سامانه آنلاین استعلام موجودی چک

سامانه آنلاین استعلام موجودی چک

سامانه آنلاین استعلام موجودی چک

سامانه آنلاین استعلام موجودی چک

در گذشته اگر صادرکننده چکی را صادر می کرد تا زمان وصول چک نمی­توانستیم از موجودی آن مطمئن شویم به همین دلیل کلاهبرداری­ها و چک­های بی محل زیادی در سطح جامعه وجود داشت با ازدیاد پرونده­های حقوقی و کیفری در رابطه با چک دولت تصمیم گرفت رویه جدیدی را نسبت به چک در نظر بگیرد. یکی از مسائل مرتب با چک­های جدید راه­اندازی سامانه آنلاین استعلام موجودی چک است،  شما در این سامانه می­توانید تمامی اطلاعات مربوط به چک مانند ثبت، تایید و استعلام موجودی چک را مشاهده کنید. ثبت چک توسط صادر کننده و تایید آن توسط دارنده یکی دیگر از نوآوری­ها جهت اعتبار بخشی به چک ها بود. موسسه وکیل تلفنی یک موسسه حقوقی ارائه دهنده انواع مشاوره­های حقوقی اعم از مشاوره حقوقی ملکی، مشاوره حقوقی چک، زمین دیجیتال، خرید زمین مجازی و ... می­باشد و مشاوره­های خود را به صورت مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین ارائه می دهد.

مشاوره حقوقی  تلفنی با وکیل چک

 

آخرین قانون تصویب شده چک در چه سالی بود؟

به دلیل مشکلاتی که در رابطه با چک در جامعه وجود داشت و دادگاه­ها را پر از پرونده­های مختلف کرده بود قانون جدید صدور چک در سال 1397 به تصویب رسید و تا اوایل امسال هم مواد آن به صورت کامل به اجرا درآمد. جهت حل اختلافات مربوط به چک می­توان از روش داوری هم استفاده کرد در نهایت اگر رای داور را قبول نداشتید می­توانید نسبت به آن اعتراض و خواستار ابطال رای داور شوید. اگر از سامانه آنلاین استعلام موجودی چک چیزی نمی­دانید با وکیل تلفنی تماس بگیرید وکلای ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

رزرو مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

در صورت مفقودی چک وظیفه دارنده چیست؟

یک اتفاق ناگواری که ممکن است برای چک بیفتد مفقود شدن آن است، در صورتی که این اتفاق برای چک شما افتاد آرامش خود را حفظ کنید  و به بانک مراجعه کنید و درخواست عدم پرداخت مبلغ چک را بدهید سپس به مراجع قضایی مراجعه کرده و گواهی مفقودی چک بگیرید فرقی هم نمی کند شما صادر کننده باشید یا ذی نفع در هر صورت می توانید این اقدامات را انجام دهید، البته روش راحتتر و بهتری هم جهت اعلام مفقودی چک وجود دارد آن هم مراجعه به سامانهhttps://sad24.ir  می­باشد، شما در این سامانه می­توانید اطلاعات چک خود را ثبت کنید فرقی هم نمی­کند که چک مفقود شده یا به سرقت رفته است. سامانه آنلاین استعلام موجودی چک یک سامانه مطمئن برای اعلام موجودی چک شماست. در صورتی که می­خواهید در رابطه با سامانه استعلام موجودی چک بیشتر بدانید همین حالا با تیم مشاوره حقوقی وکیل تلفنی تماس بگیرید.

 

اگر چک سفید امضا باشد تکلیف چیست؟

شاید خیلی­ها ندانند که مفهوم چک سفید امضا چیست؟ این مفاهیم را بیشتر تجار می­فهمند. چک سفید امضا به چکی اطلاق می­شود که صادرکننده تمامی بخش­های آن مانند تاریخ، مشخصات و امضا را پر کرده است اما قسمت مربوط به مبلغ را خالی گذاشته است و دارنده چک می­تواند مبلغ دلخواه را در آن نوشته و در تاریخ سررسید جهت وصول آن به بانک مراجعه کند. زمانی که می­خواهید مبلغ مورد نظر را در چک سفید امضایی که در دست دارید وارد کنید حتما آن را به صادرکننده اطلاع دهید تا اگر موجودی حسابش کمتر است مبلغ موردنظر را به حسابش بریزد سپس جهت اطلاع از مبلغ چک وارد سامانه آنلاین استعلام موجودی چک شوید و از میزان مبلغی که در آن ثبت کرده­اید مطمئن شوید. اگر در رابطه با سامانه آنلاین استعلام موجودی چک سوال و ابهامی دارید می­توانید با موسسه وکیل تلفنی تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

