اثبات مالکیت نسبت به املاک فاقد سند رسمی

اثبات مالکیت نسبت به املاک فاقد سند رسمی

اثبات مالکیت نسبت به املاک فاقد سند رسمی

مدارک لازم برای اثبات مالکیت

بنا بر دلایل مختلف بسیاری از املاک فاقد سند رسمی هستند و ممکن است افرادی در مورد ملک ادعای مالکیت داشته باشند یا اتفاقی بیفتد که مالک نیاز باشد نسبت به اثبات مالکیت خود دفاعیه هایی از خود داشته باشد. اما چگونه مالکیت یک ملک به اثبات می رسد و چه مدارکی لازم است. مدارکی که برای اثبات لازم است شامل موارد زیر می باشد.

·        یک نسخه از رسید وجه یا مالی که بابت ملک بدون سند رسمی پرداخت شده است

·        تصویر یا اصل سند عادی که از طریق آن ملک معامله شده است

 

هزینه مشاوره حقوقی

حق الوکاله وکیل برای اثبات مالکیت زمین بدون سند رسمی

حق الوکاله تمامی موضوعات حقوقی و کیفری از طریق تعرفه های سالانه تعیین می شود. اما چون بحث وکالت یک موضوع قراردادی است وکیل و موکل می توانند بر سر تعرفه ای برای انجام وکالت به توافق برسند. معمولا تعرفه پرونده ها بر اساس سختی موضوع پرونده و زمانی که برای رسیدگی  به پرونده پیش بینی می شود تعیین می شود. اگر می خواهید به صورت شفاف و قانونی در مورد حق الوکاله وکیل برای اثبات مالکیت اطلاعاتی به دست بیاورید با شماره 09212242670 موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید. وکیل متخصص با ارائه مشاوره حقوقی تمامی جوانب مشکل ملکی مطرح شده را برای شما تشریح می کند و شما بر اساس توضیحات ارائه شده تصمیم می گیرید خودتان کار را ادامه دهید یا به یک وکیل باتجربه وکالت بدهید. تمامی تعرفه های ارائه شده در موسسه وکلای تلفنی منصفانه و حق و حقوق موکل در آن در نظر گرفته می شود به عنوان مثال شما می توانید با 20 هزار تومان با بهترین وکیل ملکی مشاوره حقوقی تلفنی انجام دهید.

 

اثبات مالکیت

منظور از سند رسمی چیست؟

سند مهمترین ادله برای ثابت کردن یک دعوای حقوقی است. سند دو نوع رسمی و عادی دارد. بر اساس قانون تعریف سند رسمی به این گونه است: " اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد سایر مامورین رسمی در حدود صلاحیت آنها و بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشند ، رسمی است " .  مالکان ملک هایی که فاقد سند رسمی هستند می توانند از طریق سامانه sabtemelk.ir اقدام به ثبت نام درخواست صدور سند رسمی نمایند. کاربران برای دریافت مشاوره حقوقی در ارتباط با مشکلات اثبات مالکیت می توانند با وکیل پایه یک دادگستری در موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرند. مشاوره حقوقی در این موسسه به صورت شبانه روزی و 24 ساعته انجام می شود.

چگونگی اثبات مالکیت ملک بدون سند رسمی

برای اثبات مالکیت ملک بدون سند رسمی باید دادخواست اثبات مالکیت در دادگاه طرح شود. خواهان در دادگاه مدارک خود از جمله مبایعه نامه و شاهد را ارائه می دهد. اگر ملک از طریق ارث منتقل شده است یا اینکه قولنامه از بین رفته است باید برای اثبات از ادله محکمه پسند مانند شهادت شهود استفاده شود. همچنین تصرف طولانی مدت ملک بدون سند توسط فرد و خانواده او نیز دلیل مناسبی برای ارائه به دادگاه خواهد بود. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

برد در پرونده اثبات مالکیت با وکیل ملکی

قطعا هیچ وکیلی نمی تواند برد در یک پرونده را تضمین کند اما یک وکیل باتجربه بر اساس وکالت های مشابهی که انجام داده است می تواند نتیجه پرونده را پیش بینی کند. اما یک وکیلی ملکی به چه اندازه در برد پرونده اثبات مالکیت تاثیرگذار است. یک وکیل ملکی با توجه به دانش و تجربه ای که در سال ها وکالت در حوزه ملکی به دست آورده است آشنایی کامل با روند رسیدگی به چنین پرونده هایی را دارد. وکیل ملکی با بهره گیری از تجربه و راه حل هایی که برای دفاع از موکل خود در نظر میگیرد برد در پرونده اثبات مالکیت را تقویت می کند. یک وکیل خوب با ارائه ادله درستی که در دست موکل است روند پرونده را سرعت می بخشد و در رفع ابهامات به قاضی نیز کمک می کند. مسائل ملکی و سندی نیز به مانند سایر مسائل حقوقی دارای پیچیدگی های خاصی است. هم برای وکالت دادن به یک وکیل ملکی کاربلد و هم برای انجام مشاوره حقوقی در این زمینه با کارشناسان موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید.گرفتن مشاوره حقوقی در موسسه وکلای تلفنی بسیار راحت است برای اینکار با شماره 09212242670 تماس می گیرید درخواست مشاوره خود را ثبت می کنید. در کمتر از 5 دقیقه وکیل مربوطه با شما تماس می گیرند و مشاوره ای با کیفیت به شما ارائه می دهند. هزینه مشاوره بسیار ناچیز است شما به 20 هزار تومان می توانید با بهترین وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید و سوالات حقوقی خود را مطرح کنید.

 

مشاوره حقوقی بطلان سند 
مشاوره حقوقی خلع ید و تخلیه 
نگارش لایحه
مشاوره حقوقی الزام به فک 
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

حسن قاسمی

سلام وعرض ادب ، ۴۵۰ متر از۹۰۰ متر قطعه زمینی را خریده آنکه پلاک ثبتی دارد ولی مشاع بوده ‌مشخص نشده که این قسمت متعلق به کدام مالک بوده، ‌ ‌اقدام الزام به انتقال سند نتیجه ی مطلوبی نداشته است ، لذا باتوجه به اینکه فروشنده از شورای حل اختلاف اثبات مالکیت دریافت کرده آیا می‌توان اوراملزم به انتقال سند اثبات مالکیت نسبت به ۴۵۰ متر خریداری شده نمود؟ وچگونه؟،،،


جهانگیر

یک‌زمین‌کشاورزی‌قدیمی‌داریم‌‌سالهاپدرم‌کشت‌کردن‌ظاهراچندوقتیه‌‌شخص‌دیگری‌ادعا‌دارن‌که‌زمین‌مال‌ایشان‌است‌و‌واگذاری‌منابع‌طبیعی‌گرفتن‌حالا‌باید‌چجوری‌زمین‌خودپس‌بگیرم‌لطفا‌راهنمایی‌کنیدباتشکر


جهانگیر

یک‌زمین‌کشاورزی‌قدیمی‌داریم‌‌سالهاپدرم‌کشت‌کردن‌ظاهراچندوقتیه‌‌شخص‌دیگری‌ادعا‌دارن‌که‌زمین‌مال‌ایشان‌است‌و‌واگذاری‌منابع‌طبیعی‌گرفتن‌حالا‌باید‌چجوری‌زمین‌خودپس‌بگیرم‌لطفا‌راهنمایی‌کنیدباتشکر


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.