مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه

مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه

مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه

مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه

نگارش مقاله و پایان نامه کار پر دردسری است. یک دانشجوی حاصل چند سال تحصیل و تحقیقات انجام شده را جمع آوری می کند و در قالب پایان نامه ارائه می دهد. بنابراین بسیار مهم است که بتواند مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه خود را حفظ نماید. مشاوره حقوقی با وکیل متخصص برای محافظت از اثر علمی در برابر سرقت و استفاده های غیر قانونی بسیار کمک کننده خواهد بود. 

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی درباره مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه

افراد برای آنکه مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه را تثبیت کنند باید اقدامات اساسی انجام دهند. حفظ پایان نامه از گزند افراد سودجو می تواند به اعتبار علمی افراد کمک کند و بر تعداد آثار شناخته شده به نام فرد محقق بیفزاید. مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل کارکشته در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود. 

مجازات استخراج مقاله از پایان نامه دیگری بدون اذن وی

افراد در حال حاضر به روش های مختلفی دست به سرقت علمی از آثار دیگری می زنند و مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه دیگری را نقض می کنند. مصادیق این جرم با توجه به پرونده های کیفری متفاوت است. عده ای به طور کامل مقاله یا پایان نامه دیگری را سرقت کرده و تنها با عوض کردن نام مؤلف از آن سوء استفاده می کنند. برخی دیگر محتوای مد نظر خود را از مقاله مربوطه استخراج کرده و با ایجاد تغییراتی در آن اثر تقلبی به نام خود ارائه می دهند. در هر حال قانونگذار در ماده 23 قانون حمایت مؤلفان، مصنفان و هنرمندان شخص متهم را به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم کرده است. در این قانون آمده است که:

هر کس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدیدآورنده بدون اجازه او و یا عالماً عامداً به‌ نام شخص دیگری غیر از پدیدآورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تأدیبی از شش ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد.» 

بر اساس ماده 23 قانون حمایت مولفان، مصنفان و هنرمندان در سرقت علمی آگاهی شخص متهم و قصد عامدانه برای نقض مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه دیگری مورد تاکید قانونگذار است. با مشخص شدن سوء نیت شخص متهم مجازات حبس در انتظار وی خواهد بود.  مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته این امکان را برای افراد به وجود آورده که درباره نوع مجازات و نحوه اعمال آن اطلاعات لازم را به دست آورند. در صورتی که افراد از وکیل مجرب در این زمینه کمک بگیرند امکان تخفیف مجازات وجود دارد. همچنین نداشتن سابقه کیفری و وضعیت مجرم در تعلیق و تعویق مجازات ها موثر خواهد بود. برای پیگیری چنین پرونده هایی استفاده از وکیل خوب می تواند موجب اطمینان خاطر موکل شود. وکیل متخصص با دقت و تیزهوشی از موکل خود دفاع خواهد کرد. 

 

مشاوره حقوقی کیفری

 شکایت از استاد راهنما بابت انتشار مقاله دانشجو به اسم خود

سرقت اثر علمی می تواند توسط اشخاص مختلفی انجام شود. تخلف استاد راهنما به عنوان هیئت علمی زیر ذره بین قانونگذار قرار دارد و حتی اگر مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه دانشجو توسط هیئت علمی دانشگاه خدشه دار شود امکان تعقیب قضایی آن وجود دارد. در صورت کشف چنین جرمی بر اساس قانون « مقررات انتظامی هیات علمی دانشگاه و موسسات آموزش عالی و تحقیقات کشور » استاد متخلف مجازات خواهد شد. برای ثبت شکایت از استاد دانشگاه افراد می توانند به بخش پرسش و پاسخ فوری حقوقی مراجعه کنند و به این ترتیب از مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه خود دفاع نمایند. 

منظور از مالکیت حقوقی پایان نامه چیست؟

مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه باید توسط دانشگاهیان، طلبه ها و اساتید دانشگاه محترم شمرده شود. بر اساس قانون هر شخص نسبت به ایده یک اثر علمی، محتوا و متن آن مالکیت معنوی دارد. چنانچه شخصی به طور غیر قانونی و بدون اجازه ایده اثر را سرقت نماید، یا با بازنویسی اثر و پس و پیش کردن جملات بر حقوق معنوی پایان نامه شخص ضربه بزند، مالک می تواند از حق معنوی خود استفاده کرده و متهم را مورد تعقیب قضایی قرار دهد. مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکلای تلفنی موجب می شود که افراد بتوانند به خوبی از حق خود دفاع کنند و به برد در پرونده امیدوار باشند. 

