مجازات تقلب در کنکور

مجازات تقلب در کنکور

مجازات تقلب در کنکور

مهمترین آزمونی که در ایران به صورت سراسری و همزمان برگزار می شود کنکور سراسری است. این آزمون هر ساله توسط سازمان سنجش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری می شود. با توجه به اینکه دانشگاه های دولتی ظرفیتی پایین تر از متقاضیان دارند به وسیله همین آزمون دانشجو پذیرش می کنند. آزمون سراسری تحت تدابیر خاصی برگزار و برای تقلب در کنکور مجازات هایی در نظر گرفته شده است.

سازمان سنجش برای ورود دانشجویان به مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آزمون سراسری برگزار می کند. این سازمان برای ثبت نام دفترچه راهنما صادر و برای تمام مراحل آزمون طبق زمانبندی اعلام شده جلو خواهد رفت.

جهت انجام مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خبره در زمینه تقلب در کنکور می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید. وکیل در این زمینه مشاوره و خدمات حقوقی با کیفیتی را به شما ارائه خواهد داد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

شرایط قانونی برگزاری آزمون سراسری

برخی از کشورهای جهان منجمله ایران برای ورود داوطلبان به دانشگاه ها آزمون سراسری برگزار می کنند. در مقابل نیز بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی آزمون ورودی به دانشگاه برگزار نمی کنند. افرادی که موفق به پایان رساندن دوره متوسطه تا تاریخ تعیین شده در دفترچه های راهنمای آزمون سراسری شوند می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

سازمان سنجش کشور با استناد به قانون " قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور" موظف به برگزاری کنکور تحت شرایط قانونی است. پیشنهاد می شود قبل از هر کاری با یک وکیل خبره مشاوره حقوقی انجام دهید.

مصادیق بارز تقلب در آزمون سراسری

مصادیق بارز تقلب در کنکور در "ماده 5 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری" آمده که به شرح زیر است:

·        ایجاد بی نظمی در آزمون سراسری

·        بردن موبایل در کنکور یا هرگونه دستگاه حافظه دار دیگری

·        ارائه گواهی جعل شده برای شرکت در آزمون

·        ایجاد ارتباط با عوامل برگزاری آزمون برای انجام تقلب در کنکور

·        شرکت کردن به جای فرد دیگری در آزمون سراسری

·        کمک کردن به داوطلب برای انجام تقلب در کنکور

 

 

کنکور و قوانین آن

مجازات فروش سوالات کنکور

هرگونه فروش سوالات کنکور، یا همدستی در آن در هنگام برگزاری آزمون تخلف است. حتی اگر این سوالات غیر واقعی هم باشند تاثیری در میزان مجازات آن نخواهد داشت. در صورت چنین اقدامی هیات رسیدگی، متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد. برای متخلف جزای نقدی یا حبس در نظر گرفته خواهد شد.

اگر با مشکل حقوقی در زمینه تقلب در کنکور مواجه هستید جای نگرانی ندارد شما می توانید با کمترین هزینه با بهترین وکیل مشاوره حقوقی انجام دهید. همچنین می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان سوالات متعدد حقوقی خود را در مورد راه های تقلب در کنکور مطرح کنید.

مجازات خرید سوالات کنکور

همانند فروش سوالات کنکور، خرید آنها نیز تخلف است و در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده است. مرتکب یا به پرداخت 10 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد یا به یک تا پنج سال حبس محکوم می شود.

هرگونه خرید یا فروش سوالات کنکور اگر به صورت شبکه ای صورت گیرد سرکرده شبکه به اشد مجازات این قانون و سایراعضا نیز بنا بر دخالتی که داشته اند مجازات خواهند شد.

 

ارتباط در واتس اپ

مرجع صالح برای رسیدگی به تقلبات کنکور

طبق ماده 2 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری " هیأت‌های بدوی و هیأت تجدیدنظر برابر ضوابط این قانون رسیدگی به تخلفات در آزمونها را بر عهده دارند."

مجازات همراه داشتن نوشته و یا موبایل در کنکور

در ماده 6 و 7 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری به مجازات تقلب در کنکور اشاره شده است. برای افرادی که اقدام به بردن موبایل سر جلسه آزمون می کنند درج اخطار کتبی در پرونده در نظر گرفته شده است البته بنابر شرایط ممکن است داوطلب از گزینش در آزمون محروم شود.

تقلب در کنکور با استفاده از بردن نوشته سر جلسه تخلف محسوب می شود و علاوه بر درج اخطار کتبی به مراجع ذیربط نیز اعلام خواهد شد.

مجازات شرکت بجای دیگری در کنکور سراسری

در قانون مجازات سنگینی برای شرکت بجای دیگری در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است. در بند ب ماده 6 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری آمده است : " محرومیت از گزینش علمی در آزمون

همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد."

 

هزینه نگارش لایحه دفاعیه
نگارش لایحه 
استفاده از مهر نظامی جعلی 
مشاوره حقوقی جعل
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مهدی مظفری اناری

تقلب در کنکور سراسری از موضوعاتی است که باعث ورود افراد فاقد توانمندی علمی به دانشگاه می شود. قانون گذار نیز ضمن احصا مصادیق تقلب در آزمون، مجازات هایی نیز برای این موضوع در نظر گرفته است که می تواند راهگشا باشد.


mohamad sheykhi

طبق ماده 2 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری " هیأت‌های بدوی و هیأت تجدیدنظر برابر ضوابط این قانون رسیدگی به تخلفات در آزمونها را بر عهده دارند." مجازات همراه داشتن نوشته و یا موبایل در کنکور در ماده 6 و 7 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری به مجازات تقلب در کنکور اشاره شده است. برای افرادی که اقدام به بردن موبایل سر جلسه آزمون می کنند درج اخطار کتبی در پرونده در نظر گرفته شده است البته بنابر شرایط ممکن است داوطلب از گزینش در آزمون محروم شود. تقلب در کنکور با استفاده از بردن نوشته سر جلسه تخلف محسوب می شود و علاوه بر درج اخطار کتبی به مراجع ذیربط نیز اعلام خواهد شد. مجازات شرکت بجای دیگری در کنکور سراسری در قانون مجازات سنگینی برای شرکت بجای دیگری در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است. در بند ب ماده 6 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری آمده است : " محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد."


