حقوق بازنشستگی و دانستنی های آن

حقوق بازنشستگی و دانستنی های آن

حقوق بازنشستگی و دانستنی های آن

حقوق بازنشستگی و دانستنی های آن

حقوق بازنشستگی چیست؟ پولی است که در زمان سالمندی و زمانی که به کار کردن خود پایان می دهید، اخذ خواهید نمود. مقدار این حقوق معمولا بسته به نوع کار متفاوت است و به حقوق پیشین، مدت زمان کار کردن و پس انداز شخصی شما وابسته است. شما این حقوق را از ماخذ متنوعی دریافت می کنید که بخشی را از نهاد بازنشستگی به شیوه حقوق همگانی و بخشی دیگر را هم از صاحب کار خود به منزله حقوق خدمتی دریافت می کنند.‌شما حتی می توانید پس انداز شخصی هم داشته باشید. حقوق های دوره بازنشستگی متنوع هیچ اثری بر روی همدیگر ندارند بلکه با هم جمع می شوند و حقوق شما را شکل می دهند.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

 

موعد بازنشستگی را خود شخص مشخص می کند هر چه زمان بازنشسته شدن طول بکشد به همان میزان حقوق شما در دوره بازنشستگی هم بیشتر می شود. زودترین زمان برداشت قسمتی از حقوق بازنشستگی ۶۱ سالگی می باشد ولی شخص می تواند تا ۶۷ سالگی هم کار کند.‌ جهت ادامه کار می توانید با صاحب کار سازش نمایید. مقدار برداشت این حقوق بستگی به انتخاب شخص دارد. می تواند هر ماه حدود ۲۵ الی ۱۰۰ درصد حقوق را برداشت کند. مشاوره حقوقی بازنشستگی یکی از خدمات اثربخشی است ‌که به وسیله وکیل یا مشاوره متبحر خیلی از شرکت های حقوقی جهت داوطلبان در نظر گرفته شده است که بتواند با هزینه خیلی کم و در حداقل زمان ممکن، مسائل حقوقی خود را با وکیل یا مشاوره حقوقی تلفنی معتبری همچون موسسه وکلای تلفنی در میان بگذارید و آنها مناسب ترین و درست ترین راه را به شما نشان دهند.

توقیف حقوق بازنشستگی ضامن

توقیف حقوق بازنشستگی ضامن به چه صورت می باشد؟ مشاوره حقوقی آنلاین در موسسه وکلای تلفنی بر اساس بند ۱ ماده ۹۶ قانون اجرای احکام مدنی تصویب شده در سال ۱۳۵۶، کسر و توقیف حقوق بازنشستگی چنین می گوید که وام، مربوط به فرد بازنشسته باشد و ضامنی که ادای وام فرد دیگری تضمین می کند. به غیر از آنکه به شیوه پیش ضمان به ذمه یا نقل ضمان به ضمان باشد، در حالت احراز موقعیت قانونی تحقق ذمه و محکومیت ضامن از جانب دادسرا دیگر نمی توان بیان کرد وام منسوب به فرد دیگری است. در نهایت پندار نامبرده در بند ۱ ماده ۹۶ ذکر شده در بالا خروج موضوعی دارد. در این صورت در فرض پرسش توقیف حقوق بازنشستگی محکوم علیه منع قانونی ندارد.

 

مشاوره حقوقی

برای محاسبه دقیق حقوق بازنشستگی چه باید کرد؟

ارزیابی و محاسبه حقوق بازنشستگی دارای حرف و حدیث های زیادی است. در واقع وجوه پرداختی دستمزد به بازنشسته ها در طی سال حاوی بند و تبصره های قانونی متمایزی است. ولی چنانچه تمایل به ارزیابی دقیق و درست این مبلغ را دارید بایستی آگاه باشید که ضوابط سالانه تاثیر زیادی بر قوانین ثابت حقوق بازنشستگان ندارد.

در این صورت می توانید با یک ارزیابی و محاسبه راحت و ساده و تبعیت از یک قانون ثابت، مقدار تقریبی حقوق خود را احتساب نمایید. پیش از هر کاری بایستی بدانید که این حقوق به وسیله بیمه تامین اجتماعی و با ملاحظه به ضوابط مشخص شده به وسیله شورای عالی وزارت کار ارزیابی می شود. مبلغ این حقوق هم با ملاحظه به پیشینه بیمه برای هر شخص به صورت جداگانه مشخص می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از مشاوره فوری و 24 ساعته موسسه وکلای تلفنی کمک بگیرید.

عدد درست و دقیق این مبلغ دریافتی حاوی حاصلضرب ۱/۳۰ متوسط حقوق و مزایای شخص در ۲ سال پایانی کار است. در این صورت اشخاص با ملاحظه به این وجوه دریافتی در ۲ سال آخر خدمت و با ملاحظه به پیشینه بیمه می توانند به ارزیابی و محاسبه حقوق بازنشستگی خود بپردازند. چنانچه به اواخر خدمت خود در شرکت مربوطه نزدیک می باشید، جهت اطلاع از شرایط بازنشستگی به قسمت مالی مراجعه کنید تا از معلومات درست و دقیق پیشینه بیمه و میزان خالص وجوه دریافتی اطلاع پیدا کنید.

