مشاوره حقوقی و‌ کیفری حوادث ورزشی

مشاوره حقوقی و‌ کیفری حوادث ورزشی

مشاوره حقوقی و‌ کیفری حوادث ورزشی

حوادث ورزشی اجتناب ناپذیرند و امکان مصدوم شدن هریک از ورزشکاران در هنگام تمرین یا در مسابقات وجود دارد. اما در حوزه ورزش نیز قوانینی وضع شده تا براساس آن‌ها از حقوق ورزشکاران دفاع شود و احتمال حوادث ورزشی عمدی کاهش یابد. متاسفانه بسیاری از حوادث ورزشی باعث آسیب شدید بدنی یا حتی مرگ ورزشکار می‌شوند بنابراین به تمامی ورزشکاران، مربیان، داوران و مدیران ورزشی توصیه می‌کنیم تا در رابطه با جنبه حقوقی حوادث و جرایم ورزشی اطلاعات بیشتری به دست آورند. در ادامه توضیحات کامل‌تری در رابطه با جرایم و حوادث ورزشی خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد بنابراین حتماً با موسسه وکلای تلفنی همراه باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا شکستن اعضای بدن رقیب در ورزش جرم است؟

همان‌طورکه گفته شد حوادث ورزشی اجتناب‌ناپذیرند بنابراین این حوادث در قانون مجازات اسلامی جرم به‌حساب نمی‌آیند مگر آن‌که با موازین شرعی مخالف باشند یا خاطی با نقض مقررات ورزش مربوطه موجب حادثه شده باشد. برای مثال اگر در فوتبال یکی از بازیکنان با مشت به سر یا بدن بازیکن دیگر ضربه بزند و باعث شکستن اعضای بدن وی شود مرتکب جرایم ورزشی شده است اما اگر همین فرد به‌عنوان یک بوکسور به بدن حریفش مشت بزند و باعث شکستن یکی از اعضای بدن او شود جرمی مرتکب نشده است!

البته توضیحات ارائه شده در رابطه با ورزش حرفه‌ای است و در مواردی‌که ورزشکاران بدون مجوز قانونی و برخلاف مقررات اقدام به مبارزه می‌کنند اگر حادثه‌ای رخ دهد که منجر به شکستن اعضای بدن یکی از ورزشکاران شود وی می‌تواند خارج از قوانین حوادث ورزشی از خاطی شکایت کند. در واقع جرم خاطی خشونت فیزیکی تلقی می‌شود که در این‌موارد باتوجه به پیچیدگی پرونده بهتر است تا حتماً از مشاوره حقوقی حضوری یا تلفنی استفاده نمایید.

 

حق الوکاله وکیل متخصص جرائم ورزشی

وکیل متخصص جرایم ورزشی کیست؟

تمامی وکلا می‌توانند برای پیگیری پرونده‌های ورزشی اقدام کنند اما در این‌موارد بهتر است تا از وکیل متخصص جرایم ورزشی کمک بگیرید. وکیل متخصص جرایم ورزشی وکیلی است که چندین پرونده ورزشی را پیگیری کرده و به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند. بنابراین این فرد باید اشراف کاملی روی قانون مجازات اسلامی و قوانین مربوط به هریک از رشته‌های ورزشی داشته باشد. پس اگر به دنبال یک وکیل متخصص ورزشی هستید بهتر است حتماً دانش حقوقی و تجربه کاری او را مورد بررسی قرار دهید.

در موسسه وکلای تلفنی وکلای متخصص و فوق متخصص ورزشی آماده ارائه راهکار به شما عزیزان هستند. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم تا حتماً از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان این موسسه استفاده کرده و سوالات خود را با متخصصین ورزشی ما در میان بگذارید.

