شرایط حقوقی برای مستخدمین منازل

شرایط حقوقی برای مستخدمین منازل

شرایط حقوقی برای مستخدمین منازل

اعاده حیثیت مستخدم منزل بابت تهمت سرقت

گاها در جامعه شاهد این موضوع بوده ایم که تهمت دزدی به مستخدمین منازل زده می شود. بعضی اوقات این تهمت ها بی پایه و اساس و به خاطر سهل انگاری و بی توجهی صاحبان خانه وسیله ای در خانه گم می شود. اما صاحب منزل مستخدم را مورد تهمت دزدی قرار می دهد. تهمت در حقوق با افترا شناخته می شود. تهمت زدن در جامعه موضوعی زشت است و از لحاظ قانونی می تواند به عنوانی مجرمانه تبدیل شود. تهمت زدن به افراد صدمات زیادی وارد می کند که جبران این صدمه با شکایت امکان پذیر خواهد بود. اگر به مستخدمین منازل تهمت دزدی زده شود و شاکی نتواند آن را ثابت کند در صورتی که متشاکی اعاده حیثیت نماید زننده افترا طبق اصلاحیه ماده 697 قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی درجه شش محکوم خواهد شد. برای شکایت از تهمت زننده باید متهم بی گناهی خود را در دادگاه ثابت کند و حکم برائت بگیرد. بعد از صدور قرار منع تعقیب یا حکم برائت فردی که به او تهمت سرقت زده شده است می تواند از تهمت زننده شکایت کند. مستخدمین منازل جهت اعاده حیثیت می توانند با یک وکیل خوب در موسسه وکلای تلفنی مشاوره حقوقی انجام دهند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

شکایت از مستخدم منزل بابت سرقت از منزل

اگر از خانه شما وجه نقد یا وسیله ای به سرقت رفته است و مطمئن هستید که این کار را مستخدم منزل انجام داده باید به نزدیک ترین کلانتری خبر دهید یا شکایت خود از مستخدم را تقدیم دادسرای محل نمائید. به محض اینکه شکایت به دادسرا تقدیم شود رسیدگی آغاز خواهد شد. باید در شکوائیه به صورت کامل موضوع جرم و مشخصات شاکی (صاحب خانه) و متشاکی (مستخدم) درج شود. دادسرا مراحل مقدماتی را برای تکمیل پرونده آغاز می کند. در شکوائیه باید علاوه بر مشخصات فردی آدرس محل وقوع جرم و زمان آن درج شود. همچنین نوع و میزان ضرر نیز باید مورد اشاره قرار گیرد. ایضا دلایل و مستنداتی که وجود دارد باید پیوست شود. در صورتی که به اثبات برسد که مستخدم از منزل صاحب کار دزدی انجام داده است مرتکب به 6 ماه تا 3 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 

مشاوره حقوقی افترا

مجازات تجاوز صاحب خانه به مستخدم منزل

تجاوز جنسی یکی از اعمال ناشایست است که نظم عمومی را بر هم می زند. تجاوز جنسی بر روی روحیات مردم تاثیر گذار و احساسات آنها را جریحه دار می کند. همچنین باعث می شود قربانی تا سال ها و حتی تا پایان عمر این زجر و ضربه روحی و روانی را با خود داشته باشد. در تجاوز جنسی نه تنها زنان بلکه ممکن است مردان و کودکان نیز مورد تجاوز قرار گیرند. در صورت تجاوز صاحبان خانه ها به مستخدمین منازل تجاوز به عنف صورت گرفته است. اگر صاحبخانه به زور به مستخدم تجاوز کند به مجازات اعدام محکوم خواهد شد.

برای اثبات تجاوز به عنف یکی از ادله های زیر لازم است:

·        4 مرد عادل یا 3 مرد و دو زن شاهد عینی باشند.

·        متهم به رفتار خود اقرار کند.

·        علم قاضی

برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

افترا

آیا مستخدمین منازل هم بیمه می شوند؟

بر اساس قانون، مستخدمین منازل هم مشمول قانون کار می شوند و آیین نامه اجرایی آنها طبق ماده 190 قانون کار می باشد. در این ماده قانونی آمده است مدت کار، تعطیلات و مرخصی مستخدمین منازل در آیین نامه هایی شورای عالی کار تدوین و به تصویب هیات وزیران می رسد. همچنین کارفرمایان مستخدمین منازل موظف هستند بر اساس ماده 148 قانون کار مستخدم را بیمه نمایند. کارفرمایان باید بر اساس این ماده و طبق قانون تامین اجتماعی اقدام به بیمه نمودن مستخدم نماید. برای دریافت مشاوره حقوقی با کیفیت در مورد بحث مستخدمین منازل و حق و حقوق قانونی آنها با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید. بعد از پرداخت هزینه انجام مشاوره در کمترین زمان ارتباط شما با بهترین وکیل برقرار خواهد شد.

 

ارتباط در واتس اپ

مطالبه دستمزد مستخدمین منازل از صاحبخانه

مستخدمین منازل برای دریافت حق و حقوق قانونی خود از جمله دستمزد می توانند دادخواست مطالبه دستمزد را نگارش و تنظیم کنند. دادخواست تنظیم شده از طریق دفتر خدمات قضایی ثبت و موضوع در دادگاه مورد رسیدگی قرار می گیرد. خواهان دلایل و مستندات خود را مبنی بر داشتن طلب از صاحبخانه را پیوست دادگاه می نماید و در جلسات رسیدگی به پرونده از خود دفاع می کند. در صورتی که دادگاه حکم به پرداخت دستمزد نماید باید صاحبخانه طلب مستخدم منزل را پرداخت کند. مستخدمین منازل همچنین می توانند با استناد به قانون کار از طریق اداره کار نسبت به دریافت دستمزد خود اقدام کنند. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه کنید .

 

همه چیز اعاده حیثیت از شوهر 
پرونده سازی برای افراد
هزینه نگارش لایحه دفاعیه
نگارش شکوائیه
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

mohamadi

مطالعه اتفاقی این مطلب که دوستم برام ارسال کرد خیلی به من کمک کرد قصد استخدام فردی در منزل داشتم اما با شرایط قانونی و حقوقی که به ایشان تعلق میگرفت آشنایی نداشتم بعد از مطالعه این موضوع و مشاوره تلفنی که داشتم تازه متوجه شدم که قراردادی که باید منعقد شود بهتر است چگونه باشد و تضمینی که باید دریافت کنم چطور ممنونم


مقتدری

دنیای حقوق دنیای گسترده ای است که هر شخصی به آن نیاز پیدا خواهد کرد. همه افراد در زندگی اجتماعی دارای حقوق و تکالیفی هستند شاید نسبت به تکالیف خود حساسیتی نداشته باشند اما پای حق که وسط آید برای داشتن آن تلاش می کنند. تمام اقشار حتی شخصی که به امور مستخدمی می پردازد نیازمند حمایت قانون است.


فاطمه عمادی

باسلام استخدام خدمتکار منزل تابع قانون كار است و میزان دستمزد خدمتکار نباید از حداقل مبلغ مصوب شورایعالی کار کمتر باشد.مستخدمین منازل مشمول قانون می‌باشند و آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۹۰ قانون کار حاکم بر روابط کار در خصوص مدت کار ، تعطیلات و مرخصی ها ی آنان است . اعمال ماده ۱۴۸ قانون کار برای این دسته از افراد ضروری است و کارفرمایان موظفند نسبت به بیمه نمودن آنان وفق قرارداد کار اقدام نماید در صورت عدم بیمه کارگر از طریق اداره کار موضوع قابل پیگیری است. در صورت اختلاف ناشی از انجام تعهدات قرارداد هر دو طرف قرارداد می‌توانند طبق ماده١۵٧ قانون كار به هيئت‌های تشخيص و حل اختلاف قانون كار مراجعه کنند. و در صورت اختلافات خارج از موضوع قرارداد کار مثل سرقت ، تعرض یا تجاوز و ..محاکم دادگستری صالح به رسیدگی میباشند.


سیما غفوری

امروزه به‌دليل تغيير سبک زندگی و شرايط حاكم بر جامعه، ساعت‌های كاری و حجم كارها افرايش پيدا كرده است. از طرفي ديگر، اغلب افراد به‌دليل شرايط اقتصادی فعلی، در حال حاضر مجبور به داشتن دو شغل هستند؛ لذا مشغله‌ها و دغدغه‌های ذهنی نيز بيشتر شده است. از اين جهت، افراد ترجيح می‌دهند كه تا حد امکان از خدماتی كه افراد ديگر ارائه می‌دهند، استفاده كنند و مسئوليت‌های قابل واگذاری به غير را در ازای پرداخت مبلغی و با انعقاد قراردادهای متنوع و گوناگون به ديگران بسپارند. يكي از انواع اين وظايف و مسئوليت‌ها، نگهداری از كودكان، سالمندان، خانه‌داری و انجام كليه وظايف مربوط به امور منزل است. به همين دليل، يكی از راهکار‌هايی كه به ذهن افراد می‌رسد، اين است كه به‌کمک قرارداد استخدام خدمتکار منزل، از خدمات خدمتكار منزل استفاده کنند.


حمید مرادی نیا

با سلام. مطلب مفیدی بود. تشکر


mohamad sheykhi

مستخدمین منازل برای دریافت حق و حقوق قانونی خود از جمله دستمزد می توانند دادخواست مطالبه دستمزد را نگارش و تنظیم کنند. دادخواست تنظیم شده از طریق دفتر خدمات قضایی ثبت و موضوع در دادگاه مورد رسیدگی قرار می گیرد. خواهان دلایل و مستندات خود را مبنی بر داشتن طلب از صاحبخانه را پیوست دادگاه می نماید و در جلسات رسیدگی به پرونده از خود دفاع می کند. در صورتی که دادگاه حکم به پرداخت دستمزد نماید باید صاحبخانه طلب مستخدم منزل را پرداخت کند. مستخدمین منازل همچنین می توانند با استناد به قانون کار از طریق اداره کار نسبت به دریافت دستمزد خود اقدام کنند


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.