اثبات جعل اسناد توسط سردفتر

اثبات جعل اسناد توسط سردفتر

اثبات جعل اسناد توسط سردفتر

اثبات جعل اسناد توسط سردفتر

جعل اسناد چیست؟

قبل از اینکه به بررسی راه‌های اثبات جعل اسناد بپردازیم بهتر است با جعل سند بیشتر آشنا شویم. جعل سند در واقع نوشتن یا وارد کردن مهر و امضا رسمی یا غیر رسمی بدون اجازه صاحب سند است. در واقع هر گونه خراش، بریدن، الحاق کردن یا محو کردن اطلاعات سند جعل محسوب می‌شود. این کار از جمله جرم‌ها و خلاف‌های این روزهای جامعه است و بسیاری از افراد به عنوان یک هویت غیر قانونی از این اسناد جعل شده استفاده می‌کنند. از جمله کاربردهای جعل اسناد می‌توان به جعل سند هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی اشاره کرد با جعل این سند می توان به سادگی سایر اسناد را با هویت شخص دیگری به دست آورد. برای اینکه بتوانید مشخص کنید که سند شما جعل شده است نیاز است که مراحل اداری و قانونی خاصی را سپری کنید. قرار گرفتن و موفق شدن در این مسیر به تنهایی ممکن نیست به همین دلیل بهتر است از یک وکیل مجرب و متخصص در این زمینه حتما کمک بگیرید. مجموعه وکیل تلفنی با در اختیار داشتن بهترین وکلای حقوقی به شما در این زمینه کمک می‌کند. شما می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و مشاوره حقوقی تلفنی این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان استفاده کنید.

جعل اسناد

آیا جعل اسناد توسط سردفتر مجازات دارد؟

اسناد رسمی با توجه به شرایط خاصی که برای تنظیم شدن دارند بیشتر از اسناد عادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ارزش و اعتبار بیشتری نیز دارند اما در یک صورت این اسناد رسمی ارزش پیدا می‌کنند آن هم با امضای سردفتر است. در صورتی که جعل سند توسط سردفتر اتفاق بیفتد بدون شک مجازاتی در انتظار این شخص خواهد بود. اما مجازات جعل اسناد چیست؟ چگونه می‌توان اقدام به اثبات جعل اسناد کرد؟ اگر جعل توسط سردفتر انجام شده باشد برای اولین بار توبیخ کتبی در پرونده وی درج می شود اما اگر این کار تکرار شود ملزم به پرداخت جزای نقدی و منفصل شدن به صورت مادام العمر از خدمات دولتی است. برای اینکه این جرم در دفترخانه‌ها کاهش پیدا کند بازرسی‌های دوره‌ای از این دفاتر انجام می‌شود. برای اینکه بتوانید جعل اسناد یک سردفتر را اثبات کنید نیاز است که اطلاعات حقوقی و قانونی کاملی داشته باشید در مجموعه حقوقی وکیل تلفنی شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان مشکل خود را با کمک بهترین وکلای پایه یک دادگستری رفع کنید. لازم به ذکر است شما همچنین می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی فوری این مجموعه نیز در طول شبانه روز استفاده کنید.

چارت هزینه مشاوره حقوقی

مجازات سردفتر به موجب جعل اسناد قابل بخشش است؟

از جمله جرم‌هایی که گذشت ندارد جعل اسناد است. اما اگر این جعل توسط سردفتر انجام شده باشد تا حدودی قوانین مجازات جعل اسناد برای آن تغییر می‌کند. برای مثال در صورتی که جعل امضا رخ داده باشد برای بار اول سردفتردار توبیخ کتبی دریافت می‌کند و در صورت تکرار مجازات‌های سنگین‌تر خواهد داشت. در بسیار از مواقع اثبات جعل اسناد توسط سردفتر بسیار سخت می‌شود چرا که ممکن است این اتفاق به دلیل یک خطای سهوی انجام شده باشد به همین دلیل برای اثبات نیاز به یک فرد متخصص دارید. وکیل مناسب و حرفه‌ای می‌تواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند. در مجموعه حقوقی وکیل تلفنی می‌توانید به صورت شبانه روزی مشاوره حقوقی فوری با وکلای حرفه‌ای این مجموعه داشته باشید. همچنین می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین نیز استفاده کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل شما حل شود.