 

مجازات جرائم ورزشی

مرجع صالح برای رسیدگی به جرایم ورزشی

باتوجه به این‌که در جرایم ورزشی بحث ارتکاب جرم مطرح است مرجع صالح برای رسیدگی به این جرایم دادگاه کیفری می‌باشد. اما از آنجایی که تمامی باشگاه‌های کشور به‌عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی شناخته می‌شوند برای رسیدگی به جرایم ورزشی ابتدا باید به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه شود. البته در مواردی می‌توان به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرد که ورزشکاران با وجود مجوز قانونی و طبق مقررات به مبارزه پرداخته باشند. اما برای مثال اگر دو بوکسور در خیابان با یکدیگر درگیر شوند و صدماتی به هریک از آنها وارد شود روند شکایت مانند سایر جرایم کیفری است؛ بنابراین شاکی باید به دادسرا مراجعه کرده و سپس پرونده را از طریق دادگاه کیفری پیگیری نماید.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل جرایم ورزشی

هزینه وکالت جرایم ورزشی نسبتاً زیاد است و بسیاری از ورزشکاران توانایی پرداخت آن را ندارند. اما خوشبختانه موسسه وکلای تلفنی شرایطی را برای این عزیزان فراهم کرده تا بتوانند از مشاوره حقوقی تلفنی بهره‌مند شده و در رابطه با آثار حقوقی حوادث ورزشی، دادگاه صالح، نحوه اثبات جرم، نحوه نگارش شکواییه و... اطلاعات کاملی به‌دست آورند.

در این موسسه وکلای متخصص و فوق متخصص ورزشی در خدمت شما هستند و می‌توانید مدت‌زمان مشاوره را تعیین کرده و سپس هزینه آن را پرداخت نمایید. مدت‌زمان مشاوره حقوقی در این موسسه بین 5 تا ۶۰ دقیقه می‌باشد که اجرت مشاوره بسته به تخصص وکیل و ‌زمان مشاوره متفاوت است اما در مقایسه با هزینه وکالت وکیل اجرت مشاوره بسیار ناچیز می‌باشد. همچنین امکان مشاوره رایگان نیز برای متقاضیان فراهم است که این نوع مشاوره به صورت آنلاین ارائه می‌گردد.

 

ارتباط در واتس اپ

مسئولیت مسئولین باشگاه‌های فوتبال در مورد مصدومیت بازیکنان

تمامی باشگاه‌های فوتبال موظفند تا در مورد مصدومیت بازیکنان طبق تعهدات مندرج در قرارداد رفتار کنند. بنابراین در حوادث و جرایم ورزشی که موجب مصدومیت بازیکن فوتبال می‌شود هزینه‌های درمان و مراقبت بازیکن به عهده باشگاه است. اما در اکثر موارد باشگاه‌های بزرگ فوتبال در ایران به تعهدات خود عمل نکرده و حتی حقوق معوقه بازیکنان را نیز به‌درستی پرداخت نمی‌کند. به همین دلیل بسیار پیش می‌آید که بازیکنان معروف به‌خصوص بازیکنان خارجی برعلیه باشگاه مورد نظر شکایت کرده و مسئله را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

 

مشاوره حقوقی ضرب و جرح 
نگارش شکوائیه 
حق الوکاله وکیل 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

بهنام رحمانی فرد

باسلام با توجه به این‌که در جرایم ورزشی بحث ارتکاب جرم مطرح است مرجع صالح برای رسیدگی به این جرایم دادگاه کیفری می‌باشد. اما از آنجایی که تمامی باشگاه‌های کشور به‌عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی شناخته می‌شوند برای رسیدگی به جرایم ورزشی ابتدا باید به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه شود. البته در مواردی می‌توان به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرد که ورزشکاران با وجود مجوز قانونی و طبق مقررات به مبارزه پرداخته باشند. اما برای مثال اگر دو بوکسور در خیابان با یکدیگر درگیر شوند و صدماتی به هریک از آنها وارد شود روند شکایت مانند سایر جرایم کیفری است؛ بنابراین شاکی باید به دادسرا مراجعه کرده و سپس پرونده را از طریق دادگاه کیفری پیگیری نماید


متقی راد

با سلام قانونگذار ورزش را به دلیل اهمیت آن در بین مردم در قوانین مختلفی مورد حمایت قرار داده است. بر اساس ماده یک قانون مسئولیت مدنی مصوب سال 1339 «هر فردی بدون مجوز قانونی به طور عمد یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجارتی یا به هر حق دیگری که به موجب قانون برای افراد ایجاد شده است، لطمه وارد کند که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود است.»میان حوادث ورزشی و حوادث دیگر باید تفاوت قائل شد. تا قبل از سال 1352 در خصوص حوادث ناشی از عملیات ورزشی، با فقدان متن قانونی مواجه بودیم لذا در هر حادثه‌ای دادگاه‌ها حکم ویژه‌ای صادر می‌کردند و گاهی حکم به مجازات‌های سنگینی می‌دادند تا اینکه در سال 1352 و بعد از آن در سال 1361 و سپس در سال 1370، قانون مجازات اسلامی، حوادث ناشی از عملیات ورزشی را مورد حکم قرار داد و یک تحول کامل قانونی در این زمینه شکل گرفت. در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 نیز قانونگذار این موضوع را مورد توجه قرار داد و در ماده 158 تصریح کرد که ارتکاب رفتاری که طبق قانون جرم محسوب می‌شود، در موارد زیر قابل مجازات نیست. در بند ث این ماده آمده است: عملیات ورزشی و حوادث ناشی از آن، مشروط بر اینکه سبب حوادث، نقض مقررات مربوط به آن ورزش نباشد و این مقررات هم مغایر موازین شرعی نباشد. عملیات ورزشی، در صورتی از علل موجهه محسوب می‌شوند که واجد شرایطی باشند: این عملیات، از سوی ورزشکار صورت گیرد؛ گرچه ورزش، حرفه او نباشد،عملیات در حین ورزش انجام گیرد بنابراین انجام عمل ورزشی در خیابان یا در غیر زمان اختصاصی ورزش، مشمول این ماده از قانون مجازات اسلامی نخواهد بود،عملی که منجر به حادثه شده، جزو حرکات ورزشی باشد،عملیات مزبور از نظر مقررات ورزشی مجاز باشد،عملیات مربوطه با موازین شرعی مخالفت نداشته باشدو در نهایت اینکه حوادث ورزشی ناشی از نقض مقررات مربوط به ورزش نباشد. در صورت وجود چنین شرایطی، این عملیات از علل موجهه محسوب می‌شوند. در خصوص بازی‌های غیرشرعی، با توجه به اینکه اسلام با ورزش‌ها و رقابت‌های ورزشی که مستلزم ضرر رساندن به نفس یا به غیر بوده، مخالف است لذا حوادث ورزشی در اینگونه رشته‌ها، مشمول ماده 158 نخواهد بود.


mohamad sheykhi

باتوجه به این‌که در جرایم ورزشی بحث ارتکاب جرم مطرح است مرجع صالح برای رسیدگی به این جرایم دادگاه کیفری می‌باشد. اما از آنجایی که تمامی باشگاه‌های کشور به‌عنوان باشگاه فرهنگی ورزشی شناخته می‌شوند برای رسیدگی به جرایم ورزشی ابتدا باید به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه شود. البته در مواردی می‌توان به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرد که ورزشکاران با وجود مجوز قانونی و طبق مقررات به مبارزه پرداخته باشند. اما برای مثال اگر دو بوکسور در خیابان با یکدیگر درگیر شوند و صدماتی به هریک از آنها وارد شود روند شکایت مانند سایر جرایم کیفری است؛ بنابراین شاکی باید به دادسرا مراجعه کرده و سپس پرونده را از طریق دادگاه کیفری پیگیری نماید.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب در بسیاری از کشورها فعایت های ورزشی از توجه و اهمیت زیادی برخوردار است در ایران مطابق اصل ۳ قانون اساسی دولت موظف است همه امکانات خود را برای ” آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه درتمام سطوح و تسهیل و تعمیم آموزش عالی ” به کار برد که این موضوع بیانگر توجه به جایگاه مهم ورزش می باشد. حقوق ورزشی، یکی از گرایش‌های علم حقوق است که ناظر برکلیه موارد حقوقی در ورزش است و مسایل مربوط به آن را مورد بررسی قرار می دهد. حقوق ورزشی شامل جرایم و حوادث ورزشی، قوانین، مقررات و آئین نامه‌های ورزشی، مسئولیت مدنی فعالین حوزه ورزش، بیمه های ورزشی و قراردادهای ورزشی می باشد.


مجید پریدست فومنی

باسلام همانطور که میدانیم ورود آسیب بدنی عامدا به شخص دیگر جرم است و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست اگر یک ورزشکار حرفه ای در یک رقابت ورزشی دارای مجوز نیز از حدود قانون خارج و اعمال و رفتارعامدا او مسبب بروز آسیب جانی به ورزشکار یا تماشگر آن رویداد شود مرتکب جرم شده فلذا رسیدگی آن مستلزم تهیه شکواییه و گزارشات لازم به دادسرا می باشد


مهدی مظفری اناری

حوادث ورزشی در خلال بازی ها و تمرین های این رشته امری طبیعی محسوب می شود و به واسطه ایجاد سلامتی و نشاط از ورزش، قانون گذار در موارد خاصی برای ورزشکاران مسئولیت کیفری قائل شده است. به همین ترتیب اگر حادثه ورزشی نقض مقررات آن ورزش باشد و یا خلاف شرع باشد در این گونه موارد اگر حادثه ای رخ داد مسئولیت با ورزشکار مرتکب خواهد بود در غیر این صورت اقدام‌ورزشکار جز علل موجهه جرم است.


پروانه برغمدی

با سلام هرکس که با رفتار خود موجب لطمه به دیگران شود،در قبال آن ها مسئولیت قانونی دارد.شایان ذکر است که حوداث ورزشی ناشی از نقض مقررات و یا حرکات عامدانه ورزشکاران درمیادین ورزشی که منتهی به تضییع حقوق دیگران و وقوع جرم و جنایت علیه آنان شود ، می باید در مقام قانونگذاری به نحوی لحاظ شود که حوادث ورزشی علاوه بر جنبه شخصی جرم و آثاری که بر جای می گذارد، از بعد تاثیرات سوئی که در فضای عمومی ورزش ایجاد می کند مورد توجه قرار گیرد. یعنی علاوه بر وجه حق الناسی که با وجودد شاکی خصوصی قابل پیگیری است ، جنبه حکومتی پیدا کند تا مراجع ذی صلاح ازجمله محکمه ورزش، بتوانند ورزشکاران مختلف را از ارتکاب عملیات خطرناکی که به ایجاد صدمه و جراحت منتهی می شود، باز دارند. ماده یک قانون مسئولیت مدنی می گوید: «هرکس بدون مجوز قانونی، عمداً یا در نتیجه بی احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجاری یا هر حق دیگر که به موجب قانون برای افراد ایجاد شده، لطمه ای وارد کند که موجب ضرر مادی یا معنوی شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خواهد بود.»


فریبرز ذوالفقاری

با سلام تمامی وکلا می‌توانند برای پیگیری پرونده‌های ورزشی اقدام کنند اما در این‌موارد بهتر است تا از وکیل متخصص جرایم ورزشی کمک بگیرید. وکیل متخصص جرایم ورزشی وکیلی است که چندین پرونده ورزشی را پیگیری کرده و به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند. بنابراین این فرد باید اشراف کاملی روی قانون مجازات اسلامی و قوانین مربوط به هریک از رشته‌های ورزشی داشته باشد. پس اگر به دنبال یک وکیل متخصص ورزشی هستید بهتر است حتماً دانش حقوقی و تجربه کاری او را مورد بررسی قرار دهید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.