مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی

مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی

مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی

جعل سند در اشکال مختلف می تواند اتفاق بیفتد و در صورتی که جعل درباره کارت واکسن کرونا انجام شود، دادگاه با استناد به سایر قوانین مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی را تعیین خواهد کرد. با همه گیری ویروس کرونا و اجبار دولت ها برای دریافت واکسن، افراد سودجو دست به تخلفاتی زدند که صدور کارت واکسن تقلبی از جمله این تخلفات است. افرادی که با اغفال دیگری کارت واکسن تقلبی دریافت کرده اند و نگران عواقب آن هستند می توانند با مراجعه به وکلای تلفنی و دریافت مشاوره حقوقی در این باره اطلاعات لازم را دست آورند. 

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی درباره مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی

با توجه به قانون مجازات اسلامی جعل اسناد و به کارگیری آن می تواند پیامد سنگینی داشته باشد و مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی از این قوانین پیروی می کند و با در نظر گرفتن حساسیت امر برخورد شدیدی با متقلبان خواهد شد. مشاوره حقوقی تلفنی با کارشناسان متخصص در حوزه امور کیفری می تواند شرایط را برای متهم تبیین نماید و راهکار اصولی در اختیار ایشان قرار دهد. 

 مجازات خریداران کارت واکسن تقلبی کرونا

در قانون مجازات اسلامی از ماده 525 تا 537 به مبحث جعل پرداخته شده است و مجازات جعل کارت واکسن کرونا با توجه به این قوانین تعیین خواهد شد. افراد ممکن است به دلایل مختلف اقدام به خرید کارت واکسن تقلبی کرونا نمایند. برخی افراد همچنان درباره ی دریافت واکسن دچار تردید هستند و حاضر به مراجعه به مراکز واکسیناسیون و زدن واکسن نیستند. از طرفی با توجه به محدودیت هایی که دولت به وجود آورده و انجام امور بانکی، وارد شدن به برخی مراکز و استفاده از خدمات را منوط به داشتن کارت واکسن نموده، این افراد اقدام به خرید کارت واکسن تقلبی می کنند که مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی در انتظار آنها خواهد بود. عده دیگری قصد سفر به کشورهای خارجی دارند و ممکن است برخی از واکسن هایی که در داخل مورد استفاده قرار می گیرد در لیست واکسن های مورد قبول کشور مقصد نباشد. به طور مثال تعدادی از کشورها تنها واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک را تایید میکنند بنابراین افراد اقدام به خرید کارت تقلبی با نام این واکسن ها می کنند، که تخلف بزرگی محسوب می شود و استفاده کنندگان از کارت علاوه بر جزای نقدی به حبس از دو ماه تا سه سال محکوم خواهند شد. 

 

واکسن کرونا

مجازات جعل کارت واکسن کرونا

با توجه به شیوع کرونا و مرگ و میرهایی که در سال های اخیر اتفاق افتاده است، انجام واکسیناسیون در همه کشورها در اولویت قرار گرفته و سرپیچی از این دستور با برخورد جدی قانونگذار روبرو می شود. مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی در همین راستا اجرا می گردد. تاکنون باندهای خلافکار که به جعل کارت واکسن تقلبی اقدام می کنند کشف شده اند و کسانی که عمل جعل را انجام می دهند با توجه به ماده 528 قانون مجازات اسلامی به حبس و جزای نقدی محکوم خواهند شد. مشاوره حقوقی آنلاین با بررسی پرونده راهنمایی های لازم را درباره جعل کارت واکسن در اختیار افراد قرار خواهد داد. 

 مرجع صالح جهت رسیدگی به جعل کنندگان کارت واکسن کووید 19

برای رسیدگی به جرم جعل مرجع صالح می تواند محل وقوع جرم، یا محل کشف جرم، یا محل دستگیری مجرم باشد. اما ممکن است جرم جعل توسط ماموران دولتی اتفاق بیفتد در صورتی که افراد نامبرده در ماده 307 و 308 قانون آیین دادرسی کیفری که دارای سمت های مهم دولتی هستند در جرم دخیل باشند، دادگاه صالح رسیدگی به جرم ایشان دادگاه کیفری تهران یا دادگاه مرکز استان خواهد بود.  بخش پرسش و پاسخ فوری حقوقی این فرصت را اختیار افراد قرار می دهد که در مورد تمام جزئیات رسیدگی به پرونده جعل و مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی با کارشناس حقوقی گفتگو نمایند. 