مجازات جعل اسناد

مجازات زندان برای جعل اسناد سردفتر

جعل اسناد نیز مانند سایر خلاف‌ها دارای مجازات است و حتی مجازات حبس نیز دارد. با توجه به قانونی که در سال 1375 برای جاعلان سند تصویب شده است این جرم دارای مجازات‌های سنگینی است. در صورتی که جعل برای اسناد غیر رسمی انجام شده باشد متهم ملزم به تحمل 6 ماه تا 2 سال حبس و یا پرداخت 3 تا 12 میلیون ریال می‌شود. در صورتی که یک کارمند دولتی متهم به جعل سند در هنگام انجام وظیفه خود شود محکوم به تحمل حبس به مدت 1 تا 5 سال یا پرداخت 6 تا 30 میلیون ریال می شود. در صورتی که فرد کارمند نباشد اما از یک سند جعلی استفاده کند مرتکب جرم شده است و باید 6 ماه تا 3 سال حبس را تحمل کند یا جریمه 3 تا 18 میلیون ریال را پرداخت کند. لازم به ذکر است جعل رسید، جعل امضا، مهر، علامت، تصویربرداری از اوراق هویتی و ... نیز جرم محسوب می‌شوند و دارای مجازات هستند. برای اثبات جعل اسناد می‌توانید از یک وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرونده حقوقی شما به جریان بیفتد و در مدت زمان کوتاه به نتیجه برسد.

چگونگی اثبات جعل اسناد توسط سردفتر

برای اینکه بتوان اثبات کرد یک سند جعلی است یا خیر باید مراحل مختلفی انجام شود از جمله مراحل اثبات جعل اسناد می‌توان به بررسی فیزیکی آن اشاره کرد. در این روش اسناد را درون دستگاه‌هایی که دارای نور مادون قرمز هستند قرار می‌دهند. این نور با تشخیص الیاف فلوراسانس می‌تواند اثبات کند که یک سند جعلی است یا خیر همچنین از این نور برای تشخیص تفاوت بین جوهرهای استفاده شده در سند نیز استفاده می شود. روش دومی که به شما برای تشخیص جعل بودن سند کمک می‌کند بررسی شیمیایی است. در این روش شیمیایی از از مواد مخصوص برای تشخیص دادن اختلاف جوهر اسناد و همچنین نشان دادن نوشته‌های پنهانی در اسناد استفاده می‌شود.

هزینه وکیل متخصص در حوزه جعل اسناد

همانطور که گفتیم اثبات جعل اسناد کار دشواری است و برای اینکه بتوانید در این زمینه موفق باشید بهترین کار کمک گرفتن از یک وکیل متخصص در این زمینه است. اما شاید نگران هزینه‌های وکیل باشید. در مجموعه وکیل تلفنی شما با هر بودجه‌ای که دارید می‌توانید از خدمات بهترین وکلای پایه یک دادگستری استفاده کنید. برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین این مجموعه کافی است به صورت غیر حضوری از طریق سایت یا تلفن با وکلای این مجموعه در تماس باشید تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل شما حل شود.

سوالات متداول 

۱)در صورتی که کسی با جعل اسناد اقدام به کلاهبرداری کند مجازات او چیست؟

در صورتی که اثبات جعل اسناد و کلاهبرداری انجام شود از آنجایی که مجازات کلاهبرداری بیشتر است مجرم تنها متهم به مجازات برای کلاهبرداری می‌شود.

۲) آیا اثبات جعل سند که توسط سردفتر انجام شده ممکن است؟

بله به کمک بازرسی‌های دوره‌ای دفاتر رسمی می‌تواند به آسانی اقدام به اثبات جعل اسناد که توسط سردفتر انجام شده است کرد.

۳) برای شکایت از جعل اسناد به کجا باید رفت؟

برای شکایت و اثبات جعل اسناد می‌توانید به دادگاه کیفری مراجعه کنید اما بهترین کار قبل از هر چیزی کمک گرفتن از یک وکیل متخصص است.

۴) آیا جرم جعل را می‌تواند بخشید؟

با توجه به قوانینی که برای اثبات جعل اسناد ثبت شده است یک سری از جرائم قابل گذشت شده‌اند.

۵) آیا می‌توان از خدمات وکیل تلفنی به صورت غیر حضوری استفاده کرد؟

بله شما می‌توانید برای اثبات جعل اسناد یا سایر شکایت‌های قانونی از خدمات غیر حضوری مجموعه حقوقی وکیل تلفنی استفاده کنید.