بهنام رحمانی فرد

باسلام ماده 6 و 7 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری به مجازات تقلب در کنکور اشاره شده است. برای افرادی که اقدام به بردن موبایل سر جلسه آزمون می کنند درج اخطار کتبی در پرونده در نظر گرفته شده است البته بنابر شرایط ممکن است داوطلب از گزینش در آزمون محروم شود. تقلب در کنکور با استفاده از بردن نوشته سر جلسه تخلف محسوب می شود و علاوه بر درج اخطار کتبی به مراجع ذیربط نیز اعلام خواهد شد. مجازات شرکت بجای دیگری در کنکور سراسری در قانون مجازات سنگینی برای شرکت بجای دیگری در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است. در بند ب ماده 6 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری آمده است : " محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد


سیما غفوری

تقلب در کنکور، در مصادیق مختلفی، مانند شرکت در آزمون به جای دیگری و خرید و فروش سوالات، جرم محسوب شده و مجازات های مختلفی، از جمله محرومیت از آزمون سراسری تا 10 سال و حبس تا 5 سال را برای مجرمین در پی خواهد داشت. نحوه رسیدگی به این جرم نیز در صورت عدم تعیین مجازات، توسط هیات های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون ها و در صورت تعیین مجازات، در دادسرا و دادگاه کیفری می باشد.


معراج فرجی

ماده 6 و 7 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری به مجازات تقلب در کنکور اشاره شده است. برای افرادی که اقدام به بردن موبایل سر جلسه آزمون می کنند درج اخطار کتبی در پرونده در نظر گرفته شده است البته بنابر شرایط ممکن است داوطلب از گزینش در آزمون محروم شود. تقلب در کنکور با استفاده از بردن نوشته سر جلسه تخلف محسوب می شود و علاوه بر درج اخطار کتبی به مراجع ذیربط نیز اعلام خواهد شد.


احسان فلاح

تقلب در کنکور سراسری مصادیق متفاوتی دارد که بنا به هر جرم ارتکابی، مرتکب ممکن است به محرومیت از آزمون دادن برای مدت مشخصی بین ۵ تا ۱۰ و یا حبس مطابق قانون مجازات اسلامی محکوم شود. نحوه رسیدگی به جرایم به این صورت است که ابتدا توسط هیات‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری در سازمان سنجش بررسی می‌شود و برای تعیین مجازات کیفری پرونده به دادسرا ارسال میشود.


آرش سلیمی

با سلام افرادی که موجب بی نظمی در برگزاری آزمون گردند یا در جلسه آزمون هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار به همراه داشته باشند، به اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال محکوم می شوند. افرادی که مرتکب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه‌دار سازد شوند و از هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار استفاده نمایند، به محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد محکوم می شوند.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب جرائم و تخلفات مربوط به آزمون های سراسری در ماده 5 رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری بیان شده است براساس ماده 5قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری: مصادیق جرائم و تخلفات در آزمون های سراسری عبارتند از: ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار، ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه‌دار سازد از قبیل: ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون، ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون بجای داوطلب اصلی، استفاده از هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار، کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سؤالات، دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها، هرگونه تغییر غیر مجاز سؤالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون، و افشای سؤالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو، خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیر واقعی باشد.


مجید شیخی

با سلام ماده 6 و 7 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری به مجازات تقلب در کنکور اشاره شده است. برای افرادی که اقدام به بردن موبایل سر جلسه آزمون می کنند درج اخطار کتبی در پرونده در نظر گرفته شده است البته بنابر شرایط ممکن است داوطلب از گزینش در آزمون محروم شود. تقلب در کنکور با استفاده از بردن نوشته سر جلسه تخلف محسوب می شود و علاوه بر درج اخطار کتبی به مراجع ذیربط نیز اعلام خواهد شد.


فاطمه موسوی نژاد

تقلب در کنکور، در مصادیق مختلفی، مانند شرکت در آزمون به جای دیگری و خرید و فروش سوالات، جرم محسوب شده و مجازات های مختلفی، از جمله محرومیت از آزمون سراسری تا 10 سال و حبس تا 5 سال را برای مجرمین در پی خواهد داشت. نحوه رسیدگی به این جرم نیز در صورت عدم تعیین مجازات، توسط هیات های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون ها و در صورت تعیین مجازات، در دادسرا و دادگاه کیفری می باشد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مهمترین آزمونی که در ایران به صورت سراسری و همزمان برگزار می شود کنکور سراسری است. این آزمون هر ساله توسط سازمان سنجش زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری می شود. با توجه به اینکه دانشگاه های دولتی ظرفیتی پایین تر از متقاضیان دارند به وسیله همین آزمون دانشجو پذیرش می کنند. آزمون سراسری تحت تدابیر خاصی برگزار و برای تقلب در کنکور مجازات هایی در نظر گرفته شده است. سازمان سنجش برای ورود دانشجویان به مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آزمون سراسری برگزار می کند. این سازمان برای ثبت نام دفترچه راهنما صادر و برای تمام مراحل آزمون طبق زمانبندی اعلام شده جلو خواهد رفت.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.