 

مجازات کارت واکسن تقلبی برای کوید 19

آیا مجازات استفاده از کارت واکسن جعلی کووید 19 قابل گذشت است؟ 

در اصلاحاتی که قانونگذار اخیرا درباره کاهش مجازات جرایم تعزیری به تصویب رسانده، جعل اسناد غیر رسمی را قابل گذشت دانسته است. اما باید توجه داشت وجه تمایز سند رسمی از غیر رسمی آن است که سند رسمی یا در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شده یا توسط مامور دولت تنظیم و مهر و امضا می شود. کارت واکسن با توجه به اینکه توسط ماموران وزارت بهداشت تنظیم می گردد سند رسمی محسوب شده و در نتیجه قابل گذشت نخواهد بود.  در شرایط فعلی که سلامتی جامعه در اولویت قرار دارد، یقینا قانونگذار با افراد خاطی در زمینه واکسن کرونا به شدت برخورد خواهد کرد و مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی را پیگیری می کند. با وارد شدن اتهام جعل و تشکیل پرونده مراجعه به مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته می تواند بسیار کمک کننده باشد. 

 مراحل شکایت از جاعلان کارت واکسن کووید 19

در صورتی که شخصی از ارائه کارت واکسن تقلبی توسط دیگری خسارت دیده باشد می تواند مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی را پیگیری نماید. برای این کار باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و با ثبت شکایت خود در سامانه ثنا تشکیل پرونده دهد. در برخی مواقع شهروندان متعهد خود را موظف به اطلاع رسانی درباره باندهای خلافکاری می دانند که شماره تلفن هایی برای اعلام جرم در اختیار ایشان قرار داده شده است.  اما باید توجه داشت که جرم جعل کارت واکسن کرونا جنبه عمومی دارد بنابراین در صورت کشف جرم دادستان به عنوان مدعی العموم مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی را پیگیری خواهد کرد.


سوالات متداول

نظرات

مقتدری

دریافت کارت واکسن برای تایید سلامتی خود افراد است کسانی که به دنبال تقلب هستند اول به خودشان ضرر می رسانند و بعد موجب اذیت و آزار دیگران و مسری شدن بیماری بین بقیه افراد جامعه می شوند. باید قانونی برای مقابله با افراد متخلف وجود داشته باشد و قانونگذار به شدت برخورد کند با تشکر از سایت خوب وکیل تلفنی


Mohamadi

سپاسگزارم از اطلاعات جالب و مفیدتون خواستم از جلسه مشاوره بسیار مفیدی که برام ترتیب دادید هم تشکر کنم وکیلی که از موسسه با من تماس گرفتند خیلی مجرب و متخصص بودند و باصبر و حوصله فراوان پاسخگوی سوالات خودم و همسرم بودن از مدیریت موسسه جناب دکتر توکلی سپاسگزارم


بهنام رحمانی فرد

با سلام در قانون مجازات اسلامی از ماده 525 تا 537 به مبحث جعل پرداخته شده است و مجازات جعل کارت واکسن کرونا با توجه به این قوانین تعیین خواهد شد. افراد ممکن است به دلایل مختلف اقدام به خرید کارت واکسن تقلبی کرونا نمایند. برخی افراد همچنان درباره ی دریافت واکسن دچار تردید هستند و حاضر به مراجعه به مراکز واکسیناسیون و زدن واکسن نیستند. از طرفی با توجه به محدودیت هایی که دولت به وجود آورده و انجام امور بانکی، وارد شدن به برخی مراکز و استفاده از خدمات را منوط به داشتن کارت واکسن نموده، این افراد اقدام به خرید کارت واکسن تقلبی می کنند که مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی در انتظار آنها خواهد بود. عده دیگری قصد سفر به کشورهای خارجی دارند و ممکن است برخی از واکسن هایی که در داخل مورد استفاده قرار می گیرد در لیست واکسن های مورد قبول کشور مقصد نباشد. به طور مثال تعدادی از کشورها تنها واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک را تایید میکنند بنابراین افراد اقدام به خرید کارت تقلبی با نام این واکسن ها می کنند، که تخلف بزرگی محسوب می شود و استفاده کنندگان از کارت علاوه بر جزای نقدی به حبس از دو ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.


شیرزاد افشاری

باسلام ممنون از مطالب ارزنده و خسته نباید .


