اعتراض به رد صلاحیت شدن توسط هیئت نظارت به انتخابات شورای شهر

اعتراض به رد صلاحیت شدن توسط هیئت نظارت به انتخابات شورای شهر

اعتراض به رد صلاحیت شدن توسط هیئت نظارت به انتخابات شورای شهر

اعتراض به رد صلاحیت شدن توسط هیئت نظارت به انتخابات شورای شهر

داوطلب شدن در هر انتخاباتی به عنوان نامزد انتخاباتی قانون و مقرراتی دارد اگر فردی یکی از شرایط مندرج در قانون انتخابات کشور را نداشته باشد رد صلاحیت خواهد شد. برای نظارت بر انتخابات شورای شهر، هیات نظارت بر انتخابات تشکیل خواهد شد. هیات مرکزی نظارت بر انتخابات متشکل از 3 نفر از کمیسیون شوراها و امور داخلی و 2 نفر از کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی است. هیات مرکزی بر نظارت انتخابات نیز در هر استان 3 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان معرفی می کنند.هیات نظارت استان نیز وظیفه انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات شهرستان را بر عهده خواهد داشت. اعضای هیات نظارت شهرستان نیز متشکل از 5 نفر از معتمدین شهرستان است. هیات نظارت شهرستان نیز می تواند برای هر شعبه رای گیری یک نفر را به عنوان ناظر به فرمانداری شهرستان معرفی نماید.داوطلبانی که در مراحل رسیدگی به پرونده آنها رد صلاحیت می شوند می توانند از مبادی قانونی و بر اساس زمانبندی که قانون در نظر گرفته است نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کنند.

مشاوره حقوقی تلفنی شبانه روزی

موارد رایج رد صلاحیت در انتخابات شورای شهر چه می باشد و چگونه باید آن ها را به نفع خودمان تغییر دهیم؟

بر اساس قانون انتخابات شوراهای کشور تعدادی افراد بنا بر دلایلی از کاندیدا شدن در شورای شهر محروم هستند که بیشتر رد صلاحیت ها به دلیل داشتن ماده 33 بند ب، بند ج و بند ح اتفاق می افتد.

رایج ترین موارد رد صلاحیت بر اساس موارد زیر است:

ماده 33 بند ب: کسانی که به جرم غصب اموال عمومی محکوم شده اند.

ماده 33 بند ج: وابستگان تشکیلاتی به احزاب سازمان ها و گروهک هایی که غیرقانونی بودن آنها از طرف مرجع صالح اعلام شده باشد.

ماده 33 بند ح: مشهوران به فساد و متجاهران به فسق.

در مسائل حقوقی برای رفع هر اتهامی نیاز به مستندات و دلایل محکمه پسند است چنانچه به هر دلیلی در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شدید با ارائه مستندات و دفاعیه قانونی می توانید در هیات نظارت بر انتخابات استان تاییدیه خود را بگیرید. از آنجایی که در هنگام انتخابات زمان کافی برای رسیدگی به کارها وجود ندارد و استرس زیادی بر داوطلبان رد صلاحیت شده وجود دارد سریع ترین را برای دریافت راهنمایی های حقوقی مشاوره حقوقی آنلاین است. داوطلبان از طریق سایت های حقوقی با وکیل آنلاین مشاوره خود را انجام دهند و با راهنمایی وکلای خبره اعتراض خود را تقدیم هیات نظارت بر انتخابات کنند.

 

رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورای شهر چگونه اعلام می شود؟

در مرحله اول پرونده کاندیداهای سطح شهر توسط هیات اجرایی انتخابات شهرستان جهت استعلام به نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت احوال و اداره اطلاعات ارسال می کنند هیات اجرایی نیز با بررسی استعلامات نظر خود را در مورد تائید یا رد صلاحیت کاندیداها به هیات نظارت بر انتخابات اعلام می کنند.

هیات نظارت نیز پرونده تمامی کاندیداها را مورد بررسی قرار می دهد و ممکن است از دستگاه های دیگر نیز استعلام بگیرند. اعلام نظر هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در مورد کاندیداها از طرف دبیرخانه این هیات به فرمانداری شهرستان حوزه انتخابیه اعلام می شود. فرمانداری شهرستان نیز باید طبق زمان اعلامی انتخابات که توسط ستاد انتخابات وزارت کشور قبل از هر انتخاباتی تدوین می شود مراتب تعیین یا رد صلاحیت کاندیداها را از طریق نامه کتبی به کاندیداها اعلام کند.