این معلومات همواره در برنامه مالی هر موسسه قابل دستیابی هستند. به منظور اینکه پروسه انتقال معلومات با حداکثر سرعت انجام گیرد و مصون باشد. به موسسات توصیه می شود تا از برنامه های دقیق و حرفه ای استفاده کنند‌. به یاد داشته باشید که نرم افزار حسابداری فقط برای موسسات دولتی و شرکت ها نمی باشد و همه مشاغل آزاد هم می توانند جهت تنظیم معلومات مالی و فروش خود از آن بهره ببرند.

 

مشاوره بازنشستگی

حقوق بازنشستگی متوفی برای همسر و فرزندانش

تخصیص حقوق بازنشستگی متوفی برای همسر و فرزندانش در واقع نمایانگر حمایتی است که نهاد تامین اجتماعی خود را مسئول می داند از همسر و فرزندانش انجام دهد. در واقع این یک منبع اصلی در تمام ضوابط بیمه ای است که مقنن از آن پشتیبانی نموده است. بایستی آگاه باشید که مطابق ماده ۸۱ قانون تامین اجتماعی، افرادی که مستحق اخذ حقوق بازنشستگی پس از فوت شخص حقوق بگیر، هستند شامل موارد زیر می باشد:

همسر دائم بیمه شده شخص فوت شده، می تواند پس از فوت شخص مستمری بگیر حقوق او را دریافت کند.

فرزندان شخص فوت شده چنانچه سن آنها حداقل ۱۸ سال تمام باشد و یا مشغول به تحصیل هستند و یا به دلیل مریضی یا نقص عضو مطابق استناد انجمن پزشکی موضوع ماده ۹۱ این ضابطه توانایی انجام کار را نداشته باشد.

آیا امکان انتقال رسمی حقوق بازنشستگی زوج به زوجه وجود دارد؟

آیا انتقال حقوق بازنشستگی از زوج به زوجه امکان پذیر است؟ آیا فرد بازنشسته می تواند حقوق خود را چه از تامین اجتماعی یا هر صندوق دیگر به نام همسر خود کند و این شخص پس از فوت شخص بازنشسته می توان حقوق او را اخذ نماید؟ برای پاسخ به این سوال ها بایستی گفت این مسئله وجاهت قانونی ندارد و تنها بعد از فوت شخص بازنشسته حقوق او به کسانی ‌ که تحت تکفل هستند خواهد رسید در این صورت همسر او می تواند حقوق شخص متوفی را از آن خود کند.

 

ارتباط در واتس اپ

تقاضای قانونی افزایش حقوق بازنشستگی

حقوق بازنشستگان معمولا خیلی پایین است. همانطور که می دانید بیشتر افراد در سن بالایی از کار بازنشسته می شوند و دستخوش مسائلی چون سلامتی و تندرستی می شوند. همانگونه که مستحضرید امروزه هزینه های درمان حتی با داشتن بیمه هم خیلی زیاد است. هرچند خیلی از دارو ها هم شامل بیمه نیستند. با وضعیت اقتصادی نامطلوب و تورم خیلی زیاد و بیکاری، در اکثر خانواده ها حقوق بازنشستگی تنها منبع درآمد می باشد. بدین صورت افراد بازنشسته تقاضای افزایش حقوق می کنند تا دولت در خصوص این مسئله چاره ای بیندیشند.

 

مشاوره حقوقی در امور اداری یا دولتی 
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
مشاوره حقوقی اداره کار
مشاوره حقوقی مشاغل سخت و زیان اور 
مشاوره حقوقی بیمه بیکاری 

 

سوالات متداول

برای اعتراض به حقوق بازنشستگی به کجا مراجعه کنیم؟

جهت اعتراض به حقوق بازنشستگی می توان به صندوق بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی مد نظر رجوع کرد. حتی می توانید مقدار دریافتی بازنشستگی را سوال نمایید و چنانچه اشتباه شده به همین ماخذ تقاضا نمایید.

آیا شخصی که به تازگی بازنشسته شده و چند ماه پس از بازنشستگی فوت کرده باشد حقوق بازنشستگی وی به همسرش انتقال داده می شود؟

 بله. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره حقوقی تلفنی در موسسه وکلای تلفنی کمک بگیرید.

اگر فرد مذکور برای انتقال حقوق بازنشستگی متوفی وجاهت قانونی نداشته باشد در این صورت بازهم حقوق بازنشستگی به وی انتقال داده می شود؟

 خیر. در این صورت حقوق به کسانی که تحت تکلف متوفی بودند منتقل می شود.

بیمه عمر و بیمه حادثه نیز در لیست حقوق بازنشستگی فرد قرار دارند؟

 بله. کلیه بیمه ها در حقوق بازنشستگی فرد لحاظ می شود

آیا می توان بخشی از حقوقی بازنشستگی فرد را به همسر وی انتقال داد؟

تنها راهی که می توان بخشی از حقوق شخص بازنشسته در قید حیات را به زوجه انتقال نمود این است که زن می تواند به دادگاه رجوع نماید و در خصوص تقاضای مهریه و نفقه ماهیانه یک چهارم حقوق همسر خود را توقیف نماید.


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.