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از بیماری‌هایی که در چند سال اخیر جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است بیماری کرونا موسوم به کووید ۱۹ می‌باشد. این بیماری در ابتدای کار آن‌قدر ناشناخته بود که تمامی راه‌ها برای درمان آن امتحان می‌شد و فرضیه‌های مختلفی جهت مداوای این بیماری بررسی می‌گردید، حتی برخی از فرضیه‌ها این بود که این بیماری ساخت دست خود بشر بوده و به جهت کاهش جمعیت و فروش محصولات خود ساخته شده‌است. طبیعتاً به‌علت مرگ‌ومیر بالای این بیماری، ترس‌ها و نگرانی‌های زیادی در خصوص آن وجود داشت و همگی به‌دنبال راه‌حلی برای رهایی از آن بودند. یکی از راه‌حل‌هایی که بسیاری از افراد را به سوی خود جذب کرد بحث‌های مربوط به تهیه واکسن این ویروس بود، انواع و اقسام واکسن‌های مختلف برای بهبود یا پیشگیری از این بیماری پیشنهاد می‌گردید و به‌صورت طبیعی در آن بحبوحه افراد زیادی بودند که با درست کردن کارت‌های جعلی واکسن به بیماران خود یا سایر متقاضیان، این‌چنین کارت‌ها را می‌فروختند. به‌صورت طبیعی چون این واکسن‌ها جعل می‌شدند عنوان جرمی جعل و استفاده از سند مجعول در خصوص آن‌ها صدق می‌نماید و چون حتماً دارای سوءنیت بوده‌اند عناصر سه‌گانه جرم کیفری نیز احراز می‌گردد و با توجه به این‌که محدودی صدور این کارت‌ها در حوزه صلاحیت مأمورین رسمی بود و جزو اسناد رسمی محسوب می‌شوند چنین جرمی جعل در سند رسمی محسوب شده و قابل گذشت نمی‌باشد . برای دانستن دیگر جزئیات می‌توانید با وکلای مؤسسه وکیل تلفنی هماهنگ نمایید موفق باشید.


حمید مرادی نیا

با سلام. بسیار عالی. مطلب ارزشمندی بود.


mohamad sheykhi

در قانون مجازات اسلامی از ماده 525 تا 537 به مبحث جعل پرداخته شده است و مجازات جعل کارت واکسن کرونا با توجه به این قوانین تعیین خواهد شد. افراد ممکن است به دلایل مختلف اقدام به خرید کارت واکسن تقلبی کرونا نمایند. برخی افراد همچنان درباره ی دریافت واکسن دچار تردید هستند و حاضر به مراجعه به مراکز واکسیناسیون و زدن واکسن نیستند. از طرفی با توجه به محدودیت هایی که دولت به وجود آورده و انجام امور بانکی، وارد شدن به برخی مراکز و استفاده از خدمات را منوط به داشتن کارت واکسن نموده، این افراد اقدام به خرید کارت واکسن تقلبی می کنند که مجازات صدور و استفاده از کارت واکسن کووید 19 تقلبی در انتظار آنها خواهد بود. عده دیگری قصد سفر به کشورهای خارجی دارند و ممکن است برخی از واکسن هایی که در داخل مورد استفاده قرار می گیرد در لیست واکسن های مورد قبول کشور مقصد نباشد. به طور مثال تعدادی از کشورها تنها واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک را تایید میکنند بنابراین افراد اقدام به خرید کارت تقلبی با نام این واکسن ها می کنند، که تخلف بزرگی محسوب می شود و استفاده کنندگان از کارت علاوه بر جزای نقدی به حبس از دو ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.


مجید پریدست فومنی

با سلام ضمن آرزوی سلامتی برای مادر بزرگوار باتوجه به نوع واکسن مخصوص سفر زیارتی مکه راهی نیست مگر بتوانید قطره خوراکی واکسن را پیدا کنید


مجید شیخی

 در قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، مجازات فروش داروی تقلبی متفاوت از مجازات فروش دارویی می باشد که مجوزهای تائید یا تولید و یا توزیع را از وزارت بهداشت دریافت نکرده است، در واقع در خصوص قسم اول تقلبی صورت گرفته، اعم از اینکه با مواد دیگری مخلوط شده و یا اینکه به جای جنس دیگری به فروش رسیده است، در حالی که که قسم دوم این بحث مطرح نبوده و دارو اصلی است اما مسأله نبود مجوز قانونی برای فروش مطرح می باشد. مجازاتی که برای جرم فروش داروی غیر مجاز (بدون مجوز) توسط قانونگذار در نظر گرفته شده است براساس ماده 3 قانون قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی جزای نقدی از 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان می باشد، در حالی که مجازات فروش داروی تقلبی براساس ماده 18 این قانون بسته به نتیجه ای که به بار آمده و تاثیری که بر سلامت و جسم مصرف کننده می گذارد متفاوت می باشد و اگر داروی تقلبی اعم از واکسن منجر ب مرگ شود میتوان ب عنوان قتل عمد مجازات نمود


مهدی

سلام مادرم قصد مکه دارد و واکسن نزده و نخواهد زد راا حلی سراغ دارید؟با تشکر


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.