فرمانداری در نامه ای رسمی و محرمانه نظر هیات نظارت را به کاندیدا اعلام خواهد کرد و کاندیداها نیز می توانند بر اساس زمانبندی انتخابات نسبت به اعتراض اقدام کنند.

مشاوره فوری با وکیل متخصص

روش اصولی اعتراض به تصمیم هیات نظارت انتخابات شورای شهر چگونه می باشد؟

بعد از اینکه نظر هیات نظارت به صورت کتبی به داوطلبان اعلام شد داوطلبان به مدت چهار روز پس از دریافت اعلام نظر می توانند درخواست رد صلاحیت خود را داشته باشند و شکایت خود را تسلیم هیات نظارت بر انتخابات استان نمایند. هیات نظارت بر انتخابات استان نیز در مهلت قانونی شکایت کاندیداهای رد صلاحیت شده را مورد بررسی قرار می دهد و نظر خود را طبق صورتجلسه ای جهت ارسال به فرمانداری به ستاد انتخابات استانداری تسلیم می کند.

در قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور به این نکته اشاره نشده است اما افرادی که در هیات نظارت استان نیز رد صلاحیت می شوند می توانند از طریق هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کنند و این افراد تا قبل از روز رای گیری می توانند تایید صلاحیت خود را اخذ کنند.

در سال های اخیر مشاهده شده تعدادی از کاندیداها در روز های آخر تبلیغات تایید صلاحیت خود را از هیات نظارت اخذ کرده اند و در لیست اعلامی توسط هیات اجرایی قرار گرفته اند.

چگونه از این تمام کسانی که در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شدند، ما انتخاب شویم ؟

آشنایی به قوانین انتخابات می تواند کمک زیادی را به کاندیداها در روند ثبت نام تا روز رای گیری نماید اما برخی اوقات دانستن این اطلاعات نیز نمی تواند کمک حال کاندیدای رد صلاحیت شده باشد. وکلای مجرب در وکیل تلفنی با سال ها تجربه و سابقه دلایل رد صلاحیت کاندیدا را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهند و بهترین راه حل را برای گرفتن تاییدیه به کاندیدا ارائه می دهند.

در هر زمان و مکانی امکان انجام مشاوره با وکیل آنلاین فراهم شده است با مراجعه به سایت وکیل تلفنی می توانید از خدمات حقوقی بی نظیر بهره ببرید. رد صلاحیت شدن یکی از دغدغه های داوطلبان شورای شهر است که تعدادی از کاندیداهای رد صلاحیت شده با بهره گیری از تجارب مشاوران حقوقی به میدان رقابت باز می گردند و تاییدیه خود را از هیات نظارت بر انتخابات می گیرند.

 

حداقل و حداکثر مهلت قانونی اعتراض به رد صلاحیت توسط هیات نظارت چقدر است؟

داوطلبان انتخابات شورای شهر بعد از اینکه نامه خود مبنی بر رد صلاحیت را تحویل گرفتند به مدت 4 روز فرصت دارند شکایت خود را تسلیم هیات نظارت بر انتخابات استان نمایند.

در زمان کمی که برای اعتراض به رد صلاحیت کاندیدا وجود دارد داوطلبان باید به دنبال بهترین و سریع ترین دفاعیه ممکن باشند به همین دلیل باید برای این کار با وکلای مجرب مشاوره انجام دهند. از آنجایی که فرصت کمی وجود دارد هرگونه اشتباه حقوقی در متن شکایت ممکن است بر علیه داوطلب تمام شود تاثیری بر رفع رد صلاحیت نداشته باشد.

چگونه پس از گذشت مهلت اعتراض به تصمیم هیات نظارت به انتخابات شورای شهر اعتراض بزنیم؟

هیات نظارت مرکزی تا روزهای آخر منتهی به رای گیری در مورد رد صلاحیت کاندیداها نظر خود را اعلام می کند. افرادی که سلسله مراتب هیات نظارت بر انتخابات را می شناسند می توانند تا آخرین لحظات نیز پیگیر وضعیت رد صلاحیت خود باشند.

در مسائل حقوقی نکات ریزی وجود دارد با استناد به این موارد خیلی از گره های حقوقی باز خواهد شد برای راهنمایی های مثمر ثمر در ارتباط با رفع رد صلاحیت می توانید مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل متخصص در این حوزه را  را انجام دهید.