اگر موجودی حساب کمتر از مبلغ چک بود تکلیف چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که چکی را در دست داشته­اید و هنگام مراجعه به بانک مبلغ حساب صادرکننده چک کمتر از مبلغی باشد که در چک در دست شماست خصوصا قبل از آنکه سامانه آنلاین استعلام موجودی چک راه­اندازی شود این اتفاقات زیاد رخ می­داد و دارنده در تاریخ سررسید متوجه کسری موجودی حساب صادرکننده می­شد. زمانی که مبلغ حساب دارنده چک کمتر باشد اگر بخواهید می­توانید آن مبلغ را دریافت نموده و پس از ثبت در پشت چک آن را تحویل بانک دهید، بانک مکلف است پس از ثبت چک در سامانه یکپارچه بانک مرکزی و دریافت کد رهگیری گواهی­نامه­ای را صادر و تحویل شما دهد این گواهی­نامه جهت ترتیب اثر در مراجع قضایی و ثبتی ضروری می­باشد. سامانه آنلاین استعلام موجودی چک روشی آسان جهت آگاهی از موجودی چک است حتما قبل از تاریخ سررسید چک وارد این سامانه شوید و موجودی حساب صادرکننده را ببینید.

 

قویترین وکیل وصل چک

شرایط شکایت کیفری چک چگونه است؟

معمولا شکایاتی که در مراجع قضایی نسبت به چک صورت می­گیرد جنبه حقوقی دارد اما شکایات مربوط به چک می­توانند جنبه کیفری هم پیدا کنند. زمانی دارنده چک می­تواند علیه صادرکننده چک شکایت کیفری  مطرح کند که چک صادر کننده بی محل یا فاقد موجودی باشد پس صدور چک بلامحل علاوه بر جنبه حقوقی جنبه کیفری هم دارد و امکان مجازات شخص صادر کننده وجود دارد، جهت طرح شکایت کیفری باید به دادسرا مراجعه کنید. موارد زیر مانند چک سفید امضا، بدون تاریخ، تضمینی، مشروط، چکی که ظرف شش ماه از تاریخ صدور مورد شکایت قرار نگرفته یا برگشت داده نشده مشمول شکایت کیفری نمی­شوند و جنبه حقوقی دارند و شاکی باید جهت شکایت از جنبه حقوقی اقدام کند. می­توانید قبل از تاریخ سررسید چک از موجودی آن مطلع شوید کافی است وارد سامانه آنلاین استعلام موجودی چک شوید و از موجودی حساب استعلام بگیرید.

شرایط تامین خواسته در چک

یکی از روش‌هایی که شما به کمک آن می توانید به حق خود برسید تامین خواسته است. زمانی که شما در دادگاه طرح شکایت می­کنید می­توانید دادخواست تامین خواسته در چک را هم مطرح کنید تا در زمان صدور رای نهایی اموال صادرکننده چک تحت توقیف دادگاه باشد و در نهایت از فروش اموال توقیف شده طلب شما وصول شود. دیگر نگران موجودی چک نباشید با مراجعه به سامانه آنلاین استعلام موجودی چک می‌توانید نسبت به موجودی چکی که در دست دارید مطمئن شوید.

اعتبارسنجی چک در کمتر از چند دقیقه

اگر می­خواهید وضعیت اعتبار چک خود را از بابت تسهیلات دریافتی، صورت حسابها، ورشکستگی، برگشتی بودن و بدهی مالیاتی در کوتاه­ترین زمان ممکن بدانید و نحوه انجام آن و ورود به سامانه را نمی­دانید همین حالا با وکیل تلفنی تماس بگیرید و با ارائه مشخصات خود مانند کد ملی یا شناسه چک صیادی از وضعیت اعتباری چک خود در کمترین زمان ممکن مطلع شوید. اگر نحوه استعلام موجودی از سامانه آنلاین استعلام موجودی چک را نمی­دانید این کار را هم به ما بسپارید.

 

 

پرسش و پاسخ

1) آیا امکان انتقال چک به دیگری در سامانه صیاد وجود دارد؟

بله. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه صیاد با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید .

2) از تاریخ سررسید چک تا چه مدت می­توان جهت دریافت وجه چک به بانک مراجعه کرد؟

پس از گذشت 10 روز از تاریخ سر رسید چک، میتوان به بانک مراجعه کرد

3)  در صورت عدم موجودی در حساب صادرکننده در تاریخ سررسید شخص دارنده چک تا چه مدت فرصت دارد از صادر کننده شکایت کند؟

6 ماه از تاریخ سررسید

4) آیا شخص می­تواند در وجه خودش هم چک صادر کند؟

بله. امکان صدور چک در وجه دارنده چک هم وجود دارد

5) چه زمانی جهت مراجعه به سامانه آنلاین استعلام موجودی چک مناسب است؟

محدودیت زمانی ندارد و در 24 ساعت شبانه روز می­توانید وارد سامانه شوید.


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.