سوالات متداول

نظرات

بهنام رحمانی فرد

با سلام جعل اسناد نیز مانند سایر خلاف‌ها دارای مجازات است و حتی مجازات حبس نیز دارد. با توجه به قانونی که در سال 1375 برای جاعلان سند تصویب شده است این جرم دارای مجازات‌های سنگینی است. در صورتی که جعل برای اسناد غیر رسمی انجام شده باشد متهم ملزم به تحمل 6 ماه تا 2 سال حبس و یا پرداخت 3 تا 12 میلیون ریال می‌شود. در صورتی که یک کارمند دولتی متهم به جعل سند در هنگام انجام وظیفه خود شود محکوم به تحمل حبس به مدت 1 تا 5 سال یا پرداخت 6 تا 30 میلیون ریال می شود. در صورتی که فرد کارمند نباشد اما از یک سند جعلی استفاده کند مرتکب جرم شده است و باید 6 ماه تا 3 سال حبس را تحمل کند یا جریمه 3 تا 18 میلیون ریال را پرداخت کند. لازم به ذکر است جعل رسید، جعل امضا، مهر، علامت، تصویربرداری از اوراق هویتی و ... نیز جرم محسوب می‌شوند و دارای مجازات هستند. برای اثبات جعل اسناد می‌توانید از یک وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرونده حقوقی شما به جریان بیفتد و در مدت زمان کوتاه به نتیجه برسد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام با توجه به قانونی که در سال 1375 برای جاعلان سند تصویب شده است این جرم دارای مجازات‌های سنگینی است. در صورتی که جعل برای اسناد غیر رسمی انجام شده باشد متهم ملزم به تحمل 6 ماه تا 2 سال حبس و یا پرداخت 3 تا 12 میلیون ریال می‌شود. در صورتی که یک کارمند دولتی متهم به جعل سند در هنگام انجام وظیفه خود شود محکوم به تحمل حبس به مدت 1 تا 5 سال یا پرداخت 6 تا 30 میلیون ریال می شود. در صورتی که فرد کارمند نباشد اما از یک سند جعلی استفاده کند مرتکب جرم شده است و باید 6 ماه تا 3 سال حبس را تحمل کند یا جریمه 3 تا 18 میلیون ریال را پرداخت کند. لازم به ذکر است جعل رسید، جعل امضا، مهر، علامت، تصویربرداری از اوراق هویتی و ... نیز جرم محسوب می‌شوند و دارای مجازات هستند. برای اثبات جعل اسناد می‌توانید از یک وکیل متخصص در این زمینه کمک بگیرید


فریبرز ذوالفقاری

با سلام جعل سند در واقع نوشتن یا وارد کردن مهر و امضا رسمی یا غیر رسمی بدون اجازه صاحب سند است. در واقع هر گونه خراش، بریدن، الحاق کردن یا محو کردن اطلاعات سند جعل محسوب می‌شود. این کار از جمله جرم‌ها و خلاف‌های این روزهای جامعه است و بسیاری از افراد به عنوان یک هویت غیر قانونی از این اسناد جعل شده استفاده می‌کنند. از جمله کاربردهای جعل اسناد می‌توان به جعل سند هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی اشاره کرد با جعل این سند می توان به سادگی سایر اسناد را با هویت شخص دیگری به دست آورد. برای اینکه بتوانید مشخص کنید که سند شما جعل شده است نیاز است که مراحل اداری و قانونی خاصی را سپری کنی


Mohamad sheykhi

جعل اسناد نیز مانند سایر خلاف‌ها دارای مجازات است و حتی مجازات حبس نیز دارد. با توجه به قانونی که در سال 1375 برای جاعلان سند تصویب شده است این جرم دارای مجازات‌های سنگینی است. در صورتی که جعل برای اسناد غیر رسمی انجام شده باشد متهم ملزم به تحمل 6 ماه تا 2 سال حبس و یا پرداخت 3 تا 12 میلیون ریال می‌شود. در صورتی که یک کارمند دولتی متهم به جعل سند در هنگام انجام وظیفه خود شود محکوم به تحمل حبس به مدت 1 تا 5 سال یا پرداخت 6 تا 30 میلیون ریال می شود. در صورتی که فرد کارمند نباشد اما از یک سند جعلی استفاده کند مرتکب جرم شده است و باید 6 ماه تا 3 سال حبس را تحمل کند یا جریمه 3 تا 18 میلیون ریال را پرداخت کند