 

هزینه هر بار اعتراض به رای هیئت نظارت انتخابات به چه میزان است؟

در طول روند انتخابات نه برای ثبت نام و نه برای اعتراضات و شکایات هزینه ای توسط ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات دریافت نمی شود. اما ممکن است افرادی برای اعتراض از راهنمایی های مشاوران حقوقی استفاده کنند که مشمول اندک هزینه مشاوره خواهند شد.

حداکثر چند بار میتوان به رای صادر شده از هیئت نظارت انتخابات اعتراض زد؟

اولین نظر در مورد رد صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت شهرستان اعلام خواهد شد داوطلب یکبار می تواند به رد صلاحیت خود اعتراض کند. اگر در استان نیز اعتراض به جای نرسید و رد صلاحیت دوباره اعلام شد چون زمان اعتراض به پایان می رسد داوطلب می تواند اعتراض خود را تقدیم هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کند.

ممکن است بعد از برگزاری رای گیری، هیات نظارت بر انتخابات نیز بر روند برگزاری انتخابات ایراد قانونی بگیرد و نسبت به ابطال رای برخی از شعب رای گیری یا کل انتخابات یک حوزه اقدام کنند که نظر نهایی را در این زمینه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خواهد داد. هر تصمیمی در مورد انتخابات یک حوزه انتخابیه گرفته شود مراتب به استانداری مربوطه اعلام خواهد شد و استانداری نیز نظر هیات نظارت را به فرمانداری ابلاغ خواهد کرد.

 

افرادی که به دلیل ابطال انتخابات نسبت به تصمیم هیات نظارت اعتراض قانونی داشته باشند می توانند از دیوان عدالت اداری نسبت به نظر هیات نظارت شکایت کنند. ابطال انتخابات موجب می شود منتخبین بیشترین اعتراض را به این موضوع داشته باشند، این افراد می توانند از طریق مشاوره حقوقی تلفنی اقدامات لازم را از مبادی مراجع قانونی انجام دهند.

ارزان ترین مشاوره تلفنی تخصصی با وکیل 24 ساعته

موسسه وکیل تلفنی با بهره گیری از وکلای متخصص در حوزه انتخابات شرایط مناسبی را فراهم کرده است که بصورت ارزان مشاوره تلفنی تخصصی را به داوطلبان ارائه بدهد. کاندیداهای رد صلاحیت شده در سراسر کشور در کمترین زمان ممکن می توانند با مراجعه به سایت وکیل تلفنی از خدمات حقوقی این سایت استفاده کنند.

 امکان برقراری ارتباط با وکلای مجرب بصورت 24 ساعته و آنلاین در موسسه وکیل تلفنی فراهم شده است که داوطلبان میتوانند در کمترین زمان ممکن از مشاوره وکلای خبره بهره ببرند.

 

سوالات رایج

+ هیات اجرایی استعلامات قانونی را از چه مراجعی می گیرد؟

هیات اجرایی شهرستان از ادارات ثبت احوال، دادگستری، اطلاعات و نیروی انتظامی وضعیت داوطلبان را استعلام می گیرد.

+ هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر می تواند از دستگاه های دیگر استعلام بگیرد؟

قانون انتخابات فقط به استعلام از دستگاه های چهارگانه اشاره کرده است اما هیات نظارت ممکن است از دستگاه های دیگری مانند سازمان بازرسی برای تعدادی از کاندیداها استعلام بگیرد.

+ بیشترین رد صلاحیت ها بر اساس کدام ماده قانونی خواهد بود؟

بیشترین رد صلاحیت ها بر اساس بندهای ماده 33 قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور اتفاق می افتد.

+ اگر هیات نظارت استان نیز داوطلب را رد صلاحیت نماید داوطلب می تواند تاییدیه خود را از جای دیگر بگیرد؟

داوطلبان می توانند از هیات نظارت مرکزی نیز تاییدیه خود را کسب کنند.

+ تایید یا رد صلاحیت داوطلبانی توسط کدام دستگاه و چگونه به داوطلبان اعلام می شود؟

تایید یا رد صلاحیت ها در طی نامه ای محرمانه در موقع مقرر توسط فرمانداری به کاندیداها ابلاغ خواهد شد.


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، موسسه وکیل تلفنی با بهره گیری از وکلای متخصص در حوزه انتخابات شرایط مناسبی را فراهم کرده است که بصورت ارزان مشاوره تلفنی تخصصی را به داوطلبان ارائه بدهد. کاندیداهای رد صلاحیت شده در سراسر کشور در کمترین زمان ممکن می توانند با مراجعه به سایت وکیل تلفنی از خدمات حقوقی این سایت استفاده کنند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ برای اساس اصل 100 قانون اساس جمهوری اسلامی و برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی ، بهداشتی فرهنگی ، آموزشی و سایر امور رفاهی مردم در هر شهر یا روستایی و بنا به مقتضیات آن شهر یا روستا ، شورای دِه ، بخش ، شهر یا شهرستان تشکیل می گردد که اعضای آن با ثبت نام داوطلبان و برگزاری انتخابات و تعیین آنها توسط مردم همان محل انجام می گیرد. شرایط انتخاب شوندگان نیز توسط قانون مشخص می گردد. بر اساس موازین قانونی نیز هرگاه کسی خود را شایسته انتخاب بعنوان منتخب شورای شهر یا روستا بداند با ثبت نام بعنوان یکی از نامزد های موجود در انتظار بررسی صلاحیت خود می ماند تا اینکه نایج بررسی صلاحیت ها توسط فرمانداری هر حوزه معرفی گردد. انجام فرایند بررسی صلاحیت های توسط هیات نظارت شهرستان ها همواره بسیار چالش برانگیز بوده و ما در بسیاری از موارد خبر رد صلاحیت کسانی را می شنویم که به هیچ وجه انتظار آن را از سوی این هیات نداشته ایم ، مساله ای که شاید شهرت اجتماعی شخص متقاضی را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد از این رو همواره شاهد اعتراضات افراد رد صلاحیت شده ای هستیم که خود را اصلح دانسته و در تلاشند تا با اثبات حقانیت خود بار دیگر وارد گردونه انتخابات شوند. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که قصد انجام فعالیت انتخاباتی را دارید بهتر است با مشورت با موسسه وکیل تلفنی روال صحیح امور را دانسته و آمادگی کامل برای ارائه عکس العمل مناسب در هر مرحله از انتخابات را داشته باشید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام تعدادی افراد بنا بر دلایلی از کاندیدا شدن در شورای شهر محروم هستند که بیشتر رد صلاحیت ها به دلیل داشتن ماده 33 بند ب، بند ج و بند ح اتفاق می افتد. رایج ترین موارد رد صلاحیت بر اساس موارد زیر است: ماده 33 بند ب: کسانی که به جرم غصب اموال عمومی محکوم شده اند. ماده 33 بند ج: وابستگان تشکیلاتی به احزاب سازمان ها و گروهک هایی که غیرقانونی بودن آنها از طرف مرجع صالح اعلام شده باشد. ماده 33 بند ح: مشهوران به فساد و متجاهران به فسق. در مسائل حقوقی برای رفع هر اتهامی نیاز به مستندات و دلایل محکمه پسند است چنانچه به هر دلیلی در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شدید با ارائه مستندات و دفاعیه قانونی می توانید در هیات نظارت بر انتخابات استان تاییدیه خود را بگیرید.


بهاره توکلی پور

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان موسسه وکیل تلفنی کار بسیار ارزشمندی را در دوران بیماری انجام دادن و سبب صرفه جویی در هزینه ها و وقت مردم شدن ونیاز به مراجعه حضوری رو به حداقل رساندند،پیشنهادمیکنم مردم حتما از این حرکت خیروخوب استفاده کنندوبه وکلای مجرب موسسه مراجعه کنند باتشکر


Mohamad sheykhi

ضمن عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان و همكاران گرامي توصيه مي شود پيش از هر اقدامي در امور حقوقي براي تضييع نشدن حق و حقوق خود و اينكه از تمامي حق و حقوق خود آگاه گرديد حتما با وكيلي متخصص و مجرب در موضوع مربوطه مشورت نماييد زيرا دفع ضرر و رعايت احتياط شرط عقل است كه مجموعه وكيل تل اين امر را تسهيل بخشيده است و با توجه به شرايط كرونايي دسترسي راحت به وكيل ميسر گرديده است ضمن اينكه مجموعه وكيل تل در سراسر كشور با وكلائي مجرب و متخصص در حال همكاري است كه بر اساس موضوع مطروحه به شخص وكيل متخصص موضوع مذكور متصل شده و امكان ارائه خدمات حقوقي براي شما كاربر گرامي فراهم خواهد شد و اين موضوع را هميشه در نظر داشته باشيد به فرموده استادم: حقيقت را از دو شخص پنهان نكن يك طبيب و دو وكيل عدليه در پناه حق هميشه شاد و سلامت باشيد ارادتمند شيخي


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.