 

ارتباط واتس اپی

 برای حفظ مالکیت حقوقی پایان نامه چه باید کرد؟

دریافت مشاوره حقوقی اولین قدم برای حفظ مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه است. مراجعه به وکیل خبره در این زمینه کمک می کند که افراد از روش های سرقت مطلع شوند و با استفاده از راهکارهای قانونی از سرقت اثر علمی خود جلوگیری کنند. راه دیگر جلوگیری از سرقت اثر علمی آن است که افراد در هنگام نگارش پایان نامه رفرنس دهی دقیق و صحیحی داشته باشند. استفاده از نرم افزار های علمی برای کم کردن میزان مشابهت پایان نامه با سایر آثار در این زمینه کمک کننده خواهد بود.  اطلاعات هویتی مولف باید به طور دقیق در موتور جستجوی پایگاه داده وارد شود. در صورت مشابهت با سایر اسامی کد های مخصوص دریافت گردد. اشتراک گذاری مقاله یا پایان نامه با سایر محققان موجب شناساندن اثر خواهد شد و مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه حفظ می شود.

 مالکیت حقوقی پایان نامه در قانون ایران

مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه در ایران مورد توجه قانونگذار قرار گرفته است. اما متاسفانه رعایت قانون از طرف افراد و به خصوص جامعه علمی کمتر دیده می شود. مسئله نادیده گرفتن حقوق معنوی آثار تنها در زمینه علمی نیست و در تمام بخش های فرهنگی، هنری و ادبی چنین معضلی وجود دارد. با این حال قانونگذار برای حمایت از آثار مولفان ماده واحده قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را به تصویب رسانده است. همچنین قانون حمایت مولفان، مصنفان و هنرمندان نیز در این زمینه وجود دارد.  وکلای تلفنی با تکیه بر قوانین و مقررات به دفاع از مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه افراد می پردازند. برای پیگیری پرونده هایی از این دست می توان به وکیل متخصص مراجعه کرد.

 

مشاوره حقوقی امور اداری 
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری
مشاوره حقوقی خیانت در امانت
نگارش شکوائیه
درباره ما 


نظرات

حسین سیفی

با توجه به اینکه در کشور ما آثار علمی و ادبی بسیار مورد تعرض و کپی برداری قرار میگیر مقنن با پیش بینی ماده 23 قانون حمایت مؤلفان، مصنفان و هنرمندان ، برای شخص متعرض به آثار علمی و ادبی حبس از 6 ماه تا 3 سال پیش بینی کرده است . لذا در ماده فوق اینچنین بیان شده است که هر کس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدیدآورنده بدون اجازه او و یا عالماً عامداً به‌ نام شخص دیگری غیر از پدیدآورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تأدیبی از شش ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد . مطابق با ماده فوق الذکر در سرقت علمی آگاهی شخص متهم و قصد عامدانه برای نقض مالکیت حقوقی آثار علمی و ادبی دیگری مورد تاکید قانونگذار است که البته با احراز سوء نیت متهم مجازات حبس حسب مورد در خصوص متهم اعمال میگردد .


بهنام رحمانی فرد

با سلام افراد در حال حاضر به روش های مختلفی دست به سرقت علمی از آثار دیگری می زنند و مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه دیگری را نقض می کنند. مصادیق این جرم با توجه به پرونده های کیفری متفاوت است. عده ای به طور کامل مقاله یا پایان نامه دیگری را سرقت کرده و تنها با عوض کردن نام مؤلف از آن سوء استفاده می کنند. برخی دیگر محتوای مد نظر خود را از مقاله مربوطه استخراج کرده و با ایجاد تغییراتی در آن اثر تقلبی به نام خود ارائه می دهند. در هر حال قانونگذار در ماده 23 قانون حمایت مؤلفان، مصنفان و هنرمندان شخص متهم را به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم کرده است. در این قانون آمده است که: هر کس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدیدآورنده بدون اجازه او و یا عالماً عامداً به‌ نام شخص دیگری غیر از پدیدآورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تأدیبی از شش ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد.» بر اساس ماده 23 قانون حمایت مولفان، مصنفان و هنرمندان در سرقت علمی آگاهی شخص متهم و قصد عامدانه برای نقض مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه دیگری مورد تاکید قانونگذار است


مجید شیخی

مالكيت فكري دو بخش دارد: بخش اول مربوط به «مالكيت صنعتي» و بخش دوم مربوط به «مالكيت ادبي و هنري» است. مالكيت ادبي و هنري يا «حق ابتكار» خود به دو حوزه «حقوق مؤلف» و «حقوق مرتبط » بخش‌پذير است. اصطلاح «حقوق مؤلف» كه در حقوق رومي-ژرمني به سبب توجه بيشتر به پديدآورنده بيشترين كاربرد را دارد، معادل «حق نسخه‌برداري» مطرح در كامن لا به لحاظ تأكيد بيشتر بر جنبه‌ي مادي آثار فكري است كه در معناي كپي‌رايت آورده شده است. حق نسخه برداري ترجمه‌اي از اصطلاح Copyright مي‌باشد و نخستين بار در سال1881 در كنوانسيون برن وارد عرصه بين‌المللي شد و به مسئوليت حمايت از كارهاي ادبي و هنري اشاره كرد. کپی رایت، حقی است که برپایۀ آن به پدیدآورنده اجازه داده می شود دربارة انتشار و فروش اثر ادبی، هنري یا علمی خویش با پشتوانه حمایتی قانون گذار، تصمیم بگیرد. حق مؤلف، حق انحصاري مشروع براي نشر ، توليد مجدد و فروش موضوع،در شکل يک کار ادبي و هنري است. تعريف قانوني از حق مؤلف در ماده‌ي 1 قانون حمايت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1348 آمده است : « از نظر اين قانون به مؤلف و مصنف و هنرمند ،پديد آورنده . به آنچه از راه دانش و يا هنر و ابتکار انان پديد مي‌آيد بدون در نظر گرفتن طريقه يا روشي که در بيان و يا ظهور و ايجاد ان به کار رفته «اثر» اطلاق مي شود .» پس حق مؤلف يک حق مالي غير مادي انحصاري است که توسط قانون گذار به پديد آورنده‌ي اثر ادبي و هنري اصيل و ابتکاري جهت استفاده و بهره برداري از منافع مالي ان و جهت جلوگيري از هر گونه سوء استفاده اعطاء مي گردد.


شیرزاد افشاری

با سلام پایان‌نامه یا رساله ماحصل چندین سال تلاش یک دانشجویی می باشد که زحمت زیادی برای آن کشیده و حفظ آن از اهمیت والایی برخوردار می باشد تا این موضوع جلو یکسری سوء استفاده آدمهای سودجو می گیرد .


حمید مرادی نیا

با سلام مالکیت معنوی ، به معنای آن است که هر فرد نسبت به آورده ها و نتایج حاصل از تلاش های فکری خود که از خلال آن ، آثاری همچون کتاب ، فیلم ، موسیقی ، اختراع ، طرح صنعتی و مواردی از قبیل آن ایجاد می شود ، حق مالکیت دارد که به این حق ، مالکیت فکری نیز گفته می شود .


mohamad sheykhi

افراد در حال حاضر به روش های مختلفی دست به سرقت علمی از آثار دیگری می زنند و مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه دیگری را نقض می کنند. مصادیق این جرم با توجه به پرونده های کیفری متفاوت است. عده ای به طور کامل مقاله یا پایان نامه دیگری را سرقت کرده و تنها با عوض کردن نام مؤلف از آن سوء استفاده می کنند. برخی دیگر محتوای مد نظر خود را از مقاله مربوطه استخراج کرده و با ایجاد تغییراتی در آن اثر تقلبی به نام خود ارائه می دهند. در هر حال قانونگذار در ماده 23 قانون حمایت مؤلفان، مصنفان و هنرمندان شخص متهم را به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم کرده است. در این قانون آمده است که: هر کس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدیدآورنده بدون اجازه او و یا عالماً عامداً به‌ نام شخص دیگری غیر از پدیدآورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تأدیبی از شش ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد.» بر اساس ماده 23 قانون حمایت مولفان، مصنفان و هنرمندان در سرقت علمی آگاهی شخص متهم و قصد عامدانه برای نقض مالکیت حقوقی مقاله و پایان نامه دیگری مورد تاکید قانونگذار است. با مشخص شدن سوء نیت شخص متهم مجازات حبس در انتظار وی خواهد بود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.