مشاوره حقوقی تعلیق مجازات

مشاوره حقوقی تعلیق مجازات

مشاوره حقوقی تعلیق مجازات

طبق قانون برخی از مجازات ها را می توان به صورت موقت تعلیق نمود. یعنی مجرم در مدت زمان مشخص و موقتی، برای آنکه به زندگی برگردد، مجازاتش تعلیق می شود. تعلیق مجازات در مواد 46 تا 54 قانون مجازات اسلامی به تفصیل توضیح داده شده است و تمامی قوانین آن توسط قانونگذار مشخص شده است. اما در صورتی که برخی از افراد در مورد قانون مجازات اسلامی اطلاعاتی نداشته باشند، برای آنها برقراری ارتباط با موسسه وکلای تلفنی و مشورت با یک مشاور حقوقی با تجربه، می تواند بسیار مناسب باشد. آنها می توانند از طریق مشاور حقوقی تمامی سوالات خود را در خصوص مسئله تعلیق کردن مجازات پاسخ دهند. زیرا قانون برای تعلیق کردن مجازات مجرمان شرایط خاصی را در نظر گرفته است که باید نسبت به آن اطلاعات کافی داشت. 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از تعلیق مجازات چیست؟ 

منظور از تعلیق کردن مجازات مجرم، عدم اجرای مجازات برای مدت زمان مشخص و موقت است. اصولا قانونگذاران برای اجرای این قانون، به دنبال این هدف هستند که بتوانند به متهم فرصت دوباره ای دهند که بتواند به زندگی عادی و اولیه زندگی خود بازگردد و سوءپیشینه برای او ایجاد نگردد.  از این رو افرادی که سابقا دارای محکومیت های کیفری بوده باشند و زندانی شده باشند، نمی توانند از قوه قضاییه تقاضای تعلیق مجازات خود را نمایند. صدور چنین قراری، به معنای آن نیست که مجرم برائت کامل کسب کرده است. بلکه مجرم می تواند تنها از جنبه ی عمومی مجازات رها شود. برای این که اطلاعات بهتری در خصوص این قرار به دست آورید، بهترین راهکار دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل کیفری مجرب و متخصص است. 

در چه شرایطی مجازات تعلیق می شود؟

طبق قانون، دادگاه می تواند برای زندانی جرایم تعزیری درجه 3 تا 8، در صورت وجود تمام شرایط مقرر در قانون برای تعویق صدور حکم، اجرای تمام یا بخشی از مجازات مجرم را تعلیق نماید. به طور کلی برای صدور چنین قراری لازم است شرایط شکلی و ماهوی توسط دادستان در نظر گرفته شود.  اولین و مهمترین این شرایط، تعزیری بودن محکومیت مجرم بوده و از این رو نمی توان در جرایم حدی، خواستار تعلیق مجازات شد. زیرا در صورتی که اثبات گردد، باید حتما اجرا شود. البته در برخی شرایط نیز اگر مجرمی مجازات خود را سپری کرده باشد، دادستان یا قاضی اجرای احکام کیفری می تواند از دادگاه صادر کننده حکم تقاضای تعلیق نمودن مجازات مجرم را نماید. در صورتی که مجرم پس از سپری کردن مجازات خود دارای شرایط قانونی باشد، می تواند خود نیز از طریق دادستان یا قاضی اجرای احکام کیفری تقاضای تعلیق کردن مجازات خود را نماید. برای پرسش و پاسخ فوری حقوقی بیشتر بهتر است با یک مشاور حقوقی ارتباط برقرار نمایید. 

 

تعلیق مجازات

شرایط ماهوی تعلیق مجازات

برای صدور قرار تعلیق لازم است برخی شرایط ماهوی وجود داشته باشد. جمله شرایط ماهوی تعلیق مجازات را باید چنین بیان کنیم:

  • محکومیت تعزیری بودن: اولین و مهمترین شرط برای اجرای تعلیق در قانون مجازات، تعزیری بودن حکم محکومیت مجرم است. نمی توان در مجازات های حدی از این قرار استفاده کرد. علاوه بر آن نیز در مجازات های تعزیری هم تنها مجازات های درجه 3 تا 8 می توانند از این قرار برای تعلیق کردن مجازات استفاده کنند.
  • فقدان سابقه محکومیت قطعی به مجازات های دیگر: یکی دیگر از شرایط اجرای قرار تعلیق در مجازات محکومین، فقدان سابقه محکومیت قطعی به مجازات های حدی، قطع عضو، نقص عضو، محکومیت هایی به مجازات حبس بیش از یک سال در جرایم عمدی، محکومیت قطعی به جزای نقدی بیش از 2 میلیون ریال و سابقه محکومیت قطعی دو بار یا بیشتر به دلیل جرایم عمدی به هر میزان است.  

 

تعلیق مجازات زندانی

 هزینه مشاوره حقوقی تعلیق مجازات 

همانطور که می دانیم دریافت مشاوره حقوقی تلفنی برای برخی جرایم می تواند بسیار لازم و ضروری باشد. افراد زیادی در کشور هستند که با پرداخت هزینه مشاوره حقوقی ترجیح می دهند در مورد جرایم و میزان مجازات و شرایط تعلیق آن، پیش از ورود به دادگاه اطلاعات کسب کنند. اما برخی دیگر از افراد نیز وجود دارند که ترجیح می دهند به وکیل مراجعه نموده و به صورت حضوری مشاوره دریافت کنند.مسلما کسب مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته در خصوص تعلیق مجازات شرایط می تواند نتیجه بهتری در پی داشته باشد. زیرا نیازی نیست برای دریافت مشاوره هزینه بسیار بالایی پرداخت شود. می توان در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به دریافت مشاوره نموده و مدارک  و شرایط لازم را برای تقاضای صدور قرار تعلیق مهیا کرد. پس از آن نیز از دادستان و قاضی اجرای احکام کیفری خواستار تعلیق کردن مجازات شد. 

 

ارتباط در واتس اپ

بهترین مشاوره حقوقی تعلیق مجازات 

 موسسه های مشاوره بسیاری در کشور فعالیت می کنند؛ که برخی از آنها به دلیل داشتن وکلای مجرب، می توانند اطلاعات دقیق تری را در اختیار افراد قرار دهند.از این رو بهتر است پیش از دریافت مشاوره حقوقی، به دنبال موسسه ای باشید که بهترین وکلا را برای این کار در نظر گرفته است. می توان بدون نیاز به وکیل و صرف هزینه زیاد، از طریق بهترین موسسه اطلاعات لازم را در خصوص تعلیق مجازات به دست آورد. پس از آن نیز خود به راحتی مراحل را طی کرده و به نتیجه مطلوب دست یافت. موسسه حقوقی وکلای تلفنی یکی از معتبرترین موسسات حقوقی در ایران است که با یک دهه سابقه درخشان و بهره مندی از برترین وکلای ایران در هر ساعت از شبانه روز اماده خدمت رسانی به مردم عزیز است. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان نیز می توانید به سایت موسسه وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

نگارش دادخواست تجدیدنظر 
مشاوره حقوقی کیفری
مشاوره حقوقی تامین دلیل
نگارش شکوائیه
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مجید پریدست فومنی

با سلام عنایت به ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی گویا لحاظ برخی از جهات است جهت حبس تعزیری نه حبس حدی که چنانچه حبس درجه ۳ تا ۸ باشد با رعایت جهات تخفیف و انتظار اصلاح مرتکب وفقد سبقه کیفری و جبران خسارت نسبت به تعلیق و حکم اقدام نمود که مهم ترین انتظار اصلاح و فقد سبقه کیفری است یعنی مرجع محترم قضایی فرصت اصلاح وعدم تکرار را برای محکوم علیه فراهم می نماید


mohamadi

ضمن عرض ادب و احترام و خسته نباشید واقعا سایت شما پر بود از اطلاعاتی که راهگشای مشکلات روزمره مردم است امیدوارم جایگاه مشاوره حقوقی بین مردم کشور ما هم مثل سایر کشورها مشخص شود متاسفانه در کشور ما برای معاملات بزرگ با قیمت بالا هم مردم از حضور مشاور استفاده نمیکنند در حالی که در کشورهای دیگر هیچ امری ولو امور بسیار کم ارزش از نظر مالی بدون مشورت وکیل انجام نمیشود از اطلاعات مفیدی که ارائه میدید ممنونم


Mohamad sheykhi

منظور از تعلیق کردن مجازات مجرم، عدم اجرای مجازات برای مدت زمان مشخص و موقت است. اصولا قانونگذاران برای اجرای این قانون، به دنبال این هدف هستند که بتوانند به متهم فرصت دوباره ای دهند که بتواند به زندگی عادی و اولیه زندگی خود بازگردد و سوءپیشینه برای او ایجاد نگردد. از این رو افرادی که سابقا دارای محکومیت های کیفری بوده باشند و زندانی شده باشند، نمی توانند از قوه قضاییه تقاضای تعلیق مجازات خود را نمایند. صدور چنین قراری، به معنای آن نیست که مجرم برائت کامل کسب کرده است. بلکه مجرم می تواند تنها از جنبه ی عمومی مجازات رها شود


فاطمه عمادی

باسلام تعلیق اجرای مجازات طبق قانون صرفا شامل جرایم تعزیری می باشد لذا مجازاتهای حدود ، قصاص و دیات تعلیق نمیشود همچنین تعلیق شامل همه تعزیر ات نمیشود و فقط شامل جرایم تعزیری درجه سه تا هشت میشود پس حبس بیش از پانزده سال یا جزای نقدی بیش از 55 میلیون تومان شامل تعلیق نمی‌گردد. بعضی از جرایم قابل تعلیق نیستند ازجمله جرایم سازمان ‌یافته ، سرقت مسلحانه یا مقرون به آزار ، آدم ‌ربایی و اسید پاشی قاچاق عمده مواد مخدر یا روانگردان ، مشروبات الکلی و سلاح و مهمات و قاچاق انسان جرایم اقتصادی با موضوع جرم بیش از ۱۰ میلیون تومان قدرت ‌نمایی و ایجاد مزاحمت با چاقو یا هرنوع اسلحه دیگر ، جرایم علیه عفت عمومی ، تشکیل یا اداره مراکز فحشاء جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور ، خرابکاری در تأسیسات آب ، برق ، گاز ، نفت و مخابرات تعزیر بدل از قصاص نفس ، معاونت در قتل عمدی و محاربه و افساد فی ‌الارض همچنین نکته مهم این است که در صورتی که محکوم در زمان تعلیق از دستورات دادگاه تخلف کند قاضی صادرکننده حکم قطعی با درخواست قاضی اجرای احکام تا 2 سال مدت تعلیق را اضافه میکند یا اینکه تعلیق را لغو میکند و برای بار قرار تعلیق اجرای مجازات لغو میگردد . چنانچه مجرم به چند نوع مجازات محکوم شده باشد که یکی از آنها معلق شده باشد مدت تعلیق از زمان خاتمه اجرای مجازات غیرمعلق محاسبه میگردد.


حمید مرادی نیا

با سلام تعلیق مجازات عبارت از این است که اجرای تمام یا قسمتی از مجازات در مورد محکوم‌علیه با شرایط خاصی معلق شود. بر این اساس، دادگاه صادرکننده حکم‎ اجرای مجازات مذکور در دادنامه را با توجه به شرایطی و برای مدتی معین و به منظور اصلاح و تربیت مجرم به تاخیر می‌اندازد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.