم شماره ی سفته را از یاد نبرید. حتما باید در سفته های حسن کار، این شماره درج شود.

نحوه اجرا گذاشتن سفته

دارنده ی سفته می تواند به راحتی مراحل اجرا گذاشتن سفته را دنبال کند. برای این منظور لازم است به دادگاه حقوقی، به منظور بررسی اقدامات لازم، دادخواست  مربوطه ارائه شود. در صورتی که دادخواست شما مورد تایید باشد فرایند توقیف اموال بدهکار دنبال می شود. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین مربوطه هستید حتما با وکلای حرفه ای و کاربلد ما در این زمینه در تماس باشید. آشنایی با قوانین حاکم مزیت بسیار مهمی برای موفقیت در یک مسئله ی حقوقی دارد.

مجازات اجرا گذاشتن سفته حسن کار توسط کارفرما چیست؟

در صورتی که در سفته ضمانت کاری خود درج کنید که بابت کار، این سند ارائه شده است، نگران دردسرهای حاصل از اجرا گذاشتن سفته نخواهید بود. اگر سفته حسن کاری شما توسط کارفرما به اجرا گذاشته شده است می توانید اقدامات قانونی را زیر نظر وکلای کاربلد موسسه حقوقی وکلای تلفنی دنبال کنید. برای این منظور نیز حتما با وکلای باتجربه در تماس باشید.

 

ارتباط در واتس اپ

شکایت از کارفرما بابت اجرا گذاشتن سفته حسن انجام کار

اجرا گذاشتن سفته توسط کارفرما چه دردسرهایی دارد؟ همانطور که خاطرنشان کرده ایم کارفرما می تواند سفته حسن کار را به اجرا بگذارد. در صورتی که شما به تعهدات کاری خود پایبند باشید و کارفرما علیه شرایط مندرج، این سفته را به اجرا بگذارد می توانید به راحتی شکایت کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این مورد و انجام مراحل قانونی می توانید از خدمات موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهره مند شوید. ما اینجا هستیم تا شما بتوانید به راحتی با حق و حقوق خود آشنا شوید. به منظور بهره مندی از مشاوره حقوقی آنلاین تردید نکنید با ما در ارتباط باشید.

 

مشاوره حقوقی استرداد چک 
مشاوره حقوقی سفته 
مشاوره حقوقی چک 
مشاوره حقوقی چک و سفته 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مهدی خلیلی

با سلام،شرکتها حین تکمیل مدارک مانع درج عبارت حسن انجام کار و نام شرکت میشوند،


محمد

سلام وقت بخیر کارفرمای بنده به دلیل متعهد نبودن به کار سفته بنده را به اجرا گذاشته است ایا زندان و یا سابقه کیفری سوپیشینه دارد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.