مجید شیخی

در جعل باید ضرر ب غیر مفروز باشد.در مورد جعل در فتوکپی باید گفت اگر فتوکپی مصدق نباشدتحریف و تغییر ان باعث تحقق جرم جعل نیست ولی اگر مصدق باشد جرم جعل تحقق پیدا میکند .تغییر در سند جعلی جعل محسوب نمیشود یعنی جعل در جعل قابل تصور نیست


بشیر علی پاریاد

سلام.مطابق ماده ۵۲۳ قانون مجازات اسلامی در خصوص جرم جعل بیان کرده؛ “هر گاه فردی با ایجاد مهر و یا امضا شخص رسمی یا عادی و یا ایجاد خراش و قلم بردن و محو و سیاه کردن یک سند تغییراتی را در آن حاصل نماید مرتکب این جرم شده است.” جرم جعل از انواع جرایم غیر قابل بخشش در قانون می‌باشد


شیوا فرخندی

با سلام جعل سند به دو صورت مادی و معنوی صورت می گیرد که هریک تعریف خاص خود و شرایط قانونی جهت تحقق دارند.در مورد جعل مادی تعریف قانونی الحاق ،خراش ،بریدن،محو و... است که توسط افراد عادی یا مامورد رسمی امکان ارتکاب دارد،حعل معنوی که اغلب توسط مامورین رسمی ارتکاب می یابد ،تغییر در معنا و محتوای سند است که اثبات آن نیز از طرف معمول یعنی استفاده از نور مادون یا مواد شیمیایی و کتابت امضا و بررسی اثر انگشت...ممکن نیست و بایستی با توسل به ادله دیگر در جهت اثبات تحریف متن توسط حاعل، صورت گیرد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از جرایمی که دارای مجازات سنگینی بوده و به‌عنوان یک جرم کیفری مهم و غیر قابل گذشت شناسی شناخته می‌شود جرم جعل نیز می‌باشد. باید دانست که در عرف امروز محاکم دادگستری جرم جعل معمولاً مقدمه‌ای است بر سایر جرایم که آن را همراه با دیگر جرم‌ها مورد رسیدگی قرار می‌دهند به‌عنوان مثال جرم جعل و استفاده از سند مجعول یا جرم جعل و کلاه‌برداری و امثال آن ، همون‌طور که گفته شد این جرم جزء جرایم غیر قابل گذشت می‌باشد زیرا علاوه‌بر جنبه خصوصی جرم دارای جنبه عمومی بوده که جامعه را جریحه‌دار می‌نماید. برخی از افراد حسب پست و مقامی که دارند در معرض چنین جرایمی قرار می‌گیرند به‌عنوان مثال سردفتران اسناد رسمی کسانی هستند که ممکن است سندهایی را که به آن‌ها تحویل داده‌شده به‌صورت مادی یا معنوی جلب نمود و محتوای آن را تغییر دهند. در چنین مواردی معمولاً دفعه اول قانون با رأفت نسبت‌به این افراد برخورد می‌نماید و آن‌ها را با توبیخ کتبی مجازات می‌کند اما اگر این جرم بار دیگر تکرار شود مجازات سنگینی در برخواهد داشت که می‌تواند حتی به تعلیق کامل آن دفترخانه نیز منجر شود. برای دانستن دیگر جزئیات می‌توان به وکلای مؤسسه وکیل تلفنی هماهنگ کرده و مشکل خویش را برطرف نمایید موفق باشید.


حمید مرادی نیا

با سلام. قانونگذار برای جرم جعل در اسناد عادی و رسمی مجازات پیش بینی نموده است. پیگیری با طرح شکایت به دادسرا و ارجاع به کارشناسان قابل اثبات خواهد بود.


حسین سرابی

برادرم بجای من رفته دفترخانه امضاکرده سند را گرفته وبه داده بدون هیچ گونه تغیرات ایا میشود بعنوان جعل امضا ازاو شکایت کرد در حالیکه سند هم به نام من هست


حسین سرابی

برادرم بجای من رفته دفترخانه امضاکرده سند را گرفته وبه داده بدون هیچ گونه تغیرات ایا میشود بعنوان جعل امضا ازاو شکایت کرد در حالیکه سند هم به نام